kategorie:
[#31] Re: Raytracing i Amiga

@_arti, post #29

@_arti
Nie szalej tak bo zgarniesz mi pierwsze miejsce spod nosa. ;)

@KJB

Proponowałbym grafikę stworzoną na programie do 3D dla systemu Amigowego z czasów retro.
Czyli tylko takie wersje które zadziałają na AOS1.x-3.x.


Ja proponuje sztywniejsze reguły tzn. taki Real3D v1.4 zadziała na 030 i 3.x, a nawet 00 i 1.3. Natomiast nowsze o znacznie ciekawszych możliwościach już niedopaloną A500 się nie zadowolą, dlatego proponuje korzystać z binarek kompilowanych dla przynajmniej 020/030 właśnie. Czyli można tu wziąć na stół R3D np. w wersji 3.5 (tą która jest za free), Cinema4D której użył _arti oraz LightWave. Pytanie co z binarkami pod klasykowe PPC jak Tornado3D, Reflections (tego akurat mi się nie udało uruchomić) i Imagine?
Pozostaje wybrać jeszcze zasady renderowania. Jeżeli ktoś nie będzie się posiłkował UAE to należy też sztywno rozdziałki ustalić dla renderowanych grafik.

Ostatnia aktualizacja: 20.09.2013 09:03:04 przez Lokaty
[#32] Re: Raytracing i Amiga

@_arti, post #29

Ja jestem już gotowy do konkursu


Wygląda to jak stary dobry Maxon Cinema 4D. Która wersja? Ta klatka liczyła się 25 minut? Na jakim to sprzęcie?

Proponowałbym grafikę stworzoną na programie do 3D dla systemu Amigowego z czasów retro.


Niestety w takiej wersji konkursu ja odpadam ;) Za bardzo wygodnie się czuję w Blenderze aby teraz się przestawiać. Ale i tak podoba mi się powrót zainteresowania amigowymi programami do renderingu, to popieram.

Natomiast osobiście wolałbym żeby sam konkurs skupił się na amigowej tematyce, a sprawa narzędzia niech będzie pozostawiona osobistym preferencjom użytkownika. Niech liczy się cel, a nie środki.

Ale jeśli będziecie się upierać tylko przy amigowych narzędziach to uszanuję oczywiście wasze zdanie i wystartuję poza konkursem. W końcu to ma być przede wszystkim dobra zabawa dla uczestników.
[#33] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #32

... Ale jeśli będziecie się upierać tylko przy amigowych narzędziach to uszanuję oczywiście wasze zdanie i wystartuję poza konkursem. W końcu to ma być przede wszystkim dobra zabawa dla uczestników.


To trochę na wyrost propozycja. Jeżeli ma to być konkurs podobny do "modułkowego" jak zaproponowałeś w komentarzach to trzymajmy się "linii" amigowej. Efekt w Blenderze uzyskasz znacznie ciekawszy przy znacznie mniejszym nakładzie czasu. Poza tym nie każdy ma dojście do MOSa/AOSa4 żeby właśnie Blendera odpalić o ile mówimy o amigowym podejściu. Czasy renderingu można skrócić sobie na E/WinUAE. Poza tym Blender jest znacznie mniej ograniczony co nie czyni go "konkurencyjnym".

Ostatnia aktualizacja: 20.09.2013 11:19:11 przez Lokaty
[#34] Re: Raytracing i Amiga

@Lokaty, post #33

o ile mówimy o amigowym podejściu


To nie zrozumieliśmy się, ja pisałem o "obrazku w amigowym klimacie", to co jest na obrazku miało być istotne a nie środki.

Ale jeśli o mnie chodzi to nie ma problemu, może zamiast tego być "amigowe podejście" jeśli przez to więcej osób przyłączy się do zabawy.
[#35] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #32

Tak, to Cinema 4D, chyba 4.0. Renderowało się na 060/50Mhz.
[#36] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #34

Oczywiście nie neguję Blendera, ale jeżeli stawka ma być równa to "albo" "albo". Każdy zainteresowany niech napisze kilka słów co woli i już. Ja się piszę na "oldskulowy rejtrejsing".
[#37] Re: Raytracing i Amiga

@Lokaty, post #36

Ja uważam, że żeby było równo i uczciwie, to powinno być amigowe oprogramowanie i ...na Amidze. Korzystanie nawet z UAE daje olbrzymią przewagę, bo z uwagi na krótszy czas renderingu można przygotować coś o wiele lepszego w mniejszym odstępie czasu. Niech to będą nawet kulki na szachownicy w pikselach 2x2 ale po amigowemu - to się chyba powinno liczyć... ale oczywiście nie upieram się. Przedstawiłem tylko swoje zdanie.
[#38] Re: Raytracing i Amiga

@_arti, post #37

Ja też byłbym za real Ami Choć pewnie z czasem będzie ciężko, to może też bym coś cyknął. Cinema 4D chyba nie odpalałem od lat '90. Pierwsze pseudo rendery (thourus z teksturą i fancy światło) robiłem na gołej A1200 w podstawówce, oddzielnie uruchamiając później renderer (o raytracingu mogłem zapomnieć, bo za mało ramu) i wychodziłem na 2-4h spacer. Rozdziałka to chyba była 320x256 albo max. 640x512, oczywiście bez żadnych cieni. Marzyło się w tedy żeby mieć 68030 50MHz z 68882 50MHz. To były czasy

Ostatnia aktualizacja: 20.09.2013 13:29:58 przez flops
[#39] Re: Raytracing i Amiga

@_arti, post #37

Kurcze tak się składa, że obecnie mam do dyspozycji BPPC+BV, ale bez płyty A1200 ;)... niestety na chwilę obecną pozostaje mi tylko E/WinUAE. Jeżeli w konkursie dopuścimy taki "myk" to z chęcią coś zrobię na jego poczet ... . A i żeby nie było - Cinema4D choć trochę znam to zadania podejmuję się na sucho, bo moja wiedza w tej materii mocno amatorska jest. Nie wiem jeszcze jakie narzędzie wybiorę, ale na pierwszy rzut będzie to prawdopodobnie C4D właśnie.
[#40] Re: Raytracing i Amiga

@Lokaty, post #39

Spróbowałem dziś stworzyć od zera replikę słynnej sceny z kieliszkami z Reala 3D v2.

Co się przy tym napomstowałem to moje ;) Generalnie ze względu na inny silnik renderujący Blendera wyrenderowanie 100% dokładnej repliki jest po prostu niemożliwe, ale oczywiście zrobienie tego wtedy i tamtymi narzędziami było wielokrotnie trudniejsze.






EDIT: podejście drugie, niestety już nie mam czasu renderować w większej rozdzielczości bo trzeba iść spać.



Ostatnia aktualizacja: 21.09.2013 00:00:20 przez jubi
[#41] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #32

Natomiast osobiście wolałbym żeby sam konkurs skupił się na amigowej tematyce


Lepiej na amigowym sofcie i amigowym systemie, zaś tematyka prac dowolna :)
[#42] Re: Raytracing i Amiga

@KJB, post #41

Blender+kieliszki podejście trzecie i zapewne ostatnie:



Być może ktoś pamięta ten obrazek z Magazynu Amiga 8/1993, prawie dokładnie sprzed 20 lat? Wtedy takie możliwości wydawały się po prostu kosmiczne i mi osobiście ten news razem ze zdjęciem wrył się bardzo w pamięć.

Wtedy mogłem o renderowaniu w takiej jakości tylko pomarzyć, dlatego dziś czuję się jakbym spełnił jedno z marzeń ;)




Ostatnia aktualizacja: 21.09.2013 16:28:25 przez jubi
[#43] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #42

Nie miałem ostatnio czasu zająć się tym wątkiem, ale wydaje mi się, że temat raytracingu jest tak historycznie związany z Amigą i istotny, że warto go pociągnąć dalej.

W tym temacie można też wspomnieć o tym że niektórzy koderzy pisali własne procedury do ray-tracingu rezultatami których chwalili się w demach. Prosta zagadka - z jakiego dema pochodzi poniższy raytracing i kto jest koderem tego dema?



Tak wyglądały ówczesne próby zabawy w raytracing, i choć dziś może wydawać się to prostackie (ot, kulki i fraktal), to wtedy ludziom na ten widok naprawdę opadały szczęki i było to w tamtym czasie niesamowite osiągnięcie, warto o tym pamiętać.

Dla zabawy odtworzyłem sobie podobną scenę w Blenderze, niestety ciężko znaleźć dokładnie taki sam fraktal:

[#44] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #43

Enigma Phenomena pomysł
[#45] Re: Raytracing i Amiga

@_arti, post #35

Renderowało się na 060/50Mhz.

A niektorzy tylko o tym marzyli.

Mimo, ze nie mam doswiadczenia z 3D, popelnilem kilka prac. Na A1200 z Real3D i golym 020 +8MB Fast byl to spory wyczyn. Lightwave na takim sprzecie to nie ta bajka. Z zachowanych prac, ostala sie jedynie ta, choc dzis patrze na nia z politowaniem:



(F7sus4, 1995)
[#46] Re: Raytracing i Amiga

@F7sus4, post #45

Enigma Phenomena


Tak, to było łatwe pytanie. Demo z 1991 roku:




Z zachowanych prac, ostala sie jedynie ta, choc dzis patrze na nia z politowaniem:


O dzięki, fajnie że podzieliłeś się tym obrazkiem. Jakiego programu użyłeś? Z tego co napisałeś nie jest to jasne, z jednej strony piszesz o Real3D (1.4? 2.0?), a z drugiej lens flares przypominają trochę te z LightWave.
[#47] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #46

Zgadza sie. Ta konkretna praca zostala wykonana na Lightwave.
[#48] Re: Raytracing i Amiga

@F7sus4, post #47

Hehe, fajny obrazek. Pamiętam że swego czasu wszyscy renderowali pokoje, kuchnie i sypialnie.
O co chodziło? Łatwy dostęp do modeli meblowych?
[#49] Re: Raytracing i Amiga

@Radek_Cz, post #48

Też mam zrobiony pokój, w MC4D :D Ale nie warto pokazywać tego mojego "wytworu", ale nie korzystałem z gotowych obiektów OK

E: Właśnie zerknąłem i faktycznie dałem jeden nie mój model - wersalkę :D Ale to był wyjątek OK

Ostatnia aktualizacja: 09.10.2013 14:55:13 przez parallax
[#50] Re: Raytracing i Amiga

@Radek_Cz, post #48

Pamiętam że swego czasu wszyscy renderowali pokoje, kuchnie i sypialnie.
O co chodziło? Łatwy dostęp do modeli meblowych?


Mnie imponował wtedy "fotorealistyczny efekt"- typu: "..patrz, prawie jak na prawdziwym zdjęciu" :)
[#51] Re: Raytracing i Amiga

@Radek_Cz, post #48

Modele sa wlasne, nie gotowce. To kopia mojego pokoju ze starego mieszkania. obsesja
[#52] Re: Raytracing i Amiga

@F7sus4, post #51

Modele sa wlasne

Więc skąd moda na renderowanie pomieszczeń
[#53] Re: Raytracing i Amiga

@Radek_Cz, post #52

Byc moze dlatego, ze relatywnie latwiej jest wymodelowac meble, anizeli kieliszek? :)
[wyróżniony] [#54] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #43

Prosta zagadka - z jakiego dema pochodzi poniższy raytracing i kto jest koderem tego dema?


Jak zobaczyłem tytuł wątku na liście po lewej, to pierwsze skojarzenie które się nasunęło to właśnie ta animacja z Enigmy. Zaglądam na wątek i... hehe :)

To był pierwszy raytracking na Amidze jaki widziałem. Przeżycie było takie, że do dzisiaj Phenomena Enigma to moje jedno z najbardziej kultowych dem (lista ma może z 5 pozycji ;) ). Przede wszystkim Enigma jest w mojej pamięci z powodu muzyki, ale całość i ta animacja również wyryły się mocno w świadomości i pamięci.
[#55] Re: Raytracing i Amiga

@Duracel, post #54

A co myślisz o konkursie na raytracing, ale z ograniczeniem używanego softu do takiego z ami na 68k? :P
[#56] Re: Raytracing i Amiga

@Radek_Cz, post #52

Haha, też to robiłem. Jak dzisiaj pamiętam jak miarką mierzyłem każdy mebel, żeby proporcje się zgadzały

[#57] Re: Raytracing i Amiga

@TomcioPaluszek, post #56

Wszystko sam robiłeś? pomysł
[#58] Re: Raytracing i Amiga

@parallax, post #57

No sam. W czasach bez internetu było ciężko :)

Obowiązkowe kuleczki:


Pare krzeseł:


Używki:


Kasiora:





Ostatnia aktualizacja: 09.10.2013 19:33:43 przez TomcioPaluszek
[#59] Re: Raytracing i Amiga

@TomcioPaluszek, post #56

Jak dzisiaj pamiętam jak miarką mierzyłem każdy mebel, żeby proporcje się zgadzały


Ja pamiętam, jak zamiast programu CAD użyłem po prostu modelera Lightwave do zaprojektowania biurka. Było to nawet wygodne, bo LW przyjmuje wymiary w centymetrach, milimetrach itd. Później wszystko wydrukowałem razem z siatką wymiarową i pewien warsztat zrobił mi biurko dokładnie takie, jakie sobie wymarzyłem. Służyło mi przez kilka lat. Jak znajdę gdzieś projekt lub zdjęcie to wrzucę.

A co do twojego obrazka to z dzisiejszej perspektywy rzuca się w oczy to, że monitor nie emituje światła. Jest jasny, ale np. Amiga stojąca przed nim nie jest w ogóle przez niego oświetlana. Wtedy nikt nie zwracał uwagi na takie szczegóły.
[#60] Re: Raytracing i Amiga

@TomcioPaluszek, post #58

A czego brakowało w czasach gdy neta nie było? pomysł
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem