@sigma2pi,
post #133
na pewno zajelo to sporo czasu, chociaz jestem ciekaw ile poswieciles czasu na modelowanie, teksturowanie, materialy, kompozycje, ustawienie renderingu.... ?
95% czasu to modelowanie, modelowanie, modelowanie...reszta idzie przeważnie szybciej
Na przykładzie mogę ci opisać cały proces - najpierw szukanie zdjęć pada CD32, tak, żeby było go widać z każdej strony i pod każdym możliwym kątem. Gdybym miał prawdziwego pada w ręku byłoby mi oczywiście łatwiej, bo w takiej zbieraninie zdjęć każde jest w innej skali itd. i czasem ciężko zgadnąć prawdziwe wymiary. W każdym razie warto wybrać sobie jedno główne zdjęcie które będzie tym wzorcowym i będzie rozstrzygać wszystkie wątpliwości wynikające z innych zdjęć. W przypadku tego pada było np. kilka wersji samego kółka manipulatora, o różnym kształcie i kącie ułożenia wypustek itd. W końcu zdecydowałem, że obowiązująca wersja będzie taka jaką na pudełku konsoli pokazało Commodore. Modelowanie CD32 MINI to dobre kilkanaście-kilkadziesiąt godzin, nie liczyłem. Możesz oczywiście zrobić to szybciej kosztem uproszczeń, coś za coś.
Same materiały to już mniejszy problem bo Cycles daje na żywo podgląd finalnego renderingu (odpada zabawa typu - zmiana, czekanie na wynik, zmiana, czekanie, zmiana itd. co pożerało kiedyś mnóstwo czasu). To samo z ustawianiem świateł - podgląd na żywo bardzo przyspiesza cały proces. Przesuwasz światło - i w ułamku sekundy widzisz jak to wpływa na scenę. Nie jest to bynajmniej jakiś uproszczony podgląd OpenGL tylko normalny, finalny render ze wszystkim - nawet głębią ostrości itd.
Oświetlenie przeważnie staram się ustawiać tak jak zrobiłbym to z prawdziwymi softboxami w prawdziwym studio fotograficznym, akurat z tym mam sporo doświadczenia i bardzo mi to ułatwia sprawę. Te dwa końcowe etapy to już w zasadzie sama przyjemność, chyba, że starasz się np. odtworzyć dokładnie czyjeś oświetlenie itd. jak to było np. w scenie z kieliszkami, to czasem może potrwać wieki zanim to się uda. W renderingu nad którym teraz pracuję tak mam i żeby trafić w 100% musiałbym chyba poświęcić na zabawę ze światłami cały dzień, a nie mam na to tyle czasu.