[#1] Robbo Konstruktor
Hej, przedstawiam (niemalże) ukończony program - Robbo Konstruktor, edytor plansz do Robbo.

Wymagania programu to Amiga z systemem 3.0 i ekran Workbencha w co najmniej 8 kolorach (optymalnie 32). Program otwiera okienko na Workbenchu, grafikę i gadżety ładuje za pomocą datatypów. Program jest w pełni systemowy.

Program we wcześniejszej wersji został przetestowany przez kolegę Ponga777 i działa bez zarzutu również na AmigaOS4.1.

Do pobrania tutaj.

Jeszcze do zrobienia jest tylko suwak po prawej stronie i odczyt/zapis map z menu. Później czeka mnie tylko dodawanie gadżetów, w miarę dodawania elementów.

Nad nową odsłoną Robbo będę pracował wkrótce. Silnik rysujący do gry jest w zasadzie już przygotowany.

Oto jak prezentuje się program.
Życzę wszystkim Wesołych Świąt.

[#2] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #1

Ej! Super wiadomość!
Grafikę do gry można sobie też zmieniać?
[#3] Re: Robbo Konstruktor

@Koyot1222, post #2

Tak, plik IFF z gadżetami jest załączany wraz z archiwum.

Edytor w nowej wersji ulegnie pewnym zmianom, nie gwarantuję, że format i ułożenie grafiki pozostanie takie samo.
[#4] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #3

czym jest ostatni przedmiot po prawej?
[#5] Re: Robbo Konstruktor

@Koyot1222, post #4

Jest to gumka myszka do kasowania elementów z planszy. Dokładnie takie coś jest w Robbo Konstruktorze na Atari.
[#6] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #1

Dobra robbota, Robbercie! OK ok, racja

Wieść się niesie, że w tym roku nadchodzi kolejna odsłona Retro Game compo, będziesz więc miał możliwość powalczyć o nagrody i sławę, a przy okazji utrzeć paru złośliwcom nosa. Go for it! OK
[#7] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #5

Eee, to spoko. OK



Pracuj, fajny projekt. Niewykluczone, że się zakręcę wokół tematu ;)

[#8] Re: Robbo Konstruktor

@mccnex, post #6

Bardzo dziękuję! Retro Game Compo 2015 jestem jak najbardziej zainteresowany. Nic, tylko siadać do kodowania!
[#9] Re: Robbo Konstruktor

@Koyot1222, post #7

Bardzo ładnie prezentuje się Twoja grafika, drogi Koyocie! Z przyjemnością użyję jej w Robbo. Masz super talent, zaś styl bardzo mi przypada do gustu.

Dobrze, nie będę już pisał za dużo na forum, kod Robbo czeka!
[#10] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #9

Nie ma problemu, w razie czego chętnie służę pomocą.

Gdybym mógł coś jeszcze zasugerować, to dodanie dodatkowego klocka ściany do tego rzutu.



No i trzymam kciuki za projekt OK
[#11] Re: Robbo Konstruktor

@Koyot1222, post #10

Serdeczne dzięki! Praca jest w toku.
[#12] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #11

Hej Hexmage, odbierz mejla :)

Ostatnia aktualizacja: 08.01.2015 19:23:41 przez AceMan
[#13] Re: Robbo Konstruktor

@AceMan, post #12

Prace idą mocno do przodu. Już niedługo powinienem opublikować działającą grę i edytor plansz.

@AceMan

Odezwę się do Ciebie po tej publikacji. Dziękuję Wam bardzo za cierpliwość.
[#14] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #13

No i wreszcie jest! Oto zrzut ekranu z Robbo Konstruktora:

Program ma niemal pełną funkcjonalność - nie ma tylko zapisu/odczytu plansz (ale pull-down menu z opcjami jest). Jak widać grafika jest od Krzysztofa Matysa. Prezentuje się wyśmienicie!

Edytowana mapa ma rozmiar 16x32. Suwak po lewej stronie służy do przesuwania się po mapie. Po prawej stronie u góry są kafelki do wklejania. Po środku mapa. Wszystko to już działa.

Jak dokończę zapis/odczyt plansz to opublikuję program wykonywalny.

Napiszcie, czy Wam się podoba.

Tymczasem mam pytanie do Krzysztofa Matysa - czym są te obiekty - pomarańczowy robot oraz ten obiekt pod śrubką widoczny na zrzucie ekranu?

Przy okazji bardzo Ci dziękuję za wspomożenie Twoją grafiką!

[#15] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #14

Lepiej zrób port Wolfensteina 3D działającego na A500
[#16] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #14

Witaj. Cieszę się że grafika się przydała ;) Super, że projekt idzie do przodu.
Pomarańczowy obiekt jest przeszkadzajką, obiekt pod śrubką to akumulator z elektrycznym wyładowaniem miedzy elektrodami (dodatkowe punkty energii? Czas?).
Jeśli mógłbym jeszcze zasugerować dorzucenie drugiego rodzaju klocka(post nr.9), to grafika ścian będzie się bardziej kleić ;) ... no, bardziej przejrzyście będzie, tak mi się wydaje.

A... jak byś chciał dodatkową klatkę do obiektów, żeby animowane były jak w animacji powyżej, to daj znać, to podeślę.

Ostatnia aktualizacja: 22.01.2015 14:05:40 przez Koyot1222
[#17] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #14

Widze, ze sa duze postepy ale jednak powinienes przemyslec sprawe.
Znasz Amosa wiec programy narzedziowe moglbys pisac w Amosie.
Dlaczego? ano dlatego, ze narzedzia nie musza byc piekne, grunt zeby byly uzyteczne a pisanie edytora itp. w Amosie zajmie duzo mniej czasu niz w C. Zaoszczedzony czas moglbys przeznaczyc na szlifowanie gry w C. ok, racja
[#18] Re: Robbo Konstruktor

@Koyot1222, post #16

Chyba, że do edytora dało by się dorzucić opcję że jeśli pojawi się klocek ściany nr 1 pod klockiem ściany nr 2, to automatycznie program zamieni nr 2 na ten dodatkowy spajający element ściany... No ale prościej było by chyba dodać ten klocek. Tak sobie tylko pomyślałem.
[#19] Re: Robbo Konstruktor

@Koyot1222, post #16

@Koyot1222
Pomarańczowy obiekt jest przeszkadzajką, obiekt pod śrubką to akumulator z elektrycznym wyładowaniem miedzy elektrodami (dodatkowe punkty energii? Czas?).

Dzięki za wytłumaczenie. Myślę, że akumulator dobrze się sprawdzi jako działko strzelające impulsami elektrycznymi (tak jak jest w oryginalnym Robbo), co o tym sądzisz?

Co do tego dodatkowego klocka ściany to zdaję sobie sprawę - dodam wkrótce.

Jeśli chodzi o dodatkowe klatki animacji dla obiektów to bardzo chętnie - podeślij je proszę na skrzynkę e-mail.

@Selur

W języku C programy narzędziowe pisze się całkiem szybko. Co więcej z języka AMOS dużo bym musiał sobie poprzypominać. Generalnie ta długa obsuwa powodowana była moimi problemami zdrowotnymi. Moje zdrowie poprawia się bardzo powoli, ale na szczęście z każdym dniem jest coraz lepiej.

Dobrze, nie będę marudził o swoich problemach. Dodanie odczytu/zapisu mapy to tak naprawdę 20 minut pracy. Dziś miałem troszkę zajęty dzień, postaram się kompletny konstruktor opublikować może jeszcze dziś wieczorem.

Sam silnik gry będę pisał tuż po ukończeniu konstruktora, czyli pewnie od jutra.

Ostatnia aktualizacja: 22.01.2015 16:40:18 przez Hexmage960
[#20] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #19

Noo wygląda apetycznie, powodzenia !
[#21] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #14

Wreszcie fajnie to wygląda, zagrywałem się w Robbo na małym Atari
[#22] Re: Robbo Konstruktor

@sebbb, post #21

Ja chętnie przetestuje jak tylko będzie dostępna do pobrania.
[#23] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #14

Bardzo fajny styl graficzny i kolorystyka :)
[#24] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #19

Nie grałem w robbo, ale mogę zaprojektować wieżyczkę, strzelający energią akumulator to trochę abstrakcyjna rzecz ;) może przyda się na coś innego.
Wrzucę dodatkowe klatki animacji na oddzielny obrazek i podeślę Ci.
Trzymam kciuki za projekt!
[#25] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #19

Hejka, jak obiecałem wrzucam dodatkową grafikę ;) Pierwsza ikonka z lewej mogła by być armatką.

animacja



Dorzuciłem jeszcze kolorowanie podłogi, wprowadza trochę gotycki klimat.
Trzymam nadal kciuki za projekt! Trzymaj się! Dobrze jest.

Ostatnia aktualizacja: 23.01.2015 11:41:17 przez Koyot1222
[#26] Re: Robbo Konstruktor

@Koyot1222, post #25

Hej! Dzięki Krzysztof za tą grafikę. Tak się złożyło, że właśnie pracuję nad dokończeniem konstruktora, dopiero co usprawniłem działanie suwaka do przewijania mapy (dotąd dopiero puszczenie suwaka przesuwało mapę, teraz mapa przesuwa się na bieżąco).

--
Mam też ważną wiadomość dla zainteresowanych - póki co konstruktor, jak i gra nie będą publikowane publicznie, ponieważ wystartują w konkursie Retro Game Kompo 2015. Będę mógł opublikować gotową produkcję dopiero kiedy uruchomią stronę tego konkursu, czyli za 2-3 miesiące.

Oczywiście pewnym osobom prześlę rezultat prac wcześniej. Jeśli ktoś jest zainteresowany otrzymywaniem rezultatu prac na bieżąco - niech da znać na e-mail. Proszę tylko o nierozprowadzanie produkcji dalej. Dziękuję Wam za pozytywny odzew i pozdrawiam!
[#27] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #26

OK OK OK


Dzięki Robert, a pozostali - bierzcie przykład z kolegi, łączcie się w dev-teamy - w tym roku na RKLE odbędzie się II edycja naszego konkursu na najlepszą grę; pamiętacie 2013, były nagrody, a o kompo pisali nawet w Amiga Future! Warto się zainteresować!

W Polsce robi się gry, robi się dema, produkuje i naprawia hardware, wydaje papierowe czasopisma i drukowane książki o Amidze! Dajemy razem czadu Panie i Panowie :)
[#28] Re: Robbo Konstruktor

@Koyot1222, post #25

Właściwie... chyba jakąś zaćmę umysłową miałem jak to pisałem. Chodziło mi o ikonkę pierwszą z prawej ;) Niestety brak już edycji.
[#29] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #26

Witam

Chciałbym otrzymywać na bieżąco do testów grę wraz z konstruktorem.
Jeżeli wyłapię jakieś błędy to będę automatycznie informował.
Mój email to czesiekmnich@hotmail.com
Oznajmiam, że nie będę rozprowadzał tej produkcji dalej.

Pozdrawiam
Czesław
[#30] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #26

Witam

Chciałbym otrzymywać na bieżąco do testów grę wraz z konstruktorem.
Jeżeli wyłapię jakieś błędy to będę automatycznie informował.
Mój email to czesiekmnich@hotmail.com
Oznajmiam, że nie będę rozprowadzał tej produkcji dalej.

Pozdrawiam
Czesław
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem