[#61] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #60

Zapraszam ponownie na swój blog (głównie programistów, lub osób, które chcą zobaczyć przykład programu w języku C). Dzisiaj opublikowałem trochę kodu edytora plansz do gry przez nas tworzonej. Dzisiaj wreszcie udało mi się osiągnąć jednolity styl kodowania. Wreszcie jest on przejrzysty i czytelny.
[#62] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #61

Przyglądałem się bocznym ścianom edytora i doszedłem do wniosku, że można by sie było pokusić o inne obramowanie planszy. Taka propozycja:

Wygląda trochę inaczej, ale to też dodatkowe 9 klocków do obramowania. To tak do rozważenia. W przypadku zainteresowania mogą mieć inny odcień zawarty w tej samej palecie.

Chyba żeby zrezygnować z obramowania planszy, zrobi się przez to trochę miejsca, będzie bardziej czysto. Ale trzeba by było uwzględnić, żeby bohater nie mógł wyleźć poza planszę.

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2015 14:25:11 przez Koyot1222
[#63] Re: Robbo Konstruktor

@Koyot1222, post #62

Hej!

Takie dodatkowe obramowanie mi bardzo się podoba. Myślę jednak o trzeciej opcji - obecnie ściana obrzeżna nie łączy się ze ścianami wewnątrz planszy tak jak ściany między sobą, mam zamiar to poprawić, bo w sumie nie jest to zamierzone.

Ale mogę dodać nową grafikę ścian obrzeżnych, jak wolisz, gwoli prawdy to prostsze rozwiązanie - i ładniejsze.

Oczywiście inne obramowanie nie będzie już "łączyć się" ze ścianami wewnątrz.

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2015 14:38:08 przez Hexmage960
[#64] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #63

To była tylko propozycja, ale wydaje mi się, że prostszym rozwiązaniem będzie po prostu usunąć obramowanie. Plastycznie będzie prościej, czyściej i ciekawiej, obramowanie zamyka twardo kompozycję planszy.


Grafika w razie czego jeszcze się może do czegoś innego przyda ;)


Ostatnia aktualizacja: 10.02.2015 14:46:40 przez Koyot1222
1
[#65] Re: Robbo Konstruktor

@Koyot1222, post #64

Z ramką jest ładniej w mojej opinii.
[#66] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #61

Dzięki za blog, chętnie poczytam o Twoich doświadczeniach z C na Ami.
Ja na razie bawie się w Amosie ale za jakiś czas chętnie napisałbym coś systemowego w C więc każde życiowe porady się przydadzą :)
[#67] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #61

Mała uwaga - kod źródłowy musisz potraktować jakimś escaperem encji htmlowych, żeby zamieniły każdy znak mniejsze/większe na odpowiednią encję.

W tym momencie dopiero wyświetlenie źródła pokazuje prawidłowy kod.

A tak poza tym, jak znajdę wolną chwilę, to na pewno zaznajomię się bliżej z przykładami OK.
[#68] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #65

Spoko, jak to nie komplikuje sprawy ;)
[#69] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #65

PopieramOK
[#70] Re: Robbo Konstruktor

@Aniol, post #69

Czy da się jeszcze pobrać tą grę?
[#71] Re: Robbo Konstruktor

@Gżegżółka, post #70

TU
[#72] Re: Robbo Konstruktor

@Norbert, post #71

btw, przydałoby się kiedyś pozbierać te minniatowe projekty do kupy, tak jak swego czasu zestawienie magazynierów czy screenów z kolejnych Arcymagów, bo na jego stronie niezmienny bajzel. Połowa linków prowadzi do "Wgraj wszystkie pliki do katalogu głównego na swoim koncie", gdzieś po (nomen omen) kątach walają się zgliszcza po pińciuset poprzednich odsłonach - ot, choćby https://coreprogramming.pl/Artykul2.html, a na web archive github.com/68kPoker/StarShips mamy znów kod do którejś z tuzina gier, o której wzmianki nawet sobie nie przypominam... Nawet nie wiem, czy nie figuruje ona na tej liście "Download", przemianowana gdzieś po drodze.

jednocześnie z zaskoczeniem dowiedziałem się, że firma Hexmage'a zdążyła przejść rebranding i urosła w siłę, i nie jest już Core Programming, tylko Core Digital Group.

P.S. Ja wiem, że Polacy to globalnie jakiś promil, ale miło by było, gdyby autor się nad nami zlitował i przygotował dla tego promila również wersję strony w języku ojczystym. Bo czytanie o klonie Janusza Pelca czy grze dla kreatora przygodówek... no, pośmiać się można, ale czy taki był cel?

Ostatnia aktualizacja: 23.02.2023 14:45:07 przez snajper
[#73] Re: Robbo Konstruktor

@snajper, post #72

niestety na pewne rzeczy ludzie nie maja wplywu... sila wyzsza i nic pan tu nie poradzisz
[#74] Re: Robbo Konstruktor

@selur, post #73

szkoda że gra w wersji na Amigę wygląda gorzej niż na Atari
1
[#75] Re: Robbo Konstruktor

@Gżegżółka, post #70

Tak jak wszystkie moje starsze projekty gier w C i asemblerze, mają one szereg niedociągnięć, takich jak:

- Uruchamiają się na własnym View, ale nie przechwytują klawiatury i myszy, w związku z czym wszystkie kliknięcia powodują akcję na niewidocznym ekranie Workbencha.

Opublikowałem szereg swoich starszych gier na podanej przez Norberta stronie, której adres widnieje również w mojej sygnaturze. Proszę poszukać gry w dziale Downloads.

Moje nowe gry nie mają już tych niedociągnięć, ponieważ dużo nauczyłem się przez te lata w kwestii programowania na Amidze. Magazyn na przykład działa na własnym ekranie, w przyjaznym, systemowym środowisku.

@Snajper

Na mojej stronie funkcjonuje już dział "Downloads". Inne działy takie jak "Articles" są niedostępne, ponieważ ich jeszcze nie przygotowałem.

Nazwisko Janusza Pelca pojawia się w kontekście jego gry, czyli Robbo, na której bazuje mój klon.

Uzupełniam swoją stronę w wolnym czasie.

@Ritzu

Do klonu Robbo powstało sporo grafiki, różnych wersji, podobnie jak w przypadku Magazynu, ale ostała się zamieszczona wersja. Moja grafika też przeszła pewną ewolucję do czasów obecnych.

Ostatnia aktualizacja: 23.02.2023 18:17:47 przez Hexmage960
[#76] Re: Robbo Konstruktor

@Norbert, post #71

Dzięki :)
[#77] Re: Robbo Konstruktor

@ritzu, post #74

moge wrzucic kilka screenow z niedokonczonych dziel Minniatowskich do dzialu o pikselach, tylko musze poszukac.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem