[#31] Re: Robbo Konstruktor

@Leon, post #29

Dobrze
[#32] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #31

Nie wiem jak to się stało, że wiadomość wysłana na pw jest widoczna na forum.
Przy wysyłaniu miałem dwa razy biały ekran i nie byłem pewny czy została wysłana.
Następnym razem będę używał konta z hotmaila.
[#33] Re: Robbo Konstruktor

@Leon, post #32

DJ Zamęt rzucił klątwę.
[#34] Re: Robbo Konstruktor

@Leon, post #32

Hej, właśnie umieściłem swój pierwszy wpis na swoim blogu, który rozpocząłem parę tygodni temu. Wpis ten traktuje o "obsłudze wyjątków w języku C". Okazuje się, że w C też jest obsługa wyjątków znana z języka C++ i szalenie przydatna przy dodawaniu obsługi błędów do programu. Niewielu ludzi to wie (na studiach nie ma o tym mowy, ja wyczytałem to w książce "ANSI C" autorów języka C, ale dopiero dziś udało mi się dobrze zastosować to w moim kodzie).

Także wpis ten ma nie tylko informować o przebiegu mojej pracy, ale również przekazać wiedzę i ciekawe informacje.

Będziecie tam na bieżąco informowani o postępach z Robbo, nad którym pracuję i który niedługo powinienem ukończyć. Oczywiście publikacja zgodnie z zapowiedzią nastąpi później! Także zapraszam na swój blog, fana Amigi, programisty z zamiłowania i (jak Bóg da) z zawodu

Adres blogu to: http://members.upcpoczta.pl/r.szacki - trzeba kliknąć po lewej stronie w Menu przycisk "Wpisy w blogu - 4 luty 2015" (moja strona stosuje ramki celem łatwiejszego umieszczania wpisów).

Pozdrawiam.
[#35] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #34

Chciałem się zapytać na kiedy jest planowana wersja testowa gry dla chętnych testerów?
[#36] Re: Robbo Konstruktor

@Leon, post #35

Prace są w toku, nie jestem w stanie podać dokładnej daty, ale myślę, że tak w ciągu tygodnia da radę. Obecnie mam też pewien inny obowiązek. Nie obawiaj się - pamiętam o Tobie, jako chętnemu do betatestowania.
[#37] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #34

Jak nie musisz to nie korzystaj z setjumpów. Prędzej czy później rozjedzie ci się kod bo o czyms zapomnisz i będzie kupa.

Tu jest wyjasnione jak zrobicz trykacza:
http://www.di.unipi.it/~nids/docs/longjump_try_trow_catch.html

Ta konstrukcja uzywana jest tez w libpng i ora elegancką obsługę błędów jesli wczytywanie pnga rozbijamy na pare funkcji.

Ostatnia aktualizacja: 04.02.2015 09:51:44 przez michal_zukowski
[#38] Re: Robbo Konstruktor

@michal_zukowski, post #37

Jak nie musisz to nie korzystaj z setjumpów.

Oczywiście, że ta konstrukcja nie powinna być nadużywana (tak jak wyjątki w ogóle), tylko w przypadku gdy czeka nas np. dużo alokacji i chcemy ładnie posprzątać w razie wystąpienia błędu. Fajne jest to, że możemy przywrócić program do działania nawet po jakimś błędzie kiedy nie można użyć funkcji exit(), bo błąd nie jest krytyczny.

Ogólnie ta konstrukcja się przydaje gdy mamy kod z masą sytuacji, gdzie może wystąpić błąd. Ja preferuję, gdy funkcja sprząta po sobie w sytuacji błędnej. Zwykle wymaga to wielu zagnieżdżeń kodu warunkowego albo użycie właśnie setjmp()/longjmp().

Tu jest wyjasnione jak zrobicz trykacza:
http://www.di.unipi.it/~nids/docs/longjump_try_trow_catch.html

Spojrzałem na ten kod. Moim zdaniem nadawanie nazw "try" i "catch" za pomocą #define tylko komplikuje kod. Jest to nieco sztuczne rozwiązanie, ja preferuję użycie zwyczajnych nazw z języka C setjmp() i longjmp() przy czym longjmp() może być umieszczony w jakieś funkcji nazwanej np. error(), albo w obsłudze sygnału.

Ostatnia aktualizacja: 04.02.2015 10:14:06 przez Hexmage960
[#39] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #38

Wersja poprawiona grafiki, 2 nowe kafelki ścian, przystosowane do poprzedniego schematu. Powinny pasować, mam nadzieję, że się przyda do najbliższego "rilisu" ;)

[#40] Re: Robbo Konstruktor

@Koyot1222, post #39

Jak zawsze dziękuję.
[#41] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #40

Wersja z rozbudowanymi kafelkami:


Dwa boczne kafelki to puste miejsca na ustawienie skrzynek, widziałem, że w którejś wersji potrzebowałeś takich elementów, więc je zaprojektowałem, chyba czytelnie.
[#42] Re: Robbo Konstruktor

@Koyot1222, post #41

Wszystko OK! Dzięki wielu kafelkom ściany mapa będzie po prostu wyglądać bardzo atrakcyjnie, nie będzie żadnych problemów z projektowaniem poziomów z ich wykorzystaniem.
[#43] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #42

Dzięki wielu kafelkom ściany mapa będzie po prostu wyglądać bardzo atrakcyjnie,


Się zgadzam się :)
[#44] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #42

Jeszcze mała poprawka. Chyba, teraz te klocki do postawienia na nich skrzynek są bardziej czytelne i nie zakłócają wyglądu szachownicy.

[#45] Re: Robbo Konstruktor

@Koyot1222, post #44

Taki pomysł - aby gra była ciekawsza i bardziej rozbudowana, można zrobić kilka różnych, tematycznych wersji kafli. Levele lodowe, plażowe, ogniste etc. jak to się obserwuje w wielu grach (szczególnie platformowych i logicznych); coby daleko nie szukać - Pacomix 2.

A jeżeli nie osobne kafle, to ostatecznie nawet zwykły pallete-swap urozmaica doznania.
Np.:

Ice


Jungle
[#46] Re: Robbo Konstruktor

@AceMan, post #45

Idąc dalej tropem pallete-swapu, każda wersja kolorystyczna mogłaby mieć jedną/dwie charakterystyczne dla siebie przeszkadzajki. Np. dla wersji lodowej - śliski kafelek (robot wchodząc na niego przejeżdża od razu do następnego kafla).
[#47] Re: Robbo Konstruktor

@AceMan, post #46

Faktycznie, lodowe kafelki to ładny pomysł ;)

[#48] Re: Robbo Konstruktor

@Koyot1222, post #47

Cudo ♥

Generalnie uwielbiam lodowy temat w czymkolwiek ;)
[#49] Re: Robbo Konstruktor

@AceMan, post #48

Napisz do administracji, zmienimy Ci ksywę na IceMan :)
[#50] Re: Robbo Konstruktor

@recedent, post #49

Hahahaha Dobre :)
[#51] Re: Robbo Konstruktor

@recedent, post #49

A to można nicki zmieniać? :)
[#52] Re: Robbo Konstruktor

@AceMan, post #45

Świetna grafika. Różne motywy kolorystyczne to fajna sprawa, zresztą w oryginalnym Robbo pana Janusza Pelca, tak jak i w Boulder Dashu każdy etap ma inny zestaw barw.

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2015 20:33:40 przez Hexmage960
[#53] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #52

Przy okazji. W świetle ostatnich bardzo niesmerfnych wydarzeń, porzuciłbym pomysł konwersji i używania oryginalnych nazw, leveli etc. (jeżeli taką drogę rozwoju masz w planach) i zrobił autorską grę opartą tylko pierwotnie na podobnym pomyśle. Żebyś się czasem nie wsmerfował w jakieś kłopoty.

Wg. wikipedii Janusz Pelc i Avalon są cały czas właścicielami praw autorskich.
W 2010 powstało nawet iRobbo - wersja na iOSa.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Robbo
[#54] Re: Robbo Konstruktor

@AceMan, post #53

Zgadzam się z Tobą. Myślałem już jakiś czas temu o zmianie nazwy np. na "Robocik Robuś", myślę że to wystarczy. Będzie wtedy to zupełnie własna, autorska postać. Fabuła gry i elementy będą również różnić się nieco.
[#55] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #36

Faktycznie co do nazwy i leveli - popytaj Avalonu. Janusz się odciął od informatyki i dawnych dziejów dość mocno a szkoda. Gdzieś w Krakowie ma pabik. Próbowaliśmy go ściągnąć do Rzeszowa na AmiRes... Pomimo tego faktu technicznie mógłby komuś krzywdę zrobić jakby chciał.
[#56] Re: Robbo Konstruktor

@pong777, post #55

Nie trzeba pytać. Na pewno jest zakaz, ponieważ jeden z naszych kolegów z forum zaczął kiedyś robić Robbo na Amigę (oryginalną konwersję z Atari). Zapytał i musiał porzucić projekt.
Prawa autorskie ma Avalon i do dzisiaj w sprzedaży jest komercyjna, nowa wersja Robbo na PC - Robbo Milenium.
Jak już, to lepiej zrobić coś na zasadzie: Giana Sisters zamiast Mario Bros.
Tak więc nie warto nawet pytać i lepiej nie dawać swoich namiarów firmie Avalon. pomysł

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2015 23:26:47 przez Andrzej Drozd
[#57] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #54

"Robocik Robuś"


Ja myślę że warto zmienić nazwę całkowicie.
Powyżej koledzy zaprezentowali super grafikę. Zawodową! Pasującą także do innego stylu niż "robotycznego". A zawsze mogą coś poprawić.
Może zamiast robocika, warto umieścić w grze "rycerzyka"? Nieco zmienić obiekty? Zamiast śrubek będzie zbierał butelki z eliksirami, itd, itp.
Zamiast rycerzyka można także umieścić "Bajcika", takiego innego robocika w cyberprzestrzeni o wyglądzie przypominającej postacie z filmu "Tron", a akcja może mieć miejsce w środku procesora, procesorów, a nawet jakiejś wirtualnej przestrzeni.

Tu jest link do trailera filmu Tron. Takie świetne filmy potrafili robić w latach 80-tych.
https://www.youtube.com/watch?v=1fSUos8x73I
link
[#58] Re: Robbo Konstruktor

@Hexmage960, post #54

Ja bym zostawił robota w spokoju, zapomniał o rycerzach, zrobił bym wszystko aby osiągnąć ducha pierwowzoru plus nowe poziomy i jakiś mechanizm zupełnie nie spotykany w Robbo. Np chodnik po którym można przesunąć klocek tylko wjednym kierunku, np oznaczony strzałką w kierunku którym ma się przesuwać.
Kilka propozycji nazwy, nie kojarzące się z Robbo ale nawiązujące do tego kręgu:
1. Andro
2. Argo
3. Golem
4. Artem
5. Marseo
6. Trilo
7. Senso
8. Dataq
9. Promo
10. Googie ;)
[#59] Re: Robbo Konstruktor

@Koyot1222, post #58

Hehe, Googie mi się podoba ;)
Dajmy mu na imię T-500+ ;)

I zgadzam się z Koyotem. Grafa jest super, nie ma co zmieniać. Inna nazwa, dodatkowe funkcje i obiekty, levele możemy podesignować sami (swego czasu dłubałem fanowskie poziomy do Pacomixa, zgłaszam się na leve-designera-ochotnika :)
[#60] Re: Robbo Konstruktor

@Koyot1222, post #58

Mi się podoba "Senso". Może małe głosowanie na ten temat?

Celem projektu jest zrobienie gry wywodzącej się z Robbo (chodzi o planszę złożoną z komórek), ale z zupełnie własnymi poziomami, grafiką, pomysłami.

Nie pisałem tego wczoraj, ale pracowałem wczoraj sporo w ciągu dnia nad edytorem plansz. Jak tylko go ukończę podeślę do paru osób (Koyot, AceMan, Leon, Twardy, Sand).
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem