[#187]
Re: Czy Amiga to tylko konsola?
@snifferman,
post #182
Co do Amigi CD32, to mi się wydaje że mógł być problem z platformą służącą do pisania gier dla tej konsoli.
Wiadomo, że do tego potrzebny jest prawdziwy komputer.
Playstation 1 oferował Development Kit, który instalowano w komputerze marki PC, by rozwijać gry dla tej konsoli.
W przypadku Amigi CD32, najlepszą platformą do pisania była Amiga. Ale tutaj raczej duża Amiga (np. wyposażona w CD-ROM). Wiadomo, rzadkość.
Ja się cieszę, że Escom wydał Amigę 1200 Magic i 4000T. Postawił na największe walory Amigi.
Widocznie Amiga w mainstreamie świetlanej przyszłości nie miała, bo PC zmiótł resztę. Jednak wydając karty turbo typu 040, 060, PowerPC jakiś postęp był.
Co ciekawe mimo, że wydano szybkie PowerPC 604/300MHz, a później karty turbo AmigaOne, w końcu samodzielne płyty, to jednak Amiga max. w roku 2001 padła. Ja obstawiam, że mało deweloperów i bardzo wysokie ceny sprzętu. PC był oferowany w wielu konfiguracjach - tanich i przystępnych oraz drogich.
Na Amigę wydano wiele gier, które nie były ADFami, tylko wymagały CD-ROMu lub twardego dysku. Były też gry, które wymagały kart turbo.
Jak się sprawuje mainstreamowa wydajność oraz Amiga OS i odpowiedniki to można się przekonać dziś.
Podsumowując, ja lubię w Amidze przede wszystkim natywny soft typu DPaint, czasy Commodore i Escom, dedykowane gry, dorobek Amigowców głównie w latach 1985-1994 i 1995-2001, oddanie ludzi z MA, ACS.
Fajnie, że ludzie podtrzymali amigową tradycję, mimo że największym pragnieniem wielu ludzi był Quake w 1997 roku.
Amiga OS jako klasyk jest według mnie świetnym systemem.
Jeśli chodzi o gry, to Team 17 wydał również gry na rozbudowane Amigi, które się pojawiły głównie w erze Escomu (do 1994 roku wydawał na gołe konfiguracje Amigi 500, 1200 i CD32). Należą do nich Worms DC (mile widziana pamięć FAST) oraz Alien Breed 3D II (mile widziana pamięć FAST i turbo).
Chociaż gra Settlers korzystała z możliwości szerokiej gamy konfiguracji Amig. Szkoda, że nie wykorzystała chipsetu AGA, by wyświetlić 256 kolorów. Dotknęło to też kilku innych tytułów.
Gdyby Amiga 4000 kosztowała tyle co Amiga 1200 albo przeciętny domowy PC i była wypuszczona na rynek domowy, kto wie jak by się to dalej potoczyło. Duże Amigi miały możliwości równe PC.
P.S. Dodaję do wątku, to nie jest odpowiedź na kolegi wypowiedź.
Ostatnia aktualizacja: 22.08.2023 21:12:51 przez Hexmage960