[#1] Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500
Warto śledzić postępy prac, bo wygląda to obiecująco :

[#2] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@ingenic, post #1

Wciąż nie mogę uwierzyć....

A to on nie robi konwersji map doom'a, tylko swoje własne?
[#3] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Ralpheeck, post #2

Z tego co zrozumiałem to własne, ale podobno będzie można importować oryginalne pliki WAD
[#4] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@ingenic, post #3

Kurcze, przecież jeżeli to pójdzie na a500, to ludziom na całym świecie opadną szczęki...
[wyróżniony] [#5] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Ralpheeck, post #4

27 lat za późno, no ale - jak mawiają - lepiej późno, niż wcale Moja opadła.
[#6] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@okejokej, post #5

Świeży materiał z postępów:

[#7] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@ingenic, post #6

Buźka się cieszy OK
[#8] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@ingenic, post #6

Cudo techniki ale na A500 to grywalne nie bedzie.
Mogl robic odrazu na A1200 z turbo, to Amiga mialaby super gre 3d a tak bedzie kolejna ciekawostka a'la Cytadela.
[#9] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@selur, post #8

Na A1200 z turbo masz prawdziwego Dooma i wiele innych pozycji.
A500 to przynajmniej wyzwanie...
[#10] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Daclaw, post #9

Tak?
a jak ten "prawdziwy Doom" chodzi z karta 030 ?
[#11] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@selur, post #10

[#12] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@selur, post #8

Na A1200 z turbo pograsz sobie w "Doomy", a na A500 wygląda na to, że da się pograć, może nawet szybciej niż na Atari STE w Wolfa3D ok, racja
[#13] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@selur, post #10

a jak ten "prawdziwy Doom" chodzi z karta 030 ?

Tak jak na moim filmie (pixel low-res) OK
[#14] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@selur, post #8

...Krzysztof mógł robić od razu na 128MB fast+060@80.

Widać, że nie rozumiesz zupełnie zamierzeń i założeń autora.
[#15] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Drakon, post #14

Fakt, jako gracz nie rozumiem.
Ale jako cebularz kupujacy jakies karty 060 za 5000 pln, to pewnie bym zrozumial.
[#16] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@selur, post #15

Mam wrażenie, że jednak nie zrozumiałbyś.
[#17] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jacques, post #13

Bidnie, ale na 386DX 40 również jest niegrywalny :)

Jakby kogoś ciekawiło to tu jest spora baza wyników :

link
[#18] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@selur, post #8

Zawsze będzie można zagrać na A1200 (+ turbo) i będzie wtedy bardzo grywalne pomysł

Projekt z tego co rozumiem powstaje aby udowodnić że klon Dooma miał szansę powstać na Amigę OCS i jest to bardzo szczytny cel ok, racja

Sama gra to będzie taki Doom w wersji lite bo bazuje mocno na Doomie więc powinien być też dużo lepszy niż większość doomo-klonów
[#19] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@ingenic, post #17

Nie jest niegrywalny i działa lepiej niż na 386DX/40, bo kiedyś porównywałem.
Rozgrywka zresztą prezentuje się inaczej niż demo (mniej chaotycznie).
[#20] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@XoR, post #18

Sama gra to będzie taki Doom w wersji lite bo bazuje mocno na Doomie więc powinien być też dużo lepszy niż większość doomo-klonów


Z tym mocno bym nie przesadzał, bo to klon Dooma, a nie port. Autor w ogóle nie opiera się o materiały z oryginalnego Dooma, sam tworzy mapy, zaś sprity i tekstury pochodzą z projektu FreeDoom.
[#21] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@selur, post #8

Cudo techniki ale na A500 to grywalne nie bedzie


Według mnie , porównując jakość grafiki na A1200 z turbo a z tym co ten koleś chce udowodnić , to już jest niegrywalne.
.
[#22] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@djpiotrs, post #21

Grywalne czy nie, ale żeby ktoś jeszcze przeniósł Blood'a na ami to już w ogóle. "I live again" :)
[#23] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@djpiotrs, post #21

No to jak wyjdzie finalna wersja niech pan po prostu jej nie kupuje i tyle, problem rozwiązany :D
[#24] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@AmmigaCDTV, post #23

A międzyczasie niech upala Dooma, Duke'a, Heretica, Hexena, Quake'a, Rise of the Triad, Strife czy jakiś inny z wielu portów na A1260 lub Dark Forces pod emulatorem Maca.
Nie rozumiem takich pretensji wobec świetnego wyzwania jakie podjął autor i pisania, że będzie działać fatalnie, gdy nawet jeszcze nie miało się okazji w to zagrać.

Osobiście o wiele bardziej interesuje mnie płynny Cyberwolf na A500 czy gra doomopodobna na nią, niż setny port z PC na A1260 lub coś, co się z tymi portami i tak równać nie może.
Bo jedna osoba może zrobić różnicę w temacie "3D na A500", ale zrobić coś autorskiego mogącego się równać z hitami FPP z PC sprzed lat, tworzonymi przez całe zespoły, już niekoniecznie.

Ostatnia aktualizacja: 05.05.2020 09:39:09 przez Jacques
[#25] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@AmmigaCDTV, post #23

Po co mam kupywać jak już DOOM na Amidze ogrywałem 20 lat temu ? Poza tym Doom na Amidze jest dostępny i nie trzeba płacić ani grosza.
[#26] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@djpiotrs, post #25

Po co mam kupywać

duszenie kupki

Wybacz, musiałem
[#27] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@AmmigaCDTV, post #23

Czytam tak i czytam i widze ze ludzie tu nie rozumieja po co ten projekt powstaje. Po pierwsze nie bedzie zadnej finalnej gry do kupienia. Nie bedzie tez dopalonej wersji na dopalone Amigi. KK jest scenowcem i podchodzi do tematu typowo zeby sprawdzic czy sie da. Chce zrobic silnik ktory udowodni ze na poczatku lat 90tych dalo sie zrobic gre FPS na stockowa A500 1MB, ale ze wowczas ludzie w gamedevie nie ogarniali na tyle sprzetu co demoscenowcy. Bedzie silnik i na tym koniec. Przy dobrym wietrze jedyne na co mozemy liczyc to ze plik wykonywalny wraz z narzedziami bedzie dostepny za free w necie i wowczas spolecznosc jesli bedzie na tyle kreatywna to stworzy jakies zestawy map co by ludziska mogly sobie pobiegac i postrzelac. Problem jaki ja dostrzegam to ze KK na jakims etapie to porzuci (jak swoje inne projekty na inne platformy) i nie bedzie rozwijal dalej wiec nawet jesli jakies paczki z mapami powstana to bedzie to obarczone bugami i w ogolnym rozrachunku on udowodni ze sie da, ale pozytku z tego dla spolecznosci amigowych graczy raczej nie bedzie za wiele. Niestety jedyna nadzieja dla tego projektu to totalny open source na publicznym repozytorium dzieki ktoremu ktos to bedzie z czasem rozwijal.

Ostatnia aktualizacja: 05.05.2020 10:08:37 przez Axi0maT
[#28] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Axi0maT, post #27

Chce zrobic silnik ktory udowodni ze na poczatku lat 90tych dalo sie zrobic gre FPS na stockowa A500 1MB, ale ze wowczas ludzie w gamedevie nie ogarniali na tyle sprzetu co demoscenowcy.


To zdanie jest merytorycznie dyskusyjne, bo gamedev raczej nie zajmuje się udowadnianiem czegokolwiek ludziom, a zarabianiem na grach. A to wymaga by być lepszym od konkurencji, a nie studiować hardware do ostatniego bitu, który posiada. I to nie jest kwestia "ogarniania sprzętu" tylko opłacalności. Demoscenowcy w latach '90 tez nie zrobili Dooma, ani nawet Wolfa na A500 więc tym bardziej trudno tu mówić o ogarnianiu. Bardzo wątpię aby zrobienie gry w 2020 roku, przy wszystkich posiadanych dzisiaj narzędziach oraz kolektywnym doświadczeniu (o ile dobrze kojarzę to KK odwoływał się np. do sztuczek programistycznych stosowanych w Duke Nukemie, których w Doom nie było) zgromadzonym i wymienianym za pomocą Internetu dowodziło, że w latach '90 tego typu gra byłaby w stanie powstać na Amigę 500. To wszystko dowodzi czegoś zupełnie odwrotnego: nie dało się takiej gry zrobić wtedy na A500, bo nie miało to żadnego komercyjnego sensu, a wymagałoby kolosalnych nakładów czasowych oraz finansowych.

Natomiast KK raczej nie udowadnia nikomu że się wtedy dało lub "że się da", tylko, że on to potrafi zrobić. To jest zupełnie inna bajka.

O ile też kojarzę to gdzieś chyba wspominał o utworzeniu motywacyjnego Patronite dla projektu, więc wydaje mi się, że i Ty nie unikasz dorabiania tutaj pewnych motywacji, które nie mają za bardzo poparcia w stanie faktycznym.

Nie bedzie tez dopalonej wersji na dopalone Amigi.


O ile kojarzę to gra na A1200 działa 2 razy szybciej.


Akurat podoba mi się w tym projekcie to, że chłopak oprócz koderskich wyczynów ma zainteresowanie i pojęcie o projektowaniu poziomów, więc jest szansa że gra będzie z punktu widzenia gracza przynajmniej akceptowalna. Bo to co wychodziło na A500, karało gracza za sam fakt grania w grę nieciekawymi rozwiązaniami mechanicznymi, słabym sterowaniem itp., oprócz oczywiście słabej wydajności.

Ale powtórzę: jeśli dzisiaj coś takiego powstanie (w wersji finalnej) to będzie świadectwem osobistego uporu autora, a nie możliwości samego sprzętu. Bo konstruktor jakiego komputera chciałby się szczycić tym, że tak go zaprojektował, że na powstanie gry danego typu potrzeba było ćwierć wieku? Komputery raczej projektuje się tak, aby programistom ułatwiać, a nie uprzykrzać robotę.
[#29] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@djpiotrs, post #25

No dlatego nie musi pan kupywać, o to mi chodziło :D

Generalnie to co ja widzę jest naprawdę super jak na gołą A500. W życiu bym nie powiedział, że takie coś jest możliwe. Wiadomo, są minusy odnośnie grafiki, ale to i tak lepsze niż wszystko co do tej pory widziałem na nierozbudowaną Amigę 500.

Trochę nurtuje mnie sprawa szybkości. Tutaj widać w lewym górnym rogu prędkość około 4 klatki na sekundę, mimo to wszystko wygląda na płynnie działające. W wątkach o Adoom przewijał się motyw, że nawet 25 klatkach na sekundę Doom działa wolno. Jak to jest możliwe, że przy 4 fps gra chodzi szybko a przy 25 fps gra wydaje się klatkować?
[#30] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@nogorg, post #28

Osobiście kibicuję autorowi, poziom zaawanasowania silnika zdumiewa. Wykorzystał do grafiki chunky bebechy Amigi, które z pewnością nie były projektowane w tym kierunku. Korzysta z blittera, sprajtów, zgrywa to do ostatniego cyklu z CPU... ba, w pierwszym wideo z jakiegoś demoparty, autor informuje, że korzysta z babola w motorolce, umożliwijającego modyfikacje rejestrów poza ramą dostępu do szyny Amigi itp... Stopień ogarniania bebechów przez tego człowieka jest imponujący. I mimo, żę jest to projekt stricte A500, będzie korzystał z dodatkowego Fastu i mocniejszego procka, np. A1200.

Geniusz normalnie.

Ostatnia aktualizacja: 05.05.2020 11:27:47 przez marianoamigo
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem