[#301] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Rafael/ARMO, post #298

3 lata był Dreed. Z info z tej strony wynika, że może wyjdzie jako osobna gra.
Which brings us to today. The plan we had for a final commercial game with high quality, custom pixel art and an original setting and story, has been seperated into it's own project named 'Grind', while the Dread-engine (and possibly a free game with different assets) is gonna kept being developed by KK.

And so the GRIND begins! :)


Nie wiem czy pracuje też w zespole Grinda. Mi to wygląda na 2 osobne gry. Poprostu Grind ma być wspierany finansowo przez patronów i pracuje nad nim większy zespół. Dreed też miał Patronite, ale został wstrzymany, bo autor chyba zawiesił prace z braku czasu.

Tak czy siak zmienił się tytuł gry i sposób pozyskiwania funduszy. Mi się ten schemat nie podoba i piszę dlaczego tak uważam. Każdy sobie zdecyduje sam. Ja tylko przedstawiam swój punkt widzenia. Możliwe, że bardziej krytyczny niż innych.

Sama zmiana nazwy gry już coś sugeruje. Tak jakby lekkie odcięcie od Dreeda i ewentualnych wylanych żali, jak Grind wejdzie na ścieżkę ciemnej mocy

Autor Dreeda pracuje też przy Grind?
[#302] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@snifferman, post #301

Autor Dreada nic nie robi przy Grindzie, bo nie może robić przy żadnym komercyjnym projekcie. Patreona też zlikwidował, bo nie może odnosić korzyści materialnych na boku w pokrewnej dziedzinie - wymóg obecnego pracodawcy.

Ostatnia aktualizacja: 01.03.2024 10:56:04 przez teh_KaiN
2
[#303] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@teh_KaiN, post #302

Chyba jednak Grind nadal jest beneficjentem rozwoju silnika?
[#304] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jacques, post #303

Nie będzie "Dreada", będzie "Grind" - a w sumie jak to powiedział pewien sławny myśliciel to: nie będzie niczego

Ostatnia aktualizacja: 01.03.2024 12:46:17 przez RokiS
2
[#305] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jacques, post #300

Nie pomyślałeś, że może miałby 500 wspierających a nie 50, gdyby kwoty wynosiły 25-50% obecnych (podobnie z IBrowse), społeczność byłaby pozytywnie nakręcana kolejnymi demkami i filmami, a w wyższych progach wsparcia była gwarancja uzyskania wersji finalnej?

A możesz podać przykład takiego softu w obecnym świecie Amigi który zebrał te "życzeniowe" 500 patronów płacąc co miesiąc powiedzmy "symboliczne 1 euro", przez kilka miesięcy??? Bo wydaje mi się że tych 50-ciu wspierających to taki wróbel w garści (i to niezły jak na nasze warunki), niż te 500 w roli gołębia na dachu ...
Poza tym żeby mieć 500 "klientów", to trzeba zainteresować tak z 5000 osób, a żeby zainteresować tyle osób to tak trzeba mieć środowisko około 50 tys aktywnych użytkowników .... Polecam wszystkim zapoznać się z tematyką "sales funnel" i terminami lead, prospect, customer.

No i w dodatku to płacenie za robienie, a nie zrobienie... Co kto lubi, ale nie musimy się silić na poprawność i całowanie po piętach za cokolwiek.

Patronite jest dobrowolny, nie wdziałem tu nie gdzie sugestii, że trzeba płacić? Usługa robienia i możliwość oglądnie tego etc też jak najbardziej ma swoją cenę. Tak jest choćby ze szkoleniami, treningami. Ktoś chce płaci, ktoś nie chce nie płaci. To nie podatki od których za życia nie da się uciec.

Ja chętnie zobaczę produkcje własne od tych tutaj doradzających jak lepiej promować się i sprzedawać swój soft. Chętnie zobaczę setki wspierających, kupujących, z ilością szmalu wylewającego się w liczbach większych niż litry piwa na AmiParty ...
[#306] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Rafael/ARMO, post #305

Nie mogę podać takiego przykładu, ale soft wyceniany rozsądnie sprzedaje się raczej bardzo dobrze, np. Roadshow, HSMathLibs (które sam nabyłem) czy nawet te współczesne wydania AmigaOS.

Bo wydaje mi się że tych 50-ciu wspierających to taki wróbel w garści (i to niezły jak na nasze warunki), niż te 500 w roli gołębia na dachu ...


No właśnie, "wydaje". I nikt nie pisał, że "trzeba płacić", nie ma co odwracać kota ogonem, komentowana jest polityka rozwoju tego projektu.
Tak samo nie pisałem o symbolicznym 1 EUR / m-c (więc nie wiem po co takie bajanie), tylko o powiedzmy 25-50% obecnych kwot. Umiar wspiera popyt lub chęć wspierania, pazerność budzi niesmak
Nie odmówisz chyba prawa do niesmaku?


Ostatnia aktualizacja: 01.03.2024 14:21:04 przez Jacques
[#307] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jacques, post #303

Tak, ale w drugą stronę nie jest to pewne.
1
[#308] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@snifferman, post #301

Dreed i Grind to sa 2 gry, ktore uzywaja tego samego silnika i ktore moze kiedys wyjda na Amige. Na razie tylko dema obu gier sa w necie.
Grind ma w teorii wieksze szanse na ukazanie, bo wieksza grupa osob nad nim pracuje, w tym bardzo dobrzy graficy.

link

Tutaj byl pokazany w dzialaniu zajebisty obrotowy karabin maszynowy, chyba najlepszy w grach Amigowych jaki widzialem. Ale juz go nie ma, bo Tsak niedawno skasowal jego animacje, moze po prostu juz inni skopiowali/sklonowali ten patent do swoich gier FPS, o ile jakies powstaja jeszcze na sprzety 16 bitowe.
[#309] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Don_Adan, post #308

Tutaj byl pokazany w dzialaniu

nie rozumiem, przeciez link działa do filmiku
[#310] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jacques, post #306

Nie mogę podać takiego przykładu, ale soft wyceniany rozsądnie sprzedaje się raczej bardzo dobrze, np. Roadshow, HSMathLibs (które sam nabyłem) czy nawet te współczesne wydania AmigaOS.

Czy jakiś autor z tych aplikacji podał ile sprzedał kopii i za ile? I przez ile lat?

No właśnie, "wydaje". I nikt nie pisał, że "trzeba płacić", nie ma co odwracać kota ogonem, komentowana jest polityka rozwoju tego projektu.
Tak samo nie pisałem o symbolicznym 1 EUR / m-c (więc nie wiem po co takie bajanie), tylko o powiedzmy 25-50% obecnych kwot. Umiar wspiera popyt lub chęć wspierania, pazerność budzi niesmak
Nie odmówisz chyba prawa do niesmaku?

Nie jestem autorem tej gry więc nie wiem jakie ma odczucie, gdybym był autorem to dla mnie takich 50 wspierających miesięcznie prze rok czasu, określił bym jako dobry wynik.
No tak to 1 Euro czyli ~4.3zł to w sumie niewiele mniej niż te 25% z 25 zł ... czyli 6,25 zł ... jakbym napisał 1 Funt to było by jeszcze bliżej ... ale cały czas to właśnie rzad około 5 zł.

Czy możesz rozwinąć co to wg ciebie jest ta pazerność w przypadku tego projektu? Bo ja żadnej pazerności tu nie widzę. A porównywanie do cen innych aplikacji jest bardzo subiektywne, bo równie dobrze można by powiedzieć, że wszyscy autorzy którzy chcą jakąkolwiek kasę choćby 1 euro za swoją pracę to są pazerni bo kilka rzędów wielkości więcej jest darmowych aplikacji, gier w świecie amigowym i do tego nieraz bardziej zaawansowanych ... jak choćby darmowy Wayfarer vs płatny IBrowse2/3 etc
1
[#311] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Rafael/ARMO, post #310

Nie mogę, nie będę, nie mam czasu na zapasy w błocie. EoT.
1
[#312] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Azakiel, post #309

@Azakiel
nie rozumiem, przeciez link działa do filmiku
ale to chodzi o to że nie ma już zajefajnej animacji karabinu
pokazany w dzialaniu zajebisty obrotowy karabin maszynowy, chyba najlepszy w grach Amigowych jaki widzialem. Ale juz go nie ma, bo Tsak niedawno skasowal jego animacje


@Don_Adan
Dreed i Grind to sa 2 gry, ktore uzywaja tego samego silnika i ktore moze kiedys wyjda na Amige
jak dla mnie to Dread i Grind to ta sama gra. Grind to przerobiony/dalej rozwijany Dread. I Dread nigdy nie wyjdzie, a Grind nie prędko, bo tworzony jest jednocześnie na wszystko co się rusza - tak na kosiarkę też (tak jak Doom)
Krzysztof Kluczek (KK/Altair) od kilku lat pracował nad amigowym klonem "Dooma" znanym jako "Dread". Jego praca była czysto hobbystyczna, lecz z uwagi na zobowiązania zawodowe nie ma obecnie możliwości jej kontynuowania. Projekt jednak nie umiera, ale przechodzi w ręce Johna "Tsak" Tsakirisa i od teraz otrzymuje nazwę "Grind"
1
[#313] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@RokiS, post #312

Krzysztof Kluczek (KK/Altair) od kilku lat pracował nad amigowym klonem "Dooma" znanym jako "Dread".


juz mniejsza o to jak sie ta gra nazywa, to i tak nie ma duzego znaczenia, bardziej dziwi mnie to ciągłe powtarzanie klon dooma

przecież np Alien Breed 3D (częsc 1) jest znacznie blizej Dooma niz Grind

- woda (która też jest w Doomie ale w Ab3D jest przezroczysta czego nie miał Doom w momencie premiery o ile pamietam)
- roznice wysokosci
- tekturowana podłoga
- cieniowanie wraz z odległoscią

tak tak wiem ze chodziło o kompromis dla gołej Amigi 500 - stąd takie a nie inne decyzje przy grze i silniku, ale w takim razie nie powinno sie uzywac tego terminu klon Dooma bo znacznie blizej tej grze do Wolf-a, powinno sie wiec raczej mówic "zaawansowany klon Wolf-a"



Ostatnia aktualizacja: 03.03.2024 20:04:51 przez Azakiel
3
[#314] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Azakiel, post #313

Chyba określenie klon Doom'a będzie ok:

[#315] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Azakiel, post #313

NEWS Z DISCORDA

Kolejna runda aktualizacji (i nowy film pokazowy) została właśnie udostępniona na Patreon (https://www.patreon.com/Grind_Amiga)!

Dzisiejszą atrakcją jest ogromna rozbudowa naszego systemu cząsteczek! Cząsteczki, takie jak wycieki krwi, podążają teraz ładnym - losowym - łukiem i trajektorią (przed uderzeniem w ziemię), co czyni je bardziej głębokimi i znacznie lepiej wyglądającymi, a eksplozje wytwarzane przez beczki będą teraz pluć ognistymi szczątkami! Oprócz tego dodaliśmy dwie zupełnie nowe opcje, które pozwalają zwiększyć ilość cząstek widocznych na trafienie (i na kategorię cząstek), a nawet całkowicie je wyłączyć. Ta opcja jest przeznaczona głównie dla konfiguracji 1200 i wyższych (pierwsza tego rodzaju) i znacznie poprawia informacje zwrotne, które otrzymujesz podczas strzelania do rzeczy
1
[#316] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Azakiel, post #315

W najnowszym filmiku o Grindzie, gra ma już klimatyczną muzykę. Z tego co napisali, to 2 kanały autorstwa Remza.
[#317] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Ralpheeck, post #316

W najnowszym filmiku o Grindzie, gra ma już klimatyczną muzykę. Z tego co napisali, to 2 kanały autorstwa Remza.




[#318] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Azakiel, post #317

GRIND - news z discorda

Rozpoczyna się nowy rozdział w rozwoju Grind, a w pełni szczegółowy przegląd przyszłych prac został właśnie udostępniony na Patreon (https://www.patreon.com/Grind_Amiga)!
Po zajęciu się bronią i rozgrywką, nadszedł czas, aby zwrócić naszą uwagę na kolejny - karygodnie - niedopracowany aspekt gry: wrogów!

Do tej pory Grind był wypełniony garstką podstawowych jednostek, przeniesionych z Dread. Od dziś to się zmieni, a istniejący wrogowie zostaną dodatkowo dopracowani (tam, gdzie to konieczne), a ogólna lista zostanie znacznie rozszerzona o zupełnie nowe dodatki!
Bądźcie czujni!


Z jednej strony w sumie dobrze twórcy starają sie dopracować wiele aspektów tej gry od strony wizualnej i nie tylko (np nowe tryby strzelania ), a z drugiej strony wydłuzy to developing gry zapewne, a moze po prostu twórcy czerpią przyjemnosc z tworzenia gry i sie nie spieszą



Ostatnia aktualizacja: 22.04.2024 09:57:43 przez Azakiel
[#319] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Azakiel, post #318

wydłuzy to developing gry zapewne, a moze po prostu twórcy czerpią przyjemnosc z tworzenia gry i sie nie spieszą


Czerpią z tego pieniądze, bo na Patreon jest to określone jako wsparcie na powstawanie gry. Im dłużej tym więcej

Pisałem o tym wcześniej. No i za obejrzenie filmików z postępu prac też musisz zapłacić.
7
[#320] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@snifferman, post #319

Straszny ten świat, za wszystko trzeba płacić Pamiętajcie - ŻADNYCH PREORDERÓW!
A tak na serio... pierwotny autor gry (silnika, jak zwał tak zwał) pewnie odetchnął z wielką ulgą bo teraz nie miałby lekko... "presja czasu, prawda, ekranu prawda"
3
[#321] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Madman, post #320

Pierwotny autor kodował sobie spokojnie nie oczekując grosza dla wiedźmina w międzyczasie, więc nie było nacisków i presji tylko oglądanie filmików z postępami gdy wrzucił

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2024 09:08:27 przez Jacques
6
[#322] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@snifferman, post #319

Taka Amigowa Dragon's Dogma, gdzie w singiel player są mikropłatności. :)
[#323] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jacques, post #321

Nie, to poprzedni autor stworzył ten model wsparcia, i po przejęciu jest kontynuowany przez nowych twórców.
2
[#324] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Ralpheeck, post #323

Dokładnie ... "Dread" również miał swoich patronów ..

https://www.patreon.com/posts/dread-patreon-is-73988204
Nawet na ppa była o tym informacja:
https://www.ppa.pl/aktualnosci/nie-bedzie-dreada-bedzie-grind.html

Ostatnia aktualizacja: 24.04.2024 10:13:13 przez Rafael/ARMO
[#325] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Ralpheeck, post #323

Acha, OK.
Zmyliły mnie darmowe filmiki z postępów Dreada
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem