[#211] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@kempy, post #207

Na 040 wyłączyłem wszystkie cache, jeden po drugim, i udało się ukończyć demo. Ale nadal nie mam muzyki i efektów dźwiękowych.

Ostatnia aktualizacja: 05.09.2021 19:58:28 przez kempy
[#212] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@kempy, post #211

Na 060 tez trzeba powylaczac. U mnie juz na menu pojawily sie glicze.
Ale gdy wylaczylem to pomykalo elegancko. Dzwieku nie bylo.

W trakcie rozgrywki tez tu i owdzie pojawiaja sie delikatne przeklamania.
W jednym miejscu udalo mi sie nawet wejsc w sciane.

Ale i tak uwazam to kawal dobrej roboty.
[#213] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@kempy, post #211

Dziwne z tym audio, na 030 jest.
[#214] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@mikecios, post #213

Pozamiatane :D. Na 030/25 kolo 30fps. Szkoda ze 25 lat spoznione. Ale wielka robota. Gratulacje dla KK i spolki.
2
[#215] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@nostrum666, post #210

Zagrałem. Działa świetnie. Nadal nie wierzę, że to się naprawdę dzieje. To jest WSPANIAŁE i zarazem NIEMOŻLIWE!
[#216] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@mastaszek, post #215

Mały gameplay, gdyby komuś nie chciało się odpalać na Amidze :)
2
[#217] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@zzielinski, post #216

Pamiętam że kiedyś był filmik z różnymi metodami renderowania. Da się ustawić tak by nie było tego ditheringu zrobionego z pionowych linii a większa pikselizacja?
[#218] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@ingenic, post #1

[#219] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@kempy, post #211

Pisalem na EAB, ze jest blad w kodzie i ze beda problemy z dzwiekiem na 68040/68060. Ale KK chyba tego nie poprawil. Musi byc move.b do $dff0A9 lub move.w do $dff0a8, nie moze byc move.b do $dff0a8. Dotyczy to tylko 68040 i 68060, nie wiem czy 68080 tez. Mozesz sam to poprawic jak potrafisz edytowac exeka.

link
3
[#220] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@zzielinski, post #216

Jakby teraz uzyl tego silnika do konwersji Dooma na A500 to byc moze by wygral to kompo:

link
[#221] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Don_Adan, post #220

No właśnie liczę że będzie jakiś edytor, i sami będziemy tworzyć konwersje Wolfenstainów i Doomów. W połowie lat 90 było to bardzo popularne i wiele genialnych wadów ludzie stworzyli amatorsko. Jak już będzie wędka to jakoś się coś złowi :)

KK jesteś królem, i przyznaję sam wątpiłem czy to aby będzie możliwe.
1
[#222] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Ralpheeck, post #221

No właśnie liczę że będzie jakiś edytor, i sami będziemy tworzyć konwersje Wolfenstainów i Doomów.


o ile mnie pamięć nie myli to KK robił levele chyba w jednym z ogólnie dostępnych edytorów do dooma (Doom Builder) więc teoretycznie społecznosc mogła by go używać jesli KK dostarczyłby odpowiednie dodatkowe konwertery do plików i dodatkowe narzędzia jesli są potrzebne (teoretycznie bo na pewno jest cała masa ograniczeń jakich należy sie trzymac przy projektowaniu na A500 i A1200)

Jakby teraz uzyl tego silnika do konwersji Dooma na A500 to byc moze by wygral to kompo:


w jednym z wywiadów

http://pixelpost.pl/klon-dooma-codename-dread-dla-a500-juz-dziala-a-my-rozmawiamy-z-autorem/

padło chyba podobne pytanie ale KK wtedy odpisał że levele z Dooma są zbyt złożone
[#223] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Phibrizzo, post #212

Miejmy nadzieję, że KK dopracuje dzialanie na 040+. Ale pamietajcie, że tu targetem jest 000.
[#224] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@twardy, post #223

Od 000 do 030 nie ma problemów. Powyżej jesli autor nie pochyli się nad 040/60 może warto spróbować użyć jakiegoś downgradera ?
[#225] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Azakiel, post #222

Z tego co rozumiem to engine obecnie jest coś pomiędzy Breathless, a NemacIV.
[#226] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@michal_zukowski, post #225

Z tego co rozumiem to engine obecnie jest coś pomiędzy Breathless, a NemacIV.


wydajnosciowo na pewno duzo lepiej od w/w gier, a jesli chodzi o mozliwosci to w sumie mniej więcej chyba tak by to wyglądało (Z tą różnicą że w w/w grach była podłoga i sufit teksturowane, a w NEMAC-u było chyba cieniowanie scian wraz z odlegloscią)
[#227] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Azakiel, post #222

Zawsze mozna podzielic mape z Dooma na mniejsze czesci i doczytywac mape po przekroczeniu konkretnych drzwi, tylko by trzeba dobrze ja podzielic na czesci. A dla tych, ktorzy maja wiecej pamieci niz 1MB od razu wczytywac calosc. Albo od razu darowac sobie dzielenie mapy o ile to zbyt skomplikowane by bylo, tylko podac wymagania typu 2MB, 3MB, 5MB czy 9MB RAM. Sa takie gry na A500/A600, ktore wymagaja wiecej niz 1MB RAM.
[#228] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Don_Adan, post #227

Zawsze mozna podzielic mape z Dooma na mniejsze czesci i doczytywac mape po przekroczeniu konkretnych drzwi, tylko by trzeba dobrze ja podzielic na czesci. A dla tych, ktorzy maja wiecej pamieci niz 1MB od razu wczytywac calosc. Albo od razu darowac sobie dzielenie mapy o ile to zbyt skomplikowane by bylo, tylko podac wymagania typu 2MB, 3MB, 5MB czy 9MB RAM. Sa takie gry na A500/A600, ktore wymagaja wiecej niz 1MB RAM.


Z Amigą to taki troszke paradoks: wiele osob ktore ma obecnie Amigi posiada je czesto w wersjach z dodatkowym ramem i czesto różnymi turbiaczami , a jak ktos zaczyna robic jakąs gre na Amige to chce w wielu przypadkach zrobic na wersje najbardziej zbliżoną do podstawowej (przypomina to troszke demoscene), potem oczywiscie są komentarze społecznosci "EJ a czemu ta twoja gra nie wykorzystuje mojego dodatkowego ramu/procka itp" ...i tak w kółko
[#229] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Azakiel, post #228

Tak się dzieje ponieważ tworzenie gier na retro-sprzęt to zabawa dla entuzjastów, którzy często traktują to jak wyzwanie wykonania czegoś złożonego co da się odpalić na starym komputerze. Przecież gdyby nie chęć przełamywania ograniczeń sprzętu to po co robić cokolwiek na tak prymitywny dzisiaj komputer jak A500? Na darmowym Unity i PC ze śmietnika zrobisz Dooma wyglądającego milion razy lepiej niż Dread.
[#230] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Kefir_Union, post #229

Tak się dzieje ponieważ tworzenie gier na retro-sprzęt to zabawa dla entuzjastów, którzy często traktują to jak wyzwanie wykonania czegoś złożonego co da się odpalić na starym komputerze. Przecież gdyby nie chęć przełamywania ograniczeń sprzętu to po co robić cokolwiek na tak prymitywny dzisiaj komputer jak A500? Na darmowym Unity i PC ze śmietnika zrobisz Dooma wyglądającego milion razy lepiej niż Dread.


wiem wiem, to była tylko taka moja refleksja.

Odnosnie Dreada, odpaliłem sobie wczoraj na i7 4,5 Ghz z 24 Gb ramu + RTX 2080 i smiga zajebiscie dobra optymalizacja ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 06.09.2021 14:23:22 przez Azakiel
[#231] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #218

Niby człowiek wie jak to działa, ale to jest na granicy czarówszeroki uśmiechOK
[#232] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@marianoamigo, post #231

Małe porównanie grafiki. Amisia vs. STefan.








[#233] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@waldiamiga, post #232

Znowu Afera
[#234] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Dorian3d, post #233

Oj tam afera, przecież od zawsze wiadomo że Amiga lepsza .
ST nie ma sprajtów więc łapa z bronią musi być w tej samej palecie 16 kolorów co scena. Nie można tak jak na Amidze zmieniać palety kolorów w trakcie wyświetlania więc nie ma gradientów na napisach menu.
Oba komputery nie posiadają trybu graficznego chunky ale na ST działa wolniej ponieważ nie ma blittera którym można zrobić konwersję c2p częściowo w tle.
1
[#235] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@waldiamiga, post #232

Spróbuję uruchomić na MegaSTE to zobacze ile fpsów jest bo ten screenshot wygląda jak ze zwykłego ST.

Ostatnia aktualizacja: 06.09.2021 20:19:28 przez michal_zukowski
[#236] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@michal_zukowski, post #235

Tak, Hatari 2.3 ustawiony jako ST z 2MB ramu.
[#237] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@waldiamiga, post #232

Dokładam shoty z emulowanego STE.




1
[#238] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@waldiamiga, post #237

A ja dorzucę wideo z Dread'a na emulowanym STE:
1
[#239] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Don_Adan, post #219

Niesamowita robota!
Miałbym tylko mały apel do autora, żeby w docelowej wersji było też (przede wszystkim?) klasyczne sterowanie STRZAŁKAMI, CTRL (strzał), ALT (strafe) oraz SHIFT (bieg).
Mysz + WSAD jest OK, ale jako opcja, ta generacja gier 3d (Wolfenstein, Doom) to zdecydowanie strzałki

Potestowałem na mocno nietargetowej konfiguracji (Warp 1260 ) i faktycznie bez S-S, original chipset i z wyłączonym cache nadal nie ma dźwięku. To tylko demo, ale fajnie jakby dało się to poprawić w kolejnym lub wersji finalnej.

Wkrótce odpalę na A500+, dzięki! OK
[#240] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jacques, post #239

Odpaliłem u siebie na A600 z pamięcią FAST i jest naprawdę FAST
Na początku byłem sceptyczny, pomny wielu doświadczeń z szumnymi zapowiedziami, pięknymi screenami i ślicznymi materiałami video a konfrontacjią z rzeczywistością, a tu "kupa" -już nie pamiętam kiedy ostatnio się tak pozytywnie rozczarowałem jest naprawdę SUPER OKOKOK
Jest płynnie i naprawdę przyjemnie, znacznie płynniej niż Wolfenstein na STE ok, racja
Game play też jest ciekawy i wciągający- chce się grać.
Np po odnalezieniu nowej broni, poczułem się jak bym grał pierwszy raz w Dooma lub Cytadelę, czyli "oo ciekawe jak to działa?- sprawdźmy!" OK
Teraz "tylko" stworzyć wciągające lewele (ja preferuję więcej strzelania niż chodzenia) i mamy hicior!
Ewentualnie jakiś mroczny modek dla ucha, dla bardziej wyśrubowanych konfiguracji sprzętowychok, racja
Jeszcze raz BRAWO OK
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem