[#151] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@mastaszek, post #147

Śledzę powstawanie Dread i gdy już sobie myślę, że "więcej z A500 nie da rady wycisnąć", to KK i Tsak podnoszą poprzeczkę jeszcze wyżej.

No i cały proces powstawania silnika jest wyśmienicie pokazany na filmach, co pozwala zobaczyć włożony wysiłek i zmaganie się z ograniczeniami sprzętowymi.

Oglądając każdy kolejny filmik, zbieram szczękę z podłogi.
Nie mogę się doczekać grywalnego dema szeroki uśmiech.
[#152] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@poweredjj, post #151

No w tym rzecz, że na razie jeszcze nie wiemy ile da się wycisnąć, ale liczę na pozytywny szok

Ostatnia aktualizacja: 05.05.2021 10:11:05 przez Jacques
[#153] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@poweredjj, post #151

GloomDeluxe chodzi na A500 z 030 iż tak bardzo na razie się nie różni. Chyba, że chodzło o gołą A500, to tak.
[#154] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@michal_zukowski, post #153

Chodzi o gołą A500 z 1 mega ramu
[#155] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@mastaszek, post #154

No to będziemy porównywać do Project Battlefield / Intercalaris i Cytadeli
[#156] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Hexmage960, post #146

Ciekawe, że tacy autorzy jak np. klonu Dooma dla Amigi 500 - Dreada nie skorzystają z istniejącej pracy Amigowców, tylko starają się zrobić od podstaw wszystkie elementy.

OK
[#157] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@mastaszek, post #154

Podobno demo Wildcat z przed 5 laty w którym można zobaczyć silnik "Dreada" też jest na A500 z 1MB RAM.

Można gdzieś zobaczyć film z demem Wildcat z prawdziwej (nie emulatora) A500 z 1MB RAM ?


Ostatnia aktualizacja: 06.05.2021 12:18:34 przez ] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [
[#158] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #157

Uruchamiałem Wildcat na A500 i chodzi bardzo płynnie.
Swoją drogą: zgadnij, kto jest autorem tego silnika... ;)
[#159] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@poweredjj, post #158

Pytałem o film a nie czyjąś opinie i jak doczytasz to już napisałem kto jest autorem ;)
[#160] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #157

Wydaje mi się, że silnik Dreada to coś innego niż Wildcat, choć autor ten sam. W Wildcat jest raycasting, a z tego co zrozumiałem, to w Dreadzie nie. Poza tym choć Wildcat wygląda imponująco, to jest bardzo prosty w porównaniu do Dreada - zobacz, że 'obserwator' jest zawsze ustawiony w równej odległości od ścian, tzn. zawsze chodzi dokładnie w środku pomiędzy ścianami i nigdy się do nich nie zbliża. W takim wypadku łatwo jest sprekalkulować wszystkie promienie dla raycastera, ale nigdy to nie zadziała w prawdziwej grze, gdzie gracz może sobie chodzić gdzie chce. Najlepiej, jakby się KK wypowiedział.
1
[#161] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@mastaszek, post #160

Wydaje mi się, że silnik Dreada to coś innego niż Wildcat, choć autor ten sam.


dlatego Dreada napisałem w cudzysłowie

Poza tym choć Wildcat wygląda imponująco, to jest bardzo prosty w porównaniu do Dreada


tym bardziej dziwne, że do tej pory nikt nie nagrał filmu z prawdziwej A500 z 1MB RAM tylko z emulatora
[#162] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #161

W weekend odpalę pięćsetkę i nagram filmik.
2
[#163] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@ingenic, post #1

9
[#164] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@xylaz, post #163

ślina OK
[#165] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@xylaz, post #163

OKOKOK
[#166] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@BULI, post #165

Wow. Na Amidze z 020 28MHz Dread wyciąga 25fps-ow.

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2021 15:25:38 przez Hal
[#167] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Hal, post #166

Wow. Na Amidze z 020 28MHz Dread wyciąga 25fps-ow.

Skąd takie info masz?
[#168] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@BULI, post #167

KK napisał na eab że a1200 daje 22 klatki


Engine is currently hardcoded for 320x100 at 4bpp.
But as it is all in code, there's always possibility to add stuff.
Right now upgrading from A500 to a stock A1200 boosts from 10-14 FPS to a smooth 22 FPS, which provides super smooth gameplay.
2
[#169] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@pch, post #168

OK
[#170] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@pch, post #168

Jeden z testerów na grupie FB Commodore Amiga stwierdził, że w nieodległej przyszłości możemy spodziewać się możliwości uruchomienia demonstracyjnego silnika i pochodzenia na własnej Amidze
[#171] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@pch, post #168

Engine is currently hardcoded for 320x100 at 4bpp.



Na AGA może być jeszcze szybciej, bo AGA sprzętowo ma taki tryb graficzny na cały ekran, nie trzeba dublować pikseli

320x100 NTSC
320x128 PAL

Ostatnia aktualizacja: 27.07.2021 19:25:29 przez ] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [
1
[#172] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@michal_zukowski, post #153

GloomDeluxe chodzi na A500 z 030 iż tak bardzo na razie się nie różni. Chyba, że chodzło o gołą A500, to tak.


to chyba dobrze ze DREAD wygląda podobnie na A500 do innej gry działającej na 030

Odpalilem sobie niedawno na jutubie AB3D (częśc 1wsza) dla przypomnienia i musiałem zrobić oczu kąpiel (taka kupa mieniących sie pikseli), pod tym względem DREAD to zupełnie nowa jakość (dodatkowo Dread ma sensowne tekstury bo wiele tekstur w AB3D to jakiś wyższy poziom abstrakcji

na plus dla AB3D było to że miał teksturowaną i cieniowaną podłoge i sufit



oraz levele posiadające róznice wysokosci, przypominam też sobie przezroczystą wode w basenikach





Ostatnia aktualizacja: 13.08.2021 15:47:57 przez Azakiel
[#173] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Azakiel, post #172

I chodził Ok na gołej A1200, lub CD32 (020, bez FAST ramu), ale z fastem było już bardzo fajnie ok, racja
[#174] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Azakiel, post #172

przypominam też sobie przezroczystą wode w basenikach


o ile mnie pamięć nie myli to efekt wody w takiej wersji nie występował w oryginalnym pecetowym Doomie wcale (w momencie premiery), podobnie wyglądający efekt pojawił się dopiero w Doom Legacy (1998 rok)

https://i.imgur.com/YsTM1I9.jpg

a skoro AB3D miał premierę w 1995 to był pierwszy.

nie jestem pewien wiec jesli sie pomyliłem to niech mnie ktoś poprawi.
[#175] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@pch, post #168

KK napisał na eab że a1200 daje 22 klatki

Engine is currently hardcoded for 320x100 at 4bpp.
But as it is all in code, there's always possibility to add stuff.
Right now upgrading from A500 to a stock A1200 boosts from 10-14 FPS to a smooth 22 FPS, which provides super smooth gameplay


No właśnie nie rozumiem tu czegoś.. 22 klatki to generuje procek, jeśli jest to poniżej 25fps to czy odswiexanie nie powinno spaść od razu do 12fps? Podobnie z 50fps, jeśli procek wyrabia np. 47 klatek to odswiezanie powinno od razu spaść do 25, przecież trzeba pokazać pełną ramkę.
[#176] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@mateusz_s, post #175

To tak nie działa zazwyczaj. FPS to wartość średnia. Czyli jeżeli gra wyrabia 25 ramek, to co drugą ramkę obrazu (przy odświeżaniu 50 Hz) będziemy mieli zmianę. A jeżeli wyrabia 22, to średnio 6 razy na sekundę nowa klatka pojawi się po 3 ramkach zamiast po 2. Co da oczywiście efekt lekkiego "szarpania".
[#177] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Krashan, post #176

Wygląda, żę na atarynę też to będzie:

1
[#178] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@marianoamigo, post #177

WOW! Dla szukających: od 2h 05min.
Przy okazji to chyba pierwszy filmik z prawdziwego sprzętu i w dodatku z nową grafiką, wygląda i działa świetnie!
A jeśli to na 8MHz, to nie mam pytań, w końcu Wolfenstein 3D na ST zostanie pogromiony

Ostatnia aktualizacja: 23.08.2021 10:58:07 przez Jacques
1
[#179] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Jacques, post #178

Zgadzam się , ogromne WOW! Super robota, mam nadzieję, że jakieś demko do ogrania wpadnie niedługo w nasze ręce :)
[#180] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@JakubH_, post #179

Byłem na SV, Atarowcy w szoku byli. To co widać na prezentacji to nagranie z Atari STe, na zwykłym ST podobno chodzi tak samo szybko, tylko mniej kolorów na ekranie. Według KK wersja amigowa na A500 powinna chodzić szybciej niż to co widać na STe .
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem