[#1171] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #1163

Jakiś zamysł mam...



W odpowiedzi na #1164
OK

To ja się pochwalę że też trochę porzeźbiłem w klasykach
Od lewej, golf, cienki i 126
[#1172] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1171

Sorki, ale pierwsze moje wrażenie - stok narciarski i narciarze
[#1173] Re: Pixele, piksele

@Vato, post #1172

Kolega to z Bielska a nie wie jak narciarz wyglada normalnie wstyd. Przca wiadomo społeczeństwu że narciarz to się odpycha ciupagom a to to samuraje czystej krwie japońskiej. No oczywista oczywistość. Bardzo fajne samuraje.
[wyróżniony] [#1174] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #1173

Kolega z Katowic więc nie wie jak Samuraj wygląda a jak narciarz to już zupełnie pojęcie nieznane OK

Tu masz odpowiedzi -




Jak widać pomylić ich łatwo.
[#1175] Re: Pixele, piksele

@Vato, post #1174

Teraz to pszczółka Maja po cyklu na siłce
[#1176] Re: Pixele, piksele

@Vato, post #1174

Przyznaje zostalem ustawiony na powrót w szeregu. A psychikę mam zniszczoną tym co zobaczyłem. I znów dryfuję w alkoholizm.
[#1177] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #1176

Nie martw się... łączę się z Tobą OK
[#1178] Re: Pixele, piksele

@Vato, post #1174

A temu drugiemu to sie łorcyk urwoł, cy ki pierun? Floge jakąsik ciągnie za sobom?
[#1179] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #1178

Kieby to baca był to musiołby mieć ciupage w plecy wbitom. A że samuraj to naginate....
A Koyot nie rysuje....
[wyróżniony] [#1180] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #1179

Koyot nie rysuje, bo czeka na nasz ruch. No to niech ma - ninja (albo - jak wolisz - shinobi) w czterech kolorach. No, właściwie to w trzech plus tło.

[#1181] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #1180

kurcze, mnie to troche przypomina postać z flagi pirackiej...
[#1182] Re: Pixele, piksele

@Vato, post #1174

Oj tam... przywiązujesz zbyt dużą wagę do szczegółów


W odpowiedzi na #1173

Tak sobie dziś wykombinowałem że dało by się w tej perspektywie nawet pseudo cienie zrobić.


Ostatnia aktualizacja: 23.06.2016 11:47:57 przez Koyot1222
[#1183] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #1181

kurcze, mnie to troche przypomina postać z flagi pirackiej...


Ja tam nie widzę podobieństwa

[#1184] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1182

Z zupełnie innej beczki, ale o pikselach. Niedawno znalazłem pewien "mem"?

Ludzie zastanawiali się dokąd prowadzi ewolucja grafiki pikselkowej, niektórzy wyrażali opinię że się raczej degeneruje. W pierwszej chwili, stwierdziłem, ok, no dobra, ale jak by to odnieść do innych dziedzin sztuki użytkowej.
Wydało mi się że np architektura była by dobrym przykładem.

Z moich szybkich obserwacji wynika że gałąź ta rozwijała się dużo dłużej, ale za to w pewnych okresach podobnie do pixelartu. Łatwo można zauważyć, że na przestrzeni lat dochodzi do wielu uproszczeń, na rzecz praktyczności i wyrazistości formy. Budowle spełniają te same funkcje (które z biegiem lat też ewoluują) ale przeznaczenie obiektów jest nie zmienne. Nie zmienia to faktu że powstają nowe budynki nawiązujące do klasycznej formy i funkcjonują bardzo dobrze z zabudową nowoczesną.
Wracając do pixelartu, "mem" który w pierwszej chwili wydał mi się śmieszny i trochę "obrazoburczy", chyba wcale nie jest przesadzony. Postępująca ewolucja zmusi twórców do uproszczeń, w kierunku szybkiego przekazu. Ale nie ma w tym nic złego bo produkcje w "tradycyjnym", klasycznym stylu wciąż będą miały rację bytu.
Co o tym sądzicie?
Może to temat na osobny jakiś rozbudowany artykuł?
[#1185] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1184

Ten mem jest interesujący ale tak hiperbolicznie błędny, że wręcz szkoda go komentować.
A wracając - kolejny ciekawy wątek na NeoGAFie.







Ostatnia aktualizacja: 23.06.2016 18:36:29 przez michalmarek77
[#1186] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1184

Owa ewolucja to taki retro-minimalizm, niektórzy developerzy wiedzą bardzo dobrze że nie stać ich na zainwestowanie kupy szmalcu w pensję dla sztabu grafików i wybierają taką najbardziej skąpą oprawę graficzną. Wiedzą że przegrywają w tej dziedzinę już na starcie, więc muszą obrać inny kierunek, albo bardzo mocno się wysilić i stworzyć coś oryginalnego.

Inna sprawa to chęć zrobienia gry "retro" a znajomość ograniczeń graficznych dawnych konsol, taka na przykład A500 miała swoją rozdzielczość, ilość kolorów na ekranie, paletę tych kolorów. Tak samo było z NES'em, SNES'em czy Megadrive'em, istniały pewne ograniczenia, czasem przekraczane dzięki różnym programistycznym sztuczką. Obecnie dużo jest gier które chcą być postrzegane jako pixel-art ale nie spełniają pewnych norm, mają wysoką paletę kolorów, używają zaawansowanych efektów specjalnych i potrafią przez to wyglądać niespójnie dla kogoś kto wychował się kiedyś na grach.
[#1187] Re: Pixele, piksele

@michalmarek77, post #1185

Rzeczywiście dużo ciekawych rzeczy można znaleźć i się dowiedzieć.
Miedzy bajki można chyba włożyć legendy, że firma która zatrudniała setki pracowników do MS wykorzystywała 1 człowieka który w ciągu kilku miesięcy tworzył całą wizualną otoczkę gry. Z tego co widać na zdjęciach i kilku dostępnych dokumentach nawet programiści pracowali w zespołach kilku osobowych.
Podejrzewam, że podział był podobny jak w wytwórniach animacji, od pomysłu poprzez rysunek aż do digitalizacji, optymalizacji i animacji kolejnych elementów oprawy gier. Przy czym każdą działkę obrabiało kilka osób jednocześnie.
Świetne OK
[#1188] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1187



Przy okazji rozwijania tematu produkcji pixelartu:
Best Tools and Tricks from a Pixel Art Guru


Ostatnia aktualizacja: 24.06.2016 12:16:23 przez Koyot1222
[#1189] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1188

Cieeeeenkiiiiiiiii...

[#1190] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1189

Cos samuraje ubogo... To moze super top mysliwce - ostatnia nadzieja ludzkosci w walce z najeźdźcami z kosmosu. + statki kosmitów. Widok góry.
Malacz to na tył miał napęd to dym z przednich ppon przy starcie chyba nie bardzo ;)
[#1191] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #1190

Nie zawsze mam chwilę, ale staram się rozwijać koncept "samurai-moonstone"
[#1192] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1191

ja mialem bardziej dworska wizje:


twoja tak na polu bitwy raczej. Fajne.
[#1193] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #1192

To scena gdzie pan w bieli robi se kuku?

Ostatnia aktualizacja: 28.06.2016 16:01:04 przez Stoopi
[#1194] Re: Pixele, piksele

@Stoopi, post #1193

...a ten nad nim za chwile zetnie mu head.
[#1195] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1189

Te małe samochodziki wyglądają kozacko. Aż się prosi żeby z nimi grę zrobić. Może ktoś się skusi i stworzy do tego dobry "engine"?

P.S. Jak się zgłosi Amiten to nie reagujcie.
[#1196] Re: Pixele, piksele

@Vato, post #1194

Tylko z tego co czytalem cala sztuka polegala na tym zeby zdjac glowe nie do konca. Miala zostac wisiec na pasie skory aby jakos tak niehonorowo i nieobyczajnie nie potoczyc sie pod nogi swiadczacych o udanej ceremonii. Prawdziwi kozacy dochodzili chyba do 3 ciecia po flakach a inni znowuz dostawali katana strike w kark jak tylko ostrze dotknelo brzucha
[#1197] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #1196

A gdyby się tak głowa jednak potoczyła to co? Wtedy wypada, żeby z kolei kaishaku sobie wypruł flaki?
[#1198] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #1197

Pewnie byly przypadki koslawego sciecia... Czy kaishaku musial sie przez to chlastac nie wiem ale podejrzewam ze przy odpowiednio surowym panu moglo tak byc lub tez sam asystent prosil o seppuku bo zhanbil ceremonie.
Tak czy owak w temacie pixel bushi... Gejszy nie bylo zadnej oraz rybaka co naprawde jest karate masta killa i wszyscy w Japonii wiedza zeby go nie denerwowac. No i mnicha buddyste, zatoichi jakiegos...
[#1199] Re: Pixele, piksele

@PopoCop, post #1195

(...) Aż się prosi żeby z nimi grę zrobić.(...)


Już pracujemy nad tym Możliwe, że za jakiś czas pojawi się jakieś większe info.
Aktualnie kiepsko z czasem, za mocno wkręciłem się w piksele i $%$#% kilka rzeczy w robocie Musze trochę odpuścić.

Ostatnia aktualizacja: 29.06.2016 11:12:57 przez Koyot1222
[wyróżniony] [#1200] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1199

Ja tam pracuje dalej nad elementami do ścigałki widzianej z góry :)
Samochod 360* prawie gotowy
Zacząłem projektować trase w oparciu o klocuszki 16X16

- składać będzie się z 4 ekranów 320/224 - 36px zostaje na dolne menu.
Tak to wygląda na tym etapie

No i moje zapytanie, prośba. Jeśli jest jakiś koder który podjął by się ze mną wspólnej zabawy w ten projekt to pls o kontakt na pewiu ;)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem