@Minniat, post #1
W tym wątku chciałbym przeprowadzić dyskusję nt. czym architektura Amigi oraz podzespołów (Custom Chips, Chip RAM) wyprzedza technologicznie architekturę peceta (CPU, GPU, DDR). Brzmi to zaskakująco, ale okazuje się, że technika, nad którą pracował Jay Miner przez wiele lat jest w istocie bardzo nowoczesną techniką.
@Duracel, post #71
@rafgc, post #76
Amiga wyróżniała się kiedyś swoimi możliwościami póki panowały gry 2D (blitter), gry 3D sprawiły, że to co było atutem Amigi stało się jej wadą (tryb plannar, na szybszych Amigach blitter jest wąskim gardłem, a 2MB chip to stanowczo za mało aby bawić się zaawansowanym wyświetlaniem grafiki używając jedynie chipsetu).
@michalmarek77, post #78
@Skotos, post #57
@rafgc, post #84
Też uważam, że w 2D Amiga spełniała się całkiem dobrze, choć bez assemblera na 7MHz to cieżko jest wycisnąć fajne efekty, niemniej jednak, brak 3D w ogóle mi nie przeszkadzało
Myślę, że niektórzy przeceniają wartość tych chipów tylko dlatego, że są wlutowane w płytę i nie można ich zmienić na lepsze
@XoR, post #86