@karolb, post #541
@philipo, post #545
This week, we chat with Andy Davidson, the creator of the legendary game Worms. Andy shares how a quirky artillery game made on a school Amiga evolved into one of the most recognisable franchises in gaming history. From ripping sprites out of Lemmings for a laugh, to a five-minute pitch that landed him a publishing deal with Team17, plus some updates on the upcoming Worms Director's Cut 1.5 for the Amiga!
@philipo, post #546
Piotr „Tytus” Sadowski, znany w środowisku retro jako tytus.cpp, to DJ z ponad 20-letnim doświadczeniem, członek społeczności cpp.org.pl i były
właściciel Pixel Retro Shop. Od lat łączy muzykę z technologią retro, szczególnie z Amigą, która w jego rękach staje się instrumentem do tworzenia niepowtarzalnych brzmień.
Prelekcja podzielona jest na dwie części:
Opowieść o scenie DJ-skiej PT Weekender – Piotr zaprezentuje fragmenty streamów i nagrań z imprez oraz pokaże plakaty i materiały dokumentujące rozwój międzynarodowej amigowej sceny DJ-skiej.
Warsztaty praktyczne – przy pomocy Amigi wyposażonej w RGB2HDMI pokaże działanie programu PT1210, zademonstruje przykładowy utwór i możliwości jego edycji. Uczestnicy zobaczą także pełny setup z mikserem i drugą Amigą, co pozwoli poczuć klimat retro live setu.
@philipo, post #547
This week, we’re joined by former Amiga Report editor, writer, and This Week in Retro host Jason Compton, who takes us into the golden age of 90s computing news. From chasing stories during Commodore’s dramatic collapse (“we may not make more chips, but we can sell the floor scrubber!”) to the birth of one of the first online tech magazines, Jason recalls the chaos, creativity and sheer enthusiasm that kept the Amiga community alive long after the headlines faded.