Emulator to nie prawdziwy sprzęt i nie zawsze działa jak orginał- dla tego preferuję prawdziwy hardware przynajmniej w kwestii poznania danej platformy i wyrobienia sobie o niej zdania- nie lubię się zastanawiać, czy dany efekt to zasługa emulatora, czy feler danej platformy.
Oczywiście z emulatorów korzystam uważam je za dobrodziejstwo szczególnie na Amidze
Gdyby była lepsza to by się lepiej sprzedawała w czasach produkcji. A przypomnę że SNESa sprzedano 500 razy więcej niż CD32.
Nie 5, nie 50, ale 500 razy więcej.
Sprzętowo CD32 nie była żadną rewolucją (to nie A1000)- szału nie było, ale wstydu też.
CD32 spokojnie mogła konkurować z SMD i z SNESem.
Sprzęt uciągnął by tytuły na porównywalnym poziomie, a czasem nawet wyższym, bo CD32 miała pewne sprzętowe możliwości dające jej przewagę w niektórych "aspektach", ale prawa rynku są nieubłagane. Pisali koledzy już o tym.
Słaba biblioteka gier, czyli brak polityki/opieki firmy matki COMMODORE w celu zapewnienia odpowiedniej jakości gier. Tymbardziej widmo upadku Commodore nie mogły zapewnić sukcesu.
Tak jak ktos tu napisał, CD32 to był łabędzi śpiew COMMODORE i chyba nic nie mogło tego zmienić (wiem łatwo się pisze z perspektywy czasu, po fakcie).
Często poruszana przez nas Amigowców kwestia braku odrobiny fastu w CD32, niczego by nie zmieniła. Pomimo, że uczyniło by to CD32 zdecydowanie mocniejszą konsolą- od SMD, od SNESa, jako całokształt, pomimo 16bit dźwięku), od ATARI JAGUAR już nie.
Właśnie ATARI FALCON, JAGUAR to niezly hardware, przynajmniej w teorii, ale co to ma wspólnego z sukcesem rynkowym?
Dokładnie nic. Biznes to biznes- konsekwentny model biznesowy SEGI, NINTENDO, później SONY po prostu się sprawdził (płatne licencje na wydawanie gier na daną platformę, dbanie o jakość/poziom tytułów/selekcja/wymagania- nie każdy mógł wydać swojego crapa np na SNESa, no i marketing o zasięgu globalnym to tylko niektóre "parametry" tego modelu)..
Podsumowując. SNES lepszy, bo się lepiej sprzedał?
Z punku widzenia biznesowego- zdecydowanie TAK, a pieniądź przyciąga pieniądź, wszystko z czasem "samo" zaczyna się nakręcać (przyciąganie nowych użytkowników, zwiększenie potencjału rynku, przyciągnięcie wydawców, zwiększenie poziomu konkurencj i co za tym idzie jakości itp..) ;-(
Ostatnia aktualizacja: 07.06.2019 20:06:23 przez BULI