[#61] Re: whdload i kłopoty !

@Shoonay, post #60

dzieki Shoonay ! OK

[#62] Re: whdload i kłopoty !

@HOŁDYS, post #61

używam wersji 16.9 ale nic mi sie nie chce uruchomić prawdopodobnie brakuje mi jakiegoś zrzutu źródła tak rozumiem komunikat który w większości przypadków mi się wyswietla rożnego rodzaju errory i monit quit/restart/make core dump. Czyli czegoś jeszcze brakuje z góry dziękuję za pomoc. Ewentualnie jak znajdę więcej wolnego czasu popróbuję z innymi wersjami niż 16.9 bo jak widzę z forum nie jest ona zbyt chwalona.

[#63] Re: whdload i kłopoty !

@miro_78, post #62

Z własnego doświadczenia wiem, że najlepiej używać gry z taką wersją WHDLoad dla jakiej został stworzony SLAVE. Poszukaj/poczytaj o tym - WHDLoad - na forum. Sporo o tym już było.

[#64] Re: whdload i kłopoty !

@miro_78, post #62

Zauważyłem dziwną prawidłowość - problemy z WHDLoad mają użytkownicy korzystający z CF. Czy próbowałeś uruchomić te tytuły z:

1. dysku twardego?
2. przy odłączonym CF?

Dobrze byłoby też, gdybyś podał konkretnie jaka gra się wysypuje i jaki jest to dokładnie komunikat. To pozwala coś zdiagnozować, bo obecnie to niczym wróżenie z fusów i można nawet wyciągnąć wniosek, że spowodowane pirackim kluczem...

[#65] Re: whdload i kłopoty !

@mailman, post #64

Pewnie problem z MaxTransferem a WHDLoad operuje na obrazach dyskietek o prawie megabajtowej długości.


Pozdrawiam
[#66] Re: whdload i kłopoty !

@mailman, post #64

Z mojej perspektywy - mam amigi z tradycyjnymi twardzielami, jak i z karta CF - żadnych różnic/problemów w działaniu pod kątem whdload nie zauważyłem.
Problemy które miałem z niektórymi grami, dawały się ominąć przez odpowiedni tooltype (przeważnie nocache), tudzież dogranie odpowiedniego obrazu kicka. Generalnie gross problemów znikneło po wgraniu legalnego kluczyka :)

ps. chociaż moje amigi nie są chyba normalne - na 040 i whdload śmiga mi i Mortal Kombat 2 i Lotus 3, co niedawno było uznane na tym forum w jednym z wątków za nierealne
ps2. whdload 17



Ostatnia modyfikacja: 09.05.2011 17:18:52
[#67] Re: whdload i kłopoty !

@Tomski, post #63

Fakt. Ja pobrałem wszystkie poprzednie wersje WHDLoad, wyodrębniłem pilki programu głównego rozszerzając nazwę o numer wersji (np.WHDLoad_16.8 ), wrzuciłem całość do katalogu WHDLoad i w s-s umieściłem dodatkową ścieżkę do tego katalogu w linii PATH.
Kiedy coś nie rusza na podstawowej wersji 16.9, w Tooltypach ikonki wpisuję plik z odpowiedniej wersji i mam spokój.


ps. chociaż moje amigi nie są chyba normalne - na 040 i whdload śmiga mi i Mortal Kombat 2 i Lotus 3, co niedawno było uznane na tym forum w jednym z wątków za nierealne

Dla mnie nic dziwnego. U mnie też na 040 śmiga i MKII i Lotusy.


ps2. whdload 17

Tyle, że nie ma jej na stronie głównej WHDLoad, a archiwum ma dziwaczną nazwę, chociaż widzę, że jest kolejna wersja z 1 maja.



Ostatnia modyfikacja: 09.05.2011 17:47:29
[#68] Re: whdload i kłopoty !

@Mordimer, post #67

Beta 17 wersji jest tu http://whdload.de/whdload/

Nie musisz mieć wszystkie możliwe wersje, 16.1 był bardzo kompatybilna i z nią działa chyba wszystko co na nowszych nie chce.

Jedyną grą która mi niechce chodzić na jakiejkolwiek wersji WHD jest Lamborghini Challenge i nie wiem dlaczemu :(

[#69] Re: whdload i kłopoty !

@Shoonay, post #68

Zdaję sobie sprawę, że nie muszę mieć wszystkich wersji WHD. Szczególnie, że nie pykam w niezliczone ilości tytułów, a większość i tak śmiga na jednej wersji bez problemu.
Zakładam, że będzie ciężko znaleźć coś, co wymaga bardzo starych wersji WHDLoad i znaczna część tych pliczków do niczego mi się nie przyda.
Jednak duża ilość miejsca na HD, wsparta "ułańską fantazją" pozwala mi na taką fanaberię.

[#70] Re: whdload i kłopoty !

@Shoonay, post #56

@Shoonay
Za Chiny natomiast Lamborghini American Challenge nie potrafię u siebie uruchomić, sprawdzałem już chyba na 10 wersjach wstecz i ZAWSZE gra wiesza się zaraz po załadowaniu na ekranie z logo Titusa.

U mnie na 040 jak w stopce, Lamborgini poszło bez problemu z WHDLoad 10.0.

[#71] Re: whdload i kłopoty !

@Mordimer, post #70

Dzięki, ale niestety u mnie również na tej wersji nie działa :(
To dziwne, jakakolwiek inna gra która sprawdzałem chodzi jak nie na najnowszej becie tak zazwyczaj na 16.1 już rusza
Zaczynam podejrzewać że to wina Scalosa w ClassicWB, ale dla tej jednej gry nie chce mi się już w tym grzebać.
Nie da się też ukryć że slave do tej gry nie był daaaaaaawno (od 2002 roku) uaktualniany, więc to też może być problem...

Najlepiej by było gdyby więcej osób zgłosiło na bugtrackerze że nie działa na nowszych wersjach WHD, to by może ktoś to zauważył i się zlitował.

http://mantis.whdload.de/search.php?project_id=307&hide_status_id=-2



Ostatnia modyfikacja: 09.05.2011 23:10:33
[#72] Re: whdload i kłopoty !

@Shoonay, post #71

Witam,

Shoonay - podaj mi na jakiej maszynie to próbujesz uruchomić i jak dobrze rozumiem gra się uruchamia i wisi, tak ?

W szufladzie c masz osemu z tej gry czy masz jakieś inne ?

Jak podejrzewam masz wersję gry od KG ?


Pozdrawiam

[#73] Re: whdload i kłopoty !

@asman, post #72

A1200 z Blizzardem 030/50MHz i 32MB, gra uruchamia się najnormalniej do pierwszego ekranu z logo Titusa i wtedy nie reaguje na nic, nawet wyjście do WB jest zablokowane.
W szufladzie C mam OSEMU400 a w szufladzie z danymi gry jest OSEMU400.BIN. Przekopiowałem to ostatnie również do C, nic.
Wersja gry którą używam to oczywiście oryginał instalowany z IPFów przez KG.
WHDLoad oczywiście legalnie zarejestrowany na mnie.

[#74] Re: whdload i kłopoty !

@Shoonay, post #73

Witam,

A próbowałeś uruchomić bez startup-sequence ?

Na mojej maszynie a1200 BlizIV 030/50 32mb ta gra działa jak należy.

Pozdrawiam

[#75] Re: whdload i kłopoty !

@mailman, post #14

Odświerzam post, ponieważ mam ciągle ten problem z moimi grami.
Część się uruchamia a cześć wywala komunikat o : kick40068.A1200

Więc postanowiłem kupić Amiga Forever 2013, tylko potrzebuję sugestii która wersja jest najsensowniejsza, nie ukrywam że stac mnie na Plus Edition. Potrzebuję te ROMy legalne raz na zawsze

Amiga Forever

Dodatkowe pytanie, czy pliki .ipf można rozpakować pod Amigą ? Ma ktoś info o programie dla Amigi ?

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2014 19:23:42 przez Voyox
[#76] Re: whdload i kłopoty !

@Voyox, post #75

A próbowałeś wersji whdload pod który był pisany slave?
[#77] Re: whdload i kłopoty !

@Voyox, post #75

Dodatkowe pytanie, czy pliki .ipf można rozpakować pod Amigą ? Ma ktoś info o programie dla Amigi ?


Teoretycznie diskimage.device daje radę. Ale po co Ci to? Instalki do WHDLoad radzą sobie z tymi plikami podczas tworzenia własnych obrazów/plików.
[#78] Re: whdload i kłopoty !

@mailman, post #77

Wiesz ja korzystałem z WHDLoad tylko naciskając na ikonkę gry,,ok, racja
Więc tak naprawdę nie znam możliwości tego pakietu, mimo że mam wersję zarejestrowaną.
.ipf mam spora kolekcję zassaną z legalnego serwera. Legalny to taki którego policja nie zamknęła

Nikt nie doradził jakiego pakietu zakupować.... więc kupuję wersję średnią : Plus edition OK
[#79] Re: whdload i kłopoty !

@Voyox, post #78

I tu właśnie jest pies pogrzebany, z każda nową wersją whdload zmienia się kompatybilność i nie znaczy, że na lepsze (i nie musi to być wina samego whdload), dlatego trzeba zwracać uwagę na wersję whdload pod która napisano slave, np są gry, które będą działać tylko na wersji whdload 10,12, albo 16.1 (itd). Prawidłowa wersja whdload rozwiązuje 99% problemów, bezmyślne instalowanie nowszej wersji dla zasady to proszenie się o kłopoty.

Podaj grę z którą masz ten kłopot i jaką masz zainstalowaną wersję whdload.

Kup taki pakiet Amiga Forever, gdzie masz kickstarty i workbenche do użytku własnego.

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2014 22:44:29 przez sanjyuubi
[#80] Re: whdload i kłopoty !

@sanjyuubi, post #79

Kupiłem, Amiga Forever Plus Edition, właśnie się zasysa z netu, plik z rozszerzeniem .msi

WHDLoad mam 17.2 , ale na poprzedniej wersji były te same problemy, tzn. te same gry nie działały.
Jest późno, podam Ci tytuły jutro, ale na 100 % nie działa Banshee, zaczęły działać wszystkie Turricany, a działał tylko Turrican 3, to po instalacji WHDLoad 17.2

Liczyłem że to jest bardziej dopracowane. W takim razie pakiet powinien jakoś zostawiać pliki z potrzbnej wersji w katalogu z grą, a tak to zawsze będą klopoty...
[#81] Re: whdload i kłopoty !

@Voyox, post #80

Mam WHDLOAD 17.2 i Banshee działa w sumie jak dotąt każda gra w którą chciałem zagrać nie sprawiała problemu
[#82] Re: whdload i kłopoty !

@Voyox, post #80

WHDLoad to nie wszystko. Aby dana gra się odpaliła, potrzebny jest slave. Jeżeli slave jest stary, pisany pod starą wersję WHDLoad, to niestety, ale są marne szanse na to, że z nową wersją WHDLoad będzie działać prawidłowo. Dlatego jaki piszą przedmówcy, zalecane jest posiadanie starszych wersji WHDLoad, aby mieć do czego wrócić w przypadku gier, z którymi są problemy na nowszych wersjach. Autorzy slave starają się je uaktualniań, ale biorąc pod uwagę ilość powstałych slave, jest to fizycznie niemożliwe. Podobnie autor WHDLoad - stara się zachować kompatybilność pomiędzy wersjami, ale to nie jest zawsze możliwe. WHDLoad to jest taki PAN-zarządca, który ma niewolników. PAN może być coraz młodszy i umieć więcej, ale jeżeli niewolnik jest stary i niedouczony to PAN nie będzie mieć z niego pożytku. Albo trzeba wymienić niewolnika na nowego (uaktualnić slave) albo PANA dostosować do możliwości niewolnika i nie oczekiwać cudów (skorzystać ze starej wersji WHDLoad).

Drugim elementem, który może powodować kłopoty jest konfiguracja maszyny. WHDLoad coraz lepiej obsługuje różne rozwiązania sprzętowe, ale czasami może wystąpić z czymś konflikt (karta rozszerzenia, kostki pamięci, karta CF).

Ostatnia sprawa to nielegalność kluczy. Każda nowa wersja WHDLoad zawiera zestaw kolejnych "zablokowanych" kluczy.
[#83] Re: whdload i kłopoty !

@Voyox, post #80

Wg whdload.de slave do Banshee został stworzony pod whdload 16, więc ściągnij taką wersję, wrzuć do katalogu z grą i spróbuj, możesz też wypróbować po kolei nowsze, jak 16.1, 16.2 itd.

Whdload to bardzo czuły program, czasami wystarczy włożyć kartę CF zamiast HDD i już coś nie będzie działać, a nasila się to tym bardziej, im bardziej odległa jest używana wersja whdload względem wersji slavea. Nawet poprawne działanie danej gry na takiej samej konfiguracji winuae, nie gwarantuje, że będzie działać na prawdziwej Amidze, ja tak miałem w przypadku Goblins3, która działała na whdload 16.9 w emulatorze a w A500 już nie, za to zadziałała na wersji whdload 16.



Ostatnia aktualizacja: 06.02.2014 15:23:15 przez sanjyuubi
[#84] Re: whdload i kłopoty !

@sanjyuubi, post #83

Powiem wam że to jest bez sensu zrobione, jeżeli najlepiej używać wersji WHDload dla której został zrobiony slave, to taka informacja powinna być widoczna na pierwszy rzut oka, a nie zaszyta gdzieś w pliku readme. Zaoszczędziło by to wszystkim problemów. Ja osobiście jestem zawiedziony tym pakietem.
Fortuny nie kosztował, ale działa "jak chce", albo może kiedy mu się zachce.
[#85] Re: whdload i kłopoty !

@Radek_Cz, post #84

Tak, to już jest z Amigą. Jak coś nie działa, to zawsze możesz to poprawić i dopasować do swoich wymagań lub sprzętu
[#86] Re: whdload i kłopoty !

@glichtanski, post #85

Dziś mi ręce opadły, zakupiłem Amiga Forever, mam "oryginalne ROMy", zainstalowałem WHDLoad 17.2 na świerzy system 3.1, wszysko na CF 4 GB Kingston z Kwiatkiem. CF SanDisk nie instaluje mi IDEFixa'99 (wywala do czarnego ekranu).
Teraz to już żadna gra nie działa. Totalnie odpada wszystko, cała gama komunikatów. Zmieniam nazwy tych romów, nic nie daje, użyłem grabkicka i to samo.
Spróbuję zassać WHDLoad 16.0

Mam problem z adfem ClassicWB, na kilku dyskietkach błąd #883 block error. Stacja dobra, dyskietki formatuje, instaluje cały system. Nie wiem może te tryby burst ? wszystko włączone. Będę się nadal bawił. Gry zainstalowane tradycyjnie normalnie chodzą. Do WHDLoad mam legalny klucz. Śpioch
[#87] Re: whdload i kłopoty !

@Radek_Cz, post #84

Nie zapominaj, że whdload to jeden wielki systemowy hack, a slave do whdlad to kolejny hack, tym razem indywidualny dla każdej gry, stąd takie problemy. Nie powiedziałem, że najlepiej jest używać wersji pod którą napisano slave (nie wyraziłem się wystarczająco jasno), a tylko w przypadku, gdy mamy problemy, sporo gier jednak działa niezależnie od wersji whdload, wszystko zależy od tego jak taki slave do gry został przygotowany. Slave tak jak każdy program też potrafi mieć swoje bugi, które ujawniają się, gdy coś zostanie poprawione/zoptymalizowane w głównym pakiecie, a slave'y przecież pisali różni ludzie, niektórzy je uaktualniają, inni nie.

Ostatnia aktualizacja: 06.02.2014 19:18:12 przez sanjyuubi
[#88] Re: whdload i kłopoty !

@Voyox, post #86

Ja za każdym razem twierdzę, że używanie WHDLoad z CF to proszenie się o kłopoty.

1. Spróbuj z twardziela i zobaczy czy jest tak samo.
2. Jaką masz konfigurację Amigi?
3. Nie używasz przypadkiem jakiegoś ClassicWB? Z tego co pamiętam to tam był chyba jakiś lewy klucz, który nadpisuje fakt, że masz legalny klucz w innym katalogu.
[#89] Re: whdload i kłopoty !

@mailman, post #88

Ja za każdym razem twierdzę, że używanie WHDLoad z CF to proszenie się o kłopoty.

Z jakiegoś powodu whdload mniej lubi karty CF niż HDD, jednak to także zależy od gęstości pola magnetycznego w danym miejscu na ziemi :) Problemy z grą Goblins3 miałem także na AT-busie z HDD w A500, póki nie uruchomiłem gry z inną wersją whdload. Gra Hard Driving np. działa u mnie na whdload pomiędzy 16.3-16.5, ale ciężko mi powiedzieć, czy to dlatego, że mam to na karcie CF, czy może z powodu procesora 68EC020 w A600, ale fakt faktem pozostaje, że 99% przypadków działa poprawnie z wersją whdload na która napisano slave'a (w moim osobistym przypadku oczywiście).

Ostatnia aktualizacja: 06.02.2014 21:24:15 przez sanjyuubi
[#90] Re: whdload i kłopoty !

@mailman, post #88

Jaką masz konfigurację Amigi?
=A1200/ACA 1230-56Mhz-64MB/AGA-CF 4MB Kingstone z kwiatem,,
=Classica nie mogę zainstalować
=Twardzieli mam kilka, ale żadnego na IDE, same 120GB/250/500 na sata. Mam na razie std zasilacz i DVD Combo. Wiec z twardzielem na razie odpada. Poszukam jakiegoś 40GB/80GB IDE może znajde..
Ale to już nie szybciej jak po przeprowadzce w marcu..

Doszłem do tego że mniej wiecej polowa gier działa z WHDLoad 17.2
Nie działa Breathless, Banshee (wersja HD działa normalnie), Galaga podobnie tylko instalacyjna działa.ok, racja
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem