[#91] Re: whdload i kłopoty !

@Voyox, post #90

Dla mnie sprawe zalatwil powrot do wersji 17.1 i wykorzystywanie gotowych archiwow z gra, ktore znajdziesz po wpisaniu do Google hasla "WHDownload". Bez zadnego grzebania 99,999% dziala na 020/030 i 99% na 060.

Ostatnia aktualizacja: 06.02.2014 23:55:56 przez F7sus4
[#92] Re: whdload i kłopoty !

@F7sus4, post #91

Zaciagnąlem to już dawno,, archiwa z 2009 roku, w miare aktualne.
I z tego pakietu wiekszość działa, ale wspomniane poprzednio tytuły nie chodzą. Spróbuję Twojej rady i dam 17.1 ok, racja
[#93] Re: whdload i kłopoty !

@Voyox, post #92

Na mojej konfiguracji wymienione tytuly dzialaja w 100%, sprawdzalem przed chwila (A1200+Blizzard1230+32MB+WB3.1). Problemem moze byc wiec jakis "bajer" systemowy siedzacy w pamieci.
[#94] Re: whdload i kłopoty !

@Voyox, post #92

Moim zdaniem problemem jest CF lub ACA (to jest nowa rzecz i moim zdaniem WHDLoad nie do końca jeszcze sobie z tym radzi - może coś nie tak masz skonfigurowane?).

Jaki komunikat pojawia się przy tych grach, co się nie chcą uruchomić?
[#95] Re: whdload i kłopoty !

@Voyox, post #92

Ja proponuję taki myk. Aby korzystać z gier WHDLoad, nie trzeba mieć jednej i jedynej wersji w C:
Tak się fajnie składa, że KAŻDA gra WHDLoad zawsze sprawdza czy ten plik znajduje się w katalogu z grą. Jeżeli jakaś gra nie działa z nową wersją w C:, to można wrzucić starszą wersję WHDLoad do katalogu z grą i mieć już spokój, raz na zawsze. Starsze wersje WHDLoad znajdziesz na stronie programu, tutaj - http://whdload.de/whdload/old-whdload
[#96] Re: whdload i kłopoty !

@Andrzej Drozd, post #95

Po co kopiować, ja sobie trzymam parę wersji WHDLoad w C:
Whdload
WHdload16.4
itd...

Później wystarczy zmienić w tooltype ikony gry wersję, której ma używać.
[#97] Re: whdload i kłopoty !

@Andrzej Drozd, post #95

Twoje rozwiązanie mi się podoba, to takie ''pecetowe'', przy dzisiejszych dyskach nikt się nie przejmuje dublowaniem plików. Wg. mnie wszystko co potrzebne jest programowi/grze powinno byc dostarczone do katalogu z grą.

Wczoraj rozpakowałem kilkadziesiąt gier, większoś działała ale parę rodzynków niestety nie.

Wersje WHDLoad mam zassane od 10.0 wzwyż, chyba starszych mi nie potrzeba ?

Zrobię fotki tych komunikatów. Niektóre gry startują, już się pokazuje menu WHDLoad i po momencie wywala, najczęściej o brak kickstartu.. lub error 205 czy inny podobny...
[#98] Re: whdload i kłopoty !

@Jacques, post #96

Ja robię tak samo, o wiele szybciej jest zmienić nazwę w tolltype, niż bawić się w kopiowanie plików.
[#99] Re: whdload i kłopoty !

@sanjyuubi, post #98

Więc pomóżcie,, który plik skopiowac do C:
Z tooltypem dam radę, tylko tzeba mu zmieni nazwę aby się nie podmieniał ?
Pozapominałem już tą zabawę i rozgryzam od nowa...ok, racja
[#100] Re: whdload i kłopoty !

@Voyox, post #99

Więc pomóżcie,, który plik skopiowac do C:


WHDLoad.
[#101] Re: whdload i kłopoty !

@mailman, post #100

Więc tak zrobiłem przygotowałem kilka plików, na razie 6 szt i pozmieniałem im nazwy np. WHDLoad16.5 a w toltypie ikonki zmieniłem tak samo. Wrzuciłem te 6 plików do C: i startowałem po kolei zmieniając tylko tooltype ,,,
gra Breathles ma wymagany WHDLoad 16+ Więc z 4 wersjami zmieniał się tylko komunikat, za każdym razem chodzi o kickstart.
Jeszcze powalcze z nazwami kickstartów.
Skoro inne gry się odpalają ta też musi...
[#102] Re: whdload i kłopoty !

@Voyox, post #101

Moim zdaniem nic nie wymyślisz, jeżeli nie przerzucisz się na HD.

P.S. Maxtransfer dla CF dobrze masz ustawiony?
P.S.2 Właściwe RTB do tych kickstartów masz powrzucane do katalogu Devs:kickstarts?

Ostatnia aktualizacja: 07.02.2014 18:45:59 przez mailman
[#103] Re: whdload i kłopoty !

@mailman, post #102

Z Maxtransferem już walczyłem, opis APC74 się przydał. Ale zapewne i tak się przestawię na twardziela. Jak go kupię. Tylko zasilanie ? Czy mogę dodac zasiacz od laptopa mam zbędny i podpiąc to pod port FDD ?

Z tymi RTB też jest problem bo nie wiem jak to ogarnąc, może by ktos na priva mi wysłał choc listę.
Kikstarty z AmigaForever mam, jest tam całośc, tylko inne nazwy mają.

Jeszcze znalazłem takie coś :
Okazjonalnie też zdarzają się konfiguracje, które nie obsługują opcji związanych z MMU. Wpływa to jedynie na systemy oparte na procesorze MC68030. Opcja MMU/S na tych systemach musi być wyłączona! Jeśli opcja ta jest włączona, WHDLoad zatrzyma pracę całego komputera. Obecnie wiadomo, iż następujące karty powodują takie problemy: "Apollo A630", "Apollo 1230", "Elbox 1230" i "Magnum MK2".
O tutaj : Błędy WHDLoad

Mój procek to pełna wersja z MMU... 030/56MHz


Jeszcze jeden szczegół :

MMU/S
Opcja ta musi być włączona na procesorach 68030, aby uzyskać opcje powiązane z MMU, czyli ochrona pamięci, lepsze zarządzanie buforami, Snooping, funkcje resload_Protect#?. Na procesorach 68040/060 włączenie tej opcji nie przyniesie żadnych efektów, gdyż MMU używane jest domyślnie. Zalecane jest ustawienie tej opcji w globalnej konfiguracji na wszystkich pełnych procesorach 68030, gdyż zwiększa to stabilność i bezpieczeństwo. Jeżeli opcja NoMMU/S jest włączona, to ta funkcja nie przyniesie żadnych efektów.


I nie mam pojęcia gdzie to wyłączyc w globalnej konfiguracji ?


Ostatnia aktualizacja: 07.02.2014 19:03:41 przez Voyox
[#104] Re: whdload i kłopoty !

@Voyox, post #103

I nie mam pojęcia gdzie to wyłączyc w globalnej konfiguracji ?


"Odremować" linijkę z MMU w pliku WHDLOAD.prefs, który leży w katalogu S:
[#105] Re: whdload i kłopoty !

@mailman, post #104

Napisałem do Berta maila i on odpowiedział mi, że zalecane jest używanie najnowszej wersji whdload i że nie jest świadom problemów z kompatybilnością, bo użytkownicy nie zgłaszają takich przypadków na stronie whdload.de. Dlatego jeśli jest jakiś problem związany z slave'ami nie działającymi na najnowszych wersjach whdload, to należy to zgłosić do zespołu whdload.
[#106] Re: whdload i kłopoty !

@sanjyuubi, post #105

No to nie napisał niczego, czego nikt z nas wcześniej nie wiedział. Wojox ma tyle elementów, które mogą powodować problem, że najpierw wypadałoby je wykluczyć.
[#107] Re: whdload i kłopoty !

@mailman, post #106

No właśnie, więc może trzeba go zasypać zgłoszeniami? chodzi mi oczywiście o przypadki, gdzie dana gra działa dobrze na starszych wersjach a na nowszych już nie.


Ostatnia aktualizacja: 09.02.2014 18:07:28 przez sanjyuubi
[#108] Re: whdload i kłopoty !

@sanjyuubi, post #107

Najpierw trzeba zdiagnozować problem, bo on może być niezwiązany z WHDLoad i nie ma trochę sensu zawracać głowę autorowi WHDLoad.
[#109] Re: whdload i kłopoty !

@mailman, post #108

Problem rozwiązałem, zakupiłem AmigaForever Plus, zainstalowałem.
"Wlazłem' do katalogu Devs/kickstarts i skopiowałem zawartość (całą) do takiego samego katalogu w prawdziwej Ami.

Teraz wszystko działa, na razie nie spotkałem gry która by wywaliła jakis błąd.
Moje zdanie jest takie iż WHDLoad woli kickstarty z AmigiForever...
[#110] Re: whdload i kłopoty !

@Voyox, post #109

Jeżeli tak jest w istocie i whd lepiej pracuje z ich kickstartami niż oryginałami, to mamy do czynienia z lobbingiem, warto to sprawdzić. Choćby po to żeby sobie na próżno nerwów nie psuć. Ja jeszcze spróbuję
przerzucić cały system i wszystkie gierki na twardyska z CF, bo ludzie mówią że tak lepiej działa.
Choć nie wiem dlaczego tak miałoby być.
[#111] Re: whdload i kłopoty !

@Radek_Cz, post #110

Jeżeli tak jest w istocie i whd lepiej pracuje z ich kickstartami niż oryginałami, to mamy do czynienia z lobbingiem, warto to sprawdzić. Choćby po to żeby sobie na próżno nerwów nie psuć.


Cytat z dokumentacji WHDLoad:
Obrazy Kickstartu 1.2 i 1.3 mogą być zgrane tylko z komputera Amiga500, wersja 3.1 może być zgrywana z komputerów Amiga500/600/1200 i Amiga2000/3000/4000, które są wyposażone w kości ROM z Kickstartem 3.1. Jeśli obraz nie zostanie znaleziony przez WHDLoad, jest w złej wersji lub został zmieniony w jakikolwiek sposób, WHDLoad skończy pracę wyświetlając odpowiedni komunikat błędu. Dodatkowo musi być obecny plik relokacji z rozszerzeniem .RTB odpowiadający obrazowi Kickstartu.

Z jakiej Amigi zrzucałeś swoje obrazy, że stwarzają u Ciebie problemy?

Ostatnia aktualizacja: 16.02.2014 06:53:44 przez mailman
[#112] Re: whdload i kłopoty !

@mailman, post #111

Ze swoich Amig, więc są raczej oryginalne. Ale na dobrą sprawę nie wiem czemu WHD sprawia mi tyle problemów, czy to kickstarty czy coś innego. Spróbuję z "normalny" HD, może będzie lepiej. Po prostu przy okazji tego co napisał Voyox, taka teoria spiskowa przyszła mi do głowy
[#113] Re: whdload i kłopoty !

@Radek_Cz, post #112

AmigaForever sprzedaje legalnie zassane kickstarty z prawdziwych Amig.
Ale nie to jest problemem że to działa na ich kickstartach. One mają wszystkie te RTB i inne pliczki dobrze skonfigurowane.
Więc jeśli masz prawdziwe kicki, podejżewam że tylko poprawna konfiguracja jest problemem. Dla mnie to była duża wygoda i oszczedność czasu kiedy zakupiłem "gotowce" i ich użyłem.

Druga sprawa to pakiety AmiKit i AmiSYS są rewelacyjne. Pokazywałem sceptycznej żonce (która to tylko dla mojej satysfakcji zajżała) oraz synowi jak się prezentuje dopieszczony amigowy system w FullHD 1920x1080, odpaliłem MP3, pokaz zdjęc itp. Zrobili oczy i mówili że pełna klasa, ładniejszy od windowsa.
Spod tych dystrybucji wszystko odpala, no i granie w Banshee padem Cyborg V3 Rumble to prawdziwa przyjemność, odkrycie starej gry na nowo...


Ostatnia aktualizacja: 16.02.2014 12:35:56 przez Voyox
[#114] Re: whdload i kłopoty !

@Voyox, post #113

One mają wszystkie te RTB i inne pliczki dobrze skonfigurowane.
No dobra, nie wiedziałem że można/trzeba te pliki w jakikolwiek sposób konfigurować. Popatrzę co i jak, może tam tkwi problem.
[#115] Re: whdload i kłopoty !

@Voyox, post #113

One mają wszystkie te RTB i inne pliczki dobrze skonfigurowane.

Raczej mają dobrane prawidłowe wersje kickstartów do plików RTB, ja kiedyś dobrałem sobie kickstarty z jakiegoś TOSECa i też mi wszystko działa.

Ostatnia aktualizacja: 16.02.2014 16:24:23 przez sanjyuubi
[#116] Re: whdload i kłopoty !

@Radek_Cz, post #112

Ze swoich Amig, więc są raczej oryginalne.


Nie o to chodzi. Z jakich Amig masz to wyciągnięte (przeczytaj raz jeszcze co napisałem)? Może masz kick z A600 i już sprawa załatwiona.
[#117] Re: whdload i kłopoty !

@mailman, post #116

Chodzi ci o to że używam na przykład kicka 3.1 z A500 razem z emulowaną A1200?
Takiego boba zrobiłem na samym początku zabawy z E-UAE i wszystko się kaszaniło,
a ja zastanawiałem się co jest grane. Na szczęście raz mi starczyło żeby zapamiętać dobrze
tą lekcję, teraz mam odpowiednią wersję kickstartu do emulowanej Ami.
Poza tym, nie chodzi mi o emulację tylko używanie WHD na najprawdziwszej A1200,
tam mam kłopoty, pod E-UAE nie wiem czy jest sens w ogóle używać WHD, przecież
można tak ustawić emulator że działa (w większości) przypadków jak oryginał.

Ostatnia aktualizacja: 16.02.2014 20:52:28 przez Radek_Cz
[#118] Re: whdload i kłopoty !

@Radek_Cz, post #117

No to problemem są zapewne pomieszane pliki RTB.
[#119] Re: whdload i kłopoty !

@Radek_Cz, post #117

Mam A1200 z Blizzard 30/50 16Mb i jak dotąd z żadnym tytułem pod WHDLOAD nie miałem problemu
[#120] Re: whdload i kłopoty !

@sebbb, post #119

I jedziesz wszystko z Ceefki? Może moja turbina nie lubi się z WHD? Jeśli tak to mam straszny niefart,
bo nigdy się nie zdarzyło żebym miał problemy z czymkolwiek. A mam po instalowane chyba
wszystkie możliwe pacze i dodatki jakie było sens na tym konfigu instalować - żadnych zwiech, wszystko
działa jak należy.

Ostatnia aktualizacja: 16.02.2014 21:14:11 przez Radek_Cz
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem