Forum » AROS
[#121] Re: AROS na Amidze!

@qwerty40001, post #104

Obywatelu Qwerty40001, doczekaliscie sie. Kilka osob na kanale #aros zameldowalo o poprawnym dzialaniu narzedzi z dyskietki WB3.1: Avail, Info, Assign, List.

[#122] Re: AROS na Amidze!

@szuler, post #121

Obywatelu Qwerty40001, doczekaliscie sie. Kilka osob na kanale #aros zameldowalo o poprawnym dzialaniu narzedzi z dyskietki WB3.1: Avail, Info, Assign, List.


To fajnie że działają małe narzędzia z CLI.

Ja jednak poczekam z otwieraniem szampana, aż bez oryginalnego kickstartu i bez plików z oryginalnego Workbencha na AROSie 68k

1) da się zainstalować MUI,
2) da się zainstalować i nie będą się gubić elementy GUI w MUIBuilderze
3) da się zainstalować i zadziała PageStream
4) zadziała BME z PageStream

Pożyjemy zobaczymy.
Byłoby fajnie jakby się udało.

[#123] Re: AROS na Amidze!

@ruberum_ignis, post #118

Wracajac do dyskusji - ja szczerze piszac nie widze sensu i mozliwosci przepisania MorphOS-a na x86. Systemem z amigowym feelingiem na te platforme jest AROS. Mozemy probowac dazyc do wzajemnej mniejszej lub wiekszej kompabitylnosci.


Z punktu widzenia programisty, masz trochę śmieszne podejście do tematu kompatybilności.
Kompatybilność to podstawa amigowego filingu.
Ochrona pamięci, śledzenie zasobów, dobry debugger pozwalają znacznie skrócić czas potrzebny na opracowanie oprogramowania.
Jeśli system nie jest kompatybilny z Amiga OS, to nie warto siedzieć nad programem dziesięć razy tyle czasu co na MS Windows czy linuxie, tylko po prostu użyć MS Windows czy linuxa.

[#124] Re: AROS na Amidze!

@qwerty40001, post #122

To fajnie że działają małe narzędzia z CLI.

Ja jednak poczekam z otwieraniem szampana, aż bez oryginalnego kickstartu i bez plików z oryginalnego Workbencha na AROSie 68k


Wykaz sie cierpliwoscia. Portowanie MOS-a na kolejne Maki PPC trwa miesiacami, przy niezmienionej architekturze (PPC). Sila rzeczy, portowanie AROS-a na m68k potrwac moze dluzej.

[#125] Re: AROS na Amidze!

@szuler, post #124

Oczywiście.
Nie oczekuję że się uda przed 2012.
Moglibyście przyśpieszyć prace skupiając się najpierw na wersji pod UAE.
Bez zajmowania się dyskietką, i hdd.
Filesystem w winuae wystarcza.
Przenoszenie graphics i layers również można by na początku opuścić.
Jakieś lipne biblioteki - przecież to i tak jest patchowane przez picasso96.
Picasso96 jest przecież shareware i możne je bez problemu rozpowszechniać.
Tak samo można załatwić temat ASL - jest przecież wytestowany, działający MagicASL.
Doprowadzić AROSa na 68k do stanu, że będzie działać i będzie kompatybilny z oprogramowaniem 68k.
Resztę można już dorabiać później.
[#126] Re: AROS na Amidze!

@ruberum_ignis, post #120

Prosze, zapewne ci o to chodzilo :

http://amiga.resource.cx/exp/atonceplus

[#127] Re: AROS na Amidze!

@AmiChris, post #126

Myślę, że warto by było sprawdzić dzisiejszy nightly build amiga-m68k

http://img508.imageshack.us/img508/9582/20101114.png

EDIT: z logów svn już widzę, że jeśli niczego nie zepsują, jutrzejszy będzie lepszy :D



Ostatnia modyfikacja: 14.11.2010 10:12:30



Ostatnia modyfikacja: 14.11.2010 10:17:06
[#128] Re: AROS na Amidze!

@deadwood, post #127

Parę nowych screenów (podaję za aros-exec.org):

http://picasaweb.google.com/magic.aros/AROS# - Wanderer działa :D

http://lh5.ggpht.com/_b0YIrccA3vw/TO4kAKBufsI/AAAAAAAAAYA/p1acrTVioTo/E-UAE-uaegfx.png - trochę ciekawszych trybów ekranu


http://www.youtube.com/watch?v=rNZYK5byx6c - w tej chwili już przestarzały (choć z wczoraj... :P) filmik z AROS-a na m68k
[#129] Re: AROS na Amidze!

@silmeth, post #128

Prędkość jak na razie powala. W sensie negatywnym.
[#130] Re: AROS na Amidze!

@madman15, post #129

Ponoć najnowszy build chodzi całkiem szybko (dlatego, m. in., fi,mik już przestarzały). Ale sam nie testowałem, więc opieram się tylko na tym, co piszą ludzie tam: http://aros-exec.org/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=5388&start=40

Poza tym - to jest dopiero wczesna alfa portu, niektórzy przewidywali, że w ogóle odpalić Wanderera uda się dopiero gdzieś w marcu, a tu już jest prawie cały działający (inna sprawa jak - czasu na optymalizację i debugowanie przecież jest dużo) system.



Ostatnia modyfikacja: 25.11.2010 12:51:42
[#131] Re: AROS na Amidze!

@APC74, post #115

P.S. (Sorki, jeśli już było w wątku): Co trzeba zrobić z plikiem EVIL.patch?

P.S.2. Dobra... Nie było pytania. Wystarczyło zajrzeć do pliku...


Nio dobra...co trza zrobić z plikiem EVIL.patch bo się doczytać nie mogę :)

[#132] Re: AROS na Amidze!

@waldiamiga, post #131

Właśnie chyba nic nie trzeba bo to jest pacz do źródeł arosa.

[#133] Re: AROS na Amidze!

@silmeth, post #128

Tutaj Wanderer "działa" trochę lepiej ;)

http://www.evillabs.net/wiki/index.php/AROS_m68k-amiga#Nov_25.2C_2010:_AROS_Wanderer

[#134] Re: AROS na Amidze!

@deadwood, post #133

Łuu, postep idzie w astronomicznym tempie OK

[#135] Re: AROS na Amidze!

@jarrro, post #134

Miałem chwilę czasu, aby skonfigurować sobie środowisko WinUAE + AROS :)

http://download.aros3d.org/pictures/aros-m68k-2010-12-28.png

[#136] Re: AROS na Amidze!

@deadwood, post #135

Wersja ulepszona:

http://download.aros3d.org/pictures/aros-m68k-2010-12-31.png

[#137] Re: AROS na Amidze!

@deadwood, post #136

kurcze fajnie!! OK

[#138] Re: AROS na Amidze!

@deadwood, post #136

szkoda, że to nie będzie tak wyglądać na gołej 1200

[#139] Re: AROS na Amidze!

@Skiba, post #138

Dwa kolejne screeny - tym razem oryginalne aplikacje AmigaOS 3.1 (z płytki AmigaForever) które udało się odpalić :)

http://download.aros3d.org/pictures/aros-m68k-2011-01-02-01.png

http://download.aros3d.org/pictures/aros-m68k-2011-01-02-02.png

[#140] Re: AROS na Amidze!

@deadwood, post #139

No ślicznie. A WHDLoad działa?
[#141] Re: AROS na Amidze!

@Andrzej Drozd, post #140

Musisz sam sprawdzić, ale pewnie jeszcze nie. Z AmigaOS 3.1 uruchomiło się jakieś 10% softu na który klikałem ;)

[#142] Re: AROS na Amidze!

@deadwood, post #139

WOW! aros-m68k-2011-01-02-01.png

widze AROS wychodzi na ludzi :)



Ostatnia modyfikacja: 02.01.2011 11:16:15
[#143] Re: AROS na Amidze!

@Andrzej Drozd, post #140

Widzę, że Toni skupia się na wparciu dla gier ;)

Komentarz z jego najnowszego commita to repozytorium:

"Improved HUNK_OVERLAY support (still no full support but enough to load whdload partially)"

[#144] Re: AROS na Amidze!

@deadwood, post #139

Kurcze Dopus 5 wow OK

[#145] Re: AROS na Amidze!

@tomek, post #144

http://img214.imageshack.us/i/real1b.jpg/

..real3d.
[#146] Re: AROS na Amidze!

@wawrzon, post #145

OK

[#147] Re: AROS na Amidze!

@deadwood, post #146

@krzysztof: bawiac sie teraz arosem68k (mam wprawdzie zainstalowana dystrybucje x86 pod vitrual box ale jakos nie chce mi sie odpalac z wyjatkiem do testow) dochodze do wniosku ze aros wymaga jeszcze sporo poprwaek jesli chodzi o gui. nie trzyma sie ono kupy. pare (kosmetycznych) zarzutow:

- ikony: set jest nieelegancki, to wyglada jak komputer dla osmiolatka. ikony sa zbyt skomplikowane i zbyt duze i chyba nawet zbyt kolorowe. np wszystkie zwracaja na siebie mniej wiecej po tyle samo uwagi uzytkownika, podczas gdy np normalne szuflady powinny byc maksymalnie proste i szare (jak bylo w 3.1 albo magicwb) aby dac sie wybic na pierwszy plan aplikacjom.
pozatym uwazam ze ikony dwustanowe takie jak oryginalne sa znacznie ciekawsze niz png, z ghostingiem, efekt ghostingu nie powinien w kazdym razie dotyczyc tych ikon.

- gadgety (np yes/no): znow zbyt kiczowate, nawet pod os3-look. powinny byc maksymalnie proste, z mozliwoscia skorek. gadget powrotu do wyzszego katalogu powinien byc ergonomiczniie po lewej stronie listwy sciezki.

no i takie tam. sambym moze i zaproponowal tu jakies rozwiazania ale mysle ze nie bylbym w stanie nad tym regularnie pracowac.
[#148] Re: AROS na Amidze!

@wawrzon, post #147

Pamiętaj, że oceniasz wygląd Nightly Build. Celem Nightly Build nie jest to, aby używali go użytkownicy, tylko to, aby developerzy wiedzieli czy wszystko przynajmniej się kompiluje.

Jeśli chodzi o wygląd, dopóki nie będziemy mieli w zespole żadnego grafika lub innej osoby chętnej do pracy nad tą tematyką, zostanie tak jak jest. Osobiście mam nadzieję, że gdy M68K ustabilizuje się, ktoś zrobi z niego ładną wizualnie dystrybucję. Jeśli dobrze się orientuje, takie dystrybucje ją są, tylko że wymagają originalnego AmigaOS. Wystarczay podmienić w nich oryginalny AmigaOS na AROS M68K.

[#149] Re: AROS na Amidze!

@deadwood, post #148

jeszcze jeden screen:
moje dwa sdl porty: starfighter i pig (pig (bez ixemul) dziala chyba szybciej (za szybko) niz pod os3 ale moze to przez 32bpp screenmode)
netsurf68k (nie wiem jak sie podlaczyc)
oraz dwie mui aplikacje: luciferin i scout (scout oczywiscie nie obsluguje jeszcze wszastkich funkscji)



Uploaded with ImageShack.us
[#150] Re: AROS na Amidze!

@wawrzon, post #149

aplikacje warp3d dzialaja:

http://img214.imageshack.us/i/w3dv.jpg/
Forum » AROS
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem