[#91] Re: Czym się

@lekarz_med, post #84

A mnie się jego fury podobają. Sam gustuję w terenówkach, ale nie mam takiego auta. Fajnie, że on, Ty, inni mają auta, które sobie wymarzyli.
[#92] Re: Czym się

@Bigo, post #86

Dla mnie to całe "nawiązanie do CRX" jest bardzo naciągane i robione bardziej przez publikę niż przez samą Hondę. Pomijam fakt, że ja właściwie podobieństw między tymi samochodami nie widzę. Jeżeli już to z wyglądu i cech bardziej do Insighta pierwszej generacji - nota bene też samochodu hybrydowego.
Co do przyśpieszenia to nie po to kupuję się hybrydę, żeby się licytować w ile dojdzie do setki.
Jeżeli zależy Ci na przyśpieszeniu to za podobne pieniądze bierzesz np. Alfa Romeo.
Jeżeli ktoś od CR-Z oczekuje jakichś niesamowitych osiągów to pomylił typy samochodów bo nie od tego są hybrydy i nie pod tym kątem się je wybiera.

A co do przyszłości motoryzacji to sądzę, że właśnie ekologia będzie "na topie" także w naturalny sposób pojawi się coraz więcej samochodów hybrydowych.
W dalszej perspektywie w zależności co się bardziej rozwinie (pod względem technologicznym i sieci "tankowania") będą to albo samochody całkowicie elektryczne ("tankowanie" poprzez szybkie ładowanie baterii) albo elektryczne ale "tankowane" na wodór jak Honda FCX Clarity.



Ostatnia modyfikacja: 06.11.2010 10:52:40
[#93] Re: Czym się

@lekarz_med, post #92

A co do przyszłości motoryzacji to sądzę, że właśnie ekologia będzie "na topie" także w naturalny sposób pojawi się coraz więcej samochodów hybrydowych.

Aż ktoś zacznie tłumaczyć społeczeństwu że hybrydy wcale nie są ekologiczne. Bo ich ekologiczność jest co najmniej dyskusyjna w kontekście "brudnych" akumulatorów koniecznych w takich pojazdach.
No ale z drugiej strony samochody elektryczne, takie jak Tesla Roadster, to ciekawe pojazdy. Z tym że nie przewiduję ich masowego wprowadzenia na rynek - podstawowa sprawa to obecna sieć energetyczna, która zapewne podziękowałaby za współpracę po podłączeniu większej liczby takich cacuszek.
[#94] Re: Czym się

@madman15, post #93

Możesz rozwinąć o co chodzi z akumulatorami?
Mały cytacik z Hondy na temat mitu dotyczącego baterii:

The battery mountain myth

Since the beginning of sales of Honda hybrids in 1999, questions have been raised about the disposal of batteries should they ever need to be replaced, or at the end of the cars life. There were concerns that hybrid vehicles would generate a mountain of unwanted batteries or fill up landfill waste sites.

In reality battery packs contain metals that still have a value at the end of its useful life and can be recycled economically to create new battery packs or many other uses.
Honda dealers will take the returned packs and these are either recycled locally through battery recycling plants in the country or by Umicore who recycle batteries for Honda centrally.

The main metal recovered from the battery packs, Nickel is used in hundreds of applications and uses. The amount of Nickel used in battery production, is tiny in comparison to the global consumption of the metal for the production of alloys like steel. The economic value of Nickel means those that are removed outside of the Honda network will almost certainly find their way into a recycling facility to recover the recyclable material.



Ostatnia modyfikacja: 06.11.2010 11:07:40
[#95] Re: Czym się

@lekarz_med, post #94

O bardzo nieekologiczny proces pozyskiwania tychże metali. Faktycznie, można wykorzystać je zapewne wiele razy, niemniej z tego co czytałem - zatrucie środowiska produkcją akumulatorów do hybryd jest silniejsze niż gdyby ten samochód jeździł tylko na paliwach kopalnych.

A strona Hondy wiadomo - producent będzie chwalił swoje i naginał rzeczywistość wedle własnego widzimisię :)
[#96] Re: Czym się

@madman15, post #95

Na temat produkcji to z tego wykresu
http://boxstr.net/files/6445220_7vx8j/2011_HONDA_CR-Z_103.jpg
widać, że produkcja, transport, serwisowanie, utylizacja to mniej niż 25% całkowitego zanieczyszczenia związanego z "życiem" samochodu.
Ponad 75% zanieczyszczeń jest tworzonych podczas jazdy nim, stąd zwykły benzyniak zawsze będzie bardziej zanieczyszczał mimo być może relatywnie "czystszego" procesu produkcji.



Ostatnia modyfikacja: 06.11.2010 11:21:27
[#97] Re: Czym się

@lekarz_med, post #96

Piszesz tutaj o zanieczyszczeniach CO2. Pamiętaj tylko o 2 rzeczach - niedawnej erupcji wulkanu która nasmrodziła bardziej niż wszystkie samochody razem wzięte oraz o roślinach które potrzebują CO2 do życia. No i o tym, że CO2 to jedno z niewielu "zanieczyszczeń" powstałych podczas całego cyklu eksploatacji samochodu.
[#98] Re: Czym się

@madman15, post #97

Nie będę kopiował kolejnego cytatu.
Na podstawie tego co piszą tu
http://www.thaiautomaxx.com/2010/04/updated-honda-cr-z.html
akapit "Energy usage in build as part of the lifecycle" (pod koniec artykułu)
wynika, że hybrydy jakby nie patrzeć są bardziej ekologiczne niż tradycyjne samochody.

Poza tym chyba nie chcesz tu udowadniać poglądu, że jeżeli pozbędziemy się wszystkich samochodów produkujących CO2 to nagle zabraknie go dla roślin do życia.
Bo zestawienie tego w Twojej wypowiedzi tak by sugerowało.



Ostatnia modyfikacja: 06.11.2010 11:38:45
[#99] Re: Czym się

@lekarz_med, post #98

Nie, ja sugeruję że wpływ samochodów i przemysłu na środowisko jest demonizowany i niektóre osoby z tego czerpią pieniądze.
[#100] Re: Czym się

@madman15, post #99

oj czerpią czerpią. I to już nie chodzi tylko o przemysł motoryzacyjny.

Protokół z Kioto i handel emisjami zanieczyszczeń się tu kłania...

ale temat - rzeka...

[#101] Re: Czym się

@lekarz_med, post #92

Właśnie wyglądem nawiązuje do CRX i przez to większość maniaków hondy (między innymi ja) chciałaby aby ten samochód miał miał też dobre osiągi. A tak mamy sportowe auto z wyglądu i osiągi na poziomi zwykłego samochodu.
Zmniejszenie pojemności silnika także powoduje obniżenie zużycia paliwa i jest ekologiczne oraz dużo prostsze do wykonania i tańsze niż hybryda więc europejscy producenci idą w tym kierunku.

[#102] Re: Czym się

@Bigo, post #101

Ja nie widzę podobieństwa. To właśnie "maniacy hondy" upatrzyli tu jakiegoś "następcę" crx-a a nie o to chodziło w tym samochodzie.
Sportowych jest pełno na rynku i za podobną kasę możesz wybierać spośród kilku innych producentów jakiś sportowy model dla siebie.
Gdyby do CR-Z wsadzili silnik spalający hektolitry benzyny wielu z obecnych jego nabywców (w tym ja) nawet by na niego nie spojrzało.
Śmiać mi się chce jak w necie czytam w komentarzach do CR-Z, że powinni wywalić motor elektryczny i wsadzić jakieś turbo. Nie takie jest jego przeznaczenie oraz target.

Sądzę, że zmniejszenie pojemności silnika przekłada się na większą stratę mocy i mniejsze oszczędności/ekologię niż hybrydy. Dlatego takie coś to można sobie zastosować co najwyżej w Pandzie albo innych małych samochodach.
W większych musi raczej pójść w hybrydy. Sama Honda zapowiada, że będą sukcesywnie przechodzić na tę technologię w kolejnych modelach i do 2012 co najmniej połowa z nowo sprzedawanych samochodów to będą hybrydy.



Ostatnia modyfikacja: 06.11.2010 23:39:28
[#103] Re: Czym się

@G. Kraszewski, post #89

Pisanie o samochodach w wątku specjalnie temu poświęconym to trochę co innego niż wtrącanie do rozmowy na temat spotkania swojego ekshibicjonizmu motoryzacyjnego na zasadzie "a ja mam taki samochód i z tego powodu macie mnie podziwiać".
Ale jak widać twoje możliwości poznawcze nie umożliwiają ci wychwycenia tej subtelnej różnicy.
[#104] Re: Czym się

@lekarz_med, post #102

Jeśli chcesz kupić małe coupe to do wyboru masz albo CR-Z albo VW Scirocco więc wybór jest bardzo mały.
Zmniejszenie pojemności silnika i dodanie turbo nie powoduje żadnych strat mocy a wręcz przeciwnie ponieważ dzięki turbo masz dużo większy moment obrotowy.
A małe silniki turbo już są w dużych samochodach. Poniżej przykłady z oferty największego europejskiego koncernu samochodowego czyli VW

Skoda superb poprzednie generacji silnik podstawowy 2.0 115 KM a nowej generacji 1.4 TFSI 122 KM

VW Passat przez wiele lat podstawowym silnikiem był 1.6 102 KM a w najnowszej ofercie jest 1.4TFSI 122 KM

Audi A3 przez wiele lat podstawowy silnik 1.6 102 KM teraz 1.2TfSI 105 KM

Każda z powyższych zmian spowodowała zmniejszenie zużycia paliwa od 1-2l oraz mimo niewielkiej różnicy mocy znaczący wzrost momentu obrotowego oraz jego płaska charakterystyka spowodował znaczną poprawę osiągów.

Dodatkowo np. Fiat wprowadził do produkcji silnik 0.9 Turbo gdzie najmocniejsza wersja ma 105 KM i jak zapowiedział rzecznik fiata będzie montowana najprawdopodobniej w Bravo.

PS. W auto świecie z 18.10.2010 było porównanie Audi A3 1.2 TFSI z Civikiem 1.4 i-VTEC i pod względem osiągów honda znacząco przegrała mimo większej pojemności silnika i mniejszej o 64 kg masie.

Przyspieszenie do setki civic 12,8 s a3 10,9 s
elastyczność od 60-100 na 4 biegu civic 14,4 a3 9,8 s
elastyczność od 80-120 na 6 biegu civic 28,4 a3 20,5 s
prędkość maksymalna civic 177 km/h a3 192 km/h
no i parametr który spowodował tę porażkę hondy
moment obrotowy civic 127 Nm przy 4800 obr a3 175 Nm przy 1550 obr
średnie spalanie paliwa civic 6,4 l a3 6,2 l

[#105] Re: Czym się

@lekarz_med, post #102

A jeśli chodzi o zewnętrzne podobieństwo do CRX to nie tylko maniacy hondy je widzą ale także redaktorzy magazynów motoryzacyjnych którzy ten samochód testowali.

[#106] Re: Czym się

@Bigo, post #105

Nie warto mu tego tłumaczyć, bo i tak nie zrozumie. ON nie widzi podobieństwa i koniec kropka. Skoro ON nie widzi to taka jest rzeczywistość. Reszta się myli.

Jest takie powiedzenie - na głupotę nie ma lekarstwa.

Szkoda czasu na dysksuję z tym człowiekiem.



Ostatnia modyfikacja: 07.11.2010 09:29:51



Ostatnia modyfikacja: 07.11.2010 09:32:18
[#107] Re: Czym się

@lekarz_med, post #102

Ja nie widzę podobieństwa. To właśnie "maniacy hondy" upatrzyli tu jakiegoś "następcę" crx-a a nie o to chodziło w tym samochodzie.


A ja to podobieństwo widzę i aż mnie w oczy kłuje, tym bardziej że CRX'a nie tylko kojarzę, ale i macałem. O co Hondzie chodziło to ani Ty ani inni komentujący nie mamy zielonego pojęcia, bo za wprowadzeniem jakiegoś modelu przez dużą firmę zawsze są jakieś uwarunkowania, o których wiedzę mają Ci, co zdecydowali się taki model opracować i wprowadzić do sprzedaży.
Część takiego bełkotu marketingowo - ekologicznego podawana jest do prasy, a reszta stanowi słodką tajemnicę firmy.

Zmiana nazwy na CR-Z nie pomoże, wypisz, wymaluj to wizualna kontynuacja CRX'a. Podobieństwa do CRX'a można nie zobaczyć w CR-V, tak te modele na pewno się różnią

Sądzę, że zmniejszenie pojemności silnika przekłada się na większą stratę mocy i mniejsze oszczędności/ekologię niż hybrydy. Dlatego takie coś to można sobie zastosować co najwyżej w Pandzie albo innych małych samochodach.


Źle sądzisz, zresztą powyżej Bigo przytoczył Ci przykłady. Jeśli możemy o czymś gdybać, to raczej o tym, że małolitrażowy i wysilony silnik rozleci się szybciej niż ten większy, pracujący z zapasem mocy.
Gdyby moc silnika, zależała tylko od jego pojemności, to np. motocykle wyglądałyby conajmniej dziwnie, a tak nie jest.



Ostatnia modyfikacja: 07.11.2010 10:32:34
[#108] Re: Czym się

@lekarz_med, post #103

To jest portal o komputerach a nie o samochodach. Ale jak widać twoje możliwości poznawcze nie umożliwiają ci wychwycenia tej subtelnej różnicy.

[#109] Re: Czym się

@G. Kraszewski, post #108

To jest wątek o samochodach w odpowiednim dziale ale jak widać twoja możliwość pojmowania jest tak ograniczona, że nawet tego nie jesteś w stanie ogarnąć.
[#110] Re: Czym się

@Deftronic/..., post #106

Mówiłem ci już, żebyś swoje głupawe wycieczki osobiste zostawił dla siebie.
[#111] Re: Czym się

@lekarz_med, post #109

Na tę okoliczność przywróciłem do użycia swój skrypt blokujący użytkowników. Wzbogacił się o kolejną pozycję, czas jest zbyt cenny, by tracić go na zbędne polemiki. PLONK zatem, doktorze.

[#112] Re: Czym się

@lekarz_med, post #102

ja również nie widzę podobieństwa do CybeR X ! z założenia konstruktorów CRX miały mieć zawsze kanciatą stylistyke.

CR-Z bardziej nawiązuje do mazdy 323:
http://images02.olx.pl/ui/1/29/89/5382089_1.jpg
niż do CRX. Kwestia odczucia i gustu. O tym drugim sie nie dyskutuje.
Więc koledzy nie prześladujcie kogoś za poglądy

[#113] Re: Czym się

@lekarz_med, post #110

Tutaj też przestaje mi się podobać dyskusja. Proszę się opanować.

[#114] Re: Czym się

@Bigo, post #105

CR-Z zamówiłem w styczniu, gdy praktycznie nigdzie nie było jeszcze żadnych informacji o tym samochodzie.
Ja dostałem praktycznie pierwsze informacje, równolegle z prasą bo wiedziałem o nim bezpośrednio od dealera Honda Poland.
Jeżeli prześledzisz informacje jakie pojawiały się o tym samochodzie od stycznia do lipca (moment wprowadzenia na polski rynek) to zobaczysz, że początkowo Honda wcale nie chciała tu żadnego nawiązania do CRX.
To właśnie maniacy oczami wyobraźni zobaczyli tu jakieś podobieństwo i tak już poszło.
Gdyby nie napęd hybrydowy byłby to jeszcze jeden coupe na rynku, niczym się nie wyróżniający.
Hondzie chodziło w tym samochodzie aby pokazać, że hybrydy nie muszą być ociężałe. Taki był cel tego samochodu. I to im się znakomicie udało.
Jeżeli chcesz już porównywać do CRXa to najwyżej pod względem oszczędności paliwa.
CRX był projektowany jako mały samochód mający w USA pokonać barierę 50 mpg (przejechanych mil na galonie benzyny).
Jest to również w przytoczonym w poprzednich postach artykule:
"What is less well known is that the major purpose of the CR-X was to break the 50 mpg barrier in the US and top the EPA fuel economy ratings. The design of the car was dictated by the need to be compact and therefore light, as well as aerodynamic needs."
[#115] Re: Czym się

@G. Kraszewski, post #111

Kolejny co prowadzi jakiś ekshibicjonizm i poczuł się zobligowany do powiadomienia wszystkich wszem i wobec kogo blokuje a kogo nie.
Na tę okoliczność mogę powiedzieć, że na kolejnych edycjach AmiWawa i każdym innym party którego w przyszłości będę współorganizatorem nie jesteś osobą mile widzianą.



Ostatnia modyfikacja: 07.11.2010 14:42:41
[#116] Re: Czym się "wozicie"? :P

@lekarz_med, post #115

Do jutra blokada na wyciszenie, bo słowo pisane widzę nie trafia.

[#117] Re: Czym się "wozicie"? :P

@Andrzej Drozd, post #60

Co to jest smog benzynowo-ropny, rozumią ludzie którzy żyją w wielkich aglomeracjach wdychając mieszankę benzenu, ołowiu, siarki i frytek
Życie byłoby piękne gdyby wszystkie auta jeździły na gazie.


Szkoda że czytałeś wybiórczo, i jesteś niereformowalny. ;)
Gaz ziemny nie jest aż tak ekologiczny jak twierdzisz, bo wprowadza do atmosfery dodatkową dawkę co2. W przypadku paliw pozyskiwanych z roślin, taka sytuacja nie ma miejsca.
[#118] Re: Czym się

@1989, post #66

biopaliwa wplywaja niekorzystanie na ceny zywnosci i zagospodarowanie arealow, wody..., a wiekszym problemem jest glod, brak wody...

Tu już wchodzimy na inne obszary rozważań - głód spowodowany jest przede wszystkim złą i nieefektywną, nacechowaną polityką dystrybucją tego co jest produkowane. Inna sprawa że fermy zwierzęce - gdyby je zastąpić polami uprawnymi, to sytuacja wyglądała by znacznie lepiej.
[#119] Re: Czym się

@Andrzej Drozd, post #69

Szkoda tak "spalać" niepotrzebnie pieniądze w tłokach i truć środowisko, gdy można ich nie spalać tyle i do atmosfery emitować bardziej przyjazne i mniej szkodliwe substancje. Prawda?

No to weź się proszę zainteresuj tematem dogłębnie, i porównaj co jest pozyskiwane z czego, i co bardziej truje środowisko: samochód popędzany gazem, czy diesel zasilany mieszanką BIO/olejów roślinnych.
Co powstaje podczas spalania olejów w roślinnych? A co w przypadku gazu? Wiesz? :D



Ostatnia modyfikacja: 08.11.2010 10:26:06
[#120] Re: Czym się

@Amiga4ever, post #59

MASZ FTO :O


Hakosuka rulez!!



Ostatnia modyfikacja: 23.11.2010 20:13:05
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem