[#91] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@G. Kraszewski, post #90

Masz rację. Z tej perspektywy faktycznie MorphOS jest nie lada osiągnięciem.
Nie znam jego historii, ale jeśli powstał, bo środowisko miało juz dość obiecanek-cacanek ze strony którychś_z_rzędu_właścicieli_Amigi to BIG SZACUN!
Użytkowcy /użytkownicy użytków/ dostali co chcieli.

Niestety sfera rozrywkowa kuleje - porty z innych systemów to niestety nie to samo co gra "made for Amiga", czyż nie.....
A tego brakuje, i takiej "pompy" w wydawanie softu w pudełkach, z duperelami.....i ludzi CHCĄCYCH to kupować.....

Marudzę, okej, ale czy tego Wam nie brakuje ?


Sam pewnie z radością kupiłbym coś na Ami /classic, terror musi być:)/ nowożytnego niż kolejną grę na PS3/360 - choćby z szacunku dla autorów.


Pozdrawiam

[#92] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@michalmarek77, post #89

Ponieważ to hobby.
Każdy ma swoje hobby. :)
[#93] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@michalmarek77, post #85

Instalowanie systemu i robienie nań czegokolwiek - masochizm.


Oj, to chyba kolega za mało bawił się systemem Amigi. Dla wielu osób jest to bardzo dobry system, wygodny w obsłudze i o wielu możliwościach. Nie bez kozery powstają jego klony (czyli takie nieoficjalne rozszerzenia) MorphOS oraz AROS no i jego oficjalne rozszerzenie czyli AmigaOS4. Ludzie polubili ten system dlatego rozwijają go i to na aż 3 sposoby! Ja bardzo lubię korzystać z systemu Amigi, ale każdy ma swoje własne doświadczenia.

Dlaczego Amiga, jej środowisko, nie działa tak prężnie?


Amigowe środowisko jest trochę skłócone. Można to zaobserwować czytając dyskusje na światowych forach poświęconych Amidze. A jak wiadomo z konfliktu nic się nie urodzi, tylko we współpracy. Oczywiście to ogólnikowe stwierdzenie, ale prawdziwe.

[#94] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@Andrzej Drozd, post #92

Interesowało mnie dlaczego napisałeś, iż zabawa systemem jest lepsza od grania. :)

[#95] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@michalmarek77, post #91

Marudzę, okej, ale czy tego Wam nie brakuje ?


Właśnie tego mi brakuje! Mam dość tych wszędobylskich portów, a chciałbym grę w pachnącym opakowaniu! NatAmi może te marzenia ziścić!

[#96] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@michalmarek77, post #91

Nie znam jego historii, ale jeśli powstał, bo środowisko miało juz dość obiecanek-cacanek ze strony którychś_z_rzędu_właścicieli_Amigi to BIG SZACUN!

Właśnie dlatego powstał. Co więcej, miał być w pewnym momencie oficjalnym AmigaOS-em, ale posiadacze praw do marki próbowali kolejnego wałka. Na szczęście team zorientował się co jest grane i wybrał trudniejszą, ale, jak pokazała historia, pewniejszą drogę rezygnacji z marki. Ciągnąca się przez 10 niemal lat opera mydlana procesów i prawnych przepychanek wokół marki "Amiga" ominęła MorphOS-a.

Niestety sfera rozrywkowa kuleje - porty z innych systemów to niestety nie to samo co gra "made for Amiga", czyż nie..... A tego brakuje, i takiej "pompy" w wydawanie softu w pudełkach, z duperelami.....i ludzi CHCĄCYCH to kupować..... Marudzę, okej, ale czy tego Wam nie brakuje ?

Brakuje, ale za tym musiałyby stać spore pieniądze, których nikt nie zainwestuje. Można więc kręcić nosem, a można robić to, co w danych warunkach jest możliwe. A możliwe jest to i owo wbrew pozorom. Bo okazuje się, że można było rozwiązać problem dostępności sprzętu, można było złożyć przyzwoitą przeglądarkę WWW, można wiele innych rzeczy. Niestety czasy potęgi Amigi nie wrócą. Co nie przeszkadza w rozwijaniu hobby i dobrej przy tym zabawie.

[#97] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@Duracel, post #78

To, że sobie napiszesz iż PS3 to "po prostu konsola do gier, zamknięta na cztery spusty i koniec" nie zmieni faktu, że się bardzo mylisz


nie musze sie przy niczym upierac, to wynika z samej specyfikacji PS3.

Patrz uniwersytet w Kanadzie który stworzył z kilkudziesięciu PS3 super najwydajniejszy


przesadzasz z tym najwydajniejszy :). Takie skalowanie poprzez laczenie ze soba wielu konsol ma ograniczone zastosowanie i jest malo zachecajace... Sila Cella, jak pisalem wczesniej, to jednostki wektorowe, wymaga to jednak specjalnego programowania - nie latwo to wykorzystac, na tym koniec, sam CPU jest przecietny - niskie srednie loty, bo zostal zaprojektowany do innych celow czyt. gier.

natomiast GPU w PS3 juz dawno przestalo szokowac.

rodzaju nienawiść do PS3 i mówienie nieprawdy?


jakiej nieprawdy. PS3 to konsola, nie zaprzeczysz. Sony nie chce Linuxa, nie zaprzeczysz. PS3 jest obwarowana ogromem zakazow i restrykcji, nie zaprzeczysz. PS3 jest architektura zamknieta, nie zaprzeczysz.

Tak czy inaczej chodził Doom, chodził Quake którego na gołej Amidze z Workbenchem nie uruchomisz więc czemu się upierasz.


gola Amiga ?, ale Amiga od 1987 roku rozwija z takim czy innym skutkiem, a PS3 zatrzyma sie na modelu PS3, to tak jakby, nieprzymierzajac, byla tylko Amiga 1000 i nic potem :)

[#98] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@1989, post #97

Po co rozwijanie PS3 ???

Po kilku latach kupujesz PS4 i spokój. To roządniejsze.

Wolę wydawać kasę na soft niż na nieoprogramowane dopałki.
Pamiętam jak kiedyś za kosmiczną kasę kupiłem 3dfx'a i oprócz Turoka i czegoś tam, kilka miesięcy czekałem na kolejną grę.....Błędy dzieciństwa :)

Koszt konsoli to małe piwo w porównania do kosztu oprogramowania (gier). Praktycznei nieistotny. Każdego hardware zresztą.......

[#99] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@michalmarek77, post #85

Tak szczerze, bawi kogoś ustawianie ikon, dobierania tła pulpitu i bawienie się systemem? Nie jest to trochę jak zabawa w przekładanie zapałęk w pudełku bez zapalania ? Można to robić, ale racjonalne to nie jest


wiekszosc uzytkownikow nowoczesnych gadzetow tez nie wychodzi poza ten/podobny model uzytkowania.

Natami kompem - oj, no nie wiem, jako odgrywajka gier /konsolą/ - starych i nowych pisanych pod NAtami - popieram w 100%. Instalowanie systemu i robienie nań czegokolwiek - masochizm.


To co dla Amigowcow stanowi o szczegolnej wartosci Natami bylo niejednokrotnie poruszane na tym portalu.

[#100] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@michalmarek77, post #98

Po kilku latach kupujesz PS4 i spokój. To roządniejsze.


ten model moze sprawdzic sie w przypadku topowych konsol, natomiast nie w przypadku komputerow, takich jak Amiga czy PC.

Koszt konsoli to małe piwo w porównania do kosztu oprogramowania (gier).


dlatego sprzet zachowuje wsteczna kompatybilnosc. gry akurat maja krotki zywot na rynku.

[#101] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@1989, post #100

Po kilku latach kupujesz PS4 i spokój. To roządniejsze.

ten model moze sprawdzic sie w przypadku topowych konsol, natomiast nie w przypadku komputerow, takich jak Amiga czy PC.



Czy ja wiem....
Co dwa/trzy lata zmieniam laptopy /swój, żony/......
Niczego nie rozbudowywuję. Dokładnie jak z PS tylko robię to częściej :)

:)

dlatego sprzet zachowuje wsteczna kompatybilnosc. gry akurat maja krotki zywot na rynku.


Coż, m.in. w Super Mario Bros. gram do dziś na NES. gra z 85 r.
Super Metroid podobnie na SNES. Polecam wycieczkę na Akhibarę :)
Zmienisz zdanie co do krókiego żywota gier na rynku :)



Ostatnia modyfikacja: 20.03.2011 00:51:56



Ostatnia modyfikacja: 20.03.2011 00:52:27
[#102] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@michalmarek77, post #101

Co dwa/trzy lata zmieniam laptopy /swój, żony/......
Niczego nie rozbudowywuję. Dokładnie jak z PS tylko robię to częściej


zastanow sie czemu, nowy laptop jest kompatybilny wstecz, a kolejne PS nie musza. naprawde to nie jest trudne :), szczegolnie w kontekscie owych kosztow.

Zmienisz zdanie co do krókiego żywota gier na rynku


napisalem o krotkim zywocie na rynku.

[#103] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@1989, post #102

Nie wiem czy mi się wydaje, czy ty sam sobie przeczysz? usmiech
Niestety, wybacz, ale jesteś kolejnym dowodem na pewną ignorancję malkontentów PS3.

Gdzie sobie przeczę? Pokaż bo nie bardzo potrafię to zauważyć. Postaram się doprecyzować.
Fakt zbudowania jej z połączonych jednostek PS3 był szeroko nagłaśniany tak w mediach elektronicznych jak i komercyjnych stacjach radiowych. To jest zatem fakt nie podważalny.

Ale był tak nagłaśniany jako ciekawostka. I tyle. Jak zbuduje najszybszy superkomputer z tosterów to też o tym powiedzą. Opłacało się to to zrobili. Koniec.

Kolejnym przykładem jest kanadyjski program podobny do SETI, który funkcjonuje w sieci i ma za zadanie opracowanie leku na raka. Aby przeliczyć tę samą skomplikowaną operację matematyczną liczoną przez szybkie domowe PC potrzeba nie więcej niż 2/3 PS3. Statystyki są dostępne w sieci, więc zatem zamiast krytykować PS3 i wydawać osądy wyssane z palca sprawdź to sobie.

Nie wydaje osądów wyssanych z palca. Wiem jakie ma możliwości PS3.
Przy okazji ta twoja "Kanada" to nie jest przypadkiem Stanford w USA?
Jeżeli tak to wykorzystują oni również GPU i CPU. W pewnych obliczeniach GPU po prostu masakrują(aktualnie) wszystko inne. Cell jest fajny bo niektóre rzeczy liczy szybciej niż CPU, a GPU średnio nadają się do pewnych celów.

PCtowe karty graficzne, poza tym, że są zazwyczaj monstrualnie rozbudowanymi "suszarkami do włosów", "zjadają" wydajność PS3 głównie na papierze. Po obciążeniu systemem i całą masą innych zbędnych programów wspomagających bledną w mgnieniu oka.

Jakie te programy obciążające(głównie te obciążające GPU mnie interesują...). Zresztą niezależnie czy patrzymy na domowego PC-ta o gier czy Superkomputer to kto obciąża dodatkowo sprzęt w trakcie grania/obliczeń? W ten sposób to ja bym chciał testy wydajności gier na PS3 w trakcie kompilacji jakiegoś wielkiego projektu.
[/quote]
Nie wspominając o prądzie jaki potrzeba do zaspokojenia ich wydajności (sprawdź sobie jaki zasilacz siedzi w PS3, a jakie potrzebne są do "wypasnych" i cudownych twoim zdaniem kart GFX).

PlayStation 3's Cell CPU achieves 230.4 GFLOPS single precision float[3] and 100 GFLOPS double precision

Teraz poszukaj sobie ile GFLOPSów ma takie Radeon 6990 (podpowiem 5000+). Inne karty też możesz sobie spokojnie poszukać.

Co do poboru prądu..:
http://www.hardcoreware.net/image.php?src=5480&ts=1172056422
Nawet jeżeli do tego pc z kartą gaficzną który jest w zestawieniu dodałbym R6990 to mam około 500W. Czyli powiedzmy 1.5 więcej niż PS3. Teraz można śmiało sprawdzić, że 230x1.5 nawet nie jest blisko 5000...

Nawet biorąc pod uwagę te "nowe" PS3 pobierające w trakcie gry ~100W to wypada to blado...

Dodatkowo dodaj fakt, że w jednym kompie mogę umieścić wiele takich radeonów, a proc, ram itd. mam jeden. A PS3 zawsze masz całego. W takim superkomputerze to możesz co najwyżej napęd w niej wyłączyć.

Polecam również: http://fastra2.ua.ac.be/

Inna sprawa, że nie wiem co twoim zdaniem ma karta GFX do komputera służacego do przeliczania skomplikowanych operacji na uniwersytecie kanadyjskim o jakich mówiłem.

Rozmawialiśmy o wydajności PC i PS3.

Nie pisz, że jedynie PC umożliwia granie w FullHD bo po prostu piszesz nie prawdę... zresztą, żeby było śmiesznie sam negujesz wypowiedziane przez siebie słowo i to zdanie po zdaniu usmiech

W FullHD na konsolach jest naprawdę w niewielkiej ilości gier. Ogólnie im mniej rozbudowana gra tym większe szanse... Reszta jest bezpardonowo skalowana. Grafika jest słabsza(sprzęt sobie nie radzi z wyższymi rozdzielczościami), ale nie przeszkadza to prawie w ogóle. Jest to spowodowane tym, że od telewizora siedzisz w innej odległości niż od konsoli i jeszcze paru innych "bajerów". Zauważ, ze dość wierne konwersje(głównie niezmieniona grafika) na PC dostają baty. Pomimo, ze gra ma te same tekstury itd. Nie bez powodu producenci wrzucają tekstury w wyższej rozdzielczości na PC+dodatkowe tryby poprawiające jakość obrazu(AA itd.).

Megawydajne karty GFX w PC mają jeszcze jeden przykry szkopuł. W połączeniu z systemem PC i wąskimi gardłami pamięci i dysku odbierają realizm w części gier. milisekundowe przycięcie grafiki w bijatyce czy wyścigach dyskryminuje taki zestaw pod kątem realizmu i gry sieciowej. Dla tego do tej pory nie ma ani jednej bijatyki która sprawdzała by się tak jak Tekken. Ludzie grający wyczynowo, dla których setna sekundy jest istotna w wyprowadzeniu ciosu, bloku czy przechwytu patrzą z politowaniem na PCtowe odpowiedniki tego gatunku gier.

Toś dowalił. A PS3 z dyskiem się w nanosekunde kontaktuje, a z pamięcią w -1? Szczególnie, ze PS3 ma znacznie mniej pamięci niż przeciętny pecet więc musi się znacznie częściej odwoływać do dysku/dvd/bd/czegokolwiek co jest wolniejsze. Gwarantuje Ci, ze pamięć nie jest wąskim gardłem(szczególnie, że k.graficzne mają swoja pamięć...) bardziej w PC-tach niż w PS3. Wąskim gardłem są HDD i napędy, ale dotyczą one zarówno PS3 jak i PC.

milisekundowe przycięcie grafiki w bijatyce czy wyścigach dyskryminuje taki zestaw pod kątem realizmu i gry sieciowej. Dla tego do tej pory nie ma ani jednej bijatyki która sprawdzała by się tak jak Tekken.

Nic takiego nie ma miejsca. Bo niby czemu miałyby być? A nawet jeżeli byłyby te milisekunowe przycięcia to wiesz ile to jest milisekunda? A wiesz jaki czas reakcji ma twój monitor/telewizor, jakie opóźnienia masz na łączach w grach sieciowych? I dlaczego uważasz, że PS3 miało by być ich pozbawiona? Technologia z kosmosu? Sony ma wehikuł czasu?

Bijatyk nie ma na PC-ty bo się nie sprzedają. Inna specyfikacja rynku. A nie twoje milisekundy.

Ludzie grający wyczynowo, dla których setna sekundy jest istotna w wyprowadzeniu ciosu, bloku czy przechwytu patrzą z politowaniem na PCtowe odpowiedniki tego gatunku gier.

Dalej pytam dlaczego uważasz, że PC wyświetla obraz wolniej. Wytłumacz mi to bo jakoś nie jestem tego w stanie ogarnąć.

Wbrew temu co może wydawać się po przeczytaniu tego posta wcale nie jestem anty-fanem PS3. Uważam nawet, że jest to fajny sprzęt, z fajnym procesorem potrafiący za niską cenę dostarczyć sporo rozrywki. Uważam natomiast, że wychwalanie tego jaki to on wydajny i w ogóle w porównaniu do PC-ta jest nie fair.


Pozdrawiam



Ostatnia modyfikacja: 20.03.2011 03:37:27
[#104] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@Tomahawk, post #103



Porównywanie kompa z PS3 nie ma sensu. Konsola nie zastępuje kompa, jest uzytkowana z nim równolegle. Nie róbmy z PS3 tego co robi się z CD32 z SX1 - to nie zadziała :)

Sprzęt rozrywkowy niech takim pozostanie. Sprzęt zresztą jest drugorzędny - ważniejszy jest support produenta i oferta softwareowa.

Prywatnie uwielbiam PS3, aczkolwiek mistrzem jet 360! Amerykanom należał się tak fantastyczny sprzet :)

[#105] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@G. Kraszewski, post #90

MiNT... sorry, ale jednak jest czego zazdrościć atarowcom -- uniksowatego systemu z GUI, zgodnego ze starymi aplikacjami.
[#106] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@ppascal, post #105

Ja myślę, że jeszcze bardziej nieskłóconego środowiska.
[#107] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@ppascal, post #105

Czego jak czego, ale uniksowatego systemu to ja wcale atarowcom nie zazdroszczę. Poza tym MiNT powstał po to, żeby dać Atari wielozadaniowość - coś, co Amiga miała od zawsze.



Ostatnia modyfikacja: 20.03.2011 10:41:24
[#108] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@Tomahawk, post #103

To jest odpowiedz na posty Duracela, nie moje:)



Ostatnia modyfikacja: 20.03.2011 12:18:34
[#109] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@G. Kraszewski, post #107


Czego jak czego, ale uniksowatego systemu to ja wcale atarowcom nie zazdroszczę.

Heh, zależy w jakim sensie? Atarowcy przynajmniej mają (prawdziwą) ochronę pamięci, większą kompatybilność z nowopowstającym oprogramowaniem na Unixy. I inne dobrodziejstwa tego rodzaju.

Oczywiście popularne jest twierdzenie, że system Unixowy na klasycznym komputerze jest ble, bo to już nie ten feeling, albo że zaraz to samo co linux na pc (więc automatycznie nie ma sensu).

Ale akurat MiNT jest niezłym przykładem tego, jak wykorzystać Unixa jako podstawę systemu operacyjnego, a jednocześnie zachować feeling pierwowzoru. Inny, bardziej popularny przykład: MacOS poszedł też w tą stronę i było to dla niego zbawienne. Może niektórzy nie pamiętają jakim chłamem był MacOS 9. Apple wykorzystując zakupiony kod źródłowy NeXTStep/OpenSTEP zrobiło fajny, nowoczesny system operacyjny łącząc Unixową podstawę z GUI inspirowanym wcześniejszymi wersjami MacOS... Wcale nie pogardziłbym takim rozwiązaniem dla Amigi. Celowo nie wspominam tu o OS4, bo to nie jest rozwiązanie tego rodzaju.

Gdybym posiadał nieskończone zasoby czasu, to dodałbym do NetBSD funkcjonalność, która pozwoliłaby na uruchamienia programów dla AmigaOSu ;). Ten system posiada bardzo dobrze przygotowaną warstwę emulacji (tzw. "compat"), która obecnie pozwala m.in. na uruchamianie programów dla SunOS 68k* na dowolnym porcie NetBSD dla 68k. Albo na uruchamienie programów dla Linuxa na NetBSD x86. Te systemy są znacznie bardziej podobne do siebie od strony architekturalnej, niż AmigaOS do NetBSD, ale coś takiego też dałoby się napisać. Amigowcy klasyczni zyskali by wówczas nowoczesny, rozwijany OS, który miałby na dodatek kompatybilność ze starym oprogramowaniem. Myślałem o tym swego czasu, ale wydaje mi się to monstrualnym zadaniem, na które zwyczajnie brak mi czasu...

To mały offtopic z mojej strony, ale skoro jesteśmy w HydeParku może nikt się nie obrazi.

* - o ile oprogramowanie nie wali bezpośrednio w sprzęt, ale na systemach Unixowych to praktycznie nie występuje, więc nie ma problemu



Ostatnia modyfikacja: 20.03.2011 12:29:08
[#110] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@strim, post #109

Jakby mnie bawiły systemy uniksowe, to bym sobie jeden z nich (czy nawet kilka) zainstalował na pececie i był happy. Lubię MorphOS-a między innymi za to, że jego kernel nie ma nic wspólnego z Uniksem.

[#111] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@Tomahawk, post #103

PlayStation 3's Cell CPU achieves 230.4 GFLOPS single precision float[3] and 100 GFLOPS double precision


nie nalezy przywiazywac uwagi do tych szczytowych, czesto teoretycznych, wielkosci. sa nieosiagalne, nawet dla mistrzow optym. kodu asm :)

[#112] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@Tomahawk, post #103

usunąć bo mi się zdublowało :)



Ostatnia modyfikacja: 23.03.2011 18:25:55
[#113] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@Tomahawk, post #103

Tomahawk

Gdzie sobie przeczę? Pokaż bo nie bardzo potrafię to zauważyć.


No to bardzo przykre że nie jesteś w stanie analizować tego co piszesz. W jednym zdaniu napisałeś, że tylko PC są w stanie wyświetlać gry w HD oraz kilkanaście znaków dalej, że konsole też to potrafią i to czasami nawet z lepszymi teksturami. No nic tylko pogratulować :>

Ale był tak nagłaśniany jako ciekawostka.


No była to ciekawostka, dla ludzi z twardogłowym myśleniem i szufladkowaniem - TO KONSOLA DO GIER - A TO KOMPUTER... ŁOOO krowa i lata?!.

I ta "ciekawostka" miała uświadomić właśnie takim jajo-twardogłowym, że myślą głupio i się myła. I ta "ciekawostka" mówiła o NAJSZYBYSZM KOMPUTERZE z PS3, ale najwyraźniej umknęło to twojej uwadze... nie wątpię, że celowo.

PlayStation 3's Cell CPU achieves 230.4 GFLOPS single precision float[3] and 100 GFLOPS double precision Teraz poszukaj sobie ile GFLOPSów ma takie Radeon 6990 (podpowiem 5000+). Inne karty też możesz sobie spokojnie poszukać.


No pisz człowiekowi, a ten dalej swoje. Co mnie obchodzą twoje GFLOPSy super wypaśnych kart graficznych z PC jak ich efektywność, ekonomiczność wydajnościowa jest do d...

Zamiast odpowiadać na Twoje brednie daje ci link do wypowiedzi człowieka który teoretycznei stoi po stronie PC a jedynie potwierdza to co pisałem ci wcześniej a czego ty i inni chorzy na obsesje antykonsolową nie są sobie w stanie przyswoić.

http://pclab.pl/news45286.html

Jeżeli i to nie pomoże, to albo jesteś odporny na argumenty (i tu współczuję), albo jesteś geniuszem światowego formatu większym od ludzi którzy zajmują się sprawą zawodowo (i tu winszuję).

To tyle, bo nie będę strzępił języka dla ludzi z obsesją.
pozdrawiam

I jeszcze może dla tych którzy mają jakieś szufladkowe myślenie i nie są w stanie po za te szuflady wybiec kategoryzowaniem.

Lata 80 i 90 już dawno za nami. Dzisiejsze konsole coraz bardziej zbliżają się możliwościami do PC, a PC (dzięki Bogu) przynajmniej w niektórych wykonaniach, do ergonomi konsol, problemem jednak wciąż jest chory system MS. Sądzę nawet, że w bliżej nieokreślonej jednak niezbyt dalekiej przyszłości oba urządzenia spotkają się w tym samym miejscu.

Dzisiejsze "konsole do gier" to de facto urządzenia multimedialne mogące z powodzeniem służyć jako komputery. Bo niby co o tym świadczy co ma być komputerem a co konsolą? Na PC można grać, na konsoli można złożyć dokument i go wydrukować, można używać bazy danych i uruchamiać te same aplikacje które uruchomimy na PC m.in. za sprawą linuxa. To, że w przypadku PS3, Sony, w imię swoich chorych aspiracji zablokowało to firmwarem świadczy jedynie o ich głupocie i walką z interesami MS, a z pewnością nie o tym, że konsole są tylko do gier. Profesjonalne wykorzystanie superkomputera z PS3 równięż łamie te idiotyczne szufladkowanie. Owa "ciekawostka" powstała dla tego, bo była i tańsza i wydajniejsza niż pudła PCtowe i tyle.



Ostatnia modyfikacja: 23.03.2011 18:41:58



Ostatnia modyfikacja: 23.03.2011 18:43:11
[#114] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@Duracel, post #113

można złożyć dokument i go wydrukować, można używać bazy danych i uruchamiać te same aplikacje które uruchomimy na PC


alez oczywiscie, wszystko do granic mozliwosci PS3 :). A granice to malo RAM i wiecej nie bedzie, brak mozliwosci jakiejkolwiek rozbudowy, karty PCI nie wlozysz, urzadzenia SATA/ATA, a nie wiem tez jak wyglada sprawa z USB,Ethernet itp...., niezbyt szybki dysk, I zbyt wolny procesor do ogolnych zastosowan :). To nawet gdyby polityka Sony troche ulegla zmianie, nie rokuje PS3.

[#115] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@Duracel, post #113


No to bardzo przykre że nie jesteś w stanie analizować tego co piszesz. W jednym zdaniu napisałeś, że tylko PC są w stanie wyświetlać gry w HD oraz kilkanaście znaków dalej, że konsole też to potrafią i to czasami nawet z lepszymi teksturami. No nic tylko pogratulować :>

Chodziło mi o to, ze PS3 i Xbox360 tak naprawdę wyświetlają obraz w 720. Są gierki działające w FullHD, ale są to pojedyncze przypadki i raczej odosobnione. Wydajność tych platform jest po prostu zbyt niska. Co do tekstur wypowiedziałem się niejasno(w pierwszym poście) więc oddaje honor. Chodziło mi oczywiście o fakt, że to PC mają zazwyczaj lepsze tekstury*.

*Jeżeli tekstury są te same co w wersji konsolowej to gra zazwyczaj dostaje "bęcki" za konsolową grafikę. Jest to spowodowane głównie graniem w wyższej rozdzielczości i siedzeniem zdecydowanie bliżej monitora co uwidacznia ich jakość.

No była to ciekawostka, dla ludzi z twardogłowym myśleniem i szufladkowaniem - TO KONSOLA DO GIER - A TO KOMPUTER... ŁOOO krowa i lata?!.

I ta "ciekawostka" miała uświadomić właśnie takim jajo-twardogłowym, że myślą głupio i się myła. I ta "ciekawostka" mówiła o NAJSZYBYSZM KOMPUTERZE z PS3, ale najwyraźniej umknęło to twojej uwadze... nie wątpię, że celowo.

Zdecydowali się na PS3 bo są tam bardzo fajne procesory CELL i wychodziło to najtaniej na ich potrzeby. Z tego co wiem najprościej się na nie nie pisze, ale zdecydowanie prościej niż na "karty graficzne"(w przypadku nie-graficznych operacji).
Dlaczego wyszło taniej na PS3? Bo sony praktycznie sprzedawało po cenie produkcji, a czasem nawet niżej. Prosta polityka, że sprzęt ma być tani, a zarabiają na grach. Niestety firmy dostarczające innych rozwiązań (w tym IBM z tym samym CELLem) nie chciały sprzedawać po kosztach(ale wrednie nie?).

PS3 to komputer z zamkniętą architekturą. Czyli cierpi na brak możliwości rozbudowy. Ma to swoje zalety i wady.
Nikt nigdy nie twierdził, że PS3 może odpalać tylko gry.

No pisz człowiekowi, a ten dalej swoje. Co mnie obchodzą twoje GFLOPSy super wypaśnych kart graficznych z PC jak ich efektywność, ekonomiczność wydajnościowa jest do d...

To, że programiści często idą na łatwiznę i nie optymalizują to inna sprawa. W super komputerach naprawdę starają się lepiej....

W wielu operacjach są o wiele efektywniejsze od PS czy CPU x86.
Ale jak już zostało napisane maksymalną wydajność PS3 też ciężko osiągnąć.

Zamiast odpowiadać na Twoje brednie daje ci link do wypowiedzi człowieka który teoretycznei stoi po stronie PC a jedynie potwierdza to co pisałem ci wcześniej a czego ty i inni chorzy na obsesje antykonsolową nie są sobie w stanie przyswoić.

http://pclab.pl/news45286.html

Ale czego sobie przyswoić? K. graficzne współczesnych pecetów są dużo wydajniejsze od konsol - to fakt. Programiści olewają optymalizację na PC bo uznają, że klient i tak kupi mocniejszy sprzęt - to też fakt. Nigdy w DirectX nie programowałem(i zamierzam unikać tej "przyjemności" tak długo jak się da) to na jego temat się nie wypowiem. Zapewne jest "rozwalony" jak większość produktów MS. Osobiście Windowsa trzymam tylko do gier resztę robię na Linuksie.

Jeżeli i to nie pomoże, to albo jesteś odporny na argumenty (i tu współczuję), albo jesteś geniuszem światowego formatu większym od ludzi którzy zajmują się sprawą zawodowo (i tu winszuję).

Nie wiem gdzie te argumenty. Jak już pisałem PS3 jest kawałem świetnego sprzętu świetnie nadającego się do gier. Prawdą jest również, że PC jako platforma są wydajniejsze. To, że programiście są leniwi i olewają sprawę optymalizacji(najczęściej gonią ich terminy i po prostu nie maja czasu) na PC to już inna kwestia. Na PS3 muszą optymalizować bo klient nie kupi szybszego PS3. Jest to niewątpliwa zaleta konsol, że nie trzeba robić upgradów.


To tyle, bo nie będę strzępił języka dla ludzi z obsesją.
pozdrawiam

Z nas 2 to ty masz chyba większą obsesję. Trochę idealizujesz PS3.

Lata 80 i 90 już dawno za nami. Dzisiejsze konsole coraz bardziej zbliżają się możliwościami do PC, a PC (dzięki Bogu) przynajmniej w niektórych wykonaniach, do ergonomi konsol, problemem jednak wciąż jest chory system MS. Sądzę nawet, że w bliżej nieokreślonej jednak niezbyt dalekiej przyszłości oba urządzenia spotkają się w tym samym miejscu.

Ale tu w zasadzie nie ma się co zbliżać. to tylko kwestia oprogramowanie, które niestety Sony kontroluje. Była możliwość instalacji Linuksa na PS3 i stawał on się pełnosprawnym PC(tyle, że nie na trochę już wysłużonej[i zasłużonej ;)] architekturze x86). System MS nie jest chory. On jest po prostu beznadziejny.

Duża ilość oprogramowania istniejącego na tym systemie na tą architekturę powoduje, że bardzo ciężko zerwać z kompatybilnością wsteczną. Nie ma też jednej takiej "dowodzącej" firmy jak Apple czy Sony, która w pewnym momencie mówi "Od dziś wszystko wychodzi na nową platformę". Jest to niestety problemem. Przydałby się pewien powiew świeżości.

Dzisiejsze "konsole do gier" to de facto urządzenia multimedialne mogące z powodzeniem służyć jako komputery. Bo niby co o tym świadczy co ma być komputerem a co konsolą? Na PC można grać, na konsoli można złożyć dokument i go wydrukować, można używać bazy danych i uruchamiać te same aplikacje które uruchomimy na PC m.in. za sprawą linuxa. To, że w przypadku PS3, Sony, w imię swoich chorych aspiracji zablokowało to firmwarem świadczy jedynie o ich głupocie i walką z interesami MS, a z pewnością nie o tym, że konsole są tylko do gier. Profesjonalne wykorzystanie superkomputera z PS3 równięż łamie te idiotyczne szufladkowanie. Owa "ciekawostka" powstała dla tego, bo była i tańsza i wydajniejsza niż pudła PCtowe i tyle.

Na większość rzeczy zwróciłem już uwagę wcześniej. Tutaj kilka dodatków.
Sony zablokowało możliwość instalacji Linuksa właśnie przez te superkomputery. Na superkomputery, rzadko kupuje się gry co nie jest zbyt dobrą wiadomością dla firmy, która sprzedaje sprzęt poniżej kosztów produkcji i zarabia na grach.
Blokada możliwości instalacji Linuksa nie jest świadectwem walki z interesami MS. Gdyby dobrze to zorganizowali i rozreklamowali to zapewne wielu ludzi miałoby w domu tylko PS3. Bo po co mieć komputer jak gry śmigają na konsoli bez problemu, a do większości zadań nie-growych jest w pełni wystarczający? Gdyby dogadać się z twórcami oprogramowania to mogłoby to naprawdę zagrozić pc-tom na x86. Kto by nie chciałby kupić komputera za ~2000zł* i mieć zapewnioną możliwość grania w najnowsze tytułu i wydajnego korzystania z oprogramowania przez następne kilka lat? Producenci musieli by optymalizować bo jak wiadomo słabo z upgradami na konsolach ;)

Gdyby nie głupie posunięcie Sony i brak porządnej obsługi myszki i klawiatury** pewnie sam działałbym na PS3. Jakby się lepiej przyjrzeć to i tak korzystam z tych samych narzędzi na moim PC co były dostępne na PS3***. Niestety Sony bronił**** i broni zażarcie dostępu do swojego sprzętu.

*Nie mam pojęcia ile kosztowała konsola na początku. Proszę nie bić.
**Jestem fanem FPSów i nikt mi nie wmówi, ze grając na padzie można być tak samo precyzyjnym.
***Zasługa Open Source
****Linux na PS3 nie miał dostępu do wszystkich elementów konsoli. Sony obawiało się, że pomogłoby to złamać konsole.



Ostatnia modyfikacja: 23.03.2011 22:15:47
[#116] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@Tomahawk, post #115

Zdecydowali się na PS3 bo są tam bardzo fajne procesory CELL i wychodziło to najtaniej na ich potrzeby.


W superkomputerach z top10 to jest PowerXCell z 8SPU, a ostatnio to chyba juz nawet z 32SPU!!!. Cell z PS3 to jest lajcikowa/slabsza wersja PowerXCell'a 8SPU(to SPU jest wydajniejsze niz w Cell...).

Na moje perskie oko to IBM naciskal na Sony, zeby nie robilo im dampingu :), bo im zabiora Cella i skonczy sie zabawa (zostalby im tylko jakis x86,a to juz nie to samo). Sony na pewno doplacalo do kazdej konsoli i woli trzymac sie konsol niz wchodzic IBMowi w droge. I to chyba zabilo Linuxa na PS3 :/, choc moze gdyby Sony stworzyl specjalna dystrybucje o ograniczonym zakresie ingerencji... to moze byloby tak jak twierdza niektorzy tutaj.

Cell z PS3 teoretycznie robi 9.5 instrukcji na cykl, z czego 8 to wlasnie SPU(jednostka wektorowa zwana Altivec/VMX), z stad teoretycznie taka wielka moc obliczeniowa zmiennoprzecinkowych operacji. Ale jak widac jednostka CPU to tylko ok. 1.5 instrukcji na cykl i wiele z tych instrukcji jest realtywnie (w porownaniu nawet do G4) dosc wolno wykonywanych (wiecej cykli potrzebuje). Taki PowerPC G4 robi do 3 instrukcji na cykl... Dopiero w PowerXCell wyglada to troche lepiej..., ale przeciez konsola ma inne piorytety, inne potrzeby...

Architektura Power wywodzi sie poniekad z DSP wiec jest przystosowana do przetwarzania strumieniowego, dlatego z powodzeniem konkuruje wydajnoscia z najlepszymi GPU (szczegolnie przy wiekszej dokladnosci), a jest przy tym znacznie latwiejsza/elastyczniejsza w programowaniu - co nie znaczy, ze latwa.

Na marginesie dodam, ze nie nalezy zwracac uwagi na ten gorny teoretyczny pulap mocy obliczeniowej, bo tego sie nie da tak ogarnac jedna cyferka. To sa wyliczenia teoretyczne zakladajace najczesciej idealnie zoptymalizowany kod w idealnych warunkach, co jest niemozliwe w prawdziwym swiecie, takze wszystko zalezy od programisty, rodzaju operacji itd.. :). Na niektorych procesorach jednak duzo latwiej/czesciej jest zblizyc sie do tego idealu, a na innych trudniej/sporadycznie (np: x86)...



Ostatnia modyfikacja: 24.03.2011 00:42:46
[#117] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@1989, post #116

Non stop tylko technikalia.............

To nieistotne - liczy się jak sprzęt jest wykorzystywany.....

Popatrzcie na ZX'a, Atari 800, C64, Snes'a, Playstation 2 - oprogramowanie kilkukrotnie przewyższyło /teoretycznie/ hardware.

To soft definiuje sprzęt a nie harware urządzenia. Poparzcie na Amigę - Defender of the Crown ,Shadow of the beast rozpieprzyło konkurencję w drobny mak :) God of War 2 na PS2 pozamiatał podobnie.

Konsole są piękne bo programiści rozwijają się z czasem, Zamknięta architektura wg mnie jest zaletą, jeśli urządzenie jest wykorzytywane w danym celu. Porównajcie sobie np killzone 2 z 3. Panowie , na 63" plazmie fullhd, (gra jest w 720P) w 3d zamiata wszystkim. Po takim "seansie" na niczym mniejszym nie da się grać. Ktoś chce sprawdzić - a jest z okolic Rudy Śląskiej - zapraszam na priv :)


Gdy architektura opiera się na ciągłej, niestendartowej rozbudowie - możliwości sprzetu wykorzystane są w 10% jak na PC.Zresztą co to za hardware, skoro dostęp do niego jest poprzez system, nie bezpośredni - z tego poweru na PC zostaje 0.
Zresztą po co komu te super karty skoro nie ma jak ich wykorzystać. W ogóle kupuje ktoś gry na PC, ktoś je tworzy.... ? Orpróćz SIM'S i MMorg'ów?

Generalnie lepszy hardware o iczym nie świadczy. O niczym.
Dopóki ktoś tego nei wykorzysta - a Panowie, im lepszy hardware, tym więcej pięniędzy trzeba by go wykorzystać. Więc często fantastyczny sprzęt nie jest oprogramowany / jak najlpesze katy pc są wykorzystywane, ile oprogramowania je wykorzystuje ?/

Pc może i jest lepsze......ale to na 360/PS3 jest najlepsze rozywkowe oprogramowanie, najprzyjemniej się z nim obcuje /kanapa, padzik, tv, - to jest relaks, pełna imersja/ :) Obecnie na PC tworzy się "gry" dla dzieci/nastolatek a konsole stacjonarne stricte skieowane są do (młodych) MĘŻCZYZN /za wyjątkiem Wii, które swoją drogą uwielbiamy całą rodziną- SMG 1 i 2 to mistrzostwo świata - powinni to wykładać w szkołach/

STOP HARDWARE'OWEMU TERRORYZMOWI

Pozdrawiam



Ostatnia modyfikacja: 24.03.2011 10:09:24
[#118] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@Tomahawk, post #115

Strzelałeś kiedyś z prawdziwej broni ?????
Na padzie w FPS gra się idealnie. Kto się przekonał nie siądzię do myszki i klawiatury za żadne skarby :) Gdyby tak nie było FPS'y konoslowe tak mocno by się nei sprzedawały - np, CoD Black Ops ponad 20 milionów sprzedanych egzemplarzy na 360 i PS3. Sprawdzcie jak to wyszło na PC , porażka :) wg tej liczby - sprzedano ją 3,5 razy więcej niż Amig /i niby amig razem wziętych/ w całej jej historii :)

Pozdrawiam

[#119] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@michalmarek77, post #117

STOP HARDWARE'OWEMU TERRORYZMOWI


STOP!!! terroryzmowi firm Sony, Microsoft i Apple

Niech zyja komputery osobiste, niech zyja postAmigi i Amigi, niech zyje wolnosc tworzenia, wolnosc korzystania, wolnosc wyboru... Smierc korporacyjnymzercom

To jak juz wyglosilismy sobie propagandowe slogany, to dalej.

Zresztą po co komu te super karty skoro nie ma jak ich wykorzystać. W ogóle kupuje ktoś gry na PC, ktoś je tworzy.... ?


Da sie wykorzystac i wiele nowych gier to wykorzystuje, nawet starsze gry zyskuja na swojej atrakcyjnosci. Na komputery osobiste powstaje ogolem wiecej gier (darmowych i platnych) i wiecej fajnych gier. Co do kupowania, to jak juz, to kupuje klasyki po 19.99 lub 9.99 :). Maks. ile moge dac za gre, to 50 i to juz nowosc (Torchlight na PC mnie wciagnal, mecze juz rok - dalem 55 zl, a za Trine dalem 19:). Nie upadlem jeszcze na glowe zeby placic za jakas gre 100 czy 200. (zl). I tak moje zakupy ograniczaja sie najwyzej do 3 gier w roku.

Co innego hardware, systemy operacyjne czy programy uzyteczne. Tu jestem w stanie wydawac nawet tysiace zlotych.

Jezeli chodzi o gry na Natami, to tez mysle, ze cena maks. 5-10$ bedzie odpowiednia, dla strzelanek/przygodowek/platformowek w HD.

[#120] Re: Nadchodzace gry na Natami.

@1989, post #119

Na komputery osobiste powstaje ogolem wiecej gier (darmowych i platnych) i wiecej fajnych gier.


Jesteś pewien czy Ci się wydaje :) ? Powstaje czy się portuje je z konsol ? :)
Jeśli kupujesz 3 gry w roku, to za przeproszeniem, granie nie jest Twoim hobby i za bardzo się na nim nie znasz. Grając na jednej platformie trudno oceniać inne , prawda ?

Z racji swojego hobby, czasem średnia zakupionych gier w m-cu oscyluje ok 90 / w grę oczywiscie wchodzą wszystkie sprzęty jakie posiadam - gram jednak praktycznie tylko na najnowszysch, na starych raz w miesiącu, i już raczej kolekcjonuję/

Pozdrawiam



Ostatnia modyfikacja: 24.03.2011 10:57:44
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem