[#31] Re: RetroKomp 2018

@Axi0maT, post #28

Poprawione, na angielskiej był z przed dwóch lat...
Może dlatego tak mało zagranicznych gier było ;)
[#32] Re: RetroKomp 2018

@Raybeez, post #31

Z przyjemnością prezentujemy oficjalny jingle imprezy RK18, wykonany dla nas przez zaprzyjaźnione Pixel Nation: link
[#33] Re: RetroKomp 2018

@sachy, post #1

Kolejna porcja wiadomości o RK 2018

Jako, że impreza zbliża się wielkimi krokami, czas na dodatkowe informacje. Scena Muzyczna GAK podała nam planowane ceny wejściówek. Otóż bilet na całą imprezę (2-dniowy, z możliwością noclegu na miejscu w sleeping-room) to 25zł, promocja dla wystawców (jak co roku – co najmniej 3 komputery, nie wliczając handheld'ów) to 15zł. Bilet dla odwiedzających (godziny otwarte w sobotę: 11:00-16:00) to symboliczne 5zł. Możliwość zakupu wejściówek tylko w czasie imprezy, tylko w kasie SM GAK i tylko za gotówkę (uprzedzamy, nadal w SM GAK brak terminalu na karty płatnicze).

Dowiedzieliśmy się również, że wzorem poprzednich lat zostanie wystawiony namiot gastronomiczny (z nagrzewnicami olejowymi, jeśli będzie taka potrzeba), w którym obok food-trucka ma być też stanowisko grillowe oraz piwo z lokalnego browaru.

Do wykładowców dołączył kolega Adam Kłobukowski (znany również jako AdamK./Lamers) który zechce przedstawić nam ciekawostki z historii Atari od czasów pierwszych pokładów węgla, po najnowsze plany spod znaku góry Fuji z wyspy Honsiu (choć ponoć to skojarzenie nie było na początku zamierzone).

Kolega Tfardy z radością informuje o zwiększeniu puli nagród w RetroKomp GameDev Compo 2018. Zasilacze do C64, Amigi 500/600/1200 oraz C=1541/CD32 ufundował Raf z c64Power.com. Rozszerzenie pamięci A6095 do Amigi 600 ufundował natomiast Architect1200 (archi-tech.com.pl).

W sobotę wieczorem planowany jest koncert zespołu “Brothers in ATRs”, który łączy tradycyjną rockową sekcję rytmiczną z keyboardem i chiptune'owymi brzmieniami – wykonując oczywiście muzykę inspirowaną dźwiękami 8/16-bit lub wręcz covery znanych melodii ze świata retro-komputerów. Koledzy zapowiadają specjalnie przygotowywany, rozszerzony materiał i ciekawe wizualizacje z retro-sprzętu.

Dziś możemy podać przybliżony program imprezy (zastrzegamy sobie ewentualną możliwość zmian w związku z typowymi sprawami organizacyjnymi, choć dołożymy starań, by nie było to konieczne).

Program RetroKomp 2018:

Sobota (13.10.18)

09:00 Oficjalne otwarcie imprezy
10:00 Raspberry Pi nie tylko jako sprzęt retro
11:00 BASIC C64 - piszemy własną grę (tajemnice PEEK i POKE)
Start konkursów "Łamaczy Joysticków"
12:00 Papier jako nośnik danych lat 80/90"
14:00 Finał RetroKomp GameDev Compo 2018
15:55 Ogłoszenie wyników konkursu "Łamaczy Joysticków"
16:00 Atari Falcon kontra Amiga 1200
18:00 Ogłoszenie wyników RK GameDev Compo oraz wręczenie RetroKomp STAR Award 2018
18:05 Najważniejsza książka o Atari
21:00 Koncert zespołu Brothers in ATRs
23:00 Noc z demosceną (do rana...)

Niedziela (14.10.18)

10:00 20-lecie działalności wydawniczej Adama Zalepy
11:00 Amiga 500 i wstęp to sekretów DMA
12:00 Przegląd magazynów dyskowych dla Atari ST/STE/Falcon, z polską demosceną w tle
13:30 Ciekawostki z historii Atari

Serdecznie zapraszamy!

[#34] Re: RetroKomp 2018

@sachy, post #33

Czy mi się wydaje czy atrakcji więcej o /|\ a nagród więcej do C=, więc dla kogo to spotkanie? ;)
[#35] Re: RetroKomp 2018

@ZbyniuR, post #34

Zarówno program wykładów jak i wsparcie sponsorów nagród zależy wyłącznie od osób chętnych i zaangażowanych. A że niektóre "platformy" są bardziej zainteresowane udziałem niż inne - na to już wpływu nie mamy. Impreza od zawsze była z założenia multiplatformowa i każdy może ją współtworzyć, do czego zawsze zapraszaliśmy.
[#36] Re: RetroKomp 2018

@sachy, post #33

Dobrze, że Atari w niedzielę bo mnie nie ma
Niech ktoś nagra Kaina wykład, bo chętnie bym posłuchał.
[#37] Re: RetroKomp 2018

@Raybeez, post #36

Miałem nadzieję właśnie że będziesz z kamerą i nagrasz :/
[#38] Re: RetroKomp 2018

@teh_KaiN, post #37

Ja Cię nagram telefonem ale w niedzielę to może mi się ręka trząść lub falująco bujać
[#39] Re: RetroKomp 2018

@teh_KaiN, post #37

Spokojnie, kombinuję dodatkową kamerę i statyw na niedzielę. Nie taki pro sprzęt jak Cichego, ale powinien dać radę.
[#40] Re: RetroKomp 2018

@sachy, post #39

Oficjalne wyniki RK Gamedev Compo.
Na chwile obecna zbieram od uczestników informacje o wersjach do pobrania i sukcesywnie bede wrzucal na Pouet, w tygodniu postaram sie przygotować jakies większe podsumowanie.

1.       Tower of Rubble – C64 – 263
2.       Aminer – Amiga – 254
3.       Pong4k – Amiga CD32 – 251
4.       Zwierciadlo – Sharp MZ-700 – 234
5.       Ming Gold 2 – Amiga – 214
6.       Super Nutmeg – Dreamcast – 208
7.       Magazyn – Amiga – 190
8.       Familiada – C64 – 181
9.       Cybroitek – NES – 170
9.   Choctris – Amiga – 170
11.   Invaders – Amiga – 169
[#41] Re: RetroKomp 2018

@twardy, post #40

Dziękuję za wyniki! Widzę, że moja gra dosyć wysoko. Bardzo się cieszę. szeroki uśmiech

Gratulacje dla wszystkich uczestników, a szczególnie dla tych co uplasowali się w pierwszej trójce i wygrali nagrody rzeczowe. OK

Będę czekał na podsumowanie i filmiki z gier oraz gry do pobrania.

Pozdrowienia dla organizatorów.

Ostatnia aktualizacja: 14.10.2018 20:42:51 przez Hexmage960
[#42] Re: RetroKomp 2018

@twardy, post #40

Żenua... tyle w temacie. Kolesiostwo wpływa na wyniki nie realna, subiektywna ocena. Robert gratulacje świetna robota.

Ostatnia aktualizacja: 14.10.2018 20:42:21 przez miro_78
[#43] Re: RetroKomp 2018

@miro_78, post #42

To tylko amatorski konkurs a nie swiatowy turniej o zlote kalesony wiec nie ma sie co spinac.

Troche malo produkcji liczylem, ze chociaz cos kolo 20 bedzie.
[#44] Re: RetroKomp 2018

@selur, post #43

Nie spinam się. Za parę dni wiara wbije na poueta i od razu zobaczy które tytuły zostały wypchnięte w górę a które zepchnięte w dół. Nic dziwnego, że się potem środowisko dzieli na regionalne imprezy zamiast scalać.
[#45] Re: RetroKomp 2018

@miro_78, post #44

Miro, ale konkretnie o co chodzi ? Bo nie łapie do końca sensu Twojej wypowiedzi.
[#46] Re: RetroKomp 2018

@miro_78, post #44

Najważniejsze że kolejny Retrokomp mimo że bez LoadEror'a był udany. Było ciekawie, było z kim pogadać. Brawa dla Sachego że to wszystko po raz kolejny spiął do kupy i oby przyszłoroczny RK/LE sie odbył w nowym miejscu
[#47] Re: RetroKomp 2018

@miro_78, post #44

Ktore gry wyciagniete w gore a ktore zepchniete w dol? Mozesz podac jakos przyklad? Ja mysle ze wyniki dosc dobrze odzwiercieaja to jak zaprezentowaly sie konkretne produkcje. Max 1 pozycje w gore/w dol bym poprzesuwal co niektore, ale gry ogolnie zgodne z tym jak glosowalem. Uwazam tez ze ogromnym plusem dla prezentowanych gier jest uruchomienie ich na maszynach na samej imprezie, dzieki temu glosujacy sami moga sie przekonac z czym maja do czynienia. W ten sposob m.in. gra Zwierciadlo bardzo duzo zyskala w moich oczach. Na pierwszy rzut oka niby toporna i prosta a okazala sie niezwykle grywalna. Chetnie poznam jednak opinie mira, co wg niego powinno byc wyzej a co nizej.
[#48] Re: RetroKomp 2018

@Axi0maT, post #47

Dla mnie zwierciadło to mistrzostwo świata. Grywalność +100
[#49] Re: RetroKomp 2018

@Axi0maT, post #47

2 i 4 za wysoko. Domyślam się, że Waszym zdaniem niżej ponieważ są to wersje demo/preview i większość mogła się sugerować wyższą punktacją za ukończone produkcje ale dlaczego w takim razie Choctris tak nisko? Zbyt mało oryginalny? Skoro zbyt mało oryginalny to czemu Cybroitek tak nisko? Na luzie podejdę do tematu poczekam na pouet oraz ciekaw jestem opinii ludzi spoza "układu". Ludzi którzy byliby potencjalnymi odbiorcami/nabywcami czyli takich którzy niekoniecznie wiedzą co to ppa.pl, exec.pl etc a zobaczyliby gry na youtubie. :)
[#50] Re: RetroKomp 2018

@miro_78, post #49

Paradoksalnie to obie gry o ktorych wspomniales, byly wlasnie jako jedyne uruchomione na kompach na party i mozna bylo je sprawdzic w praniu. Zagrales chociaz? Aminer w trybie single wypadal blado ale w multi dostarczal sporo radochy i niemal bez przerwy byl okupowany (a byl odpalony na dwoch kompach!). To samo Zwierciadlo ktore wydawalo sie prosta gra logiczna w trybie tekstowym a okazalo sie mega grywalna i rzucala solidne wyzwania szarym komorkom. Sam spedzilem przy tej grze kilka ladnych minut i stwierdzam ze jesli ktos tej grze dal mniej niz 8 to po prostu w nia nie zagral. W mojej opinii przy ocenianiu dochodzi tez chyba aspekt tego na jaka platforme gra powstala i jak latwo cos sensownego na taki sprzet stworzyc. Sharp to mega toporna maszyna i zrobienie na nia cokolwiek co mozna uznac za gre jest mega wyzwaniem. Dla porownania np. Super Nutmeg zrobiony na Dreamcasta mimo ze przepiekny i z plynna animacja to... No powiedzmy sobie szczerze - Dreamcast daje potezne mozliwosci i podejrzewam ze oczekiwania partyzantow sa duzo wieksze przy takiej platformie (co m.in. mnie osobiscie tez powstrzymywalo do tej pory od robienia gier na Playstation, Nintendo 64 i Dreamcasta wlasnie). Jesli chodzi o Tetrisa to ten typ gry, nie wiem czy wiesz, ale jest zalecany jako "pierwsza gra" jaka powinien stworzyc programista ktory chce wejsc w gamedev. Stopien skomplikowania takiej gry jest stosunkowo niewielki - brak animacji, brak scrolla, brak wykrywania kolizji itd. To jest w zasadzie statyczny obraz z obsluga jednego spritea (a czesto nawet i bez niego) oraz analiza danych w tablicy. Pomijam juz fakt ze kod wszelakich wersji tetrisa rozsiany jest po calym internecie wiec mozna go skopiowac i zaadaptowac do wlasnej gry (czego oczywiscie nie sugeruje bo zakladam z gory ze tworcy gier konkursowych sami pisza jednak gry), a jesli nie to zawsze mozna podpatrzyc jakies rozwiazania gdy sie utknie podczas pisania gry. Nie ujmuje nic tworcom czekoladowego tetrisa, bo oprawa audiowizualna byla dosc mila dla oka ale stopien skomplikowania gry byl po prostu niewielki. Cybroitek - odnosze wrazenie ze malo kto zrozumial mechanike rozgrywki (wygladalo to troche bez ladu i skladu), grafika tez odbiegala od tego co NES potrafi wyswietlic w bardzo prosty sposob. Ogolnie wygladalo to na skonczony silnik gry z kompletnie robocza grafika.

Niebardzo wiem o jakim ukladzie mowa. Kto w tym ukladzie mialby sie znajdowac? Risc ktory stworzyl Zwierciadlo, chyba pierwszy raz startow w game dev compo. KaiN ktory zawsze zajmowal miejsca w okolicach 5-6 miejsca i tylko raz wygral compo dwa lata temu jak akurat pisal gre razem ze mna? Jesli tak to najlepszy kumpel KaiNa - Proxy vel Gorgon, powinie wyladowac na co najmniej 3 pozycji a nie na ostatniej, bo tez powinien byc w tym rzekomym ukladzie (w koncu przed rokiem zajal 2 miejsce wiec pewnie wted tez za wysokie?). Ogolnie sam pomysl z ukladem i oskarzeniami jest... No co najmniej z dupy. Sorry, ale to chyba dosc powazny zarzut nie poparty zadnymi sensownymi argumentami. Mysle ze tego nie przemyslales i chyba wszyscy sa co najmniej zaskoczeni tym co napisales.

Na koniec moje typy:
1. Tower of Rubble
2. Zwierciadlo
3. Aminer
4. Super Nutmeg
5. Ming Gold 2
6. Pong4k
7-11... Mniej wiecej tak jak jest.

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2018 06:53:26 przez Axi0maT
[#51] Re: RetroKomp 2018

@miro_78, post #49

Układ zamknięty. No to chyba trzeba na policję z tym pójść, tylko z innego województwa albo najlepiej kraju. FBI, CIA? Nieeee... Oni w tym też siedzą! Najlepiej więc udajmy się do innego wymiaru pomysł
[#52] Re: RetroKomp 2018

@mccnex, post #51

Dobrze że Sordan nic nie wystawiał bo by dopiero było ;)
[#53] Re: RetroKomp 2018

@mccnex, post #51

Mysle ze Patryk Vega juz ciezko pracuje nad ekranizacja i bedzie mocny thiller z tego....
[#54] Re: RetroKomp 2018

@Axi0maT, post #53

Dobre ksywy już mamy :)
[#55] Re: RetroKomp 2018

@twardy, post #40

A ta gra Pong4k to jest jakaś 3D, że wymaga Amigi CD32? Są gdzieś jakieś fotki? Ja akurat jestem fanem CD32, stąd zainteresowanie.
[#56] Re: RetroKomp 2018

@AmmigaCDTV, post #55

Absolutnie nie 3d, ale jest dość silna paralaksa. Do tego wyrenderowana animacja na planszy tytułowej. Mocno kolorowa grafika. Jak by się uprzeć to można by było wywalić parę zbędnych bajerów i byłoby na OCS/ECS. Rzeczy na pouet już zaczynają się pojawiać, więc jeszcze chwila...

Sama gra była dla mnie mocno konfundująca, tzn. sporo mi zajęło zanim w ogóle zauważyłem gdzie są paletki. No i to że ekran scrolluje to nie wiem czy dobrze, bo jednak drugiemu graczowi nie daje zbyt dobrego oglądu na sytuację a chcą tam jeszcze upchnąć tryb na 4. Ale może za blisko big screena siedziałem i to przez to że musiałem się ogółem "rozglądać".

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2018 13:50:34 przez teh_KaiN
[#57] Re: RetroKomp 2018

@teh_KaiN, post #56

Aaa, czyli generalnie na A1200 też pójdzie, tak? Akiko nie wykorzystane, dobrze rozumiem?
[#58] Re: RetroKomp 2018

@AmmigaCDTV, post #57

Nie wyglądało na to, z tego co pamiętam to Twardy mówił że to produkcja AGA, która wydana również będzie w wariancie do odpalenia na CD32.
[#59] Re: RetroKomp 2018

@teh_KaiN, post #58

Hej, na ta chwile na A1200 mi nie poszla, tylko na Cd32, ale mozliwe ze to kwestia jakichs assignow. Trzeba by pytac autorow. Moze chodzi o to, ze gra ma tracki audiocd. Jak tylko gra będzie dostępna, pojawi się na pouet.

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2018 15:09:56 przez twardy
[#60] Re: RetroKomp 2018

@twardy, post #40

Jak mozesz to na pouet chociaz impreze dodaj bo widze Tygrys sie rozpedzil i potraktowal to jako RetroKomp/Load Error:
http://www.pouet.net/party.php?which=1663&when=2018
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem