Atari Falcon kontra Amiga 1200 - dyskusja miłośnika Amigi, redaktora naczelnego Amigazynu, autora wielu książek i publikacji Adama Zalepy z organizatorem imprezy JagNesFest, redaktorem naczelnym AtariFana a przede wszystkim naczelnym Atarowcem w Polsce Piotrem Krużyckim.
Ponieważ po przemyśleniu oraz dyskusji w dziale prywatnym pojawiły się przeciwstawne opinie, to zdecydowałem się połączyć rzut z góry i rzut izometryczny - w rzut top-down. I ten zostanie zastosowany w grze.
Nadal elementy mogą być wysokie (jak np. bohater), a prócz tego dotychczasowa grafika może być zachowana (wymaga delikatnych modyfikacji), jak również jest to dużo łatwiejsze do zakodowania oraz ruch Magazynierem za pomocą klawiszy kursora/joystickiem jest naturalny.
Ostatnia aktualizacja: 17.10.2018 10:30:41 przez Hexmage960
Za szybko wrzuciłem, a przyciąłem kawałek na początku i dźwięk tam jest głośniej,
może YT znormalizuje :)
Jest "fu_k up" ale już podlinkowali to nie zmieniam filmu,
bardzo przepraszam za niedogodności w odsłuchu.
Generalnie spodziewałem się czegoś takiego. Amiga suxxx, Flakon rula! Sprzedam samochód i sobie kupię co by odpalać mp3, Kjubejz i Kalamusa coś tam jeszcze jest? Heh Amiga była za słaba do wyświetlenia czegokolwiek na rzutniku? I jak dzielnie współprowadzący Atarowiec pilnował, żeby nie wciągać tematu wyturbień do A1200. Żenada.
Ostatnia aktualizacja: 17.10.2018 11:47:05 przez fazior
Ktoś nagrywał, nie wiem czy nie Kaz, zestresowany byłem jak cholera i nic nie pamiętam. Trema mnie żarła jak nie wiem ale podobno nawet można było coś z niego zrozumieć. Pewno wrzucą.
Piter się chyba trochę bardziej przygotował do rozmowy (nie pierwszy raz),
Adam miał Amigi rozłożone na swoim stoisku, ale tam też nie miał zwykłej A1200.
Obaj są specami od DTP i obaj długo na tych sprzętach pracowali,
ale zapewne obaj nie na stockowych maszynach (Piter pewnie na starszym Atari TT).
Ja godzinkę posłuchałem, zobaczymy co wyjdzie z ich pomysłów o częstszych
rozmowach czy kanale na YT.
Z tą żenadą przesadziłem, ale cholera gdybym był totalnym laikiem (jestem ale nie totalnym:)) to Ama1200 w tym porównaniu to kiła mogiła i dwie tony mułu.
Zbyt ogólnikowa dyskusja, połączona z prezentacją tylko Falcona (why?), pasująca klimatem raczej do pogadanki przy piwie
Myślę, że jeśli mają być kolejne dyskusja (jestem za tym żeby były), to powinny zostać wyznaczone konkretne kierunki i dostarczone materiały (prezentacje) do porównywania i dyskusji
No i, porównywanie stockowych maszyn pomimo DUŻEJ różnicy cenowej, przekonuje mnie, że równie dobrze powinna tu być porównywana A4000 (i to jeszcze dobrze dopasiona, bo ten komputer z góry był przewidziany na taką okoliczność) z Falconem- trochę nie uczciwe? No właśnie (chociaż Falcon, wcale nie jest na straconej pozycji).
Ja to widzę tak.
Znane są ceny rozszerzeń/ peryferiów z tamtego czasu, ustalcie ramy finansowe i porównajcie konfiguracje o podobnych budżetach!
Z drugiej strony CT60e a Blizzard/Apollo 1260 to też dwa światy. Pierwsza pociągnie 100+MHz z 060 rev6, obsłuży więcej (512MB) pamięci (SD-RAM zamiast EDO) i umożliwia podłączenie daughterboarda z PCI.
Raczej A4000 z 030@25, procentowo była droższa tyle od Falcona co Falcon od Amigi więc jak dla mnie idealna do porównywania (bo akurat czemu amigowcy mają dążyć do gorszych masznyn jak były lepsze).
Ja uważam że to był świetny komp, ale po prostu nie tak dobry jak Ami:). Miałem epizod z STe i nie poczułem chemii z tym co się na tym sprzęcie uruchamiało, w sensie gry, dema, muzyka a TOS to już w ogóle jest dramat.
Ostatnia aktualizacja: 19.10.2018 12:00:15 przez fazior
Cybroitek faktycznie to ukonczona gra - dodane beda jeszcze pewne rzeczy jak np. mozliwosc kolejnego odbicia odbitego przez przeciwnika pocisku (jak w tenisie) + cos dojdzie. Ale ogolnie to jedynie dodac mapki nowe i gra gotowa. Natomiast jesli chodzi o grafike to nie jest ona robocza :) Fakt jest stylizowana nieco na Atari 2600 (pewnie dlatego, ze to moja pierwsza konsola i mam jakiegos swira na jej punkcie), ale jest 100% gotowa i taka prosta miala wlasnie byc juz w zamysle. Ale dales mi do myslenia i moze zrobie wersje DX i zmienie grafike totalnie na nesowe mozliwosci. Moze byc ciekawie.
Nie widzialem jak byla ogrywana na imprezie, ale domyslam sie, ze faktycznie nikt nie zalapal mechaniki gry. Mialem okazje zobaczyc jak jeden znajomy gral i takze nie zrozumial zasady gry.
Ogolnie trzeba przemyslec jak podejsc przeciwnika, nie mozna robic tego z bliska bo bedzie ciezko uciec. Trzeba trzymac dystans, opanowac odbicie ich pociskow i mamy wtedy sporo czasu gdy on nie strzeli drugi raz gdy jego pocisk leci odbity gdzies. Za zabicie przeciwnika jest nabite oczywiscie score. W grze jest czas, ale nie dziala na typowej zasadzie - po pewnym czasie wychodzi na ekran przeciwnik, ktory lazi przez sciany, ciagle nas goni, nie mozna go zabic, dodatkowo w chwili gdy sie pojawi nawet jak zabijemy obecnych normalnych przeciwnikow to score nie bedzie nabijane. I tyle, trzeba ogolnie zabic wszystko aby przejsc dalej (przeciwnik "czas" nie mozna zabic i nie trzeba aby przejsc).
Ostatnia aktualizacja: 24.10.2018 11:58:55 przez siudym
Ostatnia aktualizacja: 24.10.2018 12:00:31 przez siudym
Ostatnia aktualizacja: 24.10.2018 12:03:50 przez siudym
Ostatnia aktualizacja: 24.10.2018 12:04:35 przez siudym
Ostatnia aktualizacja: 24.10.2018 12:07:23 przez siudym
Z grafika troche asceza... niestety. Rozumiem sentyment do VCS ale jednak ludzie lubia obejrzec na ekranie cos ladnego ;) Jesli bedziesz robil wersje DX to proponuje zagadac do jakiegos grafika zamiast samemu sie za to brac. Grafiki nie ma za wiele wiec ktos ci to pewnie chetnie ogarnie.
Co do ogrywania na imprezie - nie widzialem zeby byla gdzies odpalona. Ogolnie organizatorzy puszczaja jedynie na bigscreenie filmik z gameplayu i to tyle w temacie. Wiecej kontaktu publiki z prezentowana gra organizatorzy nie przewiduja, Jesli chcesz by ludzie sami sprobowali w nia zagrac to trzeba samemu przyjechac ze sprzetem i gre zaprezentowac (albo miec kogos kto to zrobi za Ciebie). Gdybym predzej wiedzial ze jednak gre wystawiasz w konkursie to moglbym zorganizowac takie stanowisko po znajomosci, a tak to.. niestety jedynie filmik widzielismy. Warto jednak rozwazyc takie prezentacje na realhardware w przyszlosci bo zauwazylem tendencje ze jak ludzie maja mozliwosc sprawdzenia gry na zywo to pozniej bardzo mocno winduje to wyniki w gore. Wiekszosc ludzi z tego co sie zorientowalem daje wiecej bo "o to jest ta gra co gralem", lub po prostu ze juz mial okazje sprawdzic ja na zywo. Filmiki zwykle nie oddaja nawet ulamka tego czym jest gra tak naprawdę.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies
(ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach.
Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy
niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki
internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.