Komentowana treść: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3
[#1] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3
To pewnie w styczniu 2005 Hyperion wyda wersje dla OS4 ;)
[#2] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3
Do tego zeby wydac taka gre na PPC to nie bedzie takie proste.. i watpie czy Hyperion sie tym zajmie... jak Beda wolne zródła to zajmie sie tym jakas niezależna grupa ludzi po co placic za cos co jest powszechnie dostepne.
[#3] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Brodek, post #2

W odpowiedzi na komentarz #2


/me woła: kiero the megahero :)
[#4] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Jacek Piszczek, post #3

W odpowiedzi na komentarz #3


Jacku juz Hexen 2 ukończony :) Kiero jest hero jednak
[#5] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3
korzystajac z okazji developerskiego watku - mam llama pytanie:

czy dotarl ktos moze do zrodel przykladow dzialajacych pod ODE [Open Dynamic Engine - http://ode.org/ode.html - troche szumu o tym bylo jakis czas temu] -jakos tak wlasnie probuje i cos mi nie idzie -moze ktos sie tym bawil, tudziez sciagal zewszad zrodla [jakies praktyczne -nie samo ODE ofcoz] ?
[#6] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Brodek, post #2

W odpowiedzi na komentarz #2


Darmowy jest kod. A gre i tak trzeba kupic zeby miec cala reszte.



A przeportowanie q3 przez Hyperion bylo by dla niego samego chyba przydatne bo na tym enginie powstalo wiele hitow :)
[#7] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Sventevith, post #6

W odpowiedzi na komentarz #6


Nielegalnych odwołań do pamięci?

Dzieła Hyperionu to lubią.

;)



P,ANMSP
[#8] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@MinisterQ, post #7

W odpowiedzi na komentarz #7




Tzn ?? Bo nie zalapalem dowcipu :)
[#9] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Brodek, post #2

W odpowiedzi na komentarz #2


O ile dobrze pamietam to pewien Baflo Bill na AM obiecywal Q3 na Pegasosa! :D I wszyscy sie wtedy z niego smialismy...
[#10] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Sventevith, post #8

W odpowiedzi na komentarz #8


Wlacz jakas gre Hyperionu (polecam Freespace) i zobacz co powie MuForce.
[#11] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@mcbarlo, post #10

W odpowiedzi na komentarz #10


Dobry przykład włączyłem kilka dni temu freespace i zniknęła partycja. Lepiej Hyperion niech się nie bierze za portowanie.

[#12] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Arbuz, post #11

W odpowiedzi na komentarz #11


Hmm... ja Freespace uzywam juz od wiekow, byl moment w ktorym uzywalem tej gry codziennie przez jakis miesiac... MuForce'a tez mialem wlaczonego... i nic mi nie padlo, ba, nie pamietam nawet zeby sie gierka powiesila...

Pozdrawiam.

[#13] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3
Tak tak, oczywiscie tak samo jak obowiazkiem kazdego MOSowca jest opluwanie OS4.0, tak samo w modzie jest zle mowic o Hyperionie.

Dla przypomnienia Hyperion swoje dotychczasowe gry robil pod system AmigaOS + WOS. I nie gwarantowal ze owe gry beda dobrze chodzily na emulatorach WOSa, pod kontrola innego systemu operacyjnego.

Co do masowego portowania gier przez domoroslych programistow, to wybaczcie, ale takie bajki mozecie wciskac albo malym dzieciom, albo ludziom ktorzy swoja przygode z Amiga zakonczyli w czasach Dooma. Pozniej bylo juz tylko gorzej i sytuacje czesto musial ratowac wlasnie Hyperion. Zeby daleko nie szukac to przypomne co sie dzialo z Quake2. Po wypuszczeniu zrodel, zrobilo sie wielkie hurra, lecz szybko entuzjazm chetnych na pogranie w quake2 na amidze ostygl. Mijaly miesiace i nic. W koncu jednemu czlowiekowi udalo sie wypuscic port na classica, ale byl on mocno niedopracowany a na dodatek mial koszmarne wymagania, absolutnym minimum do odpalenia gry bylo 128MB fastu. Koniec koncow sprawe musial wziac w swoje rece Hyperion, w przeciwnym wypadku obawiam sie ze amigowcy czekaliby do dzis. A w przekonaniu tym trzymaja mnie takie przyklady jak chodzby "Alien vs Predator", "Realms of Chaos" czy "Descent 2", na ktorych porty amigowcy czekaja juz dlugimi latami. Na szczescie w przypadku "Descenta 2", doczekalismy sie w koncu portu (tylko pod OS4.0), jednak wykonal go nie kto inny jak wlasnie programista Hyperionu. Ale jesli porty tych gier sa zbyt skomplikowane to cofnijmy sie wstecz jeszcze dalej. Wysmiewany przez wielu pradziadek gier fpp "Wolfenstein 3D", rowniez nie doczekal sie porzadnego portu na Amy. ELF'owi ktorego dokonania cenie najwyzej ze wszystkich polskich amiprogramistow (nawet jesli nie chce zrobic Froggera pod OS40 ;),

port Wolfesteina wyraznie nie wyszedl, brak w nim bylo chocby obslugi dzwieku. Czy jakis programista przez te lata to poprawil, nie , znowu mozemy byc wdzieczni ludziom z Hyperionu, ze chcialo im sie zrobic porcik w wolnym czasie.

Dlatego naprawde nie wciskajcie mi tu kitu o porcie QIII przez niezaleznych programistow, bo tym zawsze albo brakuje czasu, checi, motywacji czy tez umiejetnosci. I jak znam zycie to znowu spelni sie stare amigowe przyslowie: "Jak trwoga to do ... Hyperionu" :)
[#14] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@rolpho/d6, post #5

W odpowiedzi na komentarz #5


Mi sie udalo przerobic przykladowe programiki dolaczane do ODE i dzialaja im one na Pegasosie z Voodoo3 2000. Niestety w tej chwili wymagaja czegos co zostanie upublicznione dopiero w MorphOS 1.5 wiec ne ma sensu tego rozpuszczac po ludziach. Wszystkie przykladowe programiki poza jednym dzialaja i dzialaja bardzo ladnie i szybko na Pegasosie.Wiecej mozesz przeczytac na forum PPA w dziale "MorphOS" w watku "ODE 0.5 MOS". Jakas drobna wzmianka na ten temat jest tez na mojej smiesznej stronie
[#15] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Mufa, post #13

W odpowiedzi na komentarz #13


Zebys ty jeszcze wiedzial co mowisz.

[#16] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3
Panowie, znowu za dużo emocji. Z jednej strony widzę "Lepiej Hyperion niech się nie bierze za portowanie." a z drugiej wyliczanie zasług Hyperionu dla Amigi. Zasługi są OK, nikt temu nie przeczy i na pewno wszyscy Ci, którzy żyją przy Amidze nadal mają lub powinni mieć wielki szacunek dla pracy Hyperionu (przynajmniej ja za siebie mogę to powiedzieć).

Aczkolwiek znowu w komentarzach mamy przykład schematu z dużą dawką emocji. Z drugiej jednak strony Arbuz faktycznie stracił partycję i może być troche wkurzony na to, ale jak to zauważył Mufa Hyperion napisał gry dla AmigaOS/WarpOS. Nie wiemy jednak czy uruchamianie gry na emulatorze WarpOS jest na pewno przyczyną tego, że padła partycja. Może chodziło o filesystem czy jeszcze coś innego? Mi na przykład na Amidze AWeb zawsze psuł partycje obojętnie pod jakim filesystemem czy na jakim dysku, obojętnie jaka wersja AWeba i obojętnie czy cache było wyłączone i skierowane do RAM-u, bez wyświetlania grafiki, etc.



Co do Quake 3 i portowania - będą źródła to ja bym chciał widzieć jakąś konkurencję, nie tylko kto pierwszy, ale kto lepszy port wykona na Amigę czy też Pegasosa.
[#17] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Mufa, post #13

W odpowiedzi na komentarz #13


Dla przypomnienia Hyperion swoje dotychczasowe gry robil pod system AmigaOS + WOS. I nie gwarantowal ze owe gry beda dobrze chodzily na emulatorach WOSa, pod kontrola innego systemu operacyjnego.

W czasach jak mialem classica Hyperionowe porty rowniez nie byly szczytem stabilnosci (naprawde polecam wlaczyc Enforcer'a czy MuForce'a wraz z MungWall'em).

Pozniej bylo juz tylko gorzej i sytuacje czesto musial ratowac wlasnie Hyperion.

Hyperion jest naszym zbawca? ;)

(... Hyperion zbawia nas w dziedzinie Q2 ...)

Hyperion nie jest jedynym autorem dobrego i dzialajacego portu Q2. Jeden z czlonkow MOS-Teamu przeportowal Q2 dawno temu i byl on pokazywany wiele razy, ale niestety nie jest publiczny, wiec niech bedzie - w tej sprawie Hyperion zostal zbawca.

Na szczescie w przypadku "Descenta 2", doczekalismy sie w koncu portu (tylko pod OS4.0), jednak wykonal go nie kto inny jak wlasnie programista Hyperionu.

Tutaj juz Hyperion nie byl takim zbawca - portowanie gier uzywajacych SDL'a nie jest takie trudne i "domorosli programisci" (BTW - jak mam rozumiec to okreslenie? Nie pracujacy za kase? Nie pracujacy dla Hyperionu? Nie parcujacy dla OS4? Czy moze jeszcze jakos inaczej) tez to potrafia (sdl.innoidea.hu). Wiec tutaj jakos nie widze zbawcy w Hyperionie.

(... nakreslona sytuacja staruszka Wolf3D ...) Czy jakis programista przez te lata to poprawil, nie , znowu mozemy byc wdzieczni ludziom z Hyperionu, ze chcialo im sie zrobic porcik w wolnym czasie.

Dokladnie to co w poprzednim akapicie. Link rowniez ten sam.

Dlatego naprawde nie wciskajcie mi tu kitu o porcie QIII przez niezaleznych programistow, bo tym zawsze albo brakuje czasu, checi, motywacji czy tez umiejetnosci.

Jeden komentarz - czy masz jakis cel w bluzganiu na "domoroslych programistow"?
[#18] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3
W odpowiedzi na komentarz #11




Zarejestrowani uzytkownicy swoje uwagi co do pracy produktu moga przeslac na jeden z ponizszych adresow:



SteffenH@hyperion-entertainment.com

Hans-JoergF@hyperion-entertainment.com

JarmoL@hyperion-entertainment.com

amidog@amidog.com

marty@cadtech.demon.co.uk



Pozdrawiam



[#19] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Stefkos, post #15

W odpowiedzi na komentarz #15




Zebys ty jeszcze wiedzial co mowisz.



Za 4 miesiace ID wypusci zrodla Q3, poprostu zrob port i udowodnij mi ze sie myle.

Ja swoje przypuszczenia opieram na faktach, a fakty sa takie ze po okresie duzej plodnosci w portowaniu strzelanin 3D w latach 1998-2000, nastapila posucha. I praktycznie w ostatnich 4 latach niezalezni programiscie moga pochwalic sie tylko jednym portem tego typu gry na amige - DukeNukem 3D. Przyznasz chyba ze to dorobek kilkukrotnie mniejszy od dokonan Hyperionu. Logiczne wiec iz domniemywam ze jesli ktokolwiek pokusi sie o zrobienie portu to bedzie to raczej Hyperion.
[#20] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3
kodów źródłowych Quake 3 można spodziewać się pod koniec tego roku



To znaczy, że Quake4 zbliża się coraz większymi krokami. :)



Źródła Q3 przydadzą się znów jako poligon doświadczalny dla TinyGL (czy jakiś innych implementacji OpenGL powstających dla MorphOS lub AmigaOS4).
[#21] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Mufa, post #13

W odpowiedzi na komentarz #13




1: Hyperion mogl przeniesc te gry bo mieli pieniadze na licencje.

2: Drugi port Quake'a 2 jest dostępny pod MOS'a. Jedyne co powstrzymuje autora przed wypuszczeniem go jest fakt, że źródła które musiałby dołączyć nie kompilują się za pomocą publicznego SDK (Nie bede juz mowil czy dostępne źródła Hyperionowego Quake'a 2 się kompilują. Polecam sprawdzenie zainteresowanym). Port ten jest bardzo szybki i dopracowany.

3: Port Descenta 2 leży od jakiegoś czasu na sdl.innoidea.hu.

4: Dokładnie to samo z Wolfem3d. Skompilowanie gier które są pod SDL'a nie jest takie trudne jak ci się wydaje i nie tylko programiści Hyperionu to potrafią.

5: Port alien vs predator jest "nieco" trudniejszy od Descenta i Quake'ów, bo jest to program tylko dla maszyn z procesorem x86. W dodatku ta wersja nie jest ani rozwijana ani ukończona.

6: Mógłbyś podać link do źródeł "Realms of chaos"? Oraz ewentualne skriny z gry.

7: Nie wciskaj mi kitu że jeden programistanie nie będzie w stanie przenieść Quake'a 3. Jeżeli widziałeś kiedyś źródła gier firmowanych przez ID software lub opierających się na engine przez nich stworzonym, to wiedziałbyś że nie jest to aż takie trudne.





[#22] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@marcik, post #17

W odpowiedzi na komentarz #17




No prosze widze ze do Duk'a mozna tez dodac Wolfensteina i Descenta. Przyznam szczerze ze absolutnie nie interesuje sie portami gierek pod MOSa i nie wiedzialem o ostatnich dwoch pozycjach.

Co do "domoroslych programistow" (sorry to okreslenie rzeczywiscie moglo zabrzmiec nieco nie fortunnie) to nic do nich nie mam. Moge im podziekowac za mile chwile ktore spedzilem grajac w takie tytuly jak "Doom", "Quake", "Heretic" "Hexen" czy "Duke Nukem 3D". Jednak o ile kiedys po wypuszczeniu zrodel jakiejs giery mozna bylo na nich liczyc w ciemno, o tyle aktualnie juz tak nie jest - patrz co napisalem o Alien vs Predator, Realms of Chaos czy Quake2. Dlatego przy wypuszczeniu zrodel, szczegolnie tych nowszych jak Q3 wieksza wiare w przeportowanie tych gier pokladam w Hyperionie niz w "Nich".
[#23] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Mufa, post #19

W odpowiedzi na komentarz #19


No przecież Quake2 wyszedł już bardzo dawno temu na MorphOSa i to także pod akcelerator 3D. Wersję nieakcelerowaną można było zobaczyć choćby na party Symphony 2003. Tego raczej nie zrobił Hyperion... :D



Poza tym śmieszy mnie zróżnicowanie na "Hyperion" i "niezależnych programistów". A czym się to różni??? Przecież port robiony przez Hyperion tez robi jakiś jeden programista, który poprostu niby "należy" (cokolwiek to znaczy) do Hyperionu. A gdyby on nagle przestał "należeć" to już byłby biednym niezależnym, niedoświadczonym programistą? Czy naprawde ludzie myślą, że Hyperion wygląda tak jak normalne dzisiejsze firmy piszące gry na konsole i "normalne" komputery? Chyba nie wyobraża sobie ktoś, że siedzi tam kilkadziesiąt znających się na rzeczy osób, opłacanych przez rok tak jak należy. To czy port jest robiony przez Hyperion czy przez niezależnego programistę to i tak wygląda dokładnie tak samo. Jakiś biedny ludek siedzi nocami po pracy/zajęciach, kosztem życia i grzebie przy tym głównie dla własnej przyjemności. A tak poza tym to wystarczy porównać obecną wersję hyperionowego MiniGL i kierownikowego TinyGL żeby z hukiem obalić mit o wyższości "firmowego" softu nad tym tworzonym przez "niezlaeżnych programistów". Chociaż w tym przypadku to Hyperion usprawiedliwia nieco fakt, że mają ważniejsze rzeczy do robienia niż rozwój MiniGL, który w obecnej wersji jest naprawdę "mini". :)
[#24] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@kiero, post #21

W odpowiedzi na komentarz #21






4: Dokładnie to samo z Wolfem3d. Skompilowanie gier które są pod SDL'a nie jest takie trudne jak ci się wydaje i nie tylko programiści Hyperionu to potrafią.



Po pierwsze to nie jestem przekonany czy Hyperionowe wersje Wolfa i Descenta sa pod SDLa. Po drugie to skoro to takie latwe to dlaczego w 5 lat po opublikowaniu zrodel wciaz nie ma wersji tych gier na Classiki.



6: Mógłbyś podać link do źródeł "Realms of chaos"? Oraz ewentualne skriny z gry.



Sorry myla mi sie te wszytkie stare gierki ze stajni 3D Realms, oczywiscie nie chodzilo mi o "Realms of Chaos", a o inna ich gre poprzednika Duka "Rise of the Triad" http://www.3drealms.com/rott/
[#25] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Mufa, post #24

W odpowiedzi na komentarz #24


Po drugie to skoro to takie latwe to dlaczego w 5 lat po opublikowaniu zrodel wciaz nie ma wersji tych gier na Classiki.

Bo nie ma zadnego dobrego portu SDL'a na classica?
[#26] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@MDW, post #23

W odpowiedzi na komentarz #23




Chyba nie wyobraża sobie ktoś, że siedzi tam kilkadziesiąt znających się na rzeczy osób, opłacanych przez rok tak jak należy



Nie kilkadziesiat, tylko kilka i bynajmniej oplacanych. Sam dolozylem do tego cegielke, przekazujac im 70 euro od mojej A1. Nie wiem ile dostal autor MOSowego Quake 2 od Twojego Pegasosa ;)



Moim zdaniem 4-5 etatowych programistow, to zawsze lepiej niz 1.
[#27] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Mufa, post #24

W odpowiedzi na komentarz #24






4: Co do Descenta jestem pewien. A że nie bylo ich wcześniej to pewnie wina słabego sprzętu. Są to w większości porty robione w czystym C i taki Descent nie działałby dobrze pod 68k (nie mów mi nic prosze o WOS). No i pomijam fakt że SDL nie był rozwijany (masa błędów i braków).



6: Bo "Rise of the Triad" to slaba gra?:)
[#28] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@marcik, post #25

W odpowiedzi na komentarz #25


kodów źródłowych Quake 3 można spodziewać się pod koniec tego roku



Poza tym coraz trudniej znaleźć kogoś komu chciałoby się cokolwiek robić na Classica. Nie mówię czy to dobrze czy źle ale takie sa fakty.
[#29] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Mufa, post #13

W odpowiedzi na komentarz #13


Wysmiewany przez wielu pradziadek gier fpp "Wolfenstein 3D", rowniez nie doczekal sie porzadnego portu na Amy.



Czekaj, czekaj. Przeciez Wolf3D zostal przeportowany na OS4 przez Stevena Fullera. Oczywiscie ten fakt tez zostal wysmainy. Patrz tu

http://www.ppa.pl/newsy/szukaj.php?szukaj=Wolfenstein&sz=Szukaj&news=1
[#30] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3
Przepraszam za moje nerwy na Hyperion i spółkę oraz tych co poczuli się urażeni moim textem ale jestem zły bo na straconej partycji miałem w 80% ukończoną pracę magisterską (piszę na żywca więc żadnych notek nie mam)a ostatnie archiwum robiłem gdy miałem 40%(moja wina) więc nie dziwcie mi się że jestem lekko rozdrażniony. Co do wysyłania swoich spostrzeżeń do Hyperionu to co im mam napisać, że mi się partycja zwaliła od Freespace? Jak to udowodnię?

Pozdrawiam i przepraszam. Idę zalać pałę może przyjdzie mi jakiś pomysł co mam robić.

SIemka
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem