Komentowana treść: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3
[#31] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Mufa, post #26

W odpowiedzi na komentarz #26


Moim zdaniem 4-5 etatowych programistow, to zawsze lepiej niz 1.



To prawda. :) Nie chce mi sie wierzyć, że wpływy ze sprzedaży amigowej gry są w stanie pokryć choćby połowę małej pensji jednego programisty portującego taką grę w normalnym kraju. To na pewno nie jest robione dla kasy, bo tam tej kasy na pewno nie ma. Poza tym robiąc byle gierki na dresofony taki programista miałby więcej kasy niż za te amigowe porty. Chyba rzeczywiście jedynym sposobem na amigowe gry jest dopłacanie twórcom w postaci kawałeczka systemu czy sprzętu. Chociaz to trochę mało sprawiedliwe, bo ja na przykład zupełnie nie gram i nie widzę powodu dla którego miałbym płacić za kawałek Quake czy innego czegoś. Jak będę sobie chciał pograć to sobie kupię, a tę część kasy wolałbym oddać na przykład komuś kto poprawia byki w CGX5 czy TurboPrint albo twórcy sterowników 3D. :)



Oczywiście cały czas mówię o portach starych gier pecetowych. Nowej, dzisiejszej gry na poziomie amigowe środowisko nie jest już w stanie stworzyć o własnych siłach. Nawet gdyby KAŻDY właściwiel Amigi Classic, AmigiONE, Pegasosa, PC_UAE, Amithlona kupił jedną sztukę to i tak by się nie zwróciła. :)
[#32] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@MDW, post #28

W odpowiedzi na komentarz #28


Poza tym coraz trudniej znaleźć kogoś komu chciałoby się cokolwiek robić na Classica.



To tu rozwiazaniem jest "robienie" pod OS4 - dobrze napisany program/gra (bez kosmicznych wymagan) bedzie chodzil na najnowszych Amigach z G4 a takze na klasikach z 603.
[#33] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3


Pomijam fakt że płacenie za port darmowej gry jest nieporozumieniem. Kasowanie 50 EUR(tyle kosztował Quake2?) nawet po odliczeniu kosztów danych (10EUR?) to granda. No ale to amigowy światek....
[#34] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@reactor, post #29

W odpowiedzi na komentarz #29






Czekaj, czekaj. Przeciez Wolf3D zostal przeportowany na OS4 przez Stevena Fullera



Tak ale ten Pan i chyba jeszcze ktos dolaczyl do trojki Friedenowie & Hauseuer, dlatego nie pomylilem sie piszac ze za port Wolfa odpowiedzilny jest czlowiek z Hyperionu.
[#35] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@kiero, post #21

W odpowiedzi na komentarz #21




Port alien vs predator jest "nieco" trudniejszy od Descenta i Quake'ów, bo jest to program tylko dla maszyn z procesorem x86. W dodatku ta wersja nie jest ani rozwijana ani ukończona.



Co takiego jest tam pod x86 ?? Wiekszosc gier z tamtych czasow byla pisana tylko na parcha na dodatek zrodla gier z wersji na parcha uwalnija wiec nie rozumiem o co ci z tym chodzi ?? Ze bylo cos w Asm i quake mial spory kawalek w asm :)



Zgadzam sie z Mufa, ze to czy port jakies gry powstanie zrobiony z dobrej woli to loteria. Moze Quake 3 ma wieksze szanse bo to hit wszechczasow :) A kod ID jest zawsze czysty.



Lecz ja dodam jeszcze przyklady innych hitow ktore wogole sie nie ukazaly :)



HomeWorld - kod byl dosc prosty a gra byla swietna strategia :)

Civilizacja - tutaj pownio byc jeszce prosciej nie ma 3d oraz autosrskiego jezyka skryptowego jak w HW.



Przez lata brakuje dobrej symulacji na Amiga i jakos tez nikt sie nie pokusil o port Mig Alley oraz Battle of Britan slawenego dosyc Rowan Software.



I nie ma co tutaj najezdzac na Hyperion bo oprocz gier, ktorych zrodla uwolnili przportowal douzo dosc dobrych komercyjnych tytulow :)

A i swietny SIN tez na enginie Quaka 2 ale juz komercyjny bedzie pod OS4. A na klasyka nie ukazal sie dlatego wlasnie ze me za duze wymagania. Pamietam jak umnie na parchu 300 Mhz Quake2 biegal i smigal a Sin rwal strasznie i mial o wiele wieksze wymagania co do pamieci.

[#36] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@MDW, post #31

W odpowiedzi na komentarz #31




Nie chce mi sie wierzyć, że wpływy ze sprzedaży amigowej gry są w stanie pokryć choćby połowę małej pensji jednego programisty portującego taką grę w normalnym kraju



To prawda, dlatego trzeba szukac dodatkowych zrodel finansowania. Hyperion i Epic robia to poprzez wypuszczenie portow takze na inne platwormy jak Mac czy Linux. Haage & Partner dofinansowuje sie poprzez sprzedaz amigowych emulatorow pod PC. Takie nastaly czasy, ze z czysto amigowskiej dzialalnosci utrzymac sie niestety nie da.
[#37] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3
Mnie tylko zastanawia czemu Hyperion nie pojechal z wieksza ilosca tytulow na enginie Quake2. Jest co prawda Sin i Heretic 2. Ale tak naprawde mogly pokusisc sie o jeszcze kilka gierek na tym enginie port by nie byl trudny. Chodzi tu o Half-life oraz Soldier of Fortune :) A i zamiast Gorky 17 mogl by przeportowac Incubaion gra wymiata do dzis napisana przez Blue Byte turowka jak Gorky ale w 3d male wymagna sprzetowe do tego piekielnie miodna.
[#38] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@reactor, post #32

W odpowiedzi na komentarz #32

Czyli Elf juz nie musi robic obejsc do froggera, by dobrze dzialal pod
OS4? W koncu poprawiono bledy w bibliotece? No i oczywiscie nie trzeba
specjalnie kompilowac pod 68020, bo inaczej pod OS4 sie wywala?
[#39] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@reactor, post #32

W odpowiedzi na komentarz #32


No w sumie racja. :) Ja jakoś nie wiążę nowych systemów ze starymi sprzętami. Uważam, że tyle lat czekaliśmy na nowy system, że teraz grzechem jest uzywanie go na starych kanapkach. Przecież to właśnie system pod 68k hamował rozwój tej platformy. Mnie MOS czy OS4 na starych Amigach nie byłby w stanie porwać czy zmotywować do czegokolwiek.



Poza tym robiąc gry na obie platformy jednocześnie zawsze skrzywdzi się samą gre i tych którzy kupili nowy sprzęt. Zamiast robić coś na co pozwoli nowy sprzęt (to i tak niewiele w porównaniu z dzisiejszymi potworami ze świata PC) to trzeba robić najwyżej 15-20% tego na co pozwalają nowe sprzęty. No przecież jakoś to musi chodzić na tych cudakach sprzed trzech epok. :(
[#40] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Mufa, post #36

W odpowiedzi na komentarz #36


Ciekawe ile Hyperion zaplacil za Licencje tych lepszych gier.

[#41] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Arbuz, post #30

W odpowiedzi na komentarz #30


Przeprosiny przyjete. Szkoda, ze nie mozesz uzyc Hyperionowego PrtitionWizard'a. Kilka minut i mialbys klopot z glowy.







[#42] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@MDW, post #39

W odpowiedzi na komentarz #39




Dlatego wspominalem o Incubation to ma mniejsze wymagania niz Quake 1. A mialo nizla grafe i niesamowita miodnosc sam skoczylem gre kilka razy.
[#43] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@MDW, post #39

W odpowiedzi na komentarz #39


Hyperion robi osobne porty na PPC i 68k. Tak bylo np. w przypadku Quake 2. Wsyscy zarejestrowani uzytkownicy dostali: CD z dodatkowymi misjami i port Quake2/68k.



[#44] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Sventevith, post #35

W odpowiedzi na komentarz #35

Coz... Powiem tak... Nie jest super/hiper itd, ale za to bardzo dobrze
mozna sie bawic przy frecivie, czy przy Transport Tycoonie :) No
przynajmniej na MOSie :)
[#45] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Sventevith, post #35

W odpowiedzi na komentarz #35


A i swietny SIN tez na enginie Quaka 2 ale juz komercyjny bedzie pod OS4.



Ciekawe czy po czy przed zapowiadanym Realsoft i Opus Magellan. Też podobno mieli licencję. :)
[#46] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@kiero, post #33

W odpowiedzi na komentarz #33


Zgadza sie drogo... ale na amigowym rynku jakakolwiek gra wychodzi raz na rok, wiec wydanie 50 euro na rok nie jest chyba zbytnim obciazeniem budzetu. Dodam jeszcze ze wersja Q2 od Hyperiona zawiera 4CD :)
[#47] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Amig_OS, post #43

W odpowiedzi na komentarz #43




MDW chodzilo raczej o to ze decyduja sie na porty tytulow ktore pojda na klasycznych amigach. Ale z tyms ie nie do konca zgodze bo Sin bedzie przykladem wlasnie gry ktora ie pojdze na klasykach.



Tak apropo ktos cos wie jak z Virtualna pamiecia w OS4 i MOS ??



[#48] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Sventevith, post #35

W odpowiedzi na komentarz #35




Co takiego jest tam pod x86 ?? Wiekszosc gier z tamtych czasow byla pisana tylko na parcha na dodatek zrodla gier z wersji na parcha uwalnija wiec nie rozumiem o co ci z tym chodzi ?? Ze bylo cos w Asm i quake mial spory kawalek w asm



Jeżeli gra jest dobrze napisana (vide gry IDSoft) to przeniesienie na procesor z innym endianem nie jest problemem. A Jeżeli chcesz przykład to wczytanie danych tak:



struct foo

{

int bar;

};



struct foo f;



fread( f , 1 , sizeof( struct foo ), file );



spowoduje ze wartosc f.bar bedzie rozna na ppc/68k i x86. To sa wlasnie problemy. Inne problemy to np DirectX. No i zauwaz ze gry ktore wymienil Mufa (darmowe, przeportowane przez ludzi z Hyperionu) mialy juz wersje pod (najczescie) lunuxa ppc. Wiec odpada "wlasciwe" portowanie. Ewentualnie zmiana kilku linuxowych patentow na mniej linuxowe odpowiedniki:)



Moze Quake 3 ma wieksze szanse bo to hit wszechczasow



Jak dla kogo:) Dla mnie wiekszym hitem jest quake1.



HomeWorld - kod byl dosc prosty a gra byla swietna strategia



Taaak, szczegolnie maszyna wirtualna i wewnetrzny multitasking w asmie x86:) Ale nie martw sie. HW moze sie pojawi.



Civilizacja - tutaj pownio byc jeszce prosciej nie ma 3d oraz autosrskiego jezyka skryptowego jak w HW.



Ale jest jakas licencja itp.





I nie ma co tutaj najezdzac na Hyperion bo oprocz gier, ktorych zrodla uwolnili przportowal douzo dosc dobrych komercyjnych tytulow



Ilu to gier zrodla uwolnili? Jednej? W dodatku zrodla ktore sie nie kompiluja:)

[#49] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@MDW, post #45

W odpowiedzi na komentarz #45




Mieli - a co juz ja stracili ??
[#50] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Sventevith, post #49

W odpowiedzi na komentarz #49


Licencji na Opusa juz nie maja.
[#51] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Sventevith, post #37

W odpowiedzi na komentarz #37




[ heh, w trakcie pisania poprzedniego postu pojawilo sie 5 nowych:) ]





Mnie tylko zastanawia czemu Hyperion nie pojechal z wieksza ilosca tytulow na enginie Quake2. Jest co prawda Sin i Heretic 2. Ale tak naprawde mogly pokusisc sie o jeszcze kilka gierek na tym enginie port by nie byl trudny. Chodzi tu o Half-life oraz Soldier of Fortune A i zamiast Gorky 17 mogl by przeportowac Incubaion gra wymiata do dzis napisana przez Blue Byte turowka jak Gorky ale w 3d male wymagna sprzetowe do tego piekielnie miodna.




hahahahaha:) Rozwalasz mnie:) Wiesz ile kosztuje licencja na Soldier Of Fortune? Wiesz ile za Half-Life?

[#52] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Kaczus, post #38

W odpowiedzi na komentarz #38




Czyli Elf juz nie musi robic obejsc do froggera, by dobrze dzialal pod OS4? W koncu poprawiono bledy w bibliotece? No i oczywiscie nie trzeba specjalnie kompilowac pod 68020, bo inaczej pod OS4 sie wywala?



Co do Froggera, to wersja 68k jak najbardziej mi chodzi. Jednak tylko przez 30s ja rejestrowalem Soft Cineme, ktora jak wiesz przed polaczeniem z Froggerem byla tylko na PPC, i klucz od niej do froggera 68k nie dziala.

Co do bajek o nie dzialaniu softu pod wyzsze procki niz 68020, to racz je rozpuszczac gdzie indziej. Mnie niestety nie uda Ci sie nabrac, gdyz jako byly posiadacz procka 040 (a co za tym idzie i programow skopmilowanych pod ten procek) a aktualny posiadacz AONE moge jedynie wysmiac takie stwierdzenia.
[#53] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Sventevith, post #49

W odpowiedzi na komentarz #49

GPSoftware cos przebakiwal swojego czasu, ze tranzakcja jednak nie
doszla do skutku.... Co tak naprawdę ma Hyperion tego nikt nie wie,
po za nimi.
[#54] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Mufa, post #52

W odpowiedzi na komentarz #52


Czyli przeczysz temu, ze emulacja FPU ma bugi?
[#55] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@kiero, post #48

W odpowiedzi na komentarz #48




struct foo

{

int bar;

};



struct foo f;



fread( f , 1 , sizeof( struct foo ), file );




Tu sie zdziwilem czemu beda inne ??



Civilizacja - tutaj pownio byc jeszce prosciej nie ma 3d oraz autosrskiego jezyka skryptowego jak w HW.



Zrodla sa ogolnie dostpene nawet ja gdzes je mialem.



Ilu to gier zrodla uwolnili? Jednej? W dodatku zrodla ktore sie nie kompiluja



Chodzilo mi to ze portowli komercyjne produkcje tez a nie tylko gry ktorych zrodla zostaly uwolnione przez maciezyste firmy.

Nie chodilo mi tutaj o to ze Hyperion cos uwalnial.



Na mosie ile jest tytulow komercyjnych natywnych albo takich ktorych nie zrobil hyperion ??



[#56] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@mcbarlo, post #10

W odpowiedzi na komentarz #10




MuForce działa na PPC ??
[#57] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@kiero, post #48

W odpowiedzi na komentarz #48




struct foo

{

int bar;

};



struct foo f;



fread( f , 1 , sizeof( struct foo ), file );




Tu sie zdziwilem czemu beda inne ??



Civilizacja - tutaj pownio byc jeszce prosciej nie ma 3d oraz autosrskiego jezyka skryptowego jak w HW.



Zrodla sa ogolnie dostpene nawet ja gdzes je mialem.



Ilu to gier zrodla uwolnili? Jednej? W dodatku zrodla ktore sie nie kompiluja



Chodzilo mi to ze portowli komercyjne produkcje tez a nie tylko gry ktorych zrodla zostaly uwolnione przez maciezyste firmy.

Nie chodilo mi tutaj o to ze Hyperion cos uwalnial.



Na mosie ile jest tytulow komercyjnych natywnych albo takich ktorych nie zrobil hyperion ?? Ile tytulow MosTeam wypuscil na swoj system ??



[#58] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Mufa, post #52

W odpowiedzi na komentarz #52

To dziwne, bo takie prosby od posiadaczy A1 mial Error, coby
kompilowal wersje na 68020, bo te wyzsze niepoprawnie dzialaja...
Kompilacja taka pomogla.Na liscie fryngpana jest kilku posiadaczy
A1...
[#59] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@kiero, post #51

W odpowiedzi na komentarz #51




No wlasnie kilka komentrzy wczesniej napisalem ze mnie to ciekawi

:P



HL moze byc faktycznie drogi. Ale skoro oodkupili od Raven Heretica 2 to moze i Soldierow by sie dalo. Zreszta no nie wazne fakt jak wiesz ile kosztuje licencja to powiedz :D



[#60] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Sventevith, post #57

W odpowiedzi na komentarz #57


Na mosie ile jest tytulow komercyjnych natywnych albo takich ktorych nie zrobil hyperion ??



Kinghts&Merchants



Ile tytulow MosTeam wypuscil na swoj system ??



Myslisz, ze tworcy systemu powinni sie zajmowac pisaniem gier na niego?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem