Komentowana treść: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3
[#61] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Sventevith, post #57

W odpowiedzi na komentarz #57




Tu sie zdziwilem czemu beda inne ??



No wlasnie pisze, ze mnie rozwalasz:) Nie masz pojecia o endianach, o roznicach miedzy ppc i x86 a sie wypowiadasz. Odpowiedz jest prosta. Jezeli w pliku masz 0x00000001 i wczytasz to pod ppc i x86 w f.bar bedzie 0x00000001. Tylko ze pod x86 kolejnosc bajtow w slowie jest inna i wartosc ta bedzie tak naprawde wynosila 0x01000000 po wyprowadzeniu na ekran (niech mnie ktos poprawi jezeli sie myle). W engine ID jest to rozwiazane za pomoca odpowiednich funkcji. Jednak firmy ktore pisaly gry na tym engine juz nie musialy sie do tego stosowac.



Zrodla sa ogolnie dostpene nawet ja gdzes je mialem.



A o homeworld juz sie nie wypowiesz? Pewnie w zrodla Civilization nawet nie zagladales, nie mowiac o kompilacji.



Na mosie ile jest tytulow komercyjnych natywnych albo takich ktorych nie zrobil hyperion ?? Ile tytulow MosTeam wypuscil na swoj system ??



He? A dlaczego to MOSteam ma wypuszczac gry? Oni robia system operacyjny a nie pisza gry. A kilka gier sie pewnie znajdzie. Epic cos wypuszczal. No i nie zapominaj ze gry hyperionu nie dzialaja na OS4:)
[#62] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Sventevith, post #59

W odpowiedzi na komentarz #59




Heh, Heretic 2 sprzedal sie w "nieco" mniejszej ilosci egzemplazy SOF i nie byl takim hitem. I nie, nie wiem ile kosztuje licencja. Takich informacji sie nie podaje. Ale zapewniam cie ze DUZO.
[#63] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Kaczus, post #58

W odpowiedzi na komentarz #58






To dziwne, bo takie prosby od posiadaczy A1 mial Error, coby kompilowal wersje na 68020, bo te wyzsze niepoprawnie dzialaja... Kompilacja taka pomogla.Na liscie fryngpana jest kilku posiadaczy A1...





Nie wiem, ja odpalalem starsza wersje FryingPan i mi dzialala. Frogger 68k rowniez mi dziala, a chyba nie ma wersji tego programu skompilowanej pod 68020. Do A1 przelozylem twardziela z classica i wiekszosc programow ktore uzywam sa pod 040, na classicu mialem BPPC 266Mhz & 040/33Mhz.
[#64] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@kiero, post #61

W odpowiedzi na komentarz #61




No wlasnie pisze, ze mnie rozwalasz Nie masz pojecia o endianach, o roznicach miedzy ppc i x86 a sie wypowiadasz. Odpowiedz jest prosta. Jezeli w pliku masz 0x00000001 i wczytasz to pod ppc i x86 w f.bar bedzie 0x00000001. Tylko ze pod x86 kolejnosc bajtow w slowie jest inna i wartosc ta bedzie tak naprawde wynosila 0x01000000 po wyprowadzeniu na ekran (niech mnie ktos poprawi jezeli sie myle). W engine ID jest to rozwiazane za pomoca odpowiednich funkcji. Jednak firmy ktore pisaly gry na tym engine juz nie musialy sie do tego stosowac.



Nie mailem o tym zielonego pojecia przynaje nic nigdy nie pisalem na PPC. Jest gdzies jakies FAQ na temat roznic przy programowaniu PPC i x86 ??



A o homeworld juz sie nie wypowiesz? Pewnie w zrodla Civilization nawet nie zagladales, nie mowiac o kompilacji.



Co mam sie wypowiadac na temat HW firma komercyjna zrobila by port szybko. Tutaj przeszkoda jest tylko ta VM. Bo od DirectX nie trzeba sie martwic jest wersja SDL.



Do Civilizacji zerknolem DirectX sie klania a wlasciwe jego komponent DirectDraw.



He? A dlaczego to MOSteam ma wypuszczac gry? Oni robia system operacyjny a nie pisza gry. A kilka gier sie pewnie znajdzie. Epic cos wypuszczal. No i nie zapominaj ze gry hyperionu nie dzialaja na OS4



Nie wplywa moga wypuszczac gry aby zwiekszyc atrskcyjnosc platformy swojej. Co do tego ze nie dzialaja to kwestia czasu OS4 nie jest jeszce ukonczony :)
[#65] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3
Pozatym tu nie chodi o mnie ja nie portuje gier moze nie jestem wstanie moze mi sie niechce :P



Popstu reprezentuje stanowsiko ze hobbystom czsami jest ciezko cos portnosc bo zrodel do komercyjnych gier nie przeportowanych naprawde jest pelno. Ba nawet jest sporo wartoscowych gier Open Source ktorych tez nikt nie portuje dlatego twierdze ze wiksza szans jest gdy firma portuje. A pozatym gdy w gre wchodi wykupnie licnecji bo zrodelek nie ma to jest to oczywiste.
[#66] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Sventevith, post #64

W odpowiedzi na komentarz #64




W praktyce roznica jest generalnie chyba tylko w endianach (kolejnosc bajtow w slowie).
[#67] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@MDW, post #14

W odpowiedzi na komentarz #14




dziex i respekt !
[#68] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Sventevith, post #64

W odpowiedzi na komentarz #64


Jest gdzies jakies FAQ na temat roznic przy programowaniu PPC i x86 ??



A mało się naklepało o tym, czemu AmigaOS w wersji x86, ze zintegrowanym emulatorem m68k jest zadaniem dla umysłowych samobójców? :P
[#69] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Mufa, post #63

W odpowiedzi na komentarz #63

Nowsze wersje FP maja troszkę inną budowę, no i więcej możliwości. Kod
swojego czasu optymalizowany był pod 040, no i to okazało się być
problemem pod OS4 (nie to, że nie odpalał się wogóle, ale miał
problemy z pewnymi opcjami, które na innych sprzętach/systemach
działały bez zastrzerzeń, wtedy padłe propozycja kogoś z posiadaczy
A1, by przekompilować z optymalizacją na 020, gdyż jak pisał emulator
pod OS4 lepiej radzi sobie z tym kodem. Tomek tak zrobił i opcje te
zaczeły działać. To że inne programy niekoniecznie mają problem, nie
znaczy, ze wszystkie, tak więc może się zdarzyć, iż działają dobrze.
Co do Froggera, to z tego co Elf pisał na system picasso musiał robić
obejścia w programie, bo inaczej były problemy z niektórymi
opcjami.Nie było ich przy classicu ani przy cgx-ie, wiec problem lezy
po stronie picasso...
[#70] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3
Jak tak patrzę na te wypowiedzi,to nie wiem co powiedzieć.Raczej muszę nazwać was pecetowcami.Choć to dziwne bo sam używam tej maszyny ,a bawi mnie zupełnie co innego.Cofnijcie się 10 lat wstecz.Ambicją amigowców było mieć swój odpowiednik shooterów pc,a nie tylko konwersję.Po pięknych odpowiedziach id software stworzono parę prekursorów tego gatunku,które zmieniły moje patrzenie na gry pc.Przez ich pryzmat oceniam do dziś świat gier fpp.Ani Doom ,ani Quake nie przyciagnęły mnie dłużej do monitora niż dzieła TEAM17 i jeszcze jednej tylko firmy ,której pozycje poznałem poprzez emulator MAC-a.Tak ta firma zwie się - BUNGIE.Jedna z niewielu firm ,która na przekór Id robi swoje i na nikogo się nieogląda.HALO jest kontynuacją 3-ch części gry Marathon.Czasami sam się zastanawiam,jakby to wszystko wyglądało gdyby TEAM17 dalej ciagnął serię AlienBreed.Być może to nie Halo byłoby królem shooterów na Xboxa.

A tak mamy rok 2004 i masę ludzi pokolenia ppc ,którzy tęsknią do odgrzewanych kotletów z Pc.

Sorry ,ale ja tu nie pasuję,albo coś nie tak mam z głową.

Nawet używając innej platformy,ani na moment nie zmienił się mój gust.Na mnie Id nigdy nie zarobi,ponieważ nie wychowałem się na ich produktach.

[#71] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@bwilis, post #70

W odpowiedzi na komentarz #70


Dzisiaj jest tyyle ułatwień w stylu Open Dynamics Engine, OpenGL, SDL, milion świetnych programów graficznych 2D, 3D, ogromna pomoc w internecie, nieograniczony, niemal darmowy kontakt z ludźmi. Teoretycznie nic tylko siadać i robić. Więc daj przykłąd i zrób oryginalna amigową grę. Proszę bardzo. Na pewno możesz liczyć na pomoc wielu osób.



Nie rozumiesz, że dzisiaj amigowe środowisko (bo przeciez firmy nie istnieją) nie są w stanie stworzyć od podstaw gry na sensownym poziomie? Gre dzisiaj tworzy przez rok kilkadziesiąt specjalistów którzy w dodatku najczęsciej zaczynają pracę od kupna jakiegos wypasionego engine za ogromną kasę. Ci ludzie są opłacani przez te wszystkie długie miesiące 10, 20 czy 30 razy lepiej niż my tutaj. Wiem to doskonale, bo akurat znam parę osób pracujących w takich prawdziwych firmach. Powiedz mi więc jak z czymś takim konkurować? Nawet gdybym chciał zrobić jakąś grę na platformy amigowe to co ja mogę? Z czym do ludzi? Moge ewentualnie zainwestować 5000-7000 zł ze swoich oszczędności. To jest około 40% jednej miesięcznej pensji grafika w typowej firmie tworzącej "wypasy z PC". :D Kiedyś wystarczyło rzucić na ekran trzeba obiektami z żałosną teksturą 32x32 pixele i już była "wypasiona gra 3D na Amigę". Dzisiaj coś takiego wywołuje juz tylko śmiech. Jedyną szansą na jakiekolwiek gry sa porty starszych (a i tak o niebo lepszych od oryginalnych amigowych produkcji) gier z innych platform. Oczywiście - są wyjątki. Choćby taki Payback. Tylko co to dużo gadać - grafika w tej grze raczej nie powala na kolana. :) Poza tym po Paybacku jakoś autorowi sie odechciało chyba juz robić czegkolwiek nowego na Amigę. Ciekawe dlaczego...
[#72] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@MDW, post #71

W odpowiedzi na komentarz #71




Zgadzam sie ale nie calkowicie. Bo wypasionej strzelanki 3D, czy tez przygodowki na kilku CD zrobic od podstaw nie mozna. Jednak zrobienie np. takiego pinballa na dzisiejszym poziomie czy jakis symulator pool-bilarda lub snookera jest mozliwe. Chyba do wyrenderowania kilku kul, stolu i ewentualnie jakiegos kija nie trzeba odrazu zatrudniac kilkudziesieciu ludzi.

[#73] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3
Mufa ma rację.To nie chodzi o wypasiony engine.Zobacz do dzisiaj popularność gier 2d -platformery,strzelawki,bijatyki niemaleje wśród freeware i shareware nawet na pc.Linux i Unix też ciągle coś dostają,a przecież ich gry nie są przebojami na rynku pecetów.Może widziałeś Unixową grę fpp "CuBE" klona Quake3,albo wyścigi TORC następcę Lotusa?Może należałoby jakoś wejść w konszachty z programistami innych systemów.Oni tworzą porty na rózne odmiany unixa .To czemu nie mieliby tego dać na Morphosa?Programy są i leżą w opensource.Dlaczego nikt nie szuka kontaktu z programistami rynku niszowego?

Problem wydaje mi się jest spowodowany tym,że nikt z ppc nie czeka na takie alternatywne gry.Większość tylko dalej czeka na wielkie przeboje z pc.

Pegasos musi mieć coś innego niż oferują wszyscy wokoło.Inaczej nie wyjdzie z tego malego kręgu ,w którym się znajduje obecnie.

Kupisz sprzęt ,na którym chodzą gry sprzed kilku lat i w dodatku są portami gier z PC?



[#74] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3
Uzupełniam- Cube jest na m68k,ale jestnie grywalny pod emulatorami.Możę port dla mos-a go rozrusza?

[#75] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@bwilis, post #73

W odpowiedzi na komentarz #73


Ten sposób myślenia to ma szanse jeszcze na macintoshach

i to tylko w ameryce gdzie jest ich dużo.

Czasy MP się skończyły, straszenie że nie kupisz sprzętu bo nie ma czegoś innego niż na pc, tylko śmieszy.

Amigowcy nie będą kupować sprzętu to nikt nie będzie robił gier i tyle.

[#76] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@bwilis, post #74

W odpowiedzi na komentarz #74




"Cube" (masz na mysli ta gre autora AmigaE? Woutera O.?) dziala pod MOS'em od kilku miesiecy. Jest do sciagniecia ze strony ktorej adres podawalem juz wczesniej. Niestety tak jak wiekszosc produkcji na niej wymaga nowych bibliotek. Tak sam foobillard (bardzo fajny bilard) i kilka innych.

[#77] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3
>woluzjan>niechcę być złym prorokiem,ale sytuacja dla odnowy rynku amigowego jest zła.Premiera Os4 zbiega sie z premierą Dooma3.Tej gry nie ma na liście ani na os4 ,ani Morphosa.Wiele osób czeka upgrade sprzętu pc lub przejście na konsole nowej generacji.Możnaby było wskrzesić lub wrzucić w ten wir nowy sprzęt,ale trzeba mieć haczyk na przyciągnięcie klienta.

Ja tego w OS4 i MOs nie widzę ,albo jestem ślepy.

[#78] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3
Też znam stronę AmigaManianas .Dzięki za przypomnienie p.Woźniak.

[#79] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@bwilis, post #77

W odpowiedzi na komentarz #77


niechcę być złym prorokiem,ale sytuacja dla odnowy rynku amigowego jest zła.Premiera Os4 zbiega sie z premierą Dooma3.



ROTFL
[#80] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@bwilis, post #77

W odpowiedzi na komentarz #77


>niechcę być złym prorokiem,ale sytuacja dla odnowy rynku amigowego >jest zła.Premiera Os4 zbiega sie z premierą Dooma3.



Znaczy się mamy się z ID ścigać?

Z ich pieniędzmi, ich ludźmi?



????

[#81] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3
Commodore też nie mogło już się nikim ścigać....
[#82] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3
A ich sprzęt i system dotrwał do dzisiejszych czasów:)



[#83] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3
Najlepszym wyjściem jest wprowadzenie opensource os4 i MorphOS na platformę x86 i inne:)

Skoro BeOS w końcu to uczynił w 2001 roku.

Jest miejsce na różniaste odmiany linuxa ,to i znadzie się dla proamigowych.



[#84] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@bwilis, post #83

W odpowiedzi na komentarz #83

Ale coś takiego już jest i AROSem się zwie...
[#85] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3
W odpowiedzi na komentarz #84

Ale softu z MOSa i os4 nie uruchamia:(

Tu nie chodzi o darmowy system.ZEta BeOS na x86 kosztuje około 500zł:)A jednak ludzie ją zamawiają.







[#86] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@bwilis, post #83

W odpowiedzi na komentarz #83


Widze ze nie masz zbytniego pojecia o sprawach, o ktorych piszesz.
[#87] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@bwilis, post #85

W odpowiedzi na komentarz #85

Heh widze, ze nic nie rozumiesz... wypowiadasz sie w kwestiach o
ktorych nie masz zielonego pojecia... Tak samo na BEOSIE x86 nie
uruchomisz softu z BEOSU PPC
[#88] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3
TAk jak napisalem wczesnij jest sporo open sourcowych gier wartych przeportowania glonie Linuxowych wiadomo ze nie takie jak komercyjne produkty.Ale da sie w nie pograc i to calkiem przyjemnie.

Ale i gry za 11 milonow euro okazuje sie kaszana.
[#89] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3

@Sventevith, post #88

W odpowiedzi na komentarz #88

Alez takie sa portowane (przynajmniej na MOSa), tyle ze ilosc
Amigowców aktywnych jest coraz mniejsza, a dodatkowo podzielona, więc
i do portowania jest mniej osób i przebiera sie w tym co ma być
portowane...
[#90] Re: Uwolnienie kodów źródłowych Quake 3
W odpowiedzi na komentarz #86

Dlatego zawsze istnieją do pobrania dwie oddzielne wersje(dla ppc i x86).Darmowego systemu BeOS opensource do dzisiaj nie mogą się doczekać ,a wygląda na to,że bedę czekać jeszcze długo.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem