Komentowana treść: Trzeci wymiar MorphOS-a
[#1] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a
He he he, jak tu nie być "niepoprawnym optymistą"? Dzięki.
[#2] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a
No nie - normalnie co się dzieje! Aż się boję, że jak w poniedziałek odwiedzę PPA, to dostanę info o MOS 1.5 dostępnym dla zwykłych śmiertelników.

"MorphOS, MorphOS everywhere"... ;)
[#3] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a
W koncu sie ten quake III na cos przyda ;)
[#4] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a
Na moim Sapphire Radeonie 9250 (128 bit, 128 MB DDR) nie działa. Sprawdzałem Quake2 (zwis, czarny ekran) i 3dEner (plugin do AmiNetRadio). Czyli jak dla mnie to jest null-owa paczka ze sterownikami 3D.
[#5] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a
Znowu wyjdzie że się czepiam do newsa. I pewnie znowu wyjdzie że chcę promować eXec, ale jak tam był news os terach 3D dla OS4, to przynajmniej skrótowo podano co te stery potrafią.

Tak więc może jakieś konkrety panowie, Pixel i Vertex Shader, może multitexturowanie, bumbmapping ?

[#6] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a
Publicznie dostępne są od dziś



Może jestem ślepy ale nie mogę znaleźć na tej stronie możliwości ściągnięcia sterowników.



"The TinyGL developer kit will be available for download on the MDC (MorphOS Developer Connection) website"



Przeleciałem wszystko (zaczynając od działu "Files") i nie znalazłem.
[#7] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a

@Mufa, post #5

Znowu wyjdzie że się czepiam do newsa



Czepiasz się. Jakby ci się naprawdę chciało wiedzieć, to byś kliknął z łaski swojej na linka i mógłbyś przeczytać, że "multitexturing, mipmapping and palette texture handling, cube mapping, stencil buffer, vertex arrays, display lists, user clipping planes, selection buffer, evaluators, GLUT implementation, all primitives are supported, also variable size lines and points (smooth or not)."



To chyba wyjaśnia sprawę? Jeżeli jesteś zainteresowany szczegółami technicznymi to na tej samej stronie są imiona i nazwiska autorów, jeden z nich jest Polakiem i kontakt z nim nie powinien być trudny, ot wystarczy wejść na irc.freenode.net i zapytać.



Chyba nikt nie ma tym razem wątpliwości, że post Mufy, na który odpowiadam, jest przykładem czystej postaci trollerstwa. Stawiam oficjalny wniosek o zabanowanie trolla.
[#8] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a

@MDW, post #6

http://download.morphos-team.net/
[#9] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a

@MDW, post #6

nie mogę znaleźć na tej stronie możliwości ściągnięcia sterowników



Na liście MorphOS Info był link do FTP. Co do devkitu, to tam jest czas przyszły, więc pewnie za dwa tygodnie będą.



[#10] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a

@Mufa, post #5

Na http://3d.morphos-team.net jest mniej więcej wymienione co potrafi TinyGL. Mnie mile zaskoczył stencil buffer i selection buffer. W czasach kiedy jeszcze się łudziłem, że sterowniki wyjdą nie było tego nawet w planach. Pojawienie się tych możliwości stawia TinyGL w zupełnie innym (pozytywnym) świetle. Można na tym robić naprawdę fajne rzeczy, a między innymi przez brak bufora selekcji przestałem rozwijać swój śmieszny programik. No a teraz... Przez chwilę nawet zacząłem się zastanawiać czy aby nie zacząć... hmmm... ale nie... szkoda na to czasu. :)



Pixel i Vertex Shader



O shaderach pewnie można sobie zapomnieć. No ale to nie jest ważne. I tak środowisko amigowo-pegasosowe nie jest w stanie wykorzystać tego co drzemie w tym co upubliczniono. Wyjdzie jakiś port czegoś, jakiś plugin do AmiNetRadio i to pewnie wszystko. :)



multitexturowanie



To było w TinyGL (ale tylko 2 tekstury, bo na tyle pozwalało Voodoo3) od samego początku (ponad 2 lata temu).

[#11] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a
Sprawdziłem już z grubsza na Voodoo4 4500 AGP. Wrażenia są bardzo pozytywne.



1. Nie ma błędu (dotyczącego trybu 2D), który zgłaszałem już chyba ponad póltora roku temu. Teraz kwasu już nie widzę.



2. Na liście cech TinyGL nie znalazłem świateł i się przeraziłem, że może w tej wersji nie działąją. Sparwdziłem szybko i odetchnąłem z ulgą - działają. :)



3. W trybie fullscreen nie kwaszą się requestery (yeeeaaa).



4. Uruchamiłem programy, które znam niemal w każdym pixelu i nie zauważyłem jakiegokolwiek kwasu.



5. Nie chce mi się wracać do starych sterowników i dokładnie porównywać ale widzę, że to co sprawdzałem ma więcej FPS. W wielu przypadkach prędkość jest sztucznie ograniczona do 50 fps. Tak robiłem na Amidze, bo wydawało mi się to granicą nie do przeskoczenia. :D



Jak tylko puszczą SDK to naprawdę będzie świetnie. Jak ktoś ma ochotę to teraz naprawdę mógłby coś zrobić (nie mam na myśli tylko dem). Jest ktoś chętny? Hmmm... jaki las rąk... Wiedziałem, że na pegazowców można liczyć. ;););)

[#12] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a

@MDW, post #11

Zapomniałem jeszcze o czymś...



6. Na nowym sterowniku monitora dla Voodoo nie mrugają już napisy i OSD w trybie Overlay. W MOS 1.4.5 nie mrugały tylko na Radeonach.
[#13] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a

@MDW, post #10

To było w TinyGL (ale tylko 2 tekstury, bo na tyle pozwalało Voodoo3) od samego początku (ponad 2 lata temu).



Czyli teraz jest już 3 tekstury dla serii 7xxx i cztery (o ile się nie mylę) dla nowszych ?

[#14] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a


[#15] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a

@Mufa, post #13

Nie mam pojęcia - ja mam Voodoo4 4500 AGP. Jak Kiero wróci z Symphony to pewnie odpowie. Teraz nawet gdyby go posadzić przed komputerem to nie byłby w stanie znaleźć klawiszy na klawiaturze. ;)
[#16] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a
No, nieźle. Jeszcze troche, i trzeba będzie odszczekać wszystkie złośliwości jakie sie produkowało na MOST. ;)
[#17] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a

@Grzegorz Kraszewski, post #7

Jakby ci się naprawdę chciało wiedzieć, to byś kliknął z łaski swojej na linka



Czyli nie mamy co liczyć na jakiekolwiek informacje na tym portalu? W zamian dostaniemy tylko linki do innych portali, gdzie takie informacje są zamieszczone? Przy okazji proszę o zamieszczenie linka do "tłumacza online" z obcych języków na polski. A może wogóle najlepiej odwiedzać tylko inne portale, bo tu i tak możemy się spodziewać tylko odnośników do nich?



Post Mufy w żadnym wypadku nie był "czystą postacią trollerstwa", tylko bardzo rzeczową i konstuktywną uwagą.



[#18] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a

@Prince, post #17

Czyli nie mamy co liczyć na jakiekolwiek informacje na tym portalu?



A ilu Was tam jest przed klawiaturą? ;)

Co do ilości informacji to dobrze, że są prośby o więcej, nie zawsze jednak wiadomo na ile szczegółowego newsa chciałby pan X czy pani Y. Przynajmniej dla mnie nie jest to wiadome.
[#19] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a

@Prince, post #17

Czyli nie mamy co liczyć na jakiekolwiek informacje na tym portalu?



Ale co się czepiasz 90% newsów jest napisana poprawnie. Czyli wedle schematu, krótka informacja i link do archiwum. Jeśli autorowi się nie chce, bądź nie może podać informacji co zawiera przedmiot newsa, daje się też bezpośredniego linka do readme z release. Jeśli i to nie jest możliwe pisze się po prostu, zeszczegółowe informacje znajdują się na stronie bądź w archiwum z programem. Tylko czasami zdarzają się taki kwiatki, jak ten o sterach 3D czy o QuakeIII.

Jednak może my szarzy czytelnicy nie pouczajmy redaktorów z wieloletnim doświadczeniem. Wszak gdy wazeliniarze piszą że gdyby byli angielskojęzyczni byliby najlepsi na świecie, nigdy nie usłyszałem cienia skromności czy sprzeciwu, żadnego zdania w stylu "troche nam jeszcze brakuje". Widocznie takie rzeczy miło łechcą ich podniebienie i uważają że tak jest naprawdę, a ludzi z krytycznymi uwagami zbanować
[#20] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a

@grxmrx, post #18

Hehe wczoraj zadalem pytanieo stery 3d na klasyki dla voodoo 3 a dzis juz mam odpowiedz :D
[#21] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a

@MinisterQ, post #16

Pewnie dzieki tym zlosliwosciom sie cos ruszylo :D
[#22] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a

@Prince, post #17

Heh to jest news a nie opis 3D....

[#23] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a

@Mufa, post #19

Eeechh..czego sięczepiasz jest nius, i fajnie . Nie podoba się, to nie zaglądaj i nie czytaj.



Widocznie takie rzeczy miło łechcą ich podniebienie i uważają że tak jest naprawdę, a ludzi z krytycznymi uwagami zbanować



No bany są fajne, tylko zauważ że tutaj banów nie było, a na magazynie "kulturalnym" e**c były, i to nawet nie raz .



Dobra koniec trollowania :D

Pozdrawiam wszystkich :D
[#24] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a
No, znalazłem w końcu jakiś problem. :) Mocno kwaszą się przykładowe programiki z Open Dynamics Engine, które swego czasu przeportowałem na MorphOS. Na starszych sterach (ale niepublicznych) wszystko było w porządku. Jak się pojawi SDK to spróbuję jeszcze raz to skompilować i wtedy zobaczymy.
[#25] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a
Fajnie to i może kiedyś stery na klasyka z G-Rex do Radka będą bo i na PCI też są :)
[#26] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a

@AmiChris, post #22

No tak, masz rację. Ale wiesz jak to jest: apetyt rośnie w miarę jedzenia :) Dowiedziałem się że jest "coś", to chciałbym wiedzieć możliwie jak najwięcej o tym "cosiu" łącznie z benchmarkami, długościami plików itp... ;) Oczywiście przesadziłem z tak dokładnymi danymi.



W takim razie prośba: może ktoś to przetestował i może podać jakieś dokładniejsze dane oraz uwagi?
[#27] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a

@Mufa, post #19

Wielokrotie okazywałem swoją skromność, inni również. Jeśli chcesz to poszukam dla Ciebie linki do komentarzy, wypowiedzi, mogę też przesłać moje wypowiedzi w mejlach, etc.

Naprawdę jest tego sporo, jeśli już chcesz te przkłady skromności to one są.

Jeśli już podajesz przykłady newsów to podaj tez linki do nich i do komentarzy pod nimi.

Nie rób z siebie takiego męczennika (który już zakłąda, że czeka na jakiegoś bana, a to bez sensu). Nikt tutaj jeszcze nikogo nie zbanował. Co do anglojęzycznej wersji również się ustosunkowałem dawno temu - takiej nie będzie. Czy bylibyśmy najlepsi na świecie to ja nie wiem, to opinia chyba Liluha.



"boscy redaktorzy", "odgrzewane kotlety", "brak wam jaj" i tak dalej to twoje określenia. Żadnej boskości w sobie czy innych ludziach rozwijających tę strone nie widzę.



Wracając do twojej uwagi z początku wątku - nie zawsze można każdemu dogodzić w ilości przekazanych szczegółów w informacji. Jeśli autor newsa się z tobą nie zgadza to chyba może się nie zgadzać? Inna sprawa to jakiej formy użyje w odpowiedzi na taką uwagę - czy uzna to za czepianie się czy za trafną uwagę. To tak jak z odpowiedziami na jakieś pytania na forum. Jeden może podać linka do Google a drugi poprowadzi za rączkę, etc.
[#28] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a

@Prince, post #26

Odpalilem Paybacka i chodzi wyraznie szybciej. U mnie sie troszeczke sztusil przy obracajacym sie widoku w 3D, a teraz miodzio plynnie. :)



Ponadto Dragon dziala super. Wczesniej przy sciaganiu ekranu byl taki blysk, a teraz jest tak jak na AGA (co za ironia ;)).
[#29] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a
Jak zwykle się pospieszyłem. Albo multiteksturowanie nie działa (z czasem nawet jedna tekstura) albo ja coś pokwasiłem w swoich wypocinach sprzed lat. Jednak ciekawe, że do tej pory działało na wszystkich wersjach sterowników jakie miałem okazję próbować.



Ten mały błędzik 2D o którym piałem jednak jest nadal. W zbyt dużej rozdziałce odpaliłem na początku program i nie zauważyłem go, bo to jest drobiazg.



Wystarczy tych prób, wracam do normalnych platform. Poczekam aż Kiero będzie dostępny... :)
[#30] Re: Trzeci wymiar MorphOS-a

@Prince, post #26

Jednak działają mi sterowniki!

Właśnie włączyłem GL Quake - działa OK! 3Dener też działa (a to mnie zmyliło, bo nie nacisnąłem na "play" i okno było szare. Quake 2 też mi się zawiesił (nie był to port hyperionowy tylko jakiś z linka na morphzone kiedyś pobrałem). Ale to może problem tej wersji akurat. To mnie zmyliło i myslałem, że już mi nie działa ;)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem