Komentowana treść: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip
[#31] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip

@qwerty4000, post #1

>> Mamy się cieszyć z tego że stare tryby nie mrugają?

Ja się cieszę i co Ty na to? Spinasz się na widok jakiejkolwiek inicjatywy nie będącej zgodną z Twoją wizją amigowego światka. To tylko Twoja wizja i zaakceptuj fakt, że niektórzy mają ją gdzieś. Mało tego męczy ich Twoje natręctwo. Też mam swoją wizję, ale w odróżnieniu od Ciebie nie forsuję jej na każdym kroku.
Amiga to sprzęt na wymarciu. Pożyje dopóki nie rozleci się ostatni egzemplarz ze stajni C= czy Escomu. Niektórzy jej ducha dostrzegają w czymś co nazywają klonami czy nowymi Amigami. Ja tego nie czuję. Amiga była sprzętem nowatorskim i wyprzedzającym swoje czasy, czego o tych urządzeniach powiedzieć nie można. Byle gówniany piec zjada Twojego MiniMaca na śniadanie. Z nim możesz się zmierzyć na prędkość otwierania okien, a nie z Amigą 68k o czym na forum pisałeś. Za to dostrzegam jej ducha w NatAmi. Siedzi w dziadowskich "układach specjalizowanych rodem z 93-94 roku" - jak to napisał DRACOX.

>> i to jest wlasnie ta utopia w ktora wierza die-hard fani klasyka. wierza ze wypuszczenie kolejnego potworka na 68k (...) sprawi ze automatycznie pojawia sie appsy pod ten HW.

Myślę, że niewielu fanów klasyka i ludzi wyczekujących NatAmi w to wierzy. Jestem jednym z nich i jak dla mnie, to na NatAmi może nie powstać żaden nowy program, ani gra. Od nowych programów i nowych gier mam pieca. Od NatAmi nie oczekuję niczego więcej jak tylko komfortu i niezawodności w klasykowaniu. Postrzeganie NatAmi, będącej troszkę bardziej dopasionym klasykiem, jako nowego modelu Amigi jest co najmniej dziwaczne. Ani jej twórcy w taki sposób jej nie widzą, ani przyszli odbiorcy. To sprzęt dla zupełnie innego odbiorcy niż amigowiec marzący o powrocie Amigi na rynek.

[#32] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip

@Daclaw, post #30

to pewnie do tych "profesjonalnych" amatorskich gierek pisanych specjalnie dla natami ,dzieki ktorej autor projektu udowadnia ze natami jest wydajniejszym i szybszym sprzetem niz playstation 3 :D:D
[#33] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip

@frywolny_marian, post #31

czyli podsumowujac typowy klasykowiec to czlowiek ktory z zalozenia skazal amige na totalne wymarcie, a pod pojeciem amiga widzi jedynie odpalaczke starych gierek. ..tylko po cholere wtedy natami?

stara amiga ma klimat ..bo jest stara , jest retro..a natami? nie ma retro klimatu..jest NOWYM ,acz dziwacznym i archaicznym oraz DROGIM kawalkiem sprzetu..bez tego "retro"
[#34] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip

@frywolny_marian, post #31

Byle gówniany piec zjada Twojego MiniMaca na śniadanie

Czemu zakładasz, że qwerty4000 posiada Mini? Z ciekawości pytam, nie ze złośliwości.
[#35] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip

@szuler, post #17

Nie chcę niczego sugerować, po prostu zastanawiam się nad celowością prac nad projektem NatAmi, udoskonalania układów specjalizowanych Amigi oraz dodawania pamięci CHIP. Przecież autorzy tego projektu robią to dla jakiegoś celu. Pierwsze co mi się nasunęło to właśnie: Superfrog w 65 tysiącach kolorów i z 16-bitowym dźwiękiem i wykorzystujący te 16 MB CHIP RAM-u.

Załózmy, że właśnie tak jest. Puśćmy więc wodzę fantazji i zastanówmy się, czy jest szansa na odrestaurowanie tych klasycznych tytułów. Zdaję sobie sprawę z tego, że raczej nie znajdą się już dzisiaj deweloperzy gotowi odświeżyć znane tytuły specjalnie dla NatAmi (choćby Team 17, czy Digital Illusions Creative Entertainment w skrócie DICE), choć z drugiej strony gdyby zostali oni poproszeni to może zastanowiliby się nad tym, czy odświeżyć wspomnianego Superfroga lub Pinball Dreams choćby z sentymentu do tej platformy (wiem że brzmi to troszkę nieracjonalnie ponieważ tak jak piszesz rynek zbytu NatAmi jest niewielki, ale te firmy mają na pewno duży sentyment do Amigi).

Następcy DeluxePainta oczywiście nie zobaczymy (przynajmniej nie z rąk Electronic Arts), musiałby to być zupełnie nowy program malarski, z kolei Protrackera źródła zostały uwolnione, więc jest możliwe, że znajdzie się osoba która napisze udoskonaloną wersję tego programu specjalnie dla NatAmi.

To tyle jeśli chodzi o te klasyczne produkcje. Żeby uściślić temat warto na pewno przejrzeć bądź zapytać na forum NatAmi o cele, jakie sobie projektanci zakładają. Jestem ciekaw odpowiedzi.

Będąc przy sprawach software to ja spodziewam się przede wszystkim przynajmniej wysypu małych programów PD napisanych przez zapaleńców wykorzystujących moc drzemiącą w NatAmi, które będą umieszczane na Aminecie.

Ostatnia edycja: 31.05.10 00:32:07
[#36] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip

@Minniat, post #15

Ależ ja wiem, co oznacza przymiotnik "natywny"
Chodzi mi o to, że NatAmi może obejść się bez nowego oprogramowania. Że dla wielu fanów Klasyka wystarczy to, co jest. Wiadomo, że NatAmi nie ma być komputerem do profesjonalnych zastosowań. Zabawka dla sentymentalnych. Tylko (albo aż) tyle. Zatem nie oczekuję na nową, specjalną wersję np. ImageFX. Wystarczy mi ta, którą mam. Byleby "widziała" te ogromne zasoby pamięci CHIP i co za tym idzie - pozwalała na ciut więcej i szybciej, niż moja A1200 z procesorem 060 i fabryczną ilością pamięci graficznej. Jasne, że gdyby się pojawił świeży soft (lubo nowe wersje obecnie dostępnych programów), to cieszyłbym się niebywale. Ale jestem realistą, a co za tym idzie - nie spodziewam się wysypu oprogramowania nowego. Pewnie ktoś coś napisze, jednakowoż będą to incydentalne rodzynki.

Z szacunkiem
Des
[#37] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip

@Minniat, post #35

Superfrog na 16 dyskietkach, gee
[#38] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip

@Minniat, post #35

"Nie chcę niczego sugerować, po prostu zastanawiam się nad celowością prac nad projektem NatAmi". Dla hobbysty wystarczającym celem jest przedłużenie o kilka - kilkanaście lat życia klasycznej Amigi. Przecież kiedyś wysiądą ostatnie egzemplarze wyprodukowane przez Commodore i Escom. Moja A1200 ma się doskonale, póki co. Ale dobrze wiem, że pewnego dnia padnie ze starości, po prostu. Zatem ja zwyczajnie (i pewnie wielu takich nawiedzonych jak ja)chcę sobie kupić nową/starą maszynę. Żeby jeszcze moje wnuki mogły się DPaintem pobawić bez emulatora.

Z szacunkiem
Des
[#39] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip

@pawelini, post #37

Raczej na DVD, z możliwością instalacji na dysku twardym ;)
[#40] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip

@pawelini, post #37

Albo na jednej karcie pamieci CF, rowniez obslugiwanej przez NatAmi.

---------------------------------------
NatAmi - od fanow Amigi dla fanow Amigi
[#41] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip

@Banter, post #40

o...a podobno soft ładowany do amigi inaczej niz z dyskietki 3,5 cala ..traci magie amigowosci. Ponoc ładowanie softu inaczej niz z dyskietki jest nieamigowe..wiec jak to? superfrog z carty CF? BLUZNIERCA ! ;)
[#42] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip

@DRACOX, post #41

Chodzi o hipotetycznego nowego Superfroga 2.

Wyglada na to, ze nieco zazdroscisz natywnego, klasycznego a jednoczesnie nowoczesnego, kompatybilnego z Amiga sprzetu na ktory amigowcy czekali od lat ok, racja
[#43] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip

@Banter, post #42

hipotetycznego? :) tozto naduzycie tego slowa. team 17 napewnio nie zrobi SF na natami . zrodel tez nie da, a smutni panowie w czarnych garniturach z czarnymi skorzanymi walizkami skutecznie zatrzymaja fanowski projekt. jak narazie jedyne co powstaje dla natami to ten SHMUP , ktory wyglada amatorsko , strasznie amatorsko (ale udowadnia ze natami jest szybsze niz ps3! :))
[#44] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip

@DRACOX, post #43

Smutne to sa Twoje wywody

Na NatAmi powstaje nie tylko 194X Deluxe. Moze Cie zadziwic to, co wyjdzie na NatAmi, biorac pod uwage chociazby obslugiwana ilosc pamieci CHIP
[#45] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip

@Banter, post #44

to podaj przyklady tych killer-apps dla natami , bo niestety 194X Deluxe to rzecz ktora wypada schowac do piwnicy a nie sie chwalic. chwalic to by sie bylo jakby zrobili cos na poziomie Ikarugi z 99 roku

screen dla tych co nigdy nie mieli okazji zobaczyc:

http://hg101.kontek.net/rsikaruga/ikaruga-7.jpg

chodzilo to to na 16MB, 200mhz SH4 ,Power VR2 8MB i 4MB ukladzie Yamachy .

czyli boska natami z super aga powinna z palcem w .. :)
[#46] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip

@DRACOX, post #43

"to pewnie do tych "profesjonalnych" amatorskich gierek pisanych specjalnie dla natami ,dzieki ktorej autor projektu udowadnia ze natami jest wydajniejszym i szybszym sprzetem niz playstation 3"

"(ale udowadnia ze natami jest szybsze niz ps3! )"

Teraz pokaż gdzieś Ty to wyczytał, że Natami jest szybsza od PS3. Bo w FAQ projektu jedyne, co piszą na temat PS3, to:
The Natami will not be a competitor to a Wintel Desktop machine, nor will it be a PlayStation 3 killer.


Is the Natami faster than a current console?
The goal of the Natami/SuperAGA design is not to beat the PlayStation 3. The NatAmi intends to improve the original Amiga design to be more useful today.
[#47] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip

@snajper, post #46

wiec przejrzyj sobie dokladnie forum :) jest nawet topic w ktorym porownuja ile fps wyciagnelo ps3 w 194X Deluxe ,ile maszyny z os4 a ile NatAmi , gdzie BigBoss projetu ucilnie wpiera ze to nie kod programu jest kulawy tylko natmi taka potezna . Widzisz projekt jest fajny i regularnie sledze forum, nawet kibicuje by go ukonczyli. jedynie nie znosze jak ktos wciska straszny kit,a od strony natami i jej fanow wyszlo wiele kitu .

Ostatnia edycja: 31.05.10 01:46:32
[#48] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip

@Banter, post #44

Co z ta pamięcią chip ? Coś powstanie w dużych rozdzielczościach? Starociom nic to nie daje. A samą natami zabija fakt, że nawet jak już to ktoś niezwiazany kupi i podłączy do swojej 19 lcd to przeżyje srogi zawód jakościowy, że o mizerii i bylejakosci gierek sprzed dwudziestu lat nie wspomnę. W rozdzielczościach "komorkowych" jeszcze całkiem do niedawna może i miałoby to sens, choć i ten rynek uciekł. Ja wiem, że każdy gloryfikuje pozytywny swej młodości, po co je psuć, ja nie dotykam, niech zostaną w pamięci jakimi były zupełnie inny odbiór ma odpalenie gierki na tv i modulatorze niż protezach sprzętowo-softwarowych
[#49] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip

@DRACOX, post #47

Wyjaw nam jaki kit ze strony NatAmi Twoim zdaniem wyszedl?

Widac,ze nie rozumiesz wynikow benchamarku dla 194X Deluxe. One nie pokazuja, ze 68k w NatAmi jest szybsze od PPC w PS3, to chyba jest jasne. One pokazuja, ze Blitter ukladu SuperAGA NatAmi jest szybszy niz FBLIT na przytoczonych procesorach PPC.

Nikt nie mowi, ze to jest fair porownanie. NatAmi Team pokazuje po prostu jaka przewage ma pod pewnymi wzgledami amigowa architektura nad nawet takimi wspolczesnymi platformami. Wiadomo, jak trzeba wyposazyc PC zeby ciagnal WinUAE na maxa. A co dopiero potezniejsza NatAmi!

Poza tym testowane komputery nie maja nawet wystarczajacej ilosci pamieci graficznej, zeby robic sprzetowy blit, tak jak robi to NatAmi, ktora wystarczajaca ilosc owej pamieci posiada, wspominajac chociazby oszalamiajaca ilosc pamieci CHIP w NatAmi

NatAmi oczywiscie nie ma wiekszej mocy obliczeniowej niz PS3. Natomiast NatAmi, podobnie jak niegdys Amiga moze smialo konkurowac pod wieloma wzgledami z nowoczesnymi platformami.

Przypomnij sobie jak plynnie chodzily gierki na Amidze 500/1200 a jak na niby wiecej taktowanych Piecach. Tu nie chodzi tylko o megaherce, tu chodzi tez o architekture. A czasami nawet nie o architekture, ani moc obliczeniowa vide iPhone.

A BigBoss ma racje. NatAmi JEST potezna. Tylko niektorzy nie chca w to wierzyc i to jest zabawne ok, racja W takim wypadku polecam poczekac na Video Stage II...

Pozdrawiam serdecznie

Ostatnia edycja: 31.05.10 02:46:24
[#50] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip

@DRACOX, post #33

>> czyli podsumowujac typowy klasykowiec to czlowiek ktory z zalozenia skazal amige na totalne wymarcie

Nie skazał. Klasykowiec to człowiek, który potrafi to dostrzec.

>> czyli podsumowujac typowy klasykowiec to czlowiek ktory z zalozenia skazal amige na totalne wymarcie, a pod pojeciem amiga widzi jedynie odpalaczke starych gierek.

Amigę odpalam codziennie. Grałem w coś... w zeszłym miesiącu.
To, że nie widzisz innych zastosowań dla starej Amigi niż gry, nie oznacza, że takowych nie ma.

>> stara amiga ma klimat ..bo jest stara , jest retro..a natami? nie ma retro klimatu..jest NOWYM ,acz dziwacznym i archaicznym oraz DROGIM kawalkiem sprzetu..bez tego "retro"

Klimatu nie ma plastik i krzemu. Klimat to przede wszystkim oprogramowanie, ale też duch twórców. Trudno mi to wyjaśnić, ale tak to widzę.
[#51] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip
A malkontenctwo ciagle to samo... "nie potrzebne, nie uda sie, utopia, kto to kupi, nikt nic nie napisze na to..." itd. itd.

Ludzie kochani darujcie sobie te jeki. Nie jestem Nostradamusem, nie jestem w stanie przewidziec czy NATAMI osiagnie sukces na taka miare jaka by nostalgicznych klasykowcow usatysfakcjonowala, ale jestem pewien jednego. Filozofia przyszlosci Amigi jaka kieruja sie nostalgicy z pewnoscia ma wieksze szanse powodzenia niz utopijne wpatrzenie w jakies nowe Efiki, Pegasosy, X1000 itp. urzadzenia. To wlasnie jest najwieksza strata potencjalu i pieniedzy, bo nikt o zdrowych zmyslach nie uwierzy w to, ze Amiga w takim pojeciu ma jakiekolwiek szanse na konkurencyjnosc ze swiatem PC.

Wojna przegrana, koniec, nic tu sie nie zmieni. Jedyne wyjscie i ratunek dla waszej filozofi, to przepisanie najnowszego amigowego OSa tak, zeby dzialal na sprzecie PCtowym. Tym samym bedzie mozna wlaczyc sie do ideologicznej wojny lepszego z gorszym w ktorym narazie spor toczy MS z Linuxem. Czy to dla was bedzie dalej siwat Amigowy, to juz jest inna sprawa, bo dla klasykowcow juz dawno nim nie jest, bo ani Pegasos ani jemu podobne urzadzenia, nie maja dla nas wiele wspolnego z tym co bylo Amiga. Oczywiscie mozecie uznac moje slowa za swietokractwo, ale takie sa fakty, tak obecnie wyglada rynek i nic tu sie nie zmieni.

Jedynym ratunkiem dla Amigi, o czym wielokrotnie pisalem i argumentowalem to odwolanie sie wlasnie do tego co stanowilo sile spolecznosci Amigowej. Ja wiem, ze obraza sie swietlicowi programisci, ktorzy nie grali na Amigach, nie tworzyli muzyki, nie robili grafiki, nie chodzili na "copyparty", ale tak to wygladalo. Amiga byla funsprzetem do rozrywki i to stanowilo jej sile i ogrom otaczajacej spolecznosci. Dzisiejszym zadaniem dla takiej NATAMI jest osadowienie sie w niewykorzystanej jeszcze do konca niszy retrogrania z posmakiem realizacji niespelnionych marzen z przed lat. Po to wlasnie owy zapas mocy, ktora naturalnie nikogo nie zaszokuje gdy bedzie porownywal ja do obecnych PCtow, ale wzbudzi szacunek i obudzi dawne marzenia w kontekscie klasykow.

Gry nie musza miec grafiki porownywalnej z najnowszymi PCtowymi produkcjami, wystarczy aby mialy tyle grywalnosci co wiekszosc amigowych, starych gier w polaczeniu z choc troszke poprawionymi parametrami owej grafiki. Wszak dzisiaj w tych wypasionych graficznie grach, najbardziej brakuje wlasnie owych odkrywczych pomyslow i grywalnosci.

Po cichu, widze NATAMI jako multiplatformowy sprzet retro na ktorym beda dzialac nie tylko gry z klasycznej Amigi ale i C64, Atari, Amstrada, Spectrum itp. Oczywiscie systemowo bedzie przewodzic nurt Amigowy. Mysle ze jest to mozliwe.

Ostatnia edycja: 31.05.10 07:58:17

Ostatnia edycja: 31.05.10 08:02:46
[#52] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip
ciekawe rozwiazanie i prace poszly z kopyta .. wieksze zainteresowanie z mojej strony niz nowa X-1000 czy mosem na maca..
trzymam kciuki !!
[#53] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip

@Duracel, post #51

Amiga byla funsprzetem do rozrywki i to stanowilo jej sile i ogrom otaczajacej spolecznosci

Amiga była sprzętem, który za relatywnie niewielką kasę dawał użytkownikowi olbrzymie możliwości. A Natami? Cóż...

Oczywiscie mozecie uznac moje slowa za swietokractwo

Świętokradztwo, na Wielkiego Minera.

Filozofia przyszlosci Amigi jaka kieruja sie nostalgicy z pewnoscia ma wieksze szanse powodzenia niz utopijne wpatrzenie w jakies nowe Efiki, Pegasosy, X1000 itp. urzadzenia

To Twoje zdanie. Czy masz rację - przekonamy się niebawem (?).

Co do prędkości blitowania - pozwól, że przytoczę słowa kierownika, znalezione na forum MorphZone:

All functions supported by MorphOS OpenGL implementation are accelerated by hardware. And it certainly beats feature-wise what the natami will (or will not) provide.
[#54] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip

@Minniat, post #35

Pierwsze co mi się nasunęło to właśnie: Superfrog w 65 tysiącach kolorów i z 16-bitowym dźwiękiem i wykorzystujący te 16 MB CHIP RAM-u.

A zastanów się chwilę: Relatywnie wydajne procesory 040, 060 i PPC + większe ilości pamięci, oraz systemy RTG, stanowiące podstawę dzisiejszych standardów, zaczęły zachodzić pod strzechy kilkanaście lat temu. Dekadę temu były już w powszechnym użyciu. Gdyby ktoś miał chęć na face-lifting Superfroga, to już dawno temu istniały maszyny zdolne to pociągnąć. I jakieś 10x więcej potencjalnie zainteresowanych nabywców.

A Ty wierzysz, że teraz, w tej zabitej dechami niszy, jaką stało się amigowe środowisko, ktoś nagle dozna olśnienia, bo zobaczy lekko podrasowanego klona amigi w wersji sprzed 1,5 dekady?
[#55] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip

@Daclaw, post #54

Odświeżony Superfrog to może być teraz taki Duke Nukem Forever postamigowej rzeczywistości.
[#56] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip
ale idiotyzm z tym 16 MB chipu, niech ktoś mi powie w czym to jest lepsze od karty gfx, to wymyslanie koła od nowa
[#57] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip

@Daclaw, post #54

A Ty wierzysz, że teraz, w tej zabitej dechami niszy, jaką stało się amigowe środowisko, ktoś nagle dozna olśnienia, bo zobaczy lekko podrasowanego klona amigi w wersji sprzed 1,5 dekady?


Ja mysle, ze wbrew pozorom jest to calkiem realne. Ludzie, ktorzy kiedys posiadali Amige, byli nia zauroczeni po pachy i ktorych bylo miliony nagle nie znikneli. Mam wiele dowodow na to, ze pomimo ich "uspienia" pomimo tego, ze nie sa aktywni na poletku Amigowym, to o Amidze wciaz pamietaja, trzymaja ja po strychach i piwnicach z powodu sentymentu.

Trzeba sobie zdac sprawe, wcale bez przesadnego romantyzmu, ze Amiga nie byla zwyklym zjawiskiem na rynku elektroniki, to byl sprzet ponadczasowy, bardzo wazny dla historii i rozwoju tego rynku, a co za tym idzie bardzo silnie, bo emocjonalnie zwiazany z ludzmi ktorzy ja posiadali. Na dawnych Amigowcow wciaz sie natykam w roznych miejscach i to co ciagle mnie uderza to fakt, ze dla nich jest to bardzo emocjonujace wspomnienie i wciaz zywy temat gdy zaczynaja o nim mowic. Wciaz zapalaja im sie iskierki w oczach gdy o niej wspominaja.

Wbrew pozorom naprawdę nie wiele potrzeba aby Natami odnioslo sukces. Potrzebna by byla porzadna reklama, aby owi dawni Amigowcy o niej uslyszeli. Nowi, mlodzi, potencjalni nabywcy tez by sie zainteresowali, bo moda na retrogranie wzrasta, a i na obecnych zlotach widac ludzi, ktorzy za czasow swietnosci Amigi srali w pieluchy.

Niestety jak nie trudno sie domyslec, to "tak niewiele", jest jednak malo realne, bo nie sadze aby druzyne Natami bylo stac na potezna kampanie reklamowa, ktorej Natami naprawde jest warte.

Do tego potrzeba by konsolidacji srodowisk Amigowych, ktore dostrzegly by w Natami (mimo zupelnie innych celow w ich wlasnej wizji przyszlosci Amigi), ze moze to byc doskonaly srodek do celu, ktory moze przypomniec o temacie Amigi, a co za tym idzie, takze o Amiga OS.
[#58] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip

@Duracel, post #51

Amiga byla funsprzetem do rozrywki i to stanowilo jej sile i ogrom otaczajacej spolecznosci.

Otóż nie. Ani fun, ani system, ani nawet zapach - to wtórne dorabianie ideologii.

O sile Amigi, Atari i klasycznego Maca stanowiło unikalne oprogramowanie, dla którego nie istniały odpowiedniki w porównywalnych cenach dla sprzętu podobnej klasy. Kiedy się pojawiły, dla "alternatywnych platform" nadeszły ciężkie chwile. Przetrwał to jedynie Mac za cenę daleko posuniętej unifikacji. Z tym, że Mac zawsze trzymał funkcjonalność odpowiadającą ogólnie przyjętym standardom i robi to nadal. Amiga zawsze miała z tym problem.

Gry nie musza miec grafiki porownywalnej z najnowszymi PCtowymi produkcjami, wystarczy aby mialy tyle grywalnosci co wiekszosc amigowych, starych gier

Ależ o racji bytu Amigi w domach stanowiło dokładnie to, że gry na nią miały lepszą grafikę, itp., niż pecetowe produkcje z tego samego czasu. Potem nadszedł Doom i racja bytu poszła w niebyt.


Ostatnia edycja: 31.05.10 10:52:34
[#59] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip

@rzookol, post #56

W niczym nie jest lepsze, ale jest za to "natywnie amigowe", cokolwiek miałoby to znaczyć
Z drugiej strony, biorąc pod uwagę że każdy może realizować jakiś tam cel wedle własnego widzi mi się, to w kategoriach "da się" jest to akceptowalne. Gorzej jak przez fanów tegoż rozwiązania zacznie do tego być dorabiana ideologia, że to jedyne słuszne i wydajne rozwiązanie, które zapewnia bla, bla, bla...
[#60] Re: NatAmi działa z 16 MB pamięci Chip

@Duracel, post #57

Trzeba sobie zdac sprawe, wcale bez przesadnego romantyzmu, ze Amiga nie byla zwyklym zjawiskiem na rynku elektroniki, to byl sprzet ponadczasowy, bardzo wazny dla historii i rozwoju tego rynku, a co za tym idzie bardzo silnie, bo emocjonalnie zwiazany z ludzmi ktorzy ja posiadali.

Ale to BYŁO i nie wróci. Podobnie jak nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie już uciekał z kina, cokolwiek pokaże się na ekranie, choć bracia Lumiere uzyskali taki efekt bez większych problemów. Jak już wielokrotnie pisałem, zmieniły się realia i podejście do komputera jako takiego.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem