Komentowana treść: PiStorm przechodzi na WarpOS
[#61] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@_DiskDoctor_, post #60

Tak. Chodzi o tłumaczenie 1:1 wielu kodów operacji. Z drugiej strony, w przypadku kodów operacji 68k tłumaczenie jest często bardzo skomplikowane. Z tego, co zrozumiałem, postrzegają oni PPC również jako alternatywę dla trybu natywnego ARM, ponieważ ARM bardzo różni się w zależności od rodzaju posiadanego procesora ARM i nie chcą uzależniać się od jednego konkretnego układu. Przynajmniej tak to zrozumiałem. Emulację PPC łatwiej zaadaptować (przynajmniej jeśli dobrze to zrozumiałem). Oczywiście WarpOS ma bardzo dobre wsparcie dla bibliotek i kompilatorów OpenSource itp. – znacznie lepsze niż 68k. Oczywiście integracja FPU może nadal nieco spowolnić działanie. Zobaczymy.
1
[#62] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@MagicSN, post #61

Nie bardzo rozumiem, KAŻDY procesor zgodny z ARMv8 obsługuje zestaw instrukcji aarch64. To jest zestaw bazowy i czy to będzie Cortex A72 w jakimś Allwinnerze, czy M3 w Applu, czy jakiś układ szajsunga, albo qualcomma to nadal ten zestaw będzie dla nich wspólny. Mogą być różnice w NEON lub SVE. Ale nie w aarch64!
[#63] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@Don_Adan, post #45

link

Skoro scenowcy robia juz dema.


Jak się wyłączy obraz i zostawi samą muzykę to mamy całkiem fajne demo.
[#64] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@crimart, post #35

Nic osobistego; ale o co chodzi z "sukcesem" A6000?
Czy to nie jest po prostu Apollo V4+ Standalone wsadzone w wydrukowaną na drukarce obudowę ala...kind of home made Amiga 600 i dobraną 3th party klawiaturą?
Są tam jakieś benefity względem tego istniejącego od wielu lat projektu faga?
Przepraszam z góry za ignorancję, ale ilość nowych projektów mnie rozproszyła.Cy


Sukcesem to jest sprzedaż nowego C64 (ponad 11tyś sztuk), albo ZX Spectrum Next...
A6000 - 40szt za absurdalną cenę... Równowartość dwóch nowych konsol w drukowanej obudowie...

Żeby to był sukces to cena musiałaby spaść o połowę, a obudowa utrzymywać jakość produktu sklepowego... I to się da zrobić... Trzeba trochę odpuścić pazerność i pojeździć po świecie... Ogarnąć tak jak to ogarnął Perifractic
6
[#65] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@miki1406, post #64

[*] A6000 - 40szt za absurdalną cenę... Równowartość dwóch nowych konsol w drukowanej obudowie...


to jest śmieć wszytko w temacie
[#66] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS
a pamietacie jak sobie zartowalismy o PPC w A600? ja tez juz nie, za stary jestem, ale teraz widze ze to sie ma szanse spełnic :D
[#67] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@Valwit, post #66

tak to jest super temat
[#68] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@Dorian3d, post #65

Czyzbys zainwestowal kase w jakis inny nieprzyszlosciowy projekt zwiazany z Amiga?
Ale zainspirowales mnie, kupie tego "smiecia" o ile znajdzie sie jakis chetny na moja A4T.
Bo to nie tyle smiec, ale duzy i ciezki grat.
Calkowicie bezuzyteczny obecnie.
1
[#69] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@Don_Adan, post #68

The A1200 za 189 euro zje te wszystkie Pistormy i Vampiry na śniadanie.
[#70] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@rbej1977, post #69

Chociaż THEA1200 będzie dobrą maszyną, EmuPPC na niej nie zadziała. I choć nie wiem, jaki procesor tam jest, spodziewam się, że będzie w podobnym zakresie – z PiStormem mającym tę przewagę, że nie korzysta z pełnej emulacji systemu. Ale tak, oba są dobre. Oczywiście mogliby mnie zaskoczyć i umieścić tam Pi5 ^^
2
[#71] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@MagicSN, post #70

Takie The A1200 powinno być bazą sprzętową do dalszego rozwoju Amigi. Na nią pisać nowe systemy operacyjne i przenosić już istniejące.
1
[#72] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@rbej1977, post #71

Nie, nie powinna (choć fajny nostalgiczny produkt może być)
No chyba, że słowa Borga wiecznie żywe

Ostatnia aktualizacja: 23.10.2025 19:11:26 przez Jacques
[#73] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@rbej1977, post #71

Takie The A1200 powinno być bazą sprzętową do dalszego rozwoju Amigi. Na nią pisać nowe systemy operacyjne i przenosić już istniejące.

Ile osób tyle opinii i wizji idealnej klasycznej Amigi.
Świat Amigi Classic w tej chwili jest strasznym bałaganem. Pisanie czegoś na tę platformę to koszmar, bo trzeba ogarnąć ogromny wachlarz, bardzo różnych rozwiązań sprzętowych o bardzo różnych osiągach, różne wersje systemów. To jest bardzo irytujące i zniechęcające w porównaniu z tworzeniem dla: AmigaOS4, MorphOS czy AROS. Nawet przyjemniej robi się coś co zadziała na całej tej trójce NG niż na wszystkich cudach zaliczających się do Amigi Classic. I z tego co widzę bałagan raczej będzie się pogłębiał.
4
[#74] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@MDW, post #73

Hmm.... Jeśli kod będzie dobrej jakości systemowy to jest naprawdę spora szansa że pójdzie tak na najbardziej klasycznych jak i na NG.
[#75] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@MDW, post #73

Pisać program na MorphOS, potem gcc-mos2wos i użytkownicy PiStorm + EmuPPC jak i kart PowerPC w Amy oraz prawdopodobnie systemu AmigaOS4x będą zadowoleni :)
1
[#76] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@pisklak, post #74

Zgadza się, szansa powinna być właściwie stuprocentowa. Ale gdy czytam niektóre wątki w forum odnośnie problemów na różnych wersjach systemu i na różnych konfiguracjach sprzętu, to tracę wiarę w taką szansę.
Zresztą nieistotne, ja na pewno od takiego bałaganu będę trzymał się z daleka, bo AmigaOS3 naszpikowany aminetowymi łatkami irytował mnie już 25 lat temu. Niech inni się w to bawią.
1
[#77] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@waldiamiga, post #75

Niby tak, ale gdy coś się chce zrobić na AmigaOS3 to zawsze trzeba czegoś szukać, komibnować, zawsze czegoś brakuje, coś niby jest ale ma błędy, coś ktoś zaczął ale porzucił. To jest takie zniechęcające... Są lepsze amigowe światy w które można się bawić.
3
[#78] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@rbej1977, post #69

Co to znaczy zje?
Emulator mnie nie kreci.
Przeciez tam uzytkownicy beda mieli jakies dziwne problemy zwiazane z odpalaniem nowego systemu czy gier czy dem.
Tak jak to jest w przypadku THEA500, ze ja hackowali uzytkownicy.
Jak ktos lubi emulatory to ok, ja nie lubie.
1
[#79] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@MDW, post #77

Niby tak, ale gdy coś się chce zrobić na AmigaOS3 to zawsze trzeba czegoś szukać, komibnować, zawsze czegoś brakuje, coś niby jest ale ma błędy, coś ktoś zaczął ale porzucił. To jest takie zniechęcające... Są lepsze amigowe światy w które można się bawić.


Zależy co się robi. Jeśli się tworzy/programuje/kompiluje to może tak. Ale z perspektywy osoby takiej jak ja, która używa systemu, nic nie trzeba kombinować ani szukać... Mam postawione systemy 3.1 na A1200 i A600 wiele lat temu i w samych systemach w ogóle nie mam potrzeby grzebania. One działają, w pełnej oczekiwanej przeze mnie funkcjonalności. Nic się nie sypie, nic nie trzeba dogrywać. Jedyne co sobie dogrywam to nowe dema, które się pojawiają i instalki whdload

Ale wiadomo, jak masz lepszy amigowy świat to baw się tam
1
[#80] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@MDW, post #73

Nie, to nie problem. Na przykład zajęło mi 2 dni przeniesienie RetroArch z AmigaOS4 na MorphOS. Największym problemem nie jest „różne platformy”. Największym problemem jest „68k”. To rzeczywiście koszmar. Problemy z kompilatorem, optymalizatorem, brak bibliotek…
Więc jeśli ktoś na przykład zasugeruje „pozbądźmy się wszystkich tych różnych platform – używajmy tylko 68k” -> to nie czyni sprawy lepszą. Sprawia, że ​​jest GORZEJ. DUŻO GORZEJ. Jeśli chcesz pozbyć się jednej z platform, to tą, której powinieneś się pozbyć, jest 68k. Ale 68k jest obecnie najpopularniejszą ^^ Mimo to uważam plany dotyczące EmuPPC za bardzo dobrą rzecz, ponieważ wtedy przynajmniej w przypadku gier high-end nie muszę zawracać sobie głowy problemami z kompilatorem 68k (w przypadku gier low-endowych nadal muszę oczywiście tworzyć wersje 68k).
5
[#81] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@Don_Adan, post #78

Istnieje OGROMNA różnica między kompletnym systemem emulowanym a emulacją procesora. Amiga z PiStormem to w zasadzie Amiga. Jedyne, co emuluje, to procesor. Nie ma dużej różnicy, jak gdybyś „wtedy” korzystał z CyberstormPPC (no dobrze, emulacja procesora była wtedy tylko wersją beta – ale wciąż pamiętam, jak wszyscy chcieliśmy, żeby była na tyle dobra, żeby nie potrzebowała już starego, aktywnego 68k).

Mniej interesuje mnie osobiście FPGA. Jest dobry do prototypowania, ale znacznie wolniejszy niż inne opcje. Oczywiście są dziedziny, w których FPGA sprawdza się znakomicie, na przykład tworzenie nowego sprzętu graficznego... lub przebudowa niestandardowych układów scalonych.
3
[#82] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@MagicSN, post #81

Generalnie skoro emulacja CPU jest zła i niepotrzebna... To czemu oryginalny soft z tej dodatkowej mocy korzysta? Czy także jest zły i niekoszerny skoro każdą podaną moc potrafi przełożyć na prędkość działania i wygodę użytkowania?

A może emulacja szczypie dlatego, że za grosze zjada z butami kosztujące worek pieniędzy niewielkie przyrosty bazujące na oryginalnym HW? I jest niejako solą w oku?

A na końcu Ci najwięksi obrońcy ori HW korzystają z softu, który pojawił się tylko dlatego, że ktoś zrobił go "bo było dla kogo"... Bo PiStorm rozpopularyzował mocny setup... Chyba, że uważacie, że Blizzardy PowerPC po 6-8k rozpopularyzowały mocne Amigi ostatnio
[#83] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@miki1406, post #82

Chyba, że uważacie, że Blizzardy PowerPC po 6-8k rozpopularyzowały mocne Amigi ostatnio
.
Mój Blizzard 603e/330 Mhz jest wolniejszy niż 060/105 Mhz w Settlers 2:).
[#84] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@fazior, post #83

Mój Blizzard 603e/330 Mhz jest wolniejszy niż 060/105 Mhz w Settlers 2:).


Bo obstawiam, że gra była pisana pod 68k z założeniem - minimalne wymagania 060/105, a optymalne PiStorm :)
1
[#85] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@MagicSN, post #70

Oczywiście mogliby mnie zaskoczyć i umieścić tam Pi5


a pistorm na raspi5 poleci? bo sie achitektura dosc mocno zmienila i nie bylbym pewien czy starszy nie bedzie szybszy
[#86] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@Valwit, post #85

Raspberry/Pi ma piny od GPIO za RP1 i dochodzi za dużo narzutów czasowych na komunikację z Amigą.
[#87] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@hrw, post #86

Specyfika samego PCIE nie gwarantuje odpowiednio szybkiej reakcji. A nie da się przerzucić całego interfejsu 68k na FPGA, bo jednak stan portów zależy też od tego co się dzieje w środku procesora ;) A to się dzieje na ARMie. Innymi słowy to jest bardzo wrażliwa czasowo ścieżka między "rdzeniem 68k" a symulowaną magistralą zewnętrzną 68k. Lag na pcie wynosi nawet kilkaset ns. To za dużo. I to jest też powód dlaczego prawdopodobnie nigdy płytki o podobnej konstrukcji nie będą mogły być zastosowane w takiej formie w jakiej działa pistorm. Czy jest inna opcja? No jest. Np. FPGA z rdzeniem Cortex A76 (i A55). Ma też od groma LE, że 5 wampirów by się zmieściło. Tylko koszt pojedynczego układu ~3k pln. Nice... Tylko po co to?
[#88] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@MagicSN, post #80

Jest tylu programistow na swiecie. Czy nie znajdzie sie ktos kto zrobi kompilator, optymalizator i biblioteki dla m68k? Moze AI pomoze to napisac? :)
1
[#89] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@MDW, post #73

Pisanie czegoś na tę platformę to koszmar, bo trzeba ogarnąć

Przypomnij, kiedy napisałeś ostatnio coś na klasyka pod system.
3
[#90] Re: PiStorm przechodzi na WarpOS

@abcdef, post #87

Pokaż mi te "FPGA z rdzeniem Cortex-A76 (i A55)" bom zainteresowan.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem