[#211] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #210

Używałeś najnowszych bibliotek SDL2 w wersji 2.26.5 czy starszej? (2.26.3?)
Binarka w wersji r5r2 z marca tego roku?
[#212] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@waldiamiga, post #211

Używałem wersji z marca i starego SDL-a. A co, nowszy jest jakoś zauważalnie szybszy?
[#213] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #212

A co, nowszy jest jakoś zauważalnie szybszy?

Chyba nie, przynajmniej ja nic takiego nie zauważyłem... Ale zbyt długo nie sprawdzałem.
[#214] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@waldiamiga, post #213

Czy komuś udało się odpalić wersję z shaderami na najnowszym MorphOS-ie, najnowszym SDL2 i najnowszej becie sterowników od BigFoota? Jeśli tak, to jaką komendą?
[#215] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #214

OK, wygląda na to że beworld pomaga Cowcatowi od strony SDL. Co ciekawe - podobno wziął się też za SDL3, z którym dhewm3 współpracuje jakby lepiej (ale to bardzo wczesna wersja portu).

Tak czy siak - na wersji udostępnionej przez beworlda na MorphZone (wciąż SDL2) wygląda to obecnie tak:



Osobiście nie widzę jakichś ulepszeń w jakości wobec ostatniej wersji, chyba że ktoś postanowi wyprowadzić mnie z błędu.

Ostatnia aktualizacja: 18.03.2025 20:57:29 przez recedent

Ostatnia aktualizacja: 18.03.2025 21:05:23 przez recedent
6
[#216] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #215

Nio ślicznie to wygląda, u mnie ta gra przestała się uruchamiać chyba od wersji r6_4, (potem Cowcat podsyłał mi jeszcze jakieś wersje), dopiero ta, poprawiona przez Beworlda coś rusza, ale wygląda "nieco" gorzej, wciąż trzeba wypisywać parametr w konsoli? Przypomniesz mi jaki?
[#217] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@waldiamiga, post #216

r_skippostprocess 1
1
[#218] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@waldiamiga, post #216

:dubel:

Ostatnia aktualizacja: 19.03.2025 20:52:17 przez recedent
[#219] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #215

Wygląda na to, że beworldowska wersja pod SDL3 działa zdziebko lepiej od tej spiętej z SDL2:



Ale trochę detali zmniejszył :)
U mnie jak zetnę wszystko na minimum i dam rozdziałkę 800x600 to w Timedemo wyciągam około 30 FPS.
3
[#220] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #215

Ależ mi się to nieprzeciętnie wiesza na A1138.
Być może przez to że tego laptoka mam do testowania sofru i jest tam bajzel jak diabli.
Muszę sprawdzić na A1139, A1145 od Ciebie chyba wyzionął ducha, ostatnio przeszło godzine go odpalałem, a teraz już nawet to nie pomaga.
[#221] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@waldiamiga, post #220

U mnie ten beworldowski jak nagrywałem film to odpalił się stabilnie dopiero za czwartym czy piątym razem, tak że tego...

EDIT: Odnośnie iMaca - mam wrażenie, że tam pada ten magiczny układ "Kodiak", czyli coś w stylu applowskiego "super-mostka". Jaki objaw? Nie widzi pamięci?

Ostatnia aktualizacja: 20.03.2025 21:15:28 przez recedent
[#222] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #221

EDIT: Odnośnie iMaca - mam wrażenie, że tam pada ten magiczny układ "Kodiak", czyli coś w stylu applowskiego "super-mostka". Jaki objaw? Nie widzi pamięci?

Wygląda to tak, po naprawie PSU sprzęt odpalał za trzecim-czwartym razem , pierwsze włączenie szary ekran po chwili wiatraki na maxa, drugie też (albo nie, bo za drugim razem był czarny ekran), za trzecim odpaleniem czarny ekran, czwarte odpalenie - ładowanie systemu i można działać. Całość zajmowała 1,5-2 min.
Teraz przez 25-30 włączeń mam szary ekran i po chwili wiatraki na maxa.
Po którymś razie uda się uruchomić system (ale to z godzinę schodzi) i jest stabilnie jak skała, każdy reset, system wstaje... aż do czasu wyłączenia na dłuższy czas, bo sytuacja się powtarza.

Mi to na kondziory wygląda, tylko nie wiem czy na płycie czy PSU.

Ostatnia aktualizacja: 20.03.2025 21:32:34 przez waldiamiga
[#223] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@waldiamiga, post #222

A może bateria?
[#224] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@KM_Ender, post #223

W imacu ?
[#225] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Kwiatki, post #224

Pewnie chodziło mu o bateryjkę 2032.
1
[#226] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #225

Dokładnie.
[#227] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@waldiamiga, post #220

Przetestowałem najnowszą wersję (tę wymagającą SDL3). W porównaniu do wcześniejszej jest bardzo stabilna. No i nieco szybsza - zamiast 12,9 uzyskałem 14,2 FPS w timedemo :D
3
[#228] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #227

Wersja SDL3 odpala mi się bez większych problemów,niebo a ziemia w porównaniu do poprzedniej wersji.

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2025 22:18:39 przez waldiamiga
1
[#229] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #227

Faktycznie działa to naprawdę zgrabnie. Nie jest jakoś rewelacyjnie płynnie, ale mi to nie przeszkadza, bo i tak nie lubię grać (w FPS zwłaszcza). Jednak jak na sprzęt z 2005 (PowerBookG4) jest wręcz bardzo dobrze. Akurat wyjątkowo oamiętam jak to wtedy chodziło na przeciętnych pecetach. Nie było za dobrze. Tym bardziej, że ta wersja chyba wygląda już całkowicie tak jak powinna. Na pierwszy rzut oka braków w grafice nie widać.

Jednak udało się ten projekt dociągnąć do sensownego stadium. szeroki uśmiech
[#230] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MDW, post #229

Sensowne to będzie wtedy, kiedy dociągnie do mniej-wiecej tylu GPS co pod OSX na tej samej maszynie.
3
[#231] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #227

Na moim A1333 maksymalnie osiągnąłem 15fps w najniższej rozdzielczości i detalami na najniższym poziomie.
[#232] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Ponki1986, post #231

Do Dooma 3 potrzeba już akceleracji sprzętowej ze strony GPU.
[#233] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@rbej1977, post #232

Wieki temu odpaliłem tą grę na Compaq Evo N610 z P4 2.0 GHz i Radeonem 7500. Już samo menu z Marsem w tle nie dawało rady.

Sorki za off top - wczoraj uruchomiłem wersję BFG na Asus Vivobook z Ryzenem 5 7530U (zintegrowany GPU) i na full HD z odświeżaniem 120 Hz gra działa za jedwabiście.
[#234] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@rbej1977, post #232

Bardzo sprawną akcelerację sprzętową 3D mieliśmy już ponad ćwierć wieku temu na BVision.
Ale oczywiście Doom 3 to zupełnie inna epoka i zupełnie inne wymagania. Jeżeli Doom 3 rusza, działa i wygląda poprawnie, to znaczy, że Bigfoot już zrobił to co trzeba i gra dostaje niezbędną akcelerację GPU po stronie MorphOS/TinyGL. Chociaż na pewno jeszcze jest gdzie "grzebać" i zabawa jeszcze się nie skończyła.
[#235] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #230

Sensowne to będzie wtedy, kiedy dociągnie do mniej-wiecej tylu FPS co pod OSX na tej samej maszynie

Serio na OSX jest szybciej? No to faktycznie jeszcze coś można zrobić.

W tajemnicy przyznam się, że osobiście mam trochę w nosie samego Dooma 3, ale cieszę się, że MOSowy świat tak bardzo się na niego uparł, bo to tylko wyjdzie na dobre morphosowemu 3D.
1
[#236] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MDW, post #235

Gonienie za Doomem wiecznie aktualne, tylko Doom dostosowany do amigowej platformy
1
[#237] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Jacques, post #236

Słuszna uwaga. Jaka ami-platforma taki Doom. Można powiedzieć "pokaż mi Dooma, a powiem ci jakiego ami-rozwiązania używasz".
2
[#238] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MDW, post #235

Na tym samym komputerze (ale na innej karcie graficznej, bo - jak wszyscy wiemy - OSX nie pójdzie na pecetowej X1950, z kolei MorphOS nie zadziała na nVidii 6600) wygląda to tak:

2
[#239] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #238

No to faktycznie jeszcze trochę brakuje FPSów. Chociaż ja znam to tylko z PowerBookaG4 1,67GHz. Ty tam na G5 z tym szalonym Radeonem pewnie masz więcej.
[#240] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MDW, post #239

Tak to wygląda aktualnie (wersja 1.5.5 pre z 20.03.2025, działająca na SDL3). Uznałem, że wystarczy już timedemo, pora na kawałek faktycznej rozgrywki.
Tym razem nie wyłączałem żadnego postprocessingu (pewnie stąd te sporadyczne zacinki).

1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem