Chyba tak. Na moim dawnym MacuMini G4 @1.42 Ghz , 1GB RAM po MacosX był praktycznie niegrywalny przy detalach na low i najnizszej rozdzielczości. Coś jak Quake na 040.
Ostatnia aktualizacja: 06.01.2021 16:31:34 przez twardy
Na X1950XT na Powermaku G5 PCIe 2.3ghz doom3 jest superpłynny pod MacosX. Na MorphOsie jeszcze nie probowałem. Mak mini G4 miał przecież Radeona 9200, czyli straszną kupę.
Ostatnia aktualizacja: 06.01.2021 17:25:53 przez michal_zukowski
Czyli to nie jest to oryginalny port (dhewm3) tylko jakieś prywatne zastępcze modyfikacje.
Doom 3 powstał głównie dla pokazania gry cieni, świateł i innych efektów ... bez tego to bez sensu. :(
PS.
Na MZ Cowcat napisał, że to: "Proof of concept".
Ostatnia aktualizacja: 06.01.2021 18:44:14 przez Amig_OS
Ty, stefkos i redecent czepisliście się portu HunoPPC ReboornTCWS a wyglądał sto razy lepiej.
Teraz pokazując taki gniot i pisząc, że to Doom3 nie widzicie problemu - ... bo mozna sobie postrzelać :)
To tak w kwestii formalnej.
PS.
To co ludzie chcą głównie dla MorphOSa napisali na MZ:
AmigaOS4 ma shadery, ale nie takie żeby sobie prosto Dooma3 portować. Dlatego też jest tak mało gier z shaderami na AmigaOS4.x. Chyba Daytona nadal pracuje nad jakimś ogarnianiem tego w AOS4.
Trochę to brzmi jak sztuka dla sztuki ;) Ale wracając do tematu to z tego co znalazłem, to były jakieś próby portowania tej gry ale chyba nic z tego nie wyszło. Może chociaż jakaś alpha się pojawiła czy coś? Chętnie bym zobaczył.
Ty, stefkos i redecent czepisliście się portu HunoPPC ReboornTCWS a wyglądał sto razy lepiej.
Na pewno doskonale pamiętasz, że porównywaliśmy Reborna to Return i okazało się, że Reborn w porównaniu do Return wyglądał jak miękka kupa, a powinno być na odwrót.
Moje zdanie o tym porcie napisałem choćby na morphos.pl i na Gadaczu PPA - żebyś nie musiał daleko szukać:
raczej tech demo, niż faktycznie "Doom3"
Z Doom 3 sprawa nie jest jeszcze wcale przesądzona. Wszystko zależy od tego jak bardzo autor się zaweźmie, żeby zrobić tę grę na starym silniku (bez shaderów), który ponoć działa na Linuksie, a na MorphOSie sprawia jakieś problemy.
Na pewno ta binarka nie jest warta osobnego newsa. Cieszę się bardzo, że coś powstaje, ale na przedwczesną euforię gra w obecnym kształcie nie zasługuje (podobnie jak za wcześnie było w przypadku RebornTCW). Jedno na plus - na pewno więcej ludzi pobierze, przetestuje i zgłosi bugi do autora. Może nawet ktoś się zlituje, zerknie w kod źródłowy i pokaże palcem co poprawić?
P.S. Generalnie to i tak jest duży postęp:
pierwszy film na YT:
najnowszy film na YT:
Ostatnia aktualizacja: 06.01.2021 19:27:04 przez recedent
Moze warto sie bylo czepiac, szczerze mowiac to fajnie jakbys przypomnial co tam napisalem.
Wiesz, ja nikomu nigdy nic nie zabranialem. Jezeli podobal Ci sie RTCW to grales, jezeli Quake to grales. Moge miec swoja opinie czyz nie?
Dla mnie to tak jak napisales to "proof of concept" nic wiecej.
- tak ludzie by chcieli wsparcie dla nowszych kart
- nowe karty, nowe sterowniki
- tu bym nie mieszal dwoch systemow monetarnych. Uzytkownikow X5000 jest malo, jeszcze mniej uzywajacych na nim MorphOS'a.
Nie ma zamiaru wchodzić z Tobą w polemikę bo zakończyłem ją w tamtym wątku.
Nie będę dodawał Ciebie czy grxmrx do ignorowanych bo nie bawię się w takie głupoty.
O ile pamietam to os4 nie ma wsparcia dla tych starszych shaderow, tych przypominajacych assemblera.
Do tego OpenGL ES a nie pelna implementacja.
AROS pokazal ze mozna sportowac Dooma3 majac dobra implementacje i sterowniki dawno temu.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies
(ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach.
Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy
niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki
internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.