[#1] oszustwo SuperBonia
drodzy amigowcy,
pragnę was przestrzec przez Panem SuperBonio.
Po zakupie w RetroAmi karty Furia EC020 i podpięciu jej do jednej z dwóch moich amig 600, okazało się iż złącze IDE nie działa, przez co nie można wczytać WB. Z tego też powodu podpiąłem ją do drugiej amigi 600 (ide nadal nie dzialalo). uznałem, iż problem musi być z kartą CF. Zakupiłem kartę Sandisk Ultra 8GB 30MB/s oraz Extreme III 4GB. Na wszystkich kartach port ide nie działał wraz z zainstalowaną furią, a po odpięciu jej wszystko zaczynało działać. zwróciłem się więc do sklepu retroami, który to sprzedał mi furię z prośbą o pomoc. obie amigi oddałem na serwis do pana SuperBonio 6 kwietnia. Przez 2 miesiące nie miałem z superboniem praktycznie żadnego kontaktu. dodatkowo poinformowałem superbonia o tym iż druga a600 posiada wadę, mianowicie brak koloru czerwonego na rgb. obie płyty otrzymałem po 8 tygodniach od oddania - 2 czerwca - i okazało się, że nadal posiadają te wady. superbonio zainkasował za swoją "super" usługę 125zł (podobno ze zniżką). usługa ta natomiast nie została wykonana.

przestrzegam przed superboniem!!!
[#2] Re: oszustwo SuperBonia

@SpectrumPL, post #1

Znam Bonia osobiście i sądzę, że próbujesz wywołać wojenkę. Albo bredzisz po alko.
[#3] Re: oszustwo SuperBonia

@amigachelm, post #2

wojenki wywołać nie próbuję, kolego
chcę tylko przestrzec przez superboniem
również uważam go za sumiennego i uczciwego człowieka
chciałbym po prostu poinformować o zaistniałej sytuacji
[#4] Re: oszustwo SuperBonia

@SpectrumPL, post #3

uwazasz go za sumiennego i uczciwego, a ostrzegasz przed nim???? wtf.
[#5] Re: oszustwo SuperBonia

@ami2019, post #4

To samo miałem napisać.
[#6] Re: oszustwo SuperBonia

@SpectrumPL, post #1

A nie mógłbyś wyjaśnić nieporozumień z SuperBoniem osobiście? Podejrzewam, że jak chyba każdy lutujący coś dla kogoś stanie na głowie aby klient był zadowolony. Rozmawiałeś, pytałeś? SuperBonio to spoko gość, ze sporymi umiejętnościami i wiedzą, nie wierzę, aby coś celowo zrobił nie tak.

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2019 23:17:23 przez wali7
[#7] Re: oszustwo SuperBonia

@ami2019, post #4

Nie niefajna sytuacja, ale może napiszesz co odpowiedział ci Bonio?
Może zwykłe niedopatrzenie, a ty rzucasz kalumnie w małym środowisku?
Dobry fachowiec jest zajęty, ale solidny, i z mojej współpracy z Karolem, mogę zapewnić że solidny i uczciwy jest.
[#8] Re: oszustwo SuperBonia

@SpectrumPL, post #3

Chciałeś powiedzieć chyba, że "uważałeś", bo w przeciwnym wypadku nadajesz oksymoronami, a zakładając taki wątek na pewno zdajesz sobie sprawę, że pogrzebujesz jawnie ewentualne możliwości mediacji?

Czy kolega SB napisał co dokładnie naprawiał w tych egzemplarzach? Żeby się nie okazało czasem, że jednak trzeba wymienić Furię.
[#9] Re: oszustwo SuperBonia

@SpectrumPL, post #1

125zł (podobno ze zniżką)

Za dwie płyty? To musi być ze zniżką... coraz trudniej jest znaleźć człowieka "chetnego" podjąć się dłubania lutownicą w sprzęcie retro... większość robi to hobbistycznie - w czasie wolnym. Jeśli uważasz że to dużo to mogłeś zaryzykować i samemu spróbować rozwiązać problem (za wiedzę i umiejętności trzeba ludzi wynagradzać).

SuperBonio wymieniał mi kondensatory, dodatkowo zastąpił modulator układem s-video; złego słowa na człowieka nie powiem bo robota wykonana niemalże po kosztach... jeśli coś poszło "nie tak" u Ciebie to pamiętaj że jestesmy tylko ludźmi (każdy może mieć gorszy dzień), a przed rzucaniem mięchem w siebie na wzajem lepiej wpierw porozmawiać i wyjaśnić nieporozumienia... stawiam na to że jak w wiekszosci przypadków zawiodła komunikacja.

Ostatnia aktualizacja: 05.06.2019 06:34:22 przez PWS
[#10] Re: oszustwo SuperBonia

@PWS, post #9

Ogarnięci elektronicy mistrze lutownicy to za godzinę są w stanie postawić na nogi panel z jakiejś starej maszyny produkcyjnej i bynajmniej nie za 125zł :) Tutaj widać człowiek robi bardziej dla idei (pomocy amigantom) i jeszcze obrywa.
[#11] Re: oszustwo SuperBonia

@SpectrumPL, post #1

A czy Superbonio wogóle wie o tym co mu zarzucasz?Ogarniał mi dwie Amigi 600 i 1200 i nie było najmniejszych problemów. Trzeba było się z nim skontaktować w pierwszej kolejności a nie robić przedstawienia na forum😕
[#12] Re: oszustwo SuperBonia

@SpectrumPL, post #1

Takimi wpisami tylko zniechęcicie osoby, które się znają na swojej robocie jak SuperBonio. Coraz trudniej będzie znaleźć osobę, która będzie się chciała podjąć jakiejkolwiek pracy przy naszych Amigach. A jak już się znajdzie to nie za 125zl za dwie płyty.
[#13] Re: oszustwo SuperBonia

@Jield, post #12

Popieram, też nie mogę na Bonia powiedzieć złego słowa, wiem że jest zapracowany i że sprzętem siedzi pewnie po nocach. ok, racja
[#14] Re: oszustwo SuperBonia

@QUAD, post #13

Naprawianie Amiga to jest hobby a nie zarabianie pieniędzy. Za 100zl. To nikt by lutownice ie chciał rozgrzewac więc należałoby się cierpliwość. Znam takich co mieli pretensje do mechanika że im automatyczna skrzynia źle chodzi a zlecali tylko wymianę filtrów. Magików lutownicy można policzyć na palcach, doceniamy ich zaangażowanie a 25 letni sprzęt ma prawo paść w każdej chwili.

Ostatnia aktualizacja: 05.06.2019 08:59:05 przez yarosf
[#15] Re: oszustwo SuperBonia

@SpectrumPL, post #1

Dziękuje za ostrzeżenie, teraz lutowniczy wiedza od kogo nie przyjmować zlecenia.
[#16] Re: oszustwo SuperBonia

@tomko, post #15

:)
[#17] Re: oszustwo SuperBonia

@SpectrumPL, post #1

Jeszcze napisz do przyjaciółki ;) i bravo girl.
[#18] Re: oszustwo SuperBonia

@Mariodj, post #17

Pt. „ Mój pierwszy raz z lutowniczym”
[#19] Re: oszustwo SuperBonia

@SpectrumPL, post #1

Chlopie, napisz do administracji zeby skasowali ten temat i nie kompromituj sie dalej.

Jak cos nie zostalo wlasciwie naprawione to jest cos takiego jak reklamacja. Napisz do SuperBonia i ci poprawi. To jest spoko chlop, ktory nie robi problemow. Krecenie gownoborzy wokol pojedynczego problemu jest co najmniej zenujace.

Ostatnia aktualizacja: 05.06.2019 09:53:08 przez Axi0maT
[#20] Re: oszustwo SuperBonia

@Mariodj, post #17

Dokładnie :D :D Ja muszę zadzownić do SB jak tam idzie naprawa po wylaniu baterii (dużym) A3000D i A4000D. Już rok przelecia (albo i wiecej)ł a na maile nie odpowiada. Zarobiony chłopina a tutaj takie tematy powstają... jak koledzy pisali wcześniej zadzwoń porozmawiaj a nie tutaj na forum kalumniami rzucasz.
[#21] Re: oszustwo SuperBonia

@PrzemasIII, post #20

" Już rok przeleciał (albo i wiecej) a na maile nie odpowiada. "
Rozumiem że ci to nie przeszkadza, ale wiele osób (w tym ja) nie akceptuje tego jako normy.
[#22] Re: oszustwo SuperBonia

@PrzemasIII, post #20

...a na maile nie odpowiada...

... no właśnie Ciężko z tym jest.
[#23] Re: oszustwo SuperBonia

@PrzemasIII, post #20

Jak bym oddał komuś sprzęt do naprawy i trwało by to rok to bym się "lekko" niepokoił czy przypadkiem nie ma już nowego właściciela....

Oczywiście nikogo nie oskarżam, ani nie bronie bo nie znam sytuacji, może taka była umowa, ale jak dla mnie to nieakceptowalne.
[#24] Re: oszustwo SuperBonia

@adam_mierzwa, post #21

To oznacza, że tak naprawdę nie ma się czasu na serwisowanie Amig. Swego czasu wymieniłem kondensatory w kilku Amigach, po czym zorientowałem się, że sprawa zdąża do tego samego stanu, zaległości po kilka miesięcy i niezadowoleni klienci. W związku z tym przestałem się zajmować serwisem.
[#25] Re: oszustwo SuperBonia

@SpectrumPL, post #3

SuperBonio to super gość, wybacz, ale nie wierzę w całą sytuację ... Może chwilowy przypływ złych emocji i adrenaliny wpłynął na Twoje słowa ? Spokojnie, wszystko można wyjaśnić w racjonalny sposób ...ok, racja
[#26] Re: oszustwo SuperBonia

@SpectrumPL, post #1

Testując obie Amigi 600 efekt był taki, że na jednej port IDE nie działał w ogóle (czy to z Furią, czy z A6095, czy bez karty), na drugiej port IDE działał z Furia, ale brakowało jednego koloru składowego. Obie były do serwisu. I przyznaję, że nieco to trwało zanim Superbonio je ode mnie odebrał.

Myślę, że wybrałeś najgorszy z możliwych sposobów na załatwienie tej sprawy. Wczoraj rozmawiałem z SuperBoniem i powiedział mi, że jesteś pozytywnie zakręconym retromaniakiem. Jednak takie postawienie sprawy, na ostrzu nożna, nie pomoże jej rozwiązać.

Znam SuperBonia osobiście i wiem, że czas ma mocno ograniczony, a zamówień b. dużo. Doba ma tylko 24h, które trzeba dzielić na dom, pracę, wypoczynek i hobby.

Proponuję ochłonąć, zgłosić reklamację telefonicznie i poczekać na pozytywne rozwiązanie.

Ostatnia aktualizacja: 05.06.2019 12:47:06 przez ITU
[#27] Re: oszustwo SuperBonia

@ITU, post #26

Proponuję ochłonąć, zgłosić reklamację telefonicznie i poczekać na pozytywne rozwiązanie.


Eee nie chce mi się wierzyć, że SpectrumPL nie próbował najpierw w ten sposób załatwić sprawy, zanim napisał te oskarżenia
[#28] Re: oszustwo SuperBonia

@lopezpb, post #27

Termin amigabp znany, można przyjechać napić się ducha puszczy i załatwić wszystko koleżeńsku:)
[#29] Re: oszustwo SuperBonia

@lopezpb, post #23

U mnie moje sprzęty czekają i po kilka lat aż do nich przysiąde . Wiec jestem w stanie zrozumieć, czeka sie na wolne na urlop, a jak przychodzi okazuje się ze priorytety sie zmieniły i kobitka życzy sobie malowanie albo trzeba posiedzieć pod samochodem .
[#30] Re: oszustwo SuperBonia

@companiero, post #29

kobitka życzy sobie malowanie albo trzeba posiedzieć pod samochodem


Ech, żeby chociaż odwrotnie... Życie.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem