Mnie też zaskoczył ten obraz. Szkoda go wstawiać do gry. Jest zbyt piękny. Jedynie co to kopki siana trochę dziwnie wyglądają na pierwszy rzut oka. Ale chyba w Personal Paincie nie dałoby rady tego wypikslować. Tu chyba lepszy program został użyty posiadający różne pędzle, efekty i inne przydatne narzędzia.
@Selur: marnujesz się nic nie tworząc. Pokazałeś że potrafisz tworzyć piękne grafiki. Bardzo dobrze programujesz. Potrafisz z Amosa wycisnąć naprawdę ile się da. Czemu nic nie stworzysz swojego? Choćby to bylaby prosta gierka. Masz naprawdę talent. Grafik i koder w jednym to rzadkość przecież.
Co do zdjęcia, to jak będziesz mieć gotowy obraz, to podrzuć mi jako iff ilbm. Albo lepiej. Dopisz jeszcze procedurkę dla swojego ekranu startowego. Niech się uruchamia po Twojemu
W koncu cos tam stworze do konca ale musze sie spiac a teraz nie mam warunkow na to, poza tym zapal juz nie ten co dawniej.
Mozna by zrobic tak, ze na ekranie tytulowym bedzie wyskakiwac takie mniejsze okienko z MENU i tam beda opcje gry, bo w sumie i tak ich duzo nie ma LOAD SAVE NEW GAME i pewnie QUIT to DOS.
Znalazlem jakiegos bug'a.
Chcialem cos kupic chyba zwierzeta czy cus i nie mialem wystarczajaco duzo kasy i wyskoczylo mi okienko "No Money" ale nie mozna z tego wyjsc, musialem zresetowac gre.
p.s.
Zmienilbym jednak te nieszczesne zloty na $ a druga sprawa przy kupowaniu czy sprzedawaniu guziki powinny byc blizej nazw bo nie wiadomo co sie kupuje i sprzedaje. Poza tym przycisk "wyjscie" z danego ekranu powienien byc na srodku i wiekszy. To takie uwagi na szybko.
Za każdym razem nie można wyjść z tego okienka? Może od tego jak dopisałem nowe intro do gry. Może gdzieś się nachodzą zmienne. Pogrzebię jutro przy tym.
Co do guzików przy sprzedaży tak je poustawiałem bo w niemieckim albo francuskim (już nie pamiętam którym) napisy są dłuższe. A przycisk wyjścia jest tak zrobiony żeby dojechać myszą do prawego dolnego rogu bez bez bez dokładnego celowania w niego. Mógłbym to zmienić ale to się wiąże z podmianą jego grafiki z banku bobów i ze zmianą zonów w wielu miejscach kodu. Musiałbym zmienić zarówno ekran magazynu, ekran karmienia i ekrany sprzedaży i kupna.
Zostały dwa ekrany "game over". Jeden przejścia na emeryturę, a drugi wylądowania w szpitalu ze względu na zły stan zdrowia. Błąd, o którym Selur wspomniał już jest wyeliminowany. Gdyby jeszcze były jakieś błędy to proszę śmiało pisać. Błąd z odświeżeniem ekranu podczas wyświetlania czasu do końca nie został póki co wychwycony przeze mnie.
Pograłem w końcu trochę dłużej i muszę powiedzieć że gierka jest fajna. Jedyne czego mi osobiści brakuje to stan magazynu widoczny w sklepie. Podejrzewam że na późniejszym etapie gry, gdy mamy już wszystkiego mnóstwo to nie ma większego znaczenia, ale z początku trzeba zapamiętać ile czego mamy i co w ogóle. Niby taki drobny szczegół ale fajnie byłoby to widzieć w sklepie.
Jak sprzedajesz towar do sklepu to zawsze możesz w ciemno klikać na zwiększanie ilości sprzedawanego danego towaru. Jeśli posiadasz towar, to ilość się będzie zwiększać. Cieszę się, że podoba Ci się gra.
Wiem że tak można, ale osobiście wolałbym wiedzieć co mogę sprzedać niż w ciemno klikać. Wiem że to nie jest jakieś wielkie utrudnienie.
Co fajne to chodzi też bez problemu pod dosyć rozbudowanym systemem (ClassicWB3.9) bez potrzeby wyłączania jakichś łatek czy startu bez S-S. Duży plus.
Ostatnia aktualizacja: 03.09.2022 17:34:22 przez nostrum666
Soft pisany w Amosie jest bardzo elastyczny dlatego nie ma problemów na nowszych systemach. Sam odpalałem zarówno na OS 3.2, OS 3.1.4, OS 3.9 jak i na kick 1.3, lecz przez sporą ilość grafiki, która gdzieniegdzie jest wielka, potrzeba 1,5MB Ram w sumie.
bo wbrew temu co wiekszosc gada Amos jest mocno "systemowy".
Czego nie mozna zrobic "systemowo", to operacje graficzne, bo cala grafika jest wyswietlana na wlasnych ekranach Amosa z maksymalna predkoscia na jaka pozwala obsluga chipsetu przez Amosa.
W ogole na klasyka gier w pelni systemowych jest bardzo malo i wygladaja z reguly bardzo zle.
Ostatnia aktualizacja: 03.09.2022 20:37:25 przez selur
Amos jest systemowy? To czemu niezależnie od kickstartu i systemu zawsze działają programy w nim napisane? (No poza Amiga OS 4). Nie trzeba WHDLoad i nie trzeba wyłączać CPU Cache. Po drugie nie gryzie się z łatkami FBlit, Blizkick czy co tam jeszcze jest. Po trzecie nie używa systemowych bibliotek tylko amos.library jak sam pisałeś niedawno. Po czwarte gdyby był tak bardzo system friendly to Farmiga nie działałaby na tylu konfiguracjach. Nie ważne czy masz 68000 7MHz czy Blizzard PPC i Picasso IV. Po piąte nie trzeba wertować startup-sequence w poszukiwaniu problemów z działaniem.
Hexmage napisał Magazyn pod system i zobacz ile problemów z uruchamianiem jest przez to. Nie wiem czy jest wogóle kompatybilny z kick 2.1 a co dopiero 1.3.
A nasz kolega HexaDekaMage po prostu uzywa roznych bibliotek tak jak mu sie podoba. Tu se wezmie cos z Os 3.0 tam z kolei z 1.3 i pozniej wychodzi taki kogel mogel, ze A500 red led potrzebuje workbencha 3.0
Ostatnia aktualizacja: 04.09.2022 00:51:33 przez selur
Nie wiem na ile jest systemowy, ale bez problemów działa pod prawie każdą konfiguracją. I dlatego jest zajebisty dla projektów dla niego odpowiednich. Robertowy Magazyn powinien był powstać w amosie. Byłoby szybciej i działałoby na dowolnej amidze.
Albo chociaż w Blitz Basic, jeśli amosowe programowanie jest wstydliwe. Widziałem raz w gazecie kurs Asemblera napisany przez Hexa. Skoro zna na tyle dobrze asm żeby napisać kurs to mógł napisać tą grę w Asemblerze
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies
(ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach.
Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy
niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki
internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.