kategoria: AMOS
[#1] Farmiga : Work in progress
Skoro ktoś dał propozycję, więc zakładam osobny temat...

TUTAJ jest link do strony gry.
Aktualna dzisiejsza wersja zawiera nową grafikę, usunięte kilka błędów, zapis gry jest pusty i grę zaczynamy od początku. Wychodząc z gry klawiszem ESC zapisujemy grę.

Oto kilka screenów z gry:




W dalszym ciągu czekam na muzykę, więc w tej kwestii proszę o cierpliwość.
9
[#2] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #1

czy to będzie coś na kształt Sim Farm?
Sim Farm była zarąbista, można było kupować kombajny, sadzić pomarańczki i truskawki. wub I dużo innych rzeczy też, ale pomarańczki i truskawki przynosiły największy zysk.
[#3] Re: Farmiga : Work in progress

@snajper, post #2

Można powiedzieć, że coś "na kształt" sam nie wiem co z tego wyjdzie i dokąd ten projekt zabrnie
[#4] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #1

Jeśli to jest jezioro, to nie może wyglądać jak kałuża szeroki uśmiech
Proporcje domu do jeziora są przedziwne. Trzeba powiększyć jezioro, a co za tym idzie, można pokusić się o wędkowanie - rybki można sprzedać, wymienić czy coś takiego.
Dziwna rzecz dotyczy też tych silosów kominów po lewej stronie. Trochę trzeba zmienić perspektywę i poprawić dół bo taki prosty dziwnie wygląda.
Graficzne zobrazowanie o co mi chodzi:


Mam też problem z grafiką nr 3 gdzie Castorama jest mniejsza od tego straganu na dole po prawej. SHOP przeniósłbym na lewo od drogi i powiększył, a CASTORAMĘ bym powiększył do tego stopnia, że 'wystawałaby' poza widoczny obraz.

Ostatnia aktualizacja: 29.05.2022 19:31:04 przez AmiClassic
1
[#5] Re: Farmiga : Work in progress

@AmiClassic, post #4

To jeziorko to taki stawik ale mogę je powiększyć. Myślałem o wędkowaniu. Nawet wędkę można już kupić. Z tym pomostem nad jeziorem ciekawie to narysowałeś.

Silosy z cukrowni to takie na siłę zrobienie czegoś, co wyczytałem na internecie jak się tworzy cukier. Jak miałbym tu zmienić perspektywę? Zrobić je w izometrii?

No a co do Castoramy to właśnie tak jak pisałem kiedyś wcześniej w tamtym wątku, że Castorama jest na dalszym planie, a targowisko na bliższym, stąd taka różnica w wielkości. Dlatego też wysypisko jest umiejscowione na pierwszym planie.
[#6] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #5

Z tym pomostem nad jeziorem ciekawie to narysowałeś.
Ja nic nie rysowałem, użyłem fragmentów Twojego obrazka. Pomost to daszek z wychodka

...Jak miałbym tu zmienić perspektywę? Zrobić je w izometrii?
'Spłaszczyłem' trochę otwory z góry co delikatnie zmieniło perspektywę i zaokrągliłem miejsce styku silosa z trawą.
[#7] Re: Farmiga : Work in progress

@AmiClassic, post #6

W tym tygodniu zajmę się wprowadzaniem innych języków do gry. Później będę dalej dłubać w grafice. Wszelkie sugestie biorę pod uwagę.
[#8] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #7

...wprowadzaniem innych języków do gry.
Na tym etapie chcesz wprowadzać chiński, suahili, tasmański, etc...? Nie za wcześnie? Gra już jest skończona?
[#9] Re: Farmiga : Work in progress

@AmiClassic, post #8

Hexmage włamał się na konto tukinema!
1
[#10] Re: Farmiga : Work in progress

@snajper, post #9

[#11] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #1

O muzyke juz raczej nie musisz sie martwic skoro sam snajper w zasadzie dobrowolnie sie zglosil.
Na pewno powstanie hit disco polo co najmniej dorownujacy temu z tej gry PC-towej:

link


Edit. Jezyki zostaw sobie na koniec chyba, ze juz masz wszystkie teksty jakie w grze wystepowac beda.

Ostatnia aktualizacja: 30.05.2022 02:55:10 przez Don_Adan
[#12] Re: Farmiga : Work in progress

@Don_Adan, post #11

Gra nie jest skończona, ale to nie przeszkadza we wprowadzaniu dwóch języków dodatkowych. Na itch.io proszą mnie o dodanie tego, więc uznałem że to nie problem. Jak pisałem, po wprowadzeniu tłumaczenia będę kontynuować poprawianie grafiki i rozwijanie gry. Niestety chwilowo wychodek działa jako bob i muszę z powrotem napisać tak, żeby był rysowany poprzez Paste Bob.

Co do muzyki to proszę o cierpliwość. Nie ja się tym zajmuję. Dużo komentarzy jest właśnie odnośnie muzyki. Chyba to jest kluczowe dla rozgrywki

Na konto nikt mi się nie włamał hehe a swoją drogą gdyby tak było, to ta gra byłaby napisana w C i wyszedłby wielki hit, a w Amosie hitu nie będzie.
[#13] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #12

dobra praktyka, zeby uwzglednic wielojezycznosc od razu, nawet jesli do wyboru bedzie poki co tylko jeden jezyk :)
[#14] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #1

Skoro ktoś dał propozycję, więc zakładam osobny temat...

Bardzo dobry ruch! OK
Oto kilka screenów z gry:

To wygląda całkiem spoko. Jak już jesteś w tym rzucie, to można zrobić ukształtowanie terenu bardziej pofałdowane.


W grafice 3D poprzez zastosowanie perspektywy ortograficznej można osiągnąć podobny efekt. Bardzo sympatycznie wygląda to w przypadku małych dioram




Cały czas zastanawiam się czy ten rzut izometryczny to bardziej komplikuje niż pomaga. Nie wiem czy nie łatwiej byłoby Ci to rysować po prostu z boku z lekką perspektywą np jak w Gobliiins.


Zrobiłem szybki szkic o co mi chodzi

Wydaje mi się, że miałbyś więcej miejsca na elementy na dole.
6
[#15] Re: Farmiga : Work in progress

@Koyot1222, post #14

Popieram i uwazam, ze rzut izometryczny budynkow nie pasuje do obecnej gry.
Wprowadza troche zamieszanie, bo zwierzeta i roslinki sa w innym rzucie.
4
[#16] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #15

Jakby to Koyot narysował, to gra miałaby szansę wyglądać na profesjonalną. Wystarczy popatrzeć na screen narysowany powyżej - zajebisty. Kolega Tukinem postanowił iść drogą, którą już wielu próbowało, czyli zrobić grafikę i kod samodzielnie. Wiemy, jak to się zwykle kończyło. Ale i tak trzymam kciuki i kibicuję, bo projekt bardzo ciekawy.
4
[#17] Re: Farmiga : Work in progress

@mastaszek, post #16

Tak czy siak poki gra jest w stadium rozwoju, to tez nie ma co sie za bardzo silic na ostateczna wersje grafiki, bo pozniej cos ulega zmianie i dziesiatki jak nie setki godzin pikslowania idzie w diably.

Jak gra juz bedzie w pelni gotowa to mozna pomyslec o zmianie grafiki na lepsza, oczywiscie przydaloby sie juz na stale wyznaczyc miejsca w ktorych beda obiekty, czyli pi razy oko naszkicowac cos co juz bedzie na pewno w danym miejscu, zeby z kolei nie poprawiac tych sekcji kodu.
1
[#18] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #15

Teraz jak pozmieniałem grafikę na izometrię, znowu mam wszystko przerabiać? Nie no bez sensu. Postaram się to doprowadzić do końca w izometrii. Będę to poprawiać do skutku. A gra i tak nie będzie nigdy profesjonalna, bo jest pisana w Amosie.

Wprowadziłem język niemiecki, teraz poprawię silos oraz pomyślę nad zmianą mapy, żeby było bardziej wiarygodnie.
[#19] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #18

A gra i tak nie będzie nigdy profesjonalna, bo jest pisana w Amosie.

Takie chociażby Jetstrike też było pisane w AMOSie i co, zła giera była? ;) Jak na razie to zapowiada się całkiem nieźle. Do tego typu gry mega-uber szybkość działania nie jest potrzebna. Jakbyś potrzebował pomocy z tłumaczeniem na angielski, to daj znać.
A co do grafy, to można nawet początkowo zastosować "placeholdery", a dopiero jak już napiszesz logikę gry, to wtedy zrobić finalną grafikę (albo skorzystać z pomocy kogoś, kto umie w pixel arty).

P.S. krówka jest zacna OK

Ostatnia aktualizacja: 30.05.2022 17:03:41 przez diobou
[#20] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #1

Ja się nie znam, ale wałkujecie z Hexem i innymi, że najpierw to ma zaprogramować z kanciatą grafiką, a później dopiero ją dopieszczać. To, że to ma być w Amosie ("nieprofejsonalnym języku" - każdy taki będzie jak się go źle użyje ), to nie oznacza, że można iść na skróty. Nie róbcie więc koledze wody z mózgu, że ma graficznie poprawić to czy to, bo na to przyjdzie czas.
Masz rozpisane założenia gry (cel, rodzaj grafiki, mechanizm gry, system punktowania, sposób komunikowania postępów w grze grającemu - paski życia etc.), rozrysowane na kartce odręcznie co gdzie ma być na planszy i jak miałoby to wyglądać (mogą być bazgroły, chodzi o konspekt, którego będziesz się
trzymał - wymiary, ilośc kolorów, paleta?).
Tyle od laika. Inaczej skończysz jak naczelny Magazynier.
[#21] Re: Farmiga : Work in progress

@KM_Ender, post #20

Inaczej skończysz jak naczelny Magazynier.


No ale jest pewna roznica... Minniat ma problem z ogarnieciem rzeczywistosci a kolega Tukinem z ogarnieciem tylko czesci pikseli , to jednak cos innego.
4
[#22] Re: Farmiga : Work in progress

@selur, post #21

to było podłe
[#23] Re: Farmiga : Work in progress

@KM_Ender, post #20

Na kartce gdybym miał rozrysować tą grę, to brakłoby drzew w lesie na papier

Może powiedzmy, że to nie ma być super symulator z realistyczną grafiką, a gra z bajkową grafą, gdzie w niektórych grach głowy są większe od reszty ciała, a gra się fajnie. Nie dogodzę graficznie wszystkim na pewno. Dzięki Selur za paletę kolorów, bo z nią o wiele łatwiej się pracuje na pewno.
[#24] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #23

Tak jak napisal Ender, Amos to moze i nieprofesjonalny jezyk programowania ale mozna w nim zrobic profesjonalna gre. Oczywiscie trzeba umiec i wiedziec jak.

Wiekszosc "profesjonalnych" czy raczej komercyjnych gier na Amige zostala napisana w assemblerze.. ale 3/4 amigowych gier to krapy wiec ... duzo zalezy od tworcow ok, racja


Jak juz bedzie "profesjonalny" koniec projektu gry, to wtedy sie pomysli o podmianie grafiki na lepsza...

Ostatnia aktualizacja: 30.05.2022 21:49:27 przez selur
1
[#25] Re: Farmiga : Work in progress

@diobou, post #19

Nie mogę użyć "byle jakiej" grafiki. Na przykład otwieranie i zamykanie kibelka to nie jest ot tak zmiana boba. Zastosowałem tu komendę Paste Bob, która rysuje w dane miejsce nową grafikę. Grafika otwartego i zamkniętego kibelka jest od razu z tłem, żeby nie zostawały otwarte drzwi po zamknięciu. Do tego animacja bimbrownicy jest jako bob, ale gdy zamykamy kibelek, to bob bimbrownicy się wyłącza. Wszystko jest dograne. To samo dotyczy ula. Zastosowałem to po to, by ograniczyć ilość bobów na ekranie. Latająca pszczoła to sprajt. Pasek, który się zapełnia podczas sadzenia lub zbierania po kliknięciu również zmieniłem na sprajt. Dzięki temu wszystko działa płynniej. Grafikę mogę jedynie zmienić tak, że samo tło gdzieś się poprawi tak jak np jezioro powiększyłem, silos zaokrągliłem i górę silosa spłaszczyłem.

Myślę, czy by nie wprowadzić rośnięcia trawy. Jedna komenda Paint zmieniałaby "wysokość" trawy poprzez rozjaśnianie/przyciemnianie koloru. Trawę kosiłoby się kosiarką albo koza by zjadała trawę. Ciekawy pomysł?

@Selur nie mówię że to będzie profesjonalna gra. Tak samo dobrze wiesz że nie jestem profesjonalnym programistą, wielu rzeczy jeszcze nie wiem albo nie rozumiem. Nie chcę tworzyć "krapa" tylko coś ciekawego dlatego każda opinia o tej grze się dla mnie bardzo liczy. Tłumaczenie języków już wprowadziłem także jutro mogę się zająć dalej poprawą grafiki.



Ostatnia aktualizacja: 30.05.2022 22:06:39 przez tukinem
3
[#26] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #25

(...)Nie chcę tworzyć "krapa" tylko coś ciekawego dlatego każda opinia o tej grze się dla mnie bardzo liczy. Tłumaczenie języków już wprowadziłem także jutro mogę się zająć dalej poprawą grafiki.

Tak patrzę, że moje komentarze to tylko zamieszanie wprowadzają. Widzę, że zafiksowałeś się na izometrii i to jest ok. Będę się przyglądał
Projekt interesujący OK
[#27] Re: Farmiga : Work in progress

@Koyot1222, post #26

Na początku miała być taka grafika jaką mi proponowałeś ale przeszkadzał rzut izometryczny roślin. Myślę że jakbym dodał cienie budynków na trawie to wyglądałoby efektywniej. Tylko jak się za to zabrać?
[#28] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #18

A gra i tak nie będzie nigdy profesjonalna, bo jest pisana w Amosie.

Pomimo tego, że nie jestem fanem Amosa i uważam, że zdecydowanie zbyt długo w nim siedziałem (1994-1997) ale zupełnie się z tym nie zgadzam. Nie język czy technologie świadczą o profesjonaliźmie. Amos w swoich czasach był bardziej profesjonalny niż dzisiaj jakieś bałaganiarskie Unity. Moim zdaniem profesjonalnie można zrobić grę w skrypcie AmigaDOS. Jeżeli tylko dana technologia, język programowania nie są powodem jakiegoś nadmiernego "przymulania" i gracz nie cierpi przez to, że tak jest gra stworzona, to uważam, że wszystko jest w porządku. Zupełnie nie należy mieć kompleksów jeżeli chodzi o język. Ja przez całe lata 90 wstydziłem się, że klepałem w Amosie i teraz wydaje mi się wręcz żałosne, że miałem z tym problem. Może mi technologia nie pasować, mogę preferować inne metody. Ale żeby się wstydzić czegoś co działa i jest całkiem fajne i na sensownym poziomie? Głupi byłem. Zdecydowanie bardziej powinienem się wstydzić tego co wyklepałem w C w latach 2000-2003. To były crapy... I "profesjonalne" C wcale nie zrobiłem z nich profesjonalnych projektów. szeroki uśmiech

Prawdę mówiąc dzisiejszy duży gamedev używa rozwiązań jeszcze bardziej wysokopoziomowych i nieoptymalnych niż Amos. I uważają się za baaardzo profesjonalnych. szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2022 12:32:38 przez MDW
[#29] Re: Farmiga : Work in progress

@mastaszek, post #16

Mnie poszczególne elementy obecnej grafiki się nawet podobają, rzeczywiście pasowało by żeby grafika byłą bardziej spójna co do proporcji (wielkośći obiektó) i ewentualnego rzutu, ale np moim zdaniem krówki wcale nie muszą być w rzucie izometrycznym, pomimo zastosowania takiego rzutu do budynków i reszty.
[#30] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #27

Skoro juz masz Magazyn to mozesz tam mini gre dodac takiego Sokobana, zeby lepiej towary tam poukladac, np. przykryc skrzynkami klape pod ktora trzyma sie bimber, albo cos innego zeby bylo wiecej miejsca w Magazynie, czyli lepiej poustawiac skrzynki. Magazyn magazynowi nie jest rowny, jak towary sa w nim zle poukladane. Jak sa lepiej poukladane to wiecej sie graczowi zmiesci towarow.
3
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem