[#221]
Re: Farmiga : Work in progress
Lokalizacja: Poznań
Ignorowany przez 34 użytkowników
@tukinem,
post #220
TU masz programik do przegladania swoich bobow w banku. Mozesz zobaczyc co ile zajmuje pamieci.
Global SCIEZKA$
Erase All
SUMA_CHIP=0 : Rem zajetosc Chip Ram przez obrazki Bobow
'
SCIEZKA$=":w_amosie/amos_games/farma/" : Rem sciezka dostepu do plikow
Screen Open 0,320,200,32,Lowres
Flash Off
Cls 1
Wait Vbl
Load "farm_b.abk",1 : Rem plik z grafika bobow
Get Bob Palette
Cls 2
No Mask
Screen Open 1,640,8,4,Hires
Curs Off
Screen Display 1,,240,,
MAKS_OBJ=Length(1) : Rem ilosc obiektow
Gosub OBLICZ_SUME
''Save Iff "pic.iff",0
Rem ==========================================
'
Screen 0
'
ILOSC_BOB=0
NR=1
'
Do
'--------------------
If Key State(79) and NR>1
'
Dec NR
Screen 0
Cls 2
ADR=Sprite Base(NR)
'
If ADR>0
Paste Bob X,Y,NR : Wait Vbl
Dec ILOSC_BOB
End If
'
Gosub WYSWIETL
End If
'----------------------
If Key State(78) and NR<MAKS_OBJ
'
Inc NR
Screen 0
Cls 2
ADR=Sprite Base(NR)
'
If ADR>0
Paste Bob X,Y,NR : Wait Vbl
Inc ILOSC_BOB
End If
'
Gosub WYSWIETL
End If
'----
Loop
Edit
'---------------------------
WYSWIETL:
'
Screen 1
'
If ADR>0
SZ=Deek(ADR)
WY=Deek(ADR+2)
BM=Deek(ADR+4)
R=((SZ*16)*WY)/8*BM
Else
SZ=0 : WY=0 : BM=0 : R=0
End If
'
Print At(8,0);"Nr";NR;" ";
Print At(0,0);"[";ILOSC_BOB;" ]";
'
Print At(16,0);"Pixele";SZ*16;" *";WY;" ";
Print At(34,0);"Ram:";R;" bajtow ";
Print At(52,0);"Suma CHip:";SUMA_CHIP;" b. ";
'
Wait 5
'
Return
'---------------------------
OBLICZ_SUME:
'
For I=1 To MAKS_OBJ
'
ADR=Sprite Base(I)
'
If ADR>0
SZ=Deek(ADR)
WY=Deek(ADR+2)
BM=Deek(ADR+4)
R=((SZ*16)*WY)/8*BM
SUMA_CHIP=SUMA_CHIP+R
End If
'
Next I
'
Return