kategoria: AMOS
[#571] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #569

Minął tydzień od wpisu, więc napiszę, co się urodziło od tamtej pory:
- usprawniłem kod i gra spokojnie będzie działać na pewno na samym 1 MB chip RAM (A500+/A600), wersja 0,5 chip + 0,5 slow ma duży zapas pamięci, więc ten konfig jest pewny również
- w mieście zmieniłem nazwę sklepu z Castorama na Kastorama, aby nie było problemów z nazwą marki, oraz zmieniłem sposób wyjścia z gry - drogowskaz EXIT
- dodaję powoli mini gry, które nam w sumie przeszkadzały w rozgrywce, bo przegrywając w nich traciliśmy coś z naszych zasobów
- w mini grze, w której strzelamy do dzika dodałem limit amunicji, który wyświetla się na dole ekranu (dźwięki strzału będą zmienione później)
- w mini grze z lisem goniącym kurę jest sporo zmian, bo lis jest bardziej inteligentny, będzie kilka labiryntów, po których lis będzie sobie sam szukał drogi biegania, chyba że się spotka z kurą, to zaczyna ją gonić
- działania mini gry z muchą i krową nie zmieniam, ale za to graficznie upiększyłem ją jak tylko potrafiłem - zostało dopisać pasek postępu, licznik czasu oraz wprawić muchę w ruch.

Oto filmik obrazujący, jak gra obecnie działa na 0,5 chip + 0,5 slow na kickstarcie 3.1 z HDD:


Myślę, że jakaś wersja alfa do pobrania będzie za 2-3 tygodnie gotowa.

Ostatnia aktualizacja: 11.05.2025 08:53:28 przez tukinem

Ostatnia aktualizacja: 11.05.2025 08:57:18 przez tukinem
8
[#572] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #571

Fajne te mini gierki.
2:53 widzę tu zastosowałeś śledzenie promieni hihi.
[#573] Re: Farmiga : Work in progress

@amikoksu, post #572

Śledzenie promieni? Ja to nazwałem odbiciem lustrzanym. Rzadko spotyka się to w grach a to fajny efekt, na który wpadłem przypadkiem jak w Blitz Basic starałem się wyświetlić bitmapę interleaved. Wystarczyło ustawić na danej linii ujemne modulo w BPL1MOD i BPL2MOD, no i przed tym zabiegiem każdy kolor z palety ręcznie zmienić na inny, więc mamy tu bardzo dużo kolorów naraz, a dodatkowo tło też jest popieszczone copperem

Ostatnia aktualizacja: 11.05.2025 09:31:02 przez tukinem
1
[#574] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #573

Bajera, panie super to wygląda. Zazdroszczę umiejętności.
1
[#575] Re: Farmiga : Work in progress

@KM_Ender, post #574

Zastanawiam się, czy prawidłowe kolory ustawiłem dla grafiki odbicia w wodzie. Może je bardziej przyciemnić? Na pewno nie ma sensu uwydatniać niebieskiego bo to psuje efekt moim zdaniem.
[#576] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #575

Jak dla mnie takie cukierkowe kolory są ok., kojarzą mi się z Nintendo, ale ja jestem amator. Z drugiej strony sprzęt nie pozwala iść w realizm graficzny, więc takie podejście (arcade) jest chyba lepsze niż robienie symulatora na A500.
1
[#577] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #575

Zawsze coś się znajdzie żeby poprawić. Ja bym zostawił jak jest.
[#578] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #573

Zgadzam się, SUPER są te mini gierki i ten efekt odbicia lustrzanego wody z copperem WYMIATA :thumbsOKOKup:
[#579] Re: Farmiga : Work in progress

@BULI, post #578

Zastanawiam się w ilu grach wykorzystano taki trik. Przykładowo scrollowanki typu Agony by się nadały, ale znowu z drugiej strony to tylko odbicie bitplanów. Sprajty się nie odbijają, ponieważ są niezależne od wyświetlanych bitplanów, dlatego sprajt myszy nie jest widoczny w odbiciu.

@amikoksu: też myślę, że nie ma co tu zmieniać. To i tak tylko minigra na kilkanaście sekund lub kilkadziesiąt. Liczy się główna rozgrywka żeby to miało ręce i nogi.

Ostatnia aktualizacja: 11.05.2025 11:58:36 przez tukinem
1
[#580] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #571

Ze wstydem przyznam się, że do tej pory jakoś bardzo nie śledziłem tego wątku. Ale teraz na pewno już będę, bo zrobiło się naprawdę ciekawie.
Z mojej strony duże brawa (nawet na stojąco) za to co już jest zrobione. Jest dobrze, bardzo dobrze. OK

Ostatnia aktualizacja: 11.05.2025 16:17:43 przez MDW
1
[#581] Re: Farmiga : Work in progress

@MDW, post #580

Nie dziwię się, że nie śledziłeś bo tamta wersja to było moje raczkowanie w Amosie, którego nie potrafiłem zrozumieć do końca

Między tym:

a tym:

to jest przepaść, chociaż przyznam, że najwięcej tu zrobiło AI tworząc mi tło.

Jeszcze sporo mi brakuje, aby zaprezentować grywalną wersję, bo nie ma ani zapisu/odczytu gry, nie ma karmienia farmera i jego paski są cały czas pełne, nie ma podatków, minigry ręcznie uruchamiam póki co, więc całe główne reguły gry przede mną, a od tego będzie zależeć, czy gra będzie grywalna.
5
[#582] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #581

Mi nawet nie o wygląd chodzi, bardziej o całość. Czuć, że ogarniasz temat. A tu na pewno będą ostre wyzwania związane z balansem tych wszystkich współczynników, zasad, zależności.
Ja nie mam problemu z tym, że w pewnych elementach gry na jakimś etapie coś powstało przy użyciu AI. Przecież nie wystawiasz tego w gfx competition na demoscenowym party. AI to narzędzie jak każde inne, powinniśmy do tego przywyknąć. Jeżeli komuś się to nie podoba to powinien też krzywić się na grafikę renderowaną w programach 3D, bo przecież człowiek tam tylko "druciaki" stworzył i wpisał kilka parametrów, reszta się wyliczyła.

Życzę powodzenia i żeby motywacja nie minęła (zwłaszcza podczas balansowania tych wszystkich współczynników, zależności).

Ostatnia aktualizacja: 11.05.2025 19:43:15 przez MDW
1
[#583] Re: Farmiga : Work in progress

@MDW, post #582

Ja nie mam problemu z tym, że w pewnych elementach gry na jakimś etapie coś powstało przy użyciu AI.

Dokładnie. Dzięki takim narzędziom, gry mogą szybciej powstać i niekiedy ładniej wyglądać. Także jestem na TAK OK.
1
[#584] Re: Farmiga : Work in progress

@MDW, post #582

Ja znowu jestem nieufny co do AI, a szczególnie jeśli potrzebuję jakichś konkretnych informacji. Przykładowo porad w programowaniu nie szukałbym tam, ale grafiki tworzy bardzo ładne
1
[#585] Re: Farmiga : Work in progress

@AD99, post #583

Jeszcze żeby ktoś wymyślił AI, które będzie grać w te wszystkie gry. A człowiek by się na spokojnie zrelaksował w fotelu, sącząc sok porzeczkowy.
5
[#586] Re: Farmiga : Work in progress

@tukinem, post #584

No to takie rzeczy się weryfikuje, to jest raczej współpraca, a nie używanie gotowców. Jeżeli ktoś oczekuje kompletnego procesu: copy, paste, compile, run, to faktycznie jeszcze nie jest ten etap. Ale jako całkiem kompetentny kumpel do rozwiązywania problemów, wybrania/opracowania jakiegoś rozwiązania, to już jest całkiem ok.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem