[#243]
Re: Powstawanie nowej gry w Blitz 2
@michal_zukowski,
post #242
Co 8 klatek jest około 15 blitów podwójnie na Double Buffer. Większość shape'ów jest poniżej 16 pikseli szerokości, ale niektóre są dużo większe. Mimo to animacja startowa wygląda ok.
Co do samej rozgrywki, to odkąd zmniejszyłem odświeżanie panelu z napisami, tak płynmość gry jest ok. Myślę nad wprowadzeniem czegoś takiego, że jeśli prędkość piłki jest równa 4, to nie przesuwać piłki od razu o 4 piksele, tylko wstawić pętlę For... Next i sprawdzać kolizję piłki. Jeśli nie będzie kolizji, to dopiero wyświetlić piłkę 4 piksele dalej. Na pewno usprawniłoby to fizykę gry i pozwoliłoby na łapanie kolizji wąskich pasków kolorów. Tylko kwestia czy takie sprawdzanie kolizji nie będzie spowalniać samej gry? Postaram się to wypróbować. Moim zdaniem przeliczanie (tymbardziej w Blitz Basic) jest o wiele szybsze niż blitter, więc wypadałoby spróbować.
Mógłbym jeszcze inaczej zrobić, ale to może być wolniejsze albo bardziej dziwaczne. Mając prędkość 4 dla piłki przesuwamy ją o 1 piksel bez VWait (Vertical Blank), dopiero gdy nastąpi rysowanie 4 piksela, wtedy dać VWait. Nigdy tak nie kombinowałem ale zależy mi na wprowadzeniu dokładności do fizyki gry.
Czy wybiorę pierwszy czy drugi sposób, wiem że wtedy wyeliminuję całkiem wypadanie piłki z planszy, wywalanie jej w miejsca gdzie nie powinna wpadać oraz nie będzie się wieszać przy ciasnych miejscach na bitmapie roboczej.