[#31] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #28

za duzo tych plotkow zeby je nakladac na obiekty ruchome wiec tez bym odpuscil.
Nie wiem co prawda jaka metoda zrobisz kolizje ale wszelakie nakladanie obiektow na siebie bym olal.
Ewentualnie tak jak rzecze Master SiPliPli, jesli wystarczy mocy to mozesz dodac np. ze 4-6 plotkow o wielkosci 32*8-10 pikseli, tak zeby tylko gora plotka sie nakladala a dol bedzie statyczna grafika no ale to by trzeba odpowiednio zaprojektowac wyglad planszy, zeby poziomych plotkow wlasnie bylo tyle a nie wiecej.
Przy czym takie boby najlepiej ustawic na tryb 'bez odtwarzania' tla (Set Bob nr,-1,, ) bo to dziala nieco szybciej od standardowego boba.

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2023 22:10:33 przez selur
[#32] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #28

Największy problem będzie z tymi poziomymi płotkami. Jak kowboj jest przed płotkiem, to ma go zakrywać, a jak jest za płotkiem, to płotek ma być nakładany na kowboja.


Poziomy "Płotek" to jest jakby "ścianka na planszy" wielkości tego płotka, postać nie staje ani za nim, ani przed, po prostu nie ma możliwości wejścia na ten obiekt.

Tak to widzę, i wtedy nie ma problemu.

Koyot1222 napisał:

Przy tych "bramkach" postać musiałaby znikać pod belką. Nie wiem czy je tak zostawić.


Wtedy te dwa pola po 16x16 pikseli, są bobami, które są wyświetlane ponad postacią (o ile postać też jest bobem, nie wiem jak to wygląda w praktyce gdyby gracz był sprite'em, czy można w Amosie ustawić maski co jest ponad/poniżej wyświetlane).

Więc tylko takie moje gdybanie, sorki ;)
[#33] Re: Nowa gra w amosie?

@karolb, post #32

Nie znam hardwardu Amigi ale w Amosie Boba Sprajtem nie przySlonisz nawet jakby byl wielkosci slonia, bo sprajty sa zawsze nad Bobami
[#34] Re: Nowa gra w amosie?

@selur, post #33

Tutaj chodziło mi o odwrotną sytuację, żeby Bobem zasłonić Boba i/lub Sprite'a ;)
[#35] Re: Nowa gra w amosie?

@selur, post #33

Można zasłonić sprajta bobem w dual playfieldzie. Trzeba ustawić priorytet ekranu nad sprajtem. Ale dam se z tym spokój i zrobię tak jak proponujecie - bez wchodzenia na płotki. W silniku w ogóle nie będzie bobów tych tradycyjnych amosowych , bo są fest wolne. Zrobiłem szybkie testy. Przy 11 niezależnych przeciwnikach (16x16 8 kol) i sprajcie bohatera (16x16 16 kol) na gołej A500 wychodzi 25 fpsów. Na A1200 jest dużo szybciej. Oczywiście to tylko wyświetlanie ruchomych obiektów, bez logiki i kolizji, ale daje to jakiś obraz sytuacji. Przy 22 przeciwnikach fps spada do 20. Czyli ogólnie nieciekawie to wygląda. Muszę coś pokombinować. W piątek wieczorem wrzucę adfa z testami.

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2023 23:57:08 przez mastaszek
2
[#36] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #35

Zrobiles 12 obiektow na ekranie bez uzycia bobow? To jestes niezly magik
[#37] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #35

Według mnie nie warto nawet 1 fps poświęcać dla tej 1 belki. A grafa Koyota wygląda świetnie i bez tego OK
1
[#38] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #35

A co bedzie gonilo kowboja po przekroczeniu limitu czasu? Manitou? Zreszta wedlug mnie przeciwnikami mogliby byc zarowno Indianie jak i bandyci.
[#39] Re: Nowa gra w amosie?

@Don_Adan, post #38

Indianie to chyba dzisiaj nie najlepszy pomysł na wroga. Z innej beczki ;) fajnie jak by dodawać nowe polskie produkcje do AmigaVision dawniej (MegaAGS). Chyba ludzie od tego nie są świadomi co u nas powstaje.
[#40] Re: Nowa gra w amosie?

@Don_Adan, post #38

Skorumpowany szeryf :) Albo duch złego indiańca.
1
[#41] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #40

Na zachodzie od biedy by przeszło jak by skorumpowany , ale systemowo prześladowany Indianin szeryf strzelał do złego ducha komboja. Cienki lód, ale może...
[#42] Re: Nowa gra w amosie?

@Aniol, post #41

Nie ma co gdybać. Zobaczymy, czy amos w ogóle da radę. Jeśli tak, to wtedy będziemy myśleć.
1
[#43] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #40

To chyba musi byc cos czego nie mozna zastrzelic, a przed czym trzeba zwiewac. Czyli raczej szeryf odpada, moze stado bizonow? Ale to chyba byloby za trudne do wyswietlenia.
[#44] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #42

Kibicuje projektowi bo lobię oryginał, a tu sie zapowiada cos naprawdę extra OK Tylko zwracam uwagę, ze przynajmniej w moim swiecie, zrobienie zlych indian jako wroga to byla by kaplica ;)
1
[#45] Re: Nowa gra w amosie?

@Don_Adan, post #43

To chyba musi byc cos czego nie mozna zastrzelic, a przed czym trzeba zwiewac.

Wydaje mi się, że taka mała trąba powietrzna, kształtem przypominająca odwrócony trójkąt byłaby ok.
2
[#46] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #30

Zawsze jest jeszcze ten wygodniejszy język, w którym prawie wszystko robisz jak w asmie, ale szybciej się w nim pisze kosztem paru procent wydajności... I ta biblioteka do niego, powstająca od 10 lat, żeby nie wynajdować koła na nowo. ;)

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2023 10:40:20 przez teh_KaiN
1
[#47] Re: Nowa gra w amosie?

@Koyot1222, post #45

Tak, traba chyba moze byc, taka zdalnie sterowana. Ja myslalem o stadzie rozszalalych bizonow, przedstawionych jako chmura kurzu z wystajacymi paroma lbami bizonow, albo jednym lbem.
1
[#48] Re: Nowa gra w amosie?

@Don_Adan, post #47

Ja myslalem o stadzie rozszalalych bizonow, przedstawionych jako chmura kurzu z wystajacymi paroma lbami bizonow, albo jednym lbem.

Pędzący bizon to też fajny pomysł.
Na razie, trzeba jednak oddać pałeczkę Twórcy kodu. Niech sobie chłopak pomyśli co i jak. Potem się coś skleci z tego szkicu co zrobiłem wcześniej

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2023 11:20:47 przez Koyot1222
1
[#49] Re: Nowa gra w amosie?

@teh_KaiN, post #46

Jak się ma prędkość wyświetlania Bobów za pomocą systemowego API w C do prędkości w AMOS, Blitz ?
1
[#50] Re: Nowa gra w amosie?

@teh_KaiN, post #46

No jest to ciekawa opcja, ale w C pisałem ostatni raz jakieś 30 lat temu na pececie i musiałbym się tego na nowo uczyć, a amosa znam na wylot.

Trąba powietrzna to moim zdaniem świetny pomysł, bo mogłaby sobie latać po całym ekranie bez ograniczeń. Stado bawołów to jednak by przez płotki nie przeskakiwało, a dorobienie destrukcji płotków to gra nie warta świeczki. Trąba to genialny pomysł OK

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2023 12:39:01 przez mastaszek
1
[#51] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #50

Przylatuje UFO i porywa bohatera, a czasami zostawia jakieś znajdzki i ulepszenia, kradnie złoto i klejnoty.
[#52] Re: Nowa gra w amosie?

@mwb113, post #51

siedzi, pije i chrupki
[#53] Re: Nowa gra w amosie?

@Sventevith, post #49

To kolega HexMage musiałby odpowiedzieć, najlepiej w osobnym wątku, jak w sumie zresztą ja też. Mnie system nie obchodzi. ;)
Niesystemowo to możesz zobaczyć ile nasza Chaos Arena w 50fps obsługuje: 12 postaci bodaj 16x20 + zostawiony margines czasu na logikę i aktualizowanie terenu. Niedawno przyszedł mi pomysł na przyspieszenie tego o jakieś 30% kosztem ramu, więc można by wycisnąć 18-20. Łatwo licząc, na 25fps dwa razy tyle.

@mastaszek: E tam, przecież C to 5 konstrukcji językowych na krzyż. Reszta to poznanie bibliotek i obmyślenie organizacji kodu. Myślę że chaos arenę byś mógł dość szybko na tych kowbojów przerobić. ;)

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2023 13:31:13 przez teh_KaiN
[#54] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #28

Największy problem będzie z tymi poziomymi płotkami. Jak kowboj jest przed płotkiem, to ma go zakrywać, a jak jest za płotkiem, to płotek ma być nakładany na kowboja.

Taka dygresja, bo teraz dopiero widzę, że przez rysunek powstało zamieszanie techniczne. Ja nie projektowałem tej grafiki pod względem zakrywania przez płotki. Zaprojektowałem te elementy, ale przewidywałem tylko jednen przypadek kiedy kowboj zakrywa płotek. Jest to sytuacja kiedy kowboj stoi przy płocie po prawej stronie. Przy grze, gdzie ważne jest celowanie, zaplanowałem sobie w umyśle, że kowboj nie chowałby się za przeszkodami, bo wtedy nie wiadomo gdzie celuje. Dlatego chciałem aby elementy w miarę wypełniały równe sektory 16x16pix.
Zrobiłem przykład z figurką o co mi chodziło. Mam nadzieję, że to uprości:

Jedyny przykład, kiedy przypuszczałem nakrycie postaci gracza, to górna cześć belki.

Ale można zrezygnować z tego elementu na planszy. Na rzecz takich wrót do następnego lewelu. Kiedy ten zabieg nie byłby potrzebny, bo kiedy postać byłaby w tej pozycji:

To już przeładowywało by się do kolejnej planszy. I ta belka na górze już by była nie potrzebna OK
2
[#55] Re: Nowa gra w amosie?

@Koyot1222, post #54

No Panie, teraz to będzie bułka z masłem :)
2
[#56] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #55

jak bedziesz miał pomysł na tytuł gry i jesli gra dojrzeje do jakieś bardziej zaawansowanej grywalnej wersji to moge ci zrobic logo i ekran powitalny, niestety w innych rzeczach nie moge pomóc bo nie jestem pixelartowcem.
[#57] Re: Nowa gra w amosie?

@Azakiel, post #56

Mam pewne pomysły, np. "Gunslingers", albo "6gun Bandits". Ale póki co nic nie twórz, bo jeszcze za wcześnie - nie wiadomo czy to się w ogóle uda. Dzięki za zainteresowanie!

PS Sixgun to popularne w epoce określenie sześciostrzałowych rewolwerów.
[#58] Re: Nowa gra w amosie?

@teh_KaiN, post #53

Problem z C to zarządzanie pamięcią, z małym doświadczeniem 100 % czasu więcej na szukanie błędów iz tym związanych.
[#59] Re: Nowa gra w amosie?

@Sventevith, post #58

ja bym jednak raczej powiedzial, ze najwiekszym problemem w C jest opanowanie setek blibliotek i jak ich uzywac
[#60] Re: Nowa gra w amosie?

@selur, post #59

Będzie amos, bo w nim czuję się bardzo komfortowo. Patrzyłem też na oryginalny Berzerk i nie doliczyłem się więcej niż 11 przeciwników na planszy. Z tyloma amos sobie chyba poradzi w 25 fps-ach. Jestem dobrej myśli. C sobie odpuszczę, bo jeśli już mam poświęcać czas na naukę, to wolę ciągnąć temat z asemblerem (który nadal mi rozwala mózg i sprawia, że czuję się gupi).

PS W weekend prawdopodobnie wstawię na forum adfa z czymś działającym

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2023 14:39:47 przez mastaszek
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem