[#61] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #57

6gun Bandits jest dobre. Zwłaszcza że hintuje że zrobisz 6-osobowy multiplayer ;)
[#62] Re: Nowa gra w amosie?

@teh_KaiN, post #61

LOL :D Kurdę, może faktycznie by się dało zrobić 2-playerowego co-opa?! Dałeś mi do myślenia
[#63] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #60

W gorszym jezyku programowania ekspert zrobi o niebo wiecej niz lamer w najszybszym i tego sie trzeba trzymac ok, racja
1
[#64] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #62

zrób jeszcze 6p versus na zamkniętej arenie i jesteśmy w domu ;)
[#65] Re: Nowa gra w amosie?

@selur, post #63

Zaletą C jest możliwość łatwego portu np. na sprzęt z drewna i stali.
[#66] Re: Nowa gra w amosie?

@teh_KaiN, post #64

To jest do ogarnięcia.

@Sventevith: Nie portujemy na atari - nie jesteśmy heretykami.
1
[#67] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #66

Wszystko co ma 68k jest po dobrej stronie :)
Atari popełniało w kwestii sprzętu ten dwa razy sam błąd wypuszczając najpierw bieda wersję a dopiero później dokładając układ . STe to już fajny sprzęt.

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2023 15:23:47 przez Sventevith
[#68] Re: Nowa gra w amosie?

@Sventevith, post #67

tak fajny miedzy 8-bitowcami ale do Amigi nie ma startu.
O zgrozo.. w Amosie mozna sklepac lepsza gre niz wiekszosc gier napisanych w asembelrze Atari ST.
[#69] Re: Nowa gra w amosie?

@selur, post #68

Większość gier nie używała blittera.
[#70] Re: Nowa gra w amosie?

@selur, post #68

AMOS pochodzi z Atari. Tam sie nazywal STOS. Byc moze w prosty sposob da sie zrobic konwersje zrodel z AMOS-a na ten STOS, zakladajac, ze gra nie uzywa wiecej niz 16 kolorow.
[#71] Re: Nowa gra w amosie?

@Don_Adan, post #70

Wszystko na temat atari

Only amiga

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2023 15:35:36 przez mastaszek
[#72] Re: Nowa gra w amosie?

@Don_Adan, post #70

Nie ma szans. Ogladalem gry w Stosie i sa jeszcze wolniejsze od Amosowych.
Sila Amosa jest pelna obsluga chipow i przy pewnej duzej dozie kombinacji mozna uzyskac dobre efekty a w Atari pustka... jak na dzikim zachodzie.
Tak jak kiedys mowilem, jakby ktos poprawil kulawy amosowy kompilator, to Amos bylby super.
[#73] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #71

Majster a tak ogolnie to co z ta wyscigowka ? Jeszcze sie rodzi czy juz padla ?
[#74] Re: Nowa gra w amosie?

@selur, post #73

Wyścigówka to asembler. Na razie dałem sobie spokój i spróbujemy z dzikim zachodem z amosie. Na pewno wrócę do asm, ale później. Głównym problemem są górki i dołki w ścigałce w asm. Mógłbym zrobić "na płasko", ale to by znacznie wpłynęło na gameplay. Odpuszczam na razie kodownie ścigałki.
[#75] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #74

a nie mozesz czegos mega prostego...bo "scigalka" to naprawde ciezki temat.
[#76] Re: Nowa gra w amosie?

@selur, post #72

Chipy to siła Amigi, bez nich trudno coś dobrego wyrzeźbić. Konsole obsługiwały tony spritów a na Amidze trzeba wszystkie chipy użyć i dużo tricków aby mieć dużo obiektów i zadowalającą płynność. Amiga nie była projektowana ściśle do gier.
1
[#77] Re: Nowa gra w amosie?

@Sventevith, post #76

Amiga nie była projektowana ściśle do gier.


eeeeeeeeeee
[#78] Re: Nowa gra w amosie?

@Sventevith, post #76

Chipy to siła Amigi, bez nich trudno coś dobrego wyrzeźbić. Konsole obsługiwały tony spritów a na Amidze trzeba wszystkie chipy użyć i dużo tricków aby mieć dużo obiektów i zadowalającą płynność. Amiga nie była projektowana ściśle do gier.


w sumie to sie zgadzam, to nie była czysta moc wygodna w uzyciu, nawet jesli mówimy tylko o 2D to zrobienie nawet w tamtych czasach czegos na poziomie wymagało znajomosci asm i umiejętnego wykorzystania czipów a i tak ograniczenia były duze i nie dało sie przeniesc gry z wielu platform bez solidnych cięć.
[#79] Re: Nowa gra w amosie?

@Azakiel, post #78

Czasem były solidne cięcia i najczęściej temu, bo gra miała wyjść na jak najmniejszej ilości dyskietek i maks 1 mega ram. Kwestie finansowe.
[#80] Re: Nowa gra w amosie?

@amikoksu, post #79

oprócz tego co napisaleś bardzo duze ograniczenia wynikały z ilosci ramu w jaki celowano przy takich konwersjach.
[#81] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #1

Pierwsze próby wydajnościowe. Plansza na kafelkach i obiekty. Nic poza tym.
Niestety tylko płotki i beczki, bo jeśli wrzucić kaktusy i złoto, to kolory mocno blakną.
Na dziś kończę, jutro ciąg dalszy.

Sprajtem można ruszać na WSAD.

Proszę tego nigdzie poza to forum nie rozpowszechniać. Zbyt wcześnie, żeby siać zamęt.

LINK do adfa
[#82] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #81

te kowboje, to sa sprajty softwarowe czy boby uzyles ?
U mnie to smiga plynnie ale UAE nie jest miarodajne w zaden sposob.
[#83] Re: Nowa gra w amosie?

@selur, post #82

Sprajtem teraz jest tylko bohater. Pozostali są wklejani przez pastebob, czyli bez zapamiętywania i wymazywania tła. Bohatera też tak zrobię, bo sprajty będę potrzebował na latające pociski.

No kurde mam tylko winuae i a500mini, więc może się okazać, że na prawdziwym sprzęcie to chodzi inaczej nie mam tego jak stestować w realu
[#84] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #83

pastebob, czyli uzyles dual playfield ?
[#85] Re: Nowa gra w amosie?

@selur, post #84

Tak. Na razie testuję z dualem
[#86] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #85

a jaka funckja zmazujesz wklejonego boba po przesunieciu ?
[#87] Re: Nowa gra w amosie?

@selur, post #86

Hurtem cały ekran za jednym razem (Blit Clear z AMCAFa na każdym z 3 bitplanów "górnego" ekranu)
[#88] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #87

jak juz bedziesz wiedzial ile to ma fps'ow na rzeczywistej amidze, to moze podejme sie napisania jakiegos prostej gry z malymi bobami zeby porownac wyniki.
[#89] Re: Nowa gra w amosie?

@selur, post #88

W sensie porównać z "normalnymi" bobami bez duala, tak? No takie porównanie zamierzam zrobić i wybiorę to, co chodzi najszybciej.
[#90] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #89

no tak, bo nie ma praktycznie innej metody w amosie.
Ewentualnie zostaja jeszcze sprajty softwarowe no ale z tym jest problem jak sa w jedenj linii i nie do konca tez kumalem mechanike tego klonowania.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem