[#91] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #81

Jeśli ktoś ma możliwość puszczenia tego na prawdziwej A500 i sprawdzenia ile fps pokazuje po wyjściu (ESC), to byłbym wdzięczny. Jeśli teraz nie ma 25 klatek, to nie ma sensu dalej iść tą drogą i trzeba myśleć nad innym rozwiązaniem.
[#92] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #91

Puściłem tą grę na czystej A600 2mb chip. 120mb-HDD
Z DF0: gra się uruchomiła ale nie było widać chłopka . ----- 26fps
Z HDD: gra się uruchomiła wszystko ok, chłopek zapitala normalnie ----- 25fps
[#93] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #91

Użyłeś Dual Playfield zapewne. 25 klatek to za wolno? Jak chciałbyś animować postacie? Co klatkę zmieniać ich grafikę i przesuwać o 1 piksel żeby to było w 50 fps-ach? Czy grafikę np co 2 klatki, a przesuwać co klatkę?
[#94] Re: Nowa gra w amosie?

@mwb113, post #92

@mwb113: Dzięki za test! Już rozwikłałem problem niewidzialnego chłopka.

@tukinem: tak, dual. 25 klatek będzie ok, tylko że nie mam prawdziwej amigi i nie wiem czy to co pokazuje winuae jest wiarygodne - dlatego prosiłem o test. Obiekty mają być animowane i przesuwane co klatkę, ale to w sumie nie ma znaczenia, bo przy obecnej metodzie i tak są zawsze odrysowywane co klatkę.
[#95] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #91

u mnie na WInUAE w konfiguracji A500 bez fast Ramu pokazuje 54 fps takze ten tego...
niezly czad Szok

ale WinUAE raczej wiarygodne nie jest, np. w konfigu A1200+Fast musialem uzyc CPU Speed -50%, zeby byla podobna predkosc co na prawdziwej A1200.
[#96] Re: Nowa gra w amosie?

@selur, post #95

A miałeś zaznaczone cycle exact w zakładce Chipset?
[#97] Re: Nowa gra w amosie?

@selur, post #95

Bez 'cycle exact' odpaliłeś:)
[#98] Re: Nowa gra w amosie?

@tukinem, post #96

U mnie ta zaklada jest wygaszona i nic nie mozna w niej zaznaczyc ale do testow uzywam opcji "Cpu more compatible".
[#99] Re: Nowa gra w amosie?

@selur, post #98

Bez cycle exact to w ogóle nie ma sensu testowanie czegokolwiek.
[#100] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #99

a jakiej wersji uzywacie ? ja mam WinUAE 4.3.0 na 64-bit.
[#101] Re: Nowa gra w amosie?

@selur, post #100

No i taka wersja wystarczy. W zakładce Chipset zaznaczasz Cycle-Exact i wtedy automatycznie przełącza się z fastest possible na approximate
[#102] Re: Nowa gra w amosie?

@tukinem, post #101

Ja mam taka konfiguracje, bo nie chce mis ie screen ladowac:

CPU 68020
AGA
More compatible
JIT
MMU none
FPU none
Approximate A500/A1200 or cycke-exact
Chip 2MB


w tescie kowbojow wyszlo u mnie 51 fps
[#103] Re: Nowa gra w amosie?

@selur, post #102

Posłałem Ci konfig na maila.
[#104] Re: Nowa gra w amosie?

@selur, post #95

WinUAE umie emulować cykl-w-cykl tylko 68000 i 68010. Przez to że 020 i dalej mają cache i trochę bardziej złożoną architekturę, prędkość ich emulacji nawet w trybie cycle exact jest mocno "na oko".
[#105] Re: Nowa gra w amosie?

@selur, post #102

Panie, gra ma być sprawdzana na A500, więc po kiego diabła masz 020 + AGA, a na dodatek JIT? Daj sobie w CPU 68000, 24-bit addressing, more compatible i odznacz JIT, a w CHIPSET: ECS lub OCS i cycle exact (Full), bo to drugie będzie nie do zaznaczenia przy 68000. Po tej operacji możesz wrócić do CPU i sprawdzić, czy CPU Frequency masz ustawione na 2x(A500). Takie ustawienie daje Ci te 7MHz procka.

To wszystko. RAM to już będziesz wiedzieć. Dając fast ram przyspieszysz nieco działanie, a na slow ram, czy bez slow ramu na samym chip ramie będzie troszkę wolniej.

Ostatnia aktualizacja: 14.10.2023 14:58:38 przez tukinem
[#106] Re: Nowa gra w amosie?

@selur, post #95

Selur skoro masz PC-ta to mozesz sprawdzic ile Scorpion Engine wyciagnie, moze bedzie lepszy niz AMOS. Tutaj masz tutorial.

link
[#107] Re: Nowa gra w amosie?

@tukinem, post #105

Ustawilem tak jak pisales i wyszlo 24 fps czyli jest niezle ale widac golym okiem roznice w predkosci przesuwania sie kałbojow.
[#108] Re: Nowa gra w amosie?

@Don_Adan, post #106

W scrolowaniu poziomym ekranu bedzie lepszy, bo w Amosie to porazka i moze w prostych mechanikach typu arcade gdzies strzela do 10 obiektow na ekranie ale w innych rzeczach juz nie.
Uwazam, ze np. taka 'komnatowka' bez skrola moze byc lepiej zoptymalizowana w Amosie niz w takim gamemakerze.
[#109] Re: Nowa gra w amosie?

@selur, post #107

Obczaj teraz :D

LINK do adfa


PS. Dzięki Umpal!
1
[#110] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #109

No panie , bez kozery 51 fps. Co zrobiles, ze dziala szybciej ?
[#111] Re: Nowa gra w amosie?

@selur, post #110

Rozszerzenie powerbobs. Jest ogień :)
[#112] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #111

A możesz adf wzucac tak żeby można było bezpośrednio amiga pobierać (Ibrowse)
Bo tak muszę ściągać pc a potem dopiero na Amigę.
Mogę sprawdzać na A600 i na A500, na golasach.

Ostatnia aktualizacja: 14.10.2023 16:17:33 przez mwb113
[#113] Re: Nowa gra w amosie?

@mwb113, post #112

Jak to zrobić? Google drive może być?

https://drive.google.com/file/d/1zmlJYTImXIsgLkzxMlwrgl-gV_6NR6U4/view?usp=sharing

Ostatnia aktualizacja: 14.10.2023 16:19:34 przez mastaszek
[#114] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #111

a to ciekawostka ,bo 100% szybciej teraz lata. Jakiej koemndy uzylest teraz do bobow nadal paste ?

Kiedys czytalem o tym rozszerzeniu i bylo gdzies napisane, ze rzeczywisty przyrost predkosci dla bobow jest na poziomie okolo 30%. Z tego co pamietam, to ma tez spore ograniczenie, nie mozna uzyc naraz wiecej niz iles tam bobow i maksymalny rozmiar to 32*32.

Jest jeszcze Turbo Plus i tez zdaje sie ma szybsze boby, ja tam sprawdzilem tylko rysowanie ikon i dziala prawie o 100% szybciej.
[#115] Re: Nowa gra w amosie?

@selur, post #114

Podejrzewam, że przyrost prędkości jest duży, po przy dual playfield praktycznie nie ma tła do odrysowania. W powerbob nie ma paste, więc używa normalnych (power)bobów. Zaraz będę testował jak to działa bez duala, na ekranie 32 kolorowym.
[#116] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #115

Ta sama sytuacja
Df0: brak ludzika
HDD: ludzik jest
51fps

[#117] Re: Nowa gra w amosie?

@mwb113, post #116

ciekawe
A ktory numer sprajta to chlopek ? Jak ostatni to moze byc problem, ze amiga nie wyrabia z wyswietlaniem go.
[#118] Re: Nowa gra w amosie?

@mwb113, post #116

Dzięki za test. Brak sprajta wynika z tego, że nie brałem pod uwagę współrzędnych sprzętowych, tylko ekranowe. Tzn sprajt rysuje się gdzieś poza widocznym ekranem. To żaden problem.
1
[#119] Re: Nowa gra w amosie?

@selur, post #114

O kurde, bez duala na ekranie 32 kolorowym pomyka 48 fpsów No to chyba się Koyot ucieszy, że kolorków będzie więcej.
2
[#120] Re: Nowa gra w amosie?

@mastaszek, post #119

To niezle ale pamietaj, ze logika zezre z tego minimum 20%
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem