[#1] Płynność ruchu w grach
Przeniesione
[#2] Re: Jump! (Amiga Yoomp)
Dla mnie troszkę dziwne, że gry typu Grind, czy Jump! są określane jako najlepsze pod kątem możliwości klasycznych Amig. O ile gry (na podstawie pokazów i demonstracji) są świetne, i nie można odmówić im jakości, to jednak na Amigę powstawały dużo bardziej złożone produkcje.

Na przykład Genetic Species, Napalm czy Foundation. Nawet powstał Quake, który na 68030/50MHz + FPU chodzi całkiem całkiem (w porównaniu z portami dla PiStorm, które mają ogromne wymagania).

Ja sam uważam, że na A1200 mogłyby powstać The Lost Vikings 2 i inne gry dwuwymiarowe, tylko trzeba do tego zdolnego zespołu.

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2025 10:50:30 przez Hexmage960
2
[#3] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Hexmage960, post #2

Dla mnie troszkę dziwne, że gry typu Grind, czy Jump! są określane jako najlepsze pod kątem możliwości klasycznych Amig.

Są tak określane w stosunku do gier, które ukazały się w ostatnich latach. Bo np. taki Alien Breed 3d2 TKG, technicznie zjada Joompa na śniadanie.
1
[#4] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@amikoksu, post #3

Są tak określane w stosunku do gier, które ukazały się w ostatnich latach. Bo np. taki Alien Breed 3d2 TKG, technicznie zjada Joompa na śniadanie.


i co z tego ze "zjada" jak nie chodzi płynnie praktycznie na niczym, nie o to chodzi by zrobic "demonstratora technologii " który nie bedzie płynny bo co to za produkt, to bez sensu, przerost ambicji nad mozliwosciami.
Pod tym wzlędem JUMP jest szyty na miarę, jest płynny na konfiguracji w jaką celuje
3
[#5] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Hexmage960, post #2

Dla mnie troszkę dziwne, że gry typu Grind, czy Jump! są określane jako najlepsze pod kątem możliwości klasycznych Amig. O ile gry (na podstawie pokazów i demonstracji) są świetne, i nie można odmówić im jakości, to jednak na Amigę powstawały dużo bardziej złożone produkcje.

Na przykład Genetic Species, Napalm czy Foundation. Nawet powstał Quake, który na 68030/50MHz + FPU chodzi całkiem całkiem (w porównaniu z portami dla PiStorm, które mają ogromne wymagania).


temat jest nieco złożony i zalezy jak oceniać, bo dla sprawiedliwosci nalezy rozróżnic gry działąjące "względnie płynnie " na A500 od gier działających "względnie płynnie" na A1200/4000 z turbo i wtedy taki Grind/Dread sie mocno wyróznia bo w kategorii "stosunek możliwosci do płynnosci" wygrywa. Ale oczywiscie jesli przyjmiemy inne kryteria rankingu wyniki będą inne . Pozatym juz dawno powstały gry które mają bardziej zaawansowane ficzery (nawet AB3D częsc 1 była bliższa do Dooma niż Grind i pod pewnymi wzlędami bardziej zaawansowana)



Ostatnia aktualizacja: 06.01.2025 11:43:51 przez oldman
2
[#6] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@oldman, post #4

Chodzi płynnie na mocnej Amidze. Na Amidze 500 nawet nie ruszy.
1
[#7] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@amikoksu, post #6

Chodzi płynnie na mocnej Amidze. Na Amidze 500 nawet nie ruszy.


no własnie niezupełnie

ponizej masz gameplay z 68060 , to w ogole nie jest płynne (a Amiga z Pi to juz nie jest Amiga wiec nie biore pod uwage udawanych Amig, równie dobrze moglbym sobie Amige odpalic na emulatorze na pececie i twierdzic ze to Amiga).





Ostatnia aktualizacja: 06.01.2025 11:51:03 przez oldman
2
[#8] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@oldman, post #7

Zupełnie.
1
[#9] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@amikoksu, post #8

pierd**sz waćpan głupoty dlatego kończe te bezsensowną wymiane zdań , na tym filmie nie ma nawet 20 klatek a płynnie zaczyna sie od 30 (wg minimalnych standardów w grach 3D)
[#10] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@oldman, post #9

Grałem w Alien Breed 3d2 na Amidze i płynnie gra działała. A jak zobaczyłem pierwszy raz u kumpla AB3d2 to OPAD SZCZĘKI. Gra wyśmienita. Zresztą jest dużo więcej bardziej zaawansowanych technicznie gier na Amidze od Jumpa, ale jakie to ma znacznie. Bez wątpienia Jump to bardzo dobra gra.
2
[#11] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Hexmage960, post #2

Nawet powstał Quake, który na 68030/50MHz + FPU...

Właśnie sobie odpaliłem - 3kl/s, w okienku na 25%. No... znośnie szeroki uśmiech
2
[#12] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@_arti, post #11

Do pogrania quake to w Amidze trza mieć procesor z najwyższej półki.
[#13] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@amikoksu, post #12

Nom, RPi Zero... za 75 PLN.
2
[#14] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@_arti, post #11

Ja nie mam obecnie FPU w swojej Amidze z CD-ROM i Blizzardem 1230/50MHz, więc Quake sobie teraz nie uruchomię. Mam obecnie oryginał od Clickboomu. Ale pamiętam że Quakeplayer z Cover CD, kiedy miałem FPU, działał dosyć fajnie w 25% okienku.

Ta wersja była mocno zoptymalizowana pod Amigę. Nie mam PiStorma, ale czytałem że wymagania Q1 ma znacznie wyższe.

@Oldman

Zgoda, że Grid i Jump! mają niskie wymagania i są złożonymi grami. Chodziło mi o to, że według autorów są to najbardziej złożone gry, jakie mogą powstać na Amigę klasyczną (A1200).

Te gry wykorzystują różne sztuczki sprzętowe, żeby na 68020/14MHz + FAST RAM działać dobrze. W porządku, ale można podejść do tego na różne sposoby. To nie jedyny sposób.

Napalm, Foundation, TKG działają dobrze dopiero na M68030 ponieważ wykorzystują technikę zapisu pikseli Chunky, czasami niepotrzebnie (za wyjątkiem TKG).

Natomiast gry dwuwymiarowe jak The Lost Vikings 2 z powodzeniem mogłyby wykorzystywać też Blitter, dzięki czemu lepiej pracować na słabszym procesorze.

M68030 w Amidze to nie było nic nadzwyczajnego już w 1998 roku, kiedy nabyłem A1200 Magic.

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2025 12:30:30 przez Hexmage960
2
[#15] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@_arti, post #13

Albo Procesor PPC.
2
[#16] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Hexmage960, post #14

Quake na PiStormie ma dokładnie te same wymagania, co Quake na 030 - bo to ten sam Quake; i na najwolniejszym PiStormie lata w 50kl/s w 640x480.
3
[#17] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@amikoksu, post #10

Grałem w Alien Breed 3d2 na Amidze i płynnie gra działała. A jak zobaczyłem pierwszy raz u kumpla AB3d2 to OPAD SZCZĘKI.


idziesz w zaparte ale bez sensu są twoje wysiłki bo zrozum że 10 FPS to nie jest płynnie, możesz co najwyżej napisać że "dla mnie 10 fps jest wystarczające " ale to nie jest płynne, to bardzo daleko od płynnie

dla porównania na tym filmiku masz płynnie (ale to nie jest Amiga)



Ostatnia aktualizacja: 06.01.2025 12:35:36 przez oldman
3
[#18] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@oldman, post #17

Na mojej Amidze AB3d2 wyciągał około 20 klatek i było płynnie. Lepiej działał od quake. I nie opieram się na jakiś filmikach tylko grałem u mnie na Amidze i u kolegi.
I nie interesuje mnie twoje płynnie.

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2025 12:38:27 przez amikoksu
1
[#19] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@oldman, post #17

Nom, tu solidne 20-25. Na czym to?
1
[#20] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@_arti, post #16

W porządku, dzięki za informację i podanie wydajności. Pisałem na podstawie ostatnich testów gry Carmageddon na 68k.

Ja cieszę się, że PiStorm to wydajna maszyna i pozwala na wygodną grę.

Ale jesteś pewien, że ten Quake na PiStorm ma takie same wymagania jak oryginalny Quake? Bo ja czytałem, że te porty słabo działają na procesorach dedykowanych tej grze, tzn. M68060/100MHz dla przykładu.

P.S. Sorki za off-topic.
1
[#21] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Hexmage960, post #20

Jak gram na Clickboomowskiej wersji (bo jest rzeczywiście najszybsza na RTG) i powiem szczerze, że nie słyszałem o dedykowanym porcie dla PiStorma.

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2025 12:47:41 przez _arti
3
[#22] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@amikoksu, post #18

Gdy miałem w A1200 z turbo 040/40 to AB3d2 chodził wyśmienicie , takie miałem wrażenie. Wcześniej próbowałem grać na rozszerzeniu 8mb i jakoś się dało. Dziś to nie do zniesienia by było szeroki uśmiech
2
[#23] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@djpiotrs, post #22

Dzisiaj to dla niektórych 60 klatek to nie jest już płynnie.
1
[#24] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@amikoksu, post #23

Dokładnie.
1
[#25] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@_arti, post #19

wg komentarzy autora pod filmem to WinUAE
[#26] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@_arti, post #19

Nom, tu solidne 20-25. Na czym to?


1
[#27] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@oldman, post #26

Dopiero na Amidze A1200 z TF1260 z procesorem Rev6 060 taktowanym na 100 MHz jest w miare płynnie co pokazuje poniższy filmik



jaki ktoś dobrze zauważył w komentarzu pod filmikiem


[#28] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@oldman, post #27

Na 040/40 to bodajże było od 20 do 25 klatek na sekundę.
[#29] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@oldman, post #27

Dla jednego płynnie to jest 20 klatek, dla innego 30 a jeszcze dla innego 60 klatek to dopiero płynnie. A są już mózgi które muszą mieć 120 klatek...
W latach 90 w grach 3d 20 klatek to było płynnie bo już fajnie można było pograć i nie tylko na Amidze.
[#30] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@amikoksu, post #29

W latach 90 w grach 3d 20 klatek to było płynnie


nie miałeś w latach 90 - 20 klatek w AB3D II na fullscreenie
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem