[#61] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@koczis, post #60

12-15 fps toż to już szybciej nie ma sensu robić bo co nie którzy nie zauważą różnicy. Do tego potrzeba kilku lat grania w gry o klatkarzu 30 fps, by mózg się przestawił w tryb dla leniwych. Przy 60 fps mózg praktycznie nie ma co robić i skupia się na otoczeniu. Dlatego w grach potrzebne są tony tekstur i efektów, by nie zasnąć.


Amigowcy to sie zawsze potrafią dowartosciować w zabawny sposób szeroki uśmiech
3
[#62] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@oldman, post #61

To nie tylko amigowcy. Jak oglądam jakiś stream gdzie ktoś gra na konsoli to zawsze ktoś palnie "a tu jest 60fps bo nie wygląda?" (swoją drogą, jak oni to kurna dostrzegają? cyborgi? Albo "na tej konsoli jest płynniej niż na konsoli konkurencji" podczas gdy ilość fps jest ta sama na obu a kiedyś jak widać, nie przeszkadzało nam, że w grze jest kilka fps. Ja jeździłem w F1GP namiętnie na amidze i tam wektorowa grafika i też było nie wiem, może 8-10fps i mi to nie przeszkadzało bo jarałem się samą grą W takiego Frontiera też ludzie grali czy UFO i nikomu nie przeszkadzało to, że jest mało fps. Pamiętam do tej pory ile zajmowało obracanie Ziemi w UFO na A500 z 1MB, masakra, no ale kto na to zwracał uwagę? Nikt.
4
[#63] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Madman, post #62

Pamiętam ufo na A600 z 1 mb chipu, bez HDD. Jak strzeliłeś z blastera (czy jak się to nazywalo), najpierw był dźwięk wybuchu, potem oglądałem wybuch klatka po klatce. Ale grało się oj grało. Dziś nie dałbym rady na to patrzeć i przekładać dyskietki.
1
[#64] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Madman, post #62

"...no ale kto na to zwracał uwagę?" Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma pomysł
[#65] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Madman, post #62

A mnie sie marzy by ktoś zorganizował na jakimś retro-spotkaniu metody weryfikacji czy ci co twierdzą że potrafią rozpoznać na oko ile klatek jest w animacji, rzeczywiście to widzą i rozpoznają, czy tylko ściemniają na podstawie wiedzy przypuszczeń czy też uprzedzeń o tym do czego jest zdolna platforma na którą patrzą.
Przydałby sie taki eksperyment na ślepą próbę, aby eksperymentator nie mógł podświadomie podpowiadać.
Albo czy potrafią rozpoznać na oko co ile pikseli skroluje sie obraz w jednym kroku, w zależności od wielkości tego kroku oraz częstotliwości z jaką te kroki występują.
Może da sie wyłapać mistrzowskie oko. Np patrzysz na 3 identyczne monitory na których skroluje sie obraz, np 1 ekran na sekundę ale w każdym z ekranów skok następuje z inną ilością klatek a tym samym większym lub mniejszym skokiem. Zgadniesz masz punkt, nie zgadniesz to go tracisz. I tak dziesiątki prób. :)

Podobnie z dźwiękiem. Czy co niektórzy serio odróżniają 14bit od 16 na ucho, albo 22kHz od 44kHz czy tylko zgadują. Albo czy zawsze rozpoznają czy modułek jest grany przez A500 a może to dość dobry player na ST/STE?
Gdyby to zweryfikować to skończyłyby sie samochwalcze posty tych co jakby sie okazało tylko wyobraźnią sie kierowali albo chęcią chwalenia lub ganienia co niektórych sprzętów, a nie precyzyjnym okiem czy uchem.
1
[#66] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@oldman, post #4

i co z tego ze "zjada" jak nie chodzi płynnie praktycznie na niczym, nie o to chodzi by zrobic "demonstratora technologii " który nie bedzie płynny bo co to za produkt, to bez sensu, przerost ambicji nad mozliwosciami.

Było kilka gier na PC gdzie trzeba było czekać latami, by stały się płynne na najmocniejszych konfiguracjach. Np. Crysis.
[#67] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@oldman, post #7

a Amiga z Pi to juz nie jest Amiga

A co powiesz o Amigach NG i klonopochodnych typu Morphos, Aros.
[#68] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@koczis, post #66

Doom też słabo działał na większości ibm pc. Mało kto miał szybszego blaszaka do płynnego działania dooma.
1
[#69] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@amikoksu, post #68

John Carmack miał najszybszego PC na świecie i u niego było 12-15 fps.
[#70] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@amikoksu, post #3

Bo np. taki Alien Breed 3d2 TKG, technicznie zjada Joompa na śniadanie.


Co z tego, że zjada, skoro jest niegrywalny? 100 razy wolę jedynkę z pikselami jak krowy.
A nic mi nie dało takiej radości, jak przejście pierwszego zamulonego portu Quake w lutym 1997, bez dźwięku i w około 2-8 FPS.

Ile można się podniecać FPS-ami i rozdzielczościami? Już nie te czasy - teraz jest wszystko i do wyrzygu.
2
[#71] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@koczis, post #67

A co powiesz o Amigach NG i klonopochodnych typu Morphos, Aros.


Że to Pegasosy, AmigaŁany, Samanthy, Tabory, Maki albo PC
Fajnie, że mają systemy "amigowe", ale nie są Amigami



Ostatnia aktualizacja: 08.01.2025 13:38:49 przez Jacques
1
[#72] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@koczis, post #69

On pewnie miał szybszego. Ale statystycznie jak doom wyszedł to na większości ibm pc doom był słabo grywalny, klatkował.
1
[#73] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Jacques, post #71

A co powiesz o Amigach NG i klonopochodnych typu Morphos, Aros.


Że to Pegasosy, AmigaŁany, Samanthy, Tabory, Maki albo PC
Fajnie, że mają systemy "amigowe", ale nie są Amigami

A co powiesz o PC współczesnym i o tym, że oprogramowanie z epoki nie działa na nim bez emulacji?
[#74] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@amikoksu, post #72

Ale statystycznie jak doom wyszedł to na większości ibm pc doom był słabo grywalny, klatkował.


DOOM nigdy nie był słabo grywalny, był o wiele bardziej grywalny niz wszystkie doomo podobne gry na amige razem wzięte, a jesli juz mowa o klatkowaniu to miał wymagania oczywiscie (dopiero na 486Dx2 chodził płynnie na fullscreenie ale i tak chodził na słabszych konfiguracjach płynniej niz te nieudolnie zrobione gry doompodobne na amige które nie były prawie wcale grywalne (no powiedzmy ze Gloom i Ab3D (czesc 1) była jako tako od biedy grywalna (ale do Dooma to i tak daleka droga)
[#75] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Daclaw, post #70

zgadza sie , jedynka o wiele lepsza , dwójka dostała na Lemonie 6,7 na 10 w ocenie społecznosci co i tak uwazam za zawyzoną ocene (była słabo grywalna, zle zoptymalizowana na premiere i miała fatalne projekty poziomów)

https://www.lemonamiga.com/games/details.php?id=1251

Ostatnia aktualizacja: 08.01.2025 15:24:08 przez oldman

Ostatnia aktualizacja: 08.01.2025 15:39:51 przez oldman
[#76] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@koczis, post #67

A co powiesz o Amigach NG i klonopochodnych typu Morphos, Aros.


dla mnie to ta sama półka co WinUAE ale ktos moze miec inne zdanie
[#77] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@koczis, post #66

Było kilka gier na PC gdzie trzeba było czekać latami, by stały się płynne na najmocniejszych konfiguracjach. Np. Crysis.


zgadza sie , przez wiele lat funcjonowało powiedzienie "czy pójdzie na tym Crisis"
[#78] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Daclaw, post #70

Ile można się podniecać FPS-ami i rozdzielczościami? Już nie te czasy - teraz jest wszystko i do wyrzygu.


zgadza sie jedni sie podniecają FPS-ami a inni np. ciągle czekają na port jakies bardzo starej arcadowej gry na ich ukochaną Amigę/Atari ST zamiast zagrac w nią na emulatorze lub na oryginalnej platformie bo wazne są gry i programy a nie sprzet na jakich sie je uruchamia.
2
[#79] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@oldman, post #77

Crysis to była akurat jedyna a nie jedna z wielu gier na pc która wyprzedzała wymaganiami aż tak bardzo do przodu. Trzeba było dwóch generacji do przodu jeśli chodzi o sprzęt aby uciągnął on w full detalach tą grę.
[#80] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@oldman, post #74

Dla mnie doom to gra słaba. Doom klatkował na ibm pc ale dało się grać. Dopiero na Amidze kilka lat później jak pograłem w doom a to już płynniej było. Co do AB3D2 no to klimatem ta gra biła pod każdym względem dooma.
1
[#81] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@oldman, post #78

Najlepsi są amigowcy jarający się Quake, Doomem czy innym pecetowym fpsem po odpaleniu ich na swoich amigach podczas gdy obok stoi pecet na którym bez problemu by sobie mogli w nie zagrać płynnie i w full detalach
1
[#82] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Madman, post #81

Najlepsi są amigowcy jarający się Quake, Doomem czy innym pecetowym fpsem po odpaleniu ich na swoich amigach podczas gdy obok stoi pecet na którym bez problemu by sobie mogli w nie zagrać płynnie i w full detalach


tez mnie to zawsze smieszyło
[#83] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Madman, post #79

Crysis to była akurat jedyna a nie jedna z wielu gier na pc która wyprzedzała wymaganiami aż tak bardzo do przodu. Trzeba było dwóch generacji do przodu jeśli chodzi o sprzęt aby uciągnął on w full detalach tą grę.


na pewno Crysis sie wyróżniał na tle innych gier pod kątem tak duzych wymagań w ustawieniach maksymalnych ale historia zna wiecej (choć moze nie tak spektakularnych ) przypadków

https://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/najbardziej-wymagajace-gry.html
[#84] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@oldman, post #76

Czy żeby grać w gry z epoki i mówić o koszernym PC to trzeba mieć orginalny sprzęt, czy wystarczy zapuścić DosBOXa?
[#85] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@oldman, post #82

Uo jezu, przecież nie chodzi o to, żeby złapać króliczka. Prawdziwi twardziele (jak ja) składają tydzień płytę główną A4000, lutują turbinę, podłączają, instalują system, odpalają Quake'a, włączają timedemo demo1 i odnoszą sprzęt do garażu.
1
[#86] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@oldman, post #82

Mnie to nie śmieszyło bo w latach 90 często jedynym komputerem był komputer Amiga i nie było na czym innym odpalić quake czy dooma. A że teraz ktos odpala te gierki to taka naleciałość z tam tych lat.

Ostatnia aktualizacja: 08.01.2025 15:52:07 przez amikoksu
1
[#87] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@bfgmatik, post #85

jak wolisz, ja zawsze byłem fanem gier i programów a nie stawiania sobie ołtarza i walenia gruchy do martwego juz komputera , w domu mam to co daje mi najszersze mozliwosci za najmniejsze relatywnie pieniądze (np ostatnio ograłem na emulatorze z synem wszystkie najnowsze częsci Mario ), kazdy ma swojego bzika, moim bzikiem są programy filmy i gry.
[#88] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@koczis, post #84

Czy żeby grać w gry z epoki i mówić o koszernym PC to trzeba mieć orginalny sprzęt, czy wystarczy zapuścić DosBOXa?

jeden ortodoksyjny pecetowy rabin powie tak a drugi powie inaczej
[#89] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@koczis, post #73

Powiem, że DOSboxa używam tylko pod MorphOSem, a nie na współczesnym PC
[#90] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Daclaw, post #70

A nic mi nie dało takiej radości, jak przejście pierwszego zamulonego portu Quake w lutym 1997, bez dźwięku i w około 2-8 FPS.


Amigowcy zawsze byli masochistami
Ja pod koniec lat 90'tych uruchomilem na moim zmodernizowanym PC Quake w ponad 100 fps'ach i dopiero wtedy zobaczylem co to znaczy ze gra 3d zapie...
Jak slysze jak dzis Amigowcy sie podniecaja, ze cos tam w 3d ma az 20 klatek na A4000 z karta turbo...no to sory, smiech przez lzy.

Skoro Amiga sie nie nadaje do 3d tzn. ze sie nie nadaje i tyle... splat
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem