[#31] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@oldman, post #30

Było jakieś około 20 klatek i to było płynnie.
1
[#32] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@amikoksu, post #31

w twoim mózgu było 20 klatek





Ostatnia aktualizacja: 06.01.2025 14:11:03 przez oldman
[#33] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@oldman, post #32

Masz blade pojęcie o Amidze i o graniu na czymś więcej jak Amiga 500.

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2025 14:14:09 przez amikoksu
1
[#34] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@amikoksu, post #33

aha
[#35] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@amikoksu, post #3

Raczej sie mylisz, ze technicznie AB3D2 to byla dobra gra.
Graficznie byla Ok.
Ale c2p slabe, ponad 3 razy wolniejsze od najlepszych c2p.

link

Wiec bardzo watpie, zeby oryginalna wersja AB3D2 byla wystarczajaco szybka.
[#36] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Don_Adan, post #35

Grałem i było płynnie. Technicznie z pewnością bardziej zaawansowana gra od doom. Jak na AGA to było całkiem dobrze. AGA to 1992 rok.
1
[#37] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Don_Adan, post #35

w okolicach premiery Ab3D II miałem A4000 i ta gra na full screenie i przy pikselach 1:1 była koszmarkiem (tam nie było nawet 15 klatek) ale dla amikoksa była płynna i co zrobisz z taką argumentacją, nic nie zrobisz, w jego mózgu było płynnie
5
[#38] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@oldman, post #37

W moim mózgu płynnie, w twoim móżdżku nie płynnie. Nic nie zrobisz.
1
[#39] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@amikoksu, post #38

nie denerwuj sie tak, oddychaj spokojnie już jest dobrze
5
[#40] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Don_Adan, post #35

Dla mnie królem jest pierwsza część AB3D, szkoda że nie wyszła zapowiadana wersja z pikselami 1x1.
Nie wiem, może wymagania sprzętowe wystraszyły wydawcę i projekt upadł.
[#41] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@oldman, post #39

nie denerwuj sie tak, oddychaj spokojnie już jest dobrze

U mnie luz.

U ciebie nerwy.
pierd**sz waćpan głupoty dlatego kończe te bezsensowną wymiane zdań

https://www.ppa.pl/forum/strefa-gier/47500/plynnosc-ruchu-w-grach#m833353

Mimo wnerwa, dalej tupiesz nóżkami bo nie możesz przeboleć że ktoś ma inne zdanie i nie kończysz.


Ostatnia aktualizacja: 06.01.2025 15:06:33 przez amikoksu
1
[#42] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@amikoksu, post #41

ja juz dawno zakonczyłem te dyskusje , to ty w kółko powtarzasz jak mantre że u ciebie płynnie mimo ze nagrania z netu pokazują coś innego wiec przyjąłem " jedyną słuszną" narracje że w twoim mózgu było płynnie, po co kopać się z koniem to bez sensu. EOT
4
[#43] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@oldman, post #42

Tak, Alien Breed 3d2 działał na Amidze płynnie. Na mojego kolegi Amidze również płynnie. Bardzo dobra gra po dziś dzień.
1
[#44] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@oldman, post #42

60 fps jest płynne.

To nie lata 90-te gdzie człowiek akceptował 15 fps.
2
[#45] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@rbej1977, post #44

Za 10 lat 120 fps będzie dopiero płynnie.

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2025 15:15:49 przez amikoksu
1
[#46] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@amikoksu, post #36

To zle pamietasz, bylo wolno bardzo wolno.
Tutaj jest caly watek o modowaniu AB3D2, FPS- tez sa podane.
Teraz jest sporo szybciej niz bylo oryginalnie.

link
4
[#47] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Don_Adan, post #46

Dobrze pamiętam. Jasne że teraz jest dużo szybciej ale wówczas też płynnie działało, no ale nie tak płynnie jak teraz. 50 klatek jest już pełen wypas dla liczących klatki.

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2025 15:32:40 przez amikoksu
1
[#48] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@amikoksu, post #43

Jeśli gra działala płynnie to teraz na tej samej Amidze też musi.
Wystarczy że wykonasz prosty test i opiszesz nam czy jest płynnie jak pamiętasz
3
[#49] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Norbert, post #48

Wiele rzeczy kiedyś wydawało się lepsze. Niektóre gry, z C64 wydawały się szałowe, a dziś rozczarowują. Pewnie kolega Amikoksu też tak ma. To nic złego.
[#50] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@KM_Ender, post #49

No tak kiedyś się wydawało że doom na 486 chodzi płynnie. Dzisiaj są inne wymagania.
1
[#51] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@djpiotrs, post #28

To jest nawet technicznie niemożliwe na tym procesorze. Jak było 12-15, to było maks
4
[#52] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@amikoksu, post #50

No tak kiedyś się wydawało że doom na 486 chodzi płynnie. Dzisiaj są inne wymagania.Cytuj zaz



dobrze sie wydawało bo Doom chodził na 486 dx2/66 2-3 razy płynniej niż Ab3D2 na ówczesnych nawet mocnych amigach
6
[#53] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@oldman, post #52

Nie wiem czy 2-3 razy bo to zależy, niemniej Ab3D2 działał też płynnie. Ale nie tak płynnie jak doom na Amidze. Doom jednak technicznie był mniej zaawansowany.
[#54] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@amikoksu, post #53

Doom na DX2/66 działał całkiem niezle , wg tego wątku

https://www.doomworld.com/forum/topic/133377-doom-performance-on-9394-hardware/

na takiej konfiguracji jego wydajnosc na duzych mapach w Doom 2 spadała nieco ponizej 35 klatek na full screen

ale na niższych modelach już tak różowo nie było

Dla zainteresowanych polecam ten filmik:



w jednym z komentarzy można przeczytać:

Świetne porównanie, naprawdę miło widzieć na nim FastDoom (jestem głównym programistą)😅)! Procesory 486 są znacznie szybsze w porównaniu do procesorów 386, nie tylko ze względu na wewnętrzną pamięć podręczną procesora, ale również dlatego, że większość instrukcji x86 można wykonać na 486 w jednym cyklu, w porównaniu do 3/4 cykli, których 386 potrzebuje do wykonania instrukcji. Ale myślę, że główną różnicą jest magistrala VLB, dzięki której Doom naprawdę błyszczy na 486, ponieważ wykorzystuje mnóstwo pasma do przesyłania danych między pamięcią RAM i pamięcią VRAM. Zabawne jest to, że Heretic/Hexen używali kodu bazowego Dooma, a Raven Software jeszcze bardziej zoptymalizował kod renderowania, dlatego na niektórych systemach Heretic/Hexen działają płynniej w porównaniu do Doom/Doom II.
1
[#55] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@amikoksu, post #53

tak się podepnę pod OT wątek, ale ktoś wrzucił Xenona jaki ma przyspieszenie dzięki 68010 na CDTV

6
[#56] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@michal_zukowski, post #55

bardzo ciekawe , wyrazna rożnica
[#57] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@_arti, post #51

Pewnie tak. Takie miałem tylko odczucie.
[#58] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@michal_zukowski, post #55

boze drogi, co za patałach!!

zamiast ustawic dwa ekrany obok siebie, zeby bylo widac dokladnie roznice, to sierota ustawil je po przekatnej a na dodatek nagranie trwa cale 20 sekund...

Bez kitu... ludzie maja coraz mniejszy iloraz inteligencji
6
[#59] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@selur, post #58

2/3 filmu to logo
[#60] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@_arti, post #51

12-15 fps toż to już szybciej nie ma sensu robić bo co nie którzy nie zauważą różnicy. Do tego potrzeba kilku lat grania w gry o klatkarzu 30 fps, by mózg się przestawił w tryb dla leniwych. Przy 60 fps mózg praktycznie nie ma co robić i skupia się na otoczeniu. Dlatego w grach potrzebne są tony tekstur i efektów, by nie zasnąć.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem