[#1] whdload i kłopoty !
Witam,
Właśnie zakupiłem licencję na WHDLOAD, w związku z czym chciałbym wreszcie zobaczyć co to robi ... 2 dni walczę z plikami, CF-ami, przejściówkami, kickami, itp....
Stanęło na tym, że WHDLOAD jest zainstalowany. Na pierwszy ogień przeznaczyłem Pinball Ilussions AGA, bo mam 1200. Ściągnąłem z rodzynków wersję HDD. Do Devs załadowałem całą baterię plików ze strony WHDLOAD - .RTB i .PAT, a także wynalezioną paczkę romów z kickstartami. Jednak po zainicjowaniu akcji zainstalowania gry zaczął krzyczeć, że nie ma pliku kick40068.a1200. Sprawdziłem, jest ten rom, ale pod inną nazwą. Zmieniłem nazwę na prawidłową. Znów próba: "error during resload_loadkick - invalid kickstart image". Znalazłem inny - to samo i jeszcze inny plik - to samo. Czy zapodanie każdej gierki łączy się z takimi bólami? Co robię nie tak?
Niestety jestem zielony w amigowaniu, więc wszystko przychodzi mi z przeogromnym trudem. Może jest gdzieś opis krok po kroku, bo lektura dotychczas przeczytanych opisów nie jest zbyt przejrzysta.
[#2] Re: whdload i kłopoty !

@jasiek40, post #1

Sprobuj stad, strona ze skonfigurowanymi grami (abandonware) pod WHDLoad.
[odnośnik usunięto]

Co do paczki ROM-ow, znalazlem, wrzucilem juz spreparowana i nie mam problemow.
Generalnie w przewazajacej wiekszosci nie mam problemow zadnych z WHDLoad.

[#3] Re: whdload i kłopoty !

@jasiek40, post #1

Aby wszystko dobrze działało, musisz mieć w DEVS: założony katalog Kickstarts. W nim powinny znajdować się pliki RTB oraz PAT i oczywiście plik z Kickstartem w wymaganej wersji. Kick musi nazywać się tak samo jak pliki PAT i RTB, ale bez rozszerzenia (fuj). Kickstart powinien być oryginalny (niemodyfikowany). Jeśli więc masz zestaw plików z kickami, to musisz znaleźć właściwy.

Powinieneś, częściej sprawdzać pocztę. Masz tam wszystko opisane.



Ostatnia modyfikacja: 29.01.2011 00:59:05
[#4] Re: whdload i kłopoty !

@Mordimer, post #3

Poszedł mail - sprawdz pocztę
[#5] Re: whdload i kłopoty !

@friedrich, post #4

Wielkie dzięki za maile. Niemniej dalej to samo. Ten sam błąd mimo zamiany kicka. Mało tego, odpaliłem gotową gierkę 1000Miglia, która po kilka sekundach ładowania wywala taki sam komunikat, tylko dotyczy on obrazu invalid kickstart image kick34005.a500. Kickstarty w Devs/Kickstarts są ok - podmieniłem je zgodnie z sugestiami na dobre 100%. W katalogu Devs/Kickstarts są także pliki z archiwum ściągniętego z WHDLOAD albo aminetu, ale nie zmieniałem ich nazw - chyba nie było takiej potrzeby?
Z zainstalowaniem WHDLOAD nie miałem żadnego kłopotu - installer zrobił wszystko i nie było błędów. Wygląda, że jestem najgorszym kandydatem na amigowca w historii :)
Z dotychczasowych sukcesów to: działający HDD-CF w A1200, wymiana plików z PC przez PCMCIA-CF, zrzucanie adf-ów na dyskietki, kopiowanie za pomocą x-copy.
[#6] Re: whdload i kłopoty !

@jasiek40, post #5

W moim wypadku było tak - mam A600. Na początku poszedłem drogą sprzed lat czyli postawiłem goły WB z dyskietek, potem dokopiowałem z dyskietek programy narzędziowe, następnie zacząłem walczyć z programami z aminetu i zatrzymałem się na WHDLoad który również nie chciał odpalać gier. Wówczas dostałem linka do gotowca - pełnego systemu z dodatkami działającego na A600. I od tego momentu bajka - instalowanie gier zaczyna się na ich ściągnięciu ze strony abadonware z wersjami pod whdload a konczy na rozpakowaniu i wrzuceniu na DH1 do okreslonego katalogu (akcja, przygodowe, platfomowe i inne). Zadnych instalek, kopiowania do podkatalogów itp.

Jedynie nie pamiętam czy kickstart był w gotowcu czy też należało go dokopiować.

10 lat temu wiedziałem o systemie Amigi nieporównywalnie więcej niż dzisiaj. Ale dzisiaj oczekuję od niej jednak już czegoś innego niż kiedyś. Gry, moduły, dema. Bez arkuszy kalkulacyjnych, edytorów tekstu czy programów cadowskich. Stąd ta droga na skróty :)



Ostatnia modyfikacja: 29.01.2011 13:03:42
[#7] Re: whdload i kłopoty !

@friedrich, post #6

Mam jeszcze jedną 4Gb cf, spróbuję z tym obrazem gotowym, bo jasna cholera mnie bierze. Na każdym kroku problem, odechciewa się wszystkiego. Próbuję to wszystko jakoś logiką ogarnąć, ale nie idzie mi to. Wiedza mizerna, nic się nie klei. Opisy zazwyczaj kosmiczne - często nie wspominają w ogóle (uznane jako rzecz oczywista), że należy jeszcze dograć jakiś plik lub siedem. Szkoda, bo postawiony własnoręcznie system ładnie działa, gierki z dyskietek chodzą normalnie. Kupiłem ją dla zabawy i radości z zabawy - a tu się na razie tylko ślizgam na pianie z pyska.
Idę ciśnienie zmierzyć ;)
[#8] Re: whdload i kłopoty !

@jasiek40, post #7

Miałem to samo :) U mnie dochodziła frustracja że przecież kiedyś to było banalne a teraz droga przez mękę.

Info dodatkowe: w katalogu devs/kickstarts mam:

kick33180.A500.RTB 4kB
kick33192.A500.RTB 4kB
Kick34005.A500 256kB
kick34005.A500.RTB 4kB
kick40063.A600.RTB 5kB
kick40068.A1200.RTB 5kB
kick40068.A4000.RTB 5kB

(przypominam że mam A600)
[#9] Re: whdload i kłopoty !

@jasiek40, post #7

@jasiek40
Twój problem to raczej brak odpowiedniego pliku z kickstartem, niż własnoręcznie instalowany system. U mnie też nie wszystkie gry chcą odpalić mimo, że niby mam właściwy kick. Wywalają taki sam komunikat, jak w Twoim przypadku. Ile gier próbowałeś uruchomić? Żadna nie chce wystartować? Co z Pinball Illusions AGA? U mnie działa na plikach, które Ci posłałem.

Nic nie zastąpi wiedzy zdobytej przez własnoręczne działania. Teraz użyjesz gotowca i przy następnym problemie znowu się poddasz. Poszukaj spokojnie. Może gdzieś robisz błąd. Wyrzuć katalog Kickstarts i stwórz go od podstaw. Ewentualnie skopiuj jego zawartość z rzeczonego gotowca do własnego systemu.

Czy Twoja Ami ma jakieś rozszerzenia?

P.S.
Podeślij mi na mail 1000Miglia, którą chcesz uruchomić. Zobaczę, czy u mnie ruszy.

[#10] Re: whdload i kłopoty !

@jasiek40, post #7

To ze wrzucasz jakiś tam kickstart ściągnięty z internetu, nie znaczy, że będzie on działał, whdload nie przyjmuje pirackich obrazów kickstartu, wysłałem ci coś na maila.



Ostatnia modyfikacja: 29.01.2011 15:34:45
[#11] Re: whdload i kłopoty !

@Mordimer, post #9

Próbowałem odpalić ok. 10 tytułów. Odpaliłem tylko 2, w tym Arkanoid. W każdym z tych przypadków podobny, przyprawiający o drgawki, komunikat. Dotyczy on różnych kicków, więc chyba nie w tym problem. Np. kick do A500 odpalił Arkanoida, ale już 100Miglia nie. W Amidze mam Elsat Fast 8Mb.
Normalnie gry działają, nader często ćwiczę Pinball Illussions. :) Wczoraj zrobiłem prawie 170 milionów. :)
Właśnie przed sekundą kolejna bratnia dusza podesłała mi kompletny katalog Kickstarts. Zaraz test. :)
dzięki za życzliwość i cierpliwość
[#12] Re: whdload i kłopoty !

@friedrich, post #8

(przypominam że mam A600)

To jest nieistotne. I nie jest Ci potrzebnych tyle obrazów kicków wraz z tablicami realokacji, aby WHDLoad dobrze działał. Poza tym masz tablicę dla kicka 3.1, a nie masz jego obrazu. Może to właśnie te tytuły wywalają się u Ciebie.

[#13] Re: whdload i kłopoty !

@mailman, post #12

Tablice relokacji to te pliki z rozszerzeniem RTB? W sumie w devs jest tylko jeden obraz kickstartu - ten mający 256kB.
[#14] Re: whdload i kłopoty !

@jasiek40, post #11

Za dokumentacją WHDLoad:

Obrazy Kickstartu 1.2 i 1.3 mogą być zgrane tylko z komputera Amiga500, wersja 3.1 może być zgrywana z komputerów Amiga500/600/1200 i Amiga2000/3000/4000, które są wyposażone w kości ROM z Kickstartem 3.1. Jeśli obraz nie zostanie znaleziony przez WHDLoad, jest w złej wersji lub został zmieniony w jakikolwiek sposób, WHDLoad skończy pracę wyświetlając odpowiedni komunikat błędu. Dodatkowo musi być obecny plik relokacji z rozszerzeniem .RTB odpowiadający obrazowi Kickstartu.

Od wersji 16.5 można używać także obrazów Kickstartu z płyt Cloanto Amiga Forever. Jednakże nazwy plików muszą zostać zmienione zgodnie z tabelą poniżej. Dodatkowo plik rom.key musi zostać skopiowany do katalogu Devs:Kickstarts/. Niektóre starsze instalacje wymagają pliku obrazu kick40068.A1200, niestety one nie zadziałają z plikami ROM z płyt Cloanto.
Amiga Forever 2008 zawiera również plik kick40068.A1200 a obrazy są automatycznie kopiowane we właściwe miejsca.


Moje obrazy zrobione z A500 jak i z A1200 nigdy nie stwarzały żadnych problemów. Zgrabowałem je i używam pomyślnie po dziś dzień.

PRZESTAŃCIE UŻYWAĆ PIRACKIEGO SOFTU I ZADAWAĆ PYTANIA DLACZEGO COŚ PRAWIDŁOWO NIE DZIAŁA!

[#15] Re: whdload i kłopoty !

@friedrich, post #13

Tak.

[#16] Re: whdload i kłopoty !

@mailman, post #14

Zgadzałbym się z tobą gdyby dyskusja toczyła się na temat uruchomienia Workbencha i WHDLoad pod WinUAE. Tyle że tutaj chyba wszyscy posiadają amigi kupione z pierwszej lub drugiej ręki. Na mnie zresztą zarobiło jeszcze stare Commodore. Czyli zakupili prawa do użytkowania kickstartów w wersjach zamontowanych w swoich komputerach. Ale czy to nasza wina iż whdload wymaga określonych wersji? Powinienem w takim razie kupić 500, wsadzić ją na szafę i w żadnym wypadku się nie pozbywać bo w innym wypadku muszę pozbyć się z dysku kicka? A jeśli z premedytacją kupię zepsutą amigę 500 to jestem fair i legalny?

Zresztą - kupiłem wersję A600 z Romem v299. Następnie zdobyłem i podmieniłem na ROM v350. Zrobiłem to zgodnie z prawem? W końcu z jakiegoś powodu były A600HD i A600 i z jakiegoś powodu commodore wkładało "uposledzone" kickstarty do zwykłych A600.

A tak z innej strony: jest miejsce w którym są obrazy systemów skonfigurowane pod różne wersje amig. Obrazy posiadają w sobie zainstalowane dodatki, upiększacze, dodatkowe zestawy ikon, niezarejestrowane whdload i darmowe programy użytkowe. Na forum nie podam linka bo zostanie wykasowane przez moderatora. Ale z punktu widzenia właściciela dowolnej amigi ściągnięcie i zainstalowanie tych pakietów jest chyba w pełni legalne? Prawo do użytkowania Workbencha dostaliśmy wraz z zakupem komputerów a dodatki są darmowe lub ew. software - czyli po testach płacę lub wyrzucam. (Co innego praca tylko na winuae - ale to inna bajka.)



Ostatnia modyfikacja: 29.01.2011 16:17:44
[#17] Re: whdload i kłopoty !

@jasiek40, post #1

Tu masz kickstarty na ktorych dzialaja mi wszystkie gry:

[odnośnik usunięto]

Pozdrawiam
[#18] Re: whdload i kłopoty !

@mailman, post #14

Niestety, test failed. Tu nie chodzi o kickstarty, ale o co - nie wiem.
Jeśli zaś chodzi o piractwo - bez histerii. Jestem kolekcjonerem. Mam wszystkie Amigi (no, prawie). Jeśli w amigowaniu najważniejsze jest "się narypać" (tak mawia mój syn), czyli napodłączać, "nagrabować", i kto wie co jeszcze, żeby osiągnąć byle postęp lub też zgoła wielkie g., jak jest w moim przypadku, to się zgadzam. Wprawdzie masochizm nie jest wiodącym ruchem w świecie, ale ma swoich zażartych zwolenników.
Na dzisiaj już wysiadłem, więc nie bardzo potrafię konstruktywnie myśleć. Amigi chyba właśnie skróciły mi życie o jakieś 5 lat, czyli za wiele mi nie pozostało .... ;)
[#19] Re: whdload i kłopoty !

@jasiek40, post #18


Niestety, test failed. Tu nie chodzi o kickstarty, ale o co - nie wiem.


A co się teraz wydarzyło, skoro już wiesz, że nie chodzi o kick? Moim zdaniem problemem jest rozszerzenie. Wyjmij je i uruchom 1000Miglia (powinna działać przez WHDLoad na 2 MB Chip). Napisz nam co się wtedy zdarzy.

[#20] Re: whdload i kłopoty !

@jasiek40, post #1

Podłączę się do tematu.

Z instalacją Kickstartów już sobie poradziłem, tylko niektóre gry nie chcą mi się nadal odpalić. Np. Dune i Lotus II. Przy Dune czarny obraz, dioda dysku miga w jednakowych odstępach czasu, a w Lotusie miga napis i tak samo dioda się świeci.

[#21] Re: whdload i kłopoty !

@mailman, post #19

No a teraz to generalnie "not enough memory".
Ja mam przesrane, ale Wy ze mną to dopiero macie prze.... ;)
To wszystko o tyle bardzo mnie deprymuje, że z PC nigdy nie miałem najmniejszych problemów - mało tego - przez pewien czas wręcz z tego żyłem.
Jutro wracam do sprawy, bo dziś, hmmm, za dużo soku .... :)
pozdrawiam serdecznie

Aha, na 1000Miglia stale ten sam błąd co wcześniej. Nie zmieniło się nic mimo wywalenia karty rozszerzenia. Musiałem coś nakminić wcześniej. Znów z nerwów łzy mi lecą. Popadłem nielicho .....



Ostatnia modyfikacja: 29.01.2011 20:43:18
[#22] Re: whdload i kłopoty !

@jasiek40, post #21

Błąd braku pamięci sugeruje, że moja teoria zaczyna się sprawdzać. Problemem jest elsatowskie rozszerzenie. Albo jest uszkodzone, albo WHDLoad go nie "widzi" od strony adresowania (z pewnymi rozszerzeniami są takie problemy). A czy przy 1000Miglia jest komunikat o błędnych pliku kickstart, czy że nie ma pamięci?

P.S. W katalogu C: na partycji systemowej WHDLoad zapisuje każdą sytuację, która spowodowała wyjście z błędem i użytkownik wybrał opcję "MAKE DUMP" gdy pojawił się requester. Plik nazywa się .whdl_register (z kropką na początku). Wklej zawartość tego pliku na forum.

[#23] Re: whdload i kłopoty !

@mailman, post #22

Cóż, po zgraniu tego pliku do PC mam zestaw niezrozumiałych znaczków. Nie wiem jak go podejrzeć. Ale chyba nie tędy droga. Po uruchomieniu 1000Miglia nie powiedział, że jest za mało pamięci, tylko że obraz kick jest nieodpowiedni, tak jak przed demontażem rozszerzenia.
Przypominam, że np. Pinball Illussions z dyskietek ładuje się doskonale do pamięci fast i działa godzinami bez problemu.

Może po prostu mam uszkodzoną Amigę i niepotrzebnie tracę nerwy?



Ostatnia modyfikacja: 29.01.2011 21:34:34
[#24] Re: whdload i kłopoty !

@jasiek40, post #23

Potrzebuję zobaczyć zawartość tego pliku. Wyślij mi go na maila.

[#25] Re: whdload i kłopoty !

@mailman, post #24

Poszło.
[#26] Re: whdload i kłopoty !

@jasiek40, post #25

A próbowałeś może użyć wersji whdload pod którą został napisany SLAVE danej gry? Z wHDLOAD jest niestety tak, ze np jak SLAVE do danej gry został napisany na wersję 16.0, to już na 16.9 działać już nie musi. Wejdź na stronę whdload.de i sprawdź jakiej wersji wymaga dana gra, ściągnij taką i wrzuć do katalogu z grą.

[#27] Re: whdload i kłopoty !

@jaa2, post #20

Dune 2 i Lotus 2 na A600 procesor 68030/25, 10MB i whdload 16.9 chodzą normalnie.

Za to np. Gobliiins 3 whdload uruchamia się pod winuae skonfigurowanym pod moją amigę ale juz na samej amidze nie. Podobnie zresztą jest z surowym (bez whdload) team yankee. Albo wychodzi tu mimo wszystko niedokladnosc emulacji winuae albo po prostu miesza moja uszkodzona Paula.

Edit: niedokładnie doczytałem: Dune chodzi u mnie jeśli ominę intro. Na intrze się wiesza.



Ostatnia modyfikacja: 29.01.2011 22:38:42
[#28] Re: whdload i kłopoty !

@friedrich, post #27

Do Goblins 3 musisz użyć wersji whdload, na którą został napisany SLAVE, być może będą działały na kilku nowszych wersjach. U mnie było to samo, na winUEA goblins3 działały a na amidze (pojawiał się błąd informujący, że nie może załadować pliku loader) już nie, pomogło wrzucenie odpowiedniej wersji whdload do katalogu z grą, tak samo było też w przypadku kilku innych gier..

[#29] Re: whdload i kłopoty !

@friedrich, post #27

Albo wychodzi tu mimo wszystko niedokladnosc emulacji winuae

Albo niedokładność WHDLoad w jakiejś kwestii odwołania się do sprzętu. W takiej sytuacji rzeczywiście zalecałbym skorzystać ze starszej wersji WHDLoad, choć przyznam, że z 16.9 nie zdarzyło mi się jeszcze, abym się musiał "cofać".

[#30] Re: whdload i kłopoty !

@jasiek40, post #25

Stary, wysłałeś mi .whdl_dump, a prosiłem o .whdl_register. Czytaj uważnie, bo większość Twoich problemów zapewne wynika z niedokładnego czytania.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem