[#61] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@krashan_, post #60

Widzę, że gra już nabrała rozpędu :) Trzymam kciuki OK

Leon - Dzwigo-suwnica wyszła ci bosko OK
[#62] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@(V)(I)mothe(P), post #61

Gra już automatycznie generuje nową łamigłówkę z hasłem podanym jako łańcuch tekstowy. Żeby zrównoważyć drobne ułatwienie wynikające z faktu, że kolumny są co najwyżej czteroliterowe, kolejność liter w kolumnie nie jest cały czas taka sama. Pole reaguje na klikanie, chociaż jeszcze nie sprawdza odgadnięcia wyrazu.

[#63] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@krashan_, post #62

Aha, na razie w wersji m68k gra spuchła do 3 452 bajtów . Co na to mistrzowie niesystemowego asemblera?

Ostatnia aktualizacja: 16.11.2012 22:11:36 przez krashan_
[#64] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@krashan_, post #63

Gratuluję! Widzę, że wątek w całości merytoryczny, a gra postępuje w szybkim tempie. Życzę powodzenia w dalszej pracy! :)

P.S. Co do kodu źródłowego gry to z radością odkryłem, że ja sam mam styl pisania w C podobny do stylu jednego z najzdolniejszych koderów amigowych.

Widzę też, że ładowanie obrazków przez datatypy jest całkiem proste i eleganckie.
[#65] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@krashan_, post #63

Co na to mistrzowie niesystemowego asemblera?


łoj nie prowokuj, bo jeszcze mistrz 68000 znajdzie sie tutaj i spalisz sie ze wstydu ze swoimi 3452 bajtami plus z tymi bajtami co jeszcze dojda :)
[#66] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@gx, post #65

A może by tak dać gita z kodem, coby lud wszelaki mógł sobie sforkować, bądź obserwować commity na przestrzeni czasu?

Wiem, że proszę o jakieś niestworzone cuda, ale to dzisiaj podstawa :)
[#67] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@krashan_, post #62

Ładnie prezentują się kostki poukładane po 4 w pionie. Dodatkowo teraz już nie będzie można odgadywać hasła telefonem. :)

Myślałem o kategoriach z hasłami do gry. W programie "koło fortuny" było 9 kategorii:
miejsce, przysłowie/powiedzenie, cytat, osoba, tytuł, rzecz, czynność, postać, miasto. Myślę, że od nich można zacząć dodawanie. Koło fortuny miało 48 pól na litery, tutaj w 3 wersach jest 90 czyli prawie 2 razy tyle.

Zastanawiam się jak można rozwiązać problem z dodawaniem haseł jeśli podczas wpisywania/wklejania użyję niedozwolonych znaków np. przecinka, kropki, podwójnej spacji czy jeśli cytat będzie dłuższy niż 90 znaków. Czy nawet krótszy ale przez użycie długich wyrazów nie zmieści się w danym wierszu a zarazem nie będzie mógł być wyświetlony jednocześnie w 2 wierszach naraz. Przydałby się jakiś korektor co byłby w stanie wykryć błąd.

Dobra wiadomość jest taka, że mamy już dwa zestawy kostek (20x20) w 24 bitach. Do pobrania tutaj. Gdyby nie te Polskie ogonki i kreski czcionki mogłyby być znacznie większe i czytelniejsze. Dziś planuje jeszcze 2 zestawy czcionek stworzyć. Zobaczymy co z tego wyjdzie. :)
[#68] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@Skrzyp, post #66

A może by tak dać gita z kodem, coby lud wszelaki mógł sobie sforkować, bądź obserwować commity na przestrzeni czasu?


Git odpada, bo nie ma działającego klienta pod mosem. Subversion może być, w sumie i tak trzymam Crazy Crane w repo, tyle że, póki co prywatnym.
[#69] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@Leon, post #67

Myślałem o kategoriach z hasłami do gry.


W zasadzie najprościej trzymać opis kategorii jako tekst w pliku/bazie z zadaniami. Wtedy kategorie nie są niczym ograniczone, po prostu dajesz krótki opis: "Tytuł dema", "Fizyka kwantowa", "Militaria" i tak dalej ile tylko dusza zapragnie. Dla programu kategoria jest najdoskonalej zbędna, on ją tylko wyświetla. Chyba że chcemy dać użytkownikowi możliwość np. odgadywania haseł tylko z danej kategorii, ale jeżeli ma być później współzawodnictwo sieciowe, to zbiór danych powinien być ten sam dla wszystkich, różna może być kolejność zadawania zagadek przez serwer.

Aktualny kod wszystkie niedozwolone znaki traktuje jak spacje. Dozwolone są wyłącznie duże litery alfabeti angielskiego oraz polskiego w kodowaniu ISO-8859-2. Co do rozmieszczania w wierszach, kod jeszcze nie jest gotowy, mogę takie hasło odrzucać w całości albo obcinać...
[#70] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@krashan_, post #68

Tak w kwestii formalnej - klient jest, ale trzeba sobie skompilować źródełka. Bodajże poza Perlem większych fanaberii nie wymaga. A jak kogoś paluszki bolą, to niech sobie GUI naklepie. Zresztą - jest GitHub, wtedy nawet ktokolwiek 'z ulicy' może sobie zaglądnąć. :)
[#71] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@Skrzyp, post #70

Tak w kwestii formalnej - klient jest, ale trzeba sobie skompilować źródełka.

Nie che mi się. Będę wypuszczał archiwa LhA ze źródłami, a jeżeli git Cię bawi, to zawsze możesz machnąć jakieś repo i synchronizować, ja nie mam nic przeciwko . I ciesz się, że nie zaproponowałem CVS-a zamiast Subversion .
[#72] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@krashan_, post #39

Czego potrzebuję żeby uruchomić to pod MorphOS'em?
[#73] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@glichtanski, post #72

Czego potrzebuję żeby uruchomić to pod MorphOS'em?

Archiwum z grą, które podlinkowałem paręnaście postów wyżej (wersja 0.1a). Oczywiście na razie grać się jeszcze nie da, ale to chyba jasno wynika z wątku?
[#74] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@krashan_, post #73

Nie dla mnie jestem ciemny jeśli chodzi o programowanie. Myślałem że to jest wersja testowa i można wypróbować "kawałek: gry
[#75] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@glichtanski, post #74

Myślałem że to jest wersja testowa i można wypróbować "kawałek: gry


Wypróbować oczywiście można, ale tyle, że zobaczysz okienko z zawartością taką, jak w poście 38. Aktualna wersja, jaką mam na dysku, potrafi już nieco więcej, ale wciąż jeszcze grać się nie da... Niemniej prace posuwają się sprawnie.

Ostatnia aktualizacja: 17.11.2012 21:05:43 przez krashan_
[#76] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@krashan_, post #47

Wektorową grafikę można zawsze przeskalować niezależne czy ma 4, 16, czy 1024 kolorów. Wystarczy odpowiednia formuła algebraiczna.
[#77] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@krashan_, post #75

Kafelki i belki gotowe. W gifie tak wyglądają. Wersja 24 bit do pobrania tutaj.
[#78] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@Leon, post #77

Leon, a ile kolorów "zużywa" w 8 bitach pojedynczy zestaw klocków? Na uparciucha w 8 dałoby się chyba zrobić, bez specjalnego uszczerbku na jakości, wtedy na WB z 16/32 kolorową paletą gierka wyglądała by całkiem przyzwoicie.
[#79] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@mccnex, post #78

Z tego co Krashan napisał, pliki z grafiką z założenia będą do podmienienia, dzięki czemu każdy będzie mógł zrobić sobie wersję, pod konkretną paletę kolorów :)
[#80] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@Minniat, post #76

Jakoś tak rozchodzi się o to, że w 4 kolorach i 640x256 będzie to wyglądać kulawo. A nie o to że się nie da.
[#81] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@kjb666, post #80

Nie zrozumiałeś, że chodzi mi o grafikę wektorowa (a wytłuściłem w tym poście). Grafika złożona z odcinków przeskaluje się ładnie, nawet jak te odcinki będą jednego koloru (np. czarne).
[#82] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@Minniat, post #81

Ja zrozumiałem.
Ty nadal nie zrozumiałeś, że w rozdzielczości 640x256 i 4 kolorach wyglądałoby to brzydko ?
Żaden algorytm nie pomoże.
[#83] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@Minniat, post #76

Wektorową grafikę można zawsze przeskalować niezależne czy ma 4, 16, czy 1024 kolorów. Wystarczy odpowiednia formuła algebraiczna.

Tak, ale przed wyświetleniem musisz ją jeszcze zrastrować, co łączy się z nieodłączym zjawiskiem aliasingu. Im więcej kolorów masz na docelowym rastrze, tym mniej widoczne jest to zjawisko. W zasadzie ładnie zaczyna to wyglądać dopiero na ekranie niepaletowym (16 bitów i więcej).
[#84] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@krashan_, post #83

Zgoda, ale z Workbenchem 3.1 dołączane są czcionki wektorowe i ładnie wyglądają na ekranie 640x256 mimo, że są przeskalowane. Chodziło mi o ten rodzaj grafiki wektorowej.
[#85] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@Minniat, post #84

ale z Workbenchem 3.1 dołączane są czcionki wektorowe i ładnie wyglądają

Nie będę tego komentował, bo o gustach się nie dyskutuje. Moim zdaniem nie wyglądają ładnie.
[#86] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@krashan_, post #83

16bit ekran nie zawsze bedzie tak dokladny jak 8bit ekran przy palecie 24bit... I dlatego jest cos takiego jak dithering ktory stosuje sie zarowno dla 16 bit bez palet. i 8bit palet. Tak naprawde to wszystko zalezy od liczby kolorow ekranu zrodlowego i ich wzajemnego ulozenia wzgledem siebie na pikselowej mapie...
[#87] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@gx, post #86

Dlatego w Crazy Crane nie będzie żadnego skalowania ekranu tytułowego. Jak to komuś nie pasi, to sobie dopisze. Myślę, że na tym podwątek o skalowaniu można zakończyć.
[#88] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@krashan_, post #87

Mój psychiatra na razie zabronił mi pisania gier . Tak więc póki co podaję pakunek z dotychczasowym urobkiem i osobiście zawieszam projekt na czas, jak to zwykle bywa, niekoreślony, czyli aż tabletki zadziałają . Tymczasem róbta z kodem co chceta...
[#89] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@krashan_, post #88

Hyh, czyzby pojawily sie problemy nie do przejscia i zapal zgasl? Poczatkowo update co kilka godzin i widoczne postepy a teraz zawieszenie projektu...???
[#90] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@WojT_GL, post #89

Nie, po prostu bieda przycisła i trzeba zarobić trochę kasy. Jak się odkuję to raczej wrócę do tematu.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem