[#91] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka
[#92] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka
[#93] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka
[#94] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka
[#95] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka
[#96] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@parallax, post #91

Jeeeee prace The Crazy Crain znowu w toku


No właśnie! Znowu w toku. Mikołajowa wersja 0.3. Co tam panie nowego? Otóż. Dołączyłem do pliku grafiki ekran tytułowy narysowany oczywiście przez Leona. Ekran ten wyświetla się po załadowaniu gry. Na razie można tylko na nim kliknąć, aby przejśc dalej, w przyszłych wersjach zapewne zaistnieje tam jakieś menu. Druga sprawa - gra umie już sama wygenerować łamigłówkę z tekstu. Co prawda na razie nie ma jeszcze przejścia do drugiego i trzeciego wiersza i zabezpieczenia przed za długim tekstem, ale to już niedługo. W literki można klikać, przełączają się jak powinny. Na próbę podłożyłem pod kliknięcie efekt "trzęsienia belki", docelowo będzie on wyzwalany w czasie animacji spadających kostek, gdy kostka będzie uderzać w belkę (z jakimś też dźwiękiem oczywiście...). Testowałem efekt na WinUAE skonfigurowanym do pracy z prędkością gołej A500, jest OK. Jakby ktoś sprawdził na prawdziwym klasyku, niech da znać jak to się zachowuje. Co prawda zauważyłem, że system 3.0 jednak ma swoje wymagania i 512 kB to trochę za mało, gdy chce się odpalić grę normalnie z Workbencha. Dodałem 512 kB slow RAM i gra poszła.

Znane bugi:
1. Wersja w programie to wciąż 0.1, zapomniałem zmienić.
2. Na AmigaOS4 efekt trzęsienia belki pozostawia szare paski. To dlatego, że w tym systemie tło okna nie jest kolorem 0. Ale to się poprawi.

W paczce są binarki na MorphOS-a, AmigaOS 4 i AmigaOS 3. Ta ostatnia ma 4332 bajty cool Zmieszczę się w 16 kB, czy nie
[#97] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@Leon, post #1

Kurcze, tak to jest odpowiedzieć na post oznaczony jako OT. Nie będę całego przeklejał... Jest nowa wersja Crazy Crane. Szczegóły w poście #96.
[#98] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@krashan_, post #96

Ta ostatnia ma 4332 bajty cool Zmieszczę się w 16 kB, czy nie?

Jak się z Tobą założę że nie, to pewnie się się zmieścisz- więc zakładam się, że nie ;)
[#99] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@krashan_, post #96

Super, że powstała kolejna wersja gry w tak krótkim czasie.
Przeprowadziłem już testy działania gry. Więc tak, na AmigaOS4.1 również występują u mnie 2 szare paski. Wersja dla AmigaOS3.x działa bez problemów (WinUAE).

Myślałem, że jest to wina źle ustawionych kolorów w pliku hires.ilbm. Więc
zamieniłem kolor szary z 148, 148, 148 na 170, 170, 170 oraz niebieski z 58, 106, 165 na 102, 136, 187. Niestety dalej pod AmigaOS4.1 widać 2 paski. Może w kodzie programu jest ustawiony na sztywno kolor tła 148x3 zamiast 170x3? strzelam oczywiście.

Odnośnie efektu "trzęsienia belki". Wygląda to super tylko zauważyłem jeden mankament.
Na mojej SAM 667Mhz po kliknięciu na literę znacznie wzrasta zużycie procesora. Z 2-3% do 20%. Jak kliknę na daną literę 5 razy w ciągu jednej sekundy to zużycie CPU wzrasta do 100% a jak zacznę jeszcze szybciej klikać ok. 10-15 razy na sekundę to muszę poczekać 1-2 sekundę na wyświetlenie końcowych zmian. Dlatego zastanawiam się czy nie wpłynie to negatywnie na wyświetlanie animacji spadających kostek.
Mógłby ktoś sprawdzić czy to samo występuje na wolnym klasyku?

Teraz trochę o poprawkach. Przygotowałem nowe zestawy kostek:
1hires.ilbm, 2hires.ilbm, 3hires.ilbm wraz z poprawionym ekranem tytułowym.
Przy okazji zamieniłem ustawienia kolorów. Tak obecnie prezentuje się gra w 4 kolorach (animacja GIF). Kostki można pobrać tutaj. Instalacja jest prosta i polega na podmianie pliku hires.ilbm jednym z 3 wymienionych powyżej.

Zastanawiałem się już wstępnie jak powinno wyglądać menu do gry.
Na razie coś takiego wyszło (animacja GIF)
Mam takie pytanie. Czy ta żółto-czarna ramka pasuje do ekranu tytułowego gry?
Ramki różnej wielkości można pobrać tutaj.
[#100] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@Leon, post #99

Myślałem, że jest to wina źle ustawionych kolorów w pliku hires.ilbm.


Nie, to nie jest wina źle ustawionych kolorów. Domyślne tło okna w AmigaOS 4 to tekstura. Po prostu muszę zaimplementować własnego backfill hooka dla okna i będzie git.

Odnośnie efektu "trzęsienia belki". Wygląda to super tylko zauważyłem jeden mankament.
Na mojej SAM 667Mhz po kliknięciu na literę znacznie wzrasta zużycie procesora. Z 2-3% do 20%.


No to ciekawe, będę musiał jakoś sprawdzić na Pegasosie. Pod MorphOS-em w ogóle nie wzrasta, niezależnie od tego czy mam wspomaganie 3D pulpitu, czy nie. Może pod AmigaOS 4.1 funkcja ScrollWindowRaster() nie jest wspomagana sprzętowo. Jeżeli tak, to biednie, bo nawet na A500 robi to blitter. Jeżeli chodzi o opóźnienie, to wynika to z faktu, że na czas jednego "trzęsienia" program przestaje odbierać komunikaty z okna, również kliknięcia myszy. Te kliknięcia są więc kolejkowane i jak przestaniesz klikać, są wciąż jeszcze odbierane z portu. Poprawianie tego nie ma sensu, bo efekt "trzęsienia" będzie wyzwalany przez sam program, a nie przez kliknięcia użytkownika. Na czas spadania kostek wyrazu wyłączę odbieranie informacji o ruchach i kliknięciach myszą.

Jak kliknę na daną literę 5 razy w ciągu jednej sekundy to zużycie CPU wzrasta do 100%


Albo ScrollWindowRaster() jest nieakcelerowany, albo WaitBOVP() jest napisany jako busyloop. Popatrzę na Pegasosie jak się sprawy mają. Ech, AmigaOS 4. Pewnie mnie znów nazwiecie mosistowskim bojówkarzem, ale kiepskość tego systemu wyłazi na każdym kroku. Efekt trzęsienia sprawdzałem w WinUAE ustawionym na wierną emulację szybkości standardowej Amigi 500 ("Cycle-exact CPU Emulation Speed" ustawione na "A500" i w "Chipset Options" zaznaczone "Cycle-exact" ) i się wyrabiał... Nie chce mi się liczyć ile razy od niej szybsza jest Sam 440.

Przy okazji zamieniłem ustawienia kolorów.


Nie, nie i jeszcze raz nie. Paleta obrazka 4-kolorowego jest po prostu standardową paletą Workbencha z systemu 3.0 i tu nic nie zmieniaj. Oczywiście możesz narysować grafikę w dowolnych kolorach dla AmigaOS 4, ale "hires.ilbm" jest na klasyka i kolory muszą zostać.

Ostatnia aktualizacja: 07.12.2012 08:15:08 przez krashan_
[#101] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@krashan_, post #100

Zapomniałem jeszcze wczoraj dodać, że jak uruchamiałem grę za pomocą DOPUS'a, który jest domyślnie dołączony do systemu AmigaOS4.1 to gra zamraża program do czasu zamkięcia okna z grą. Wygląda to tak, że po kliknięciu na okno programu zmienia się wygląd wskaźnika myszki (ze strzałki na zegarek). Zaś jak pod WinUAE uruchomię grę za pomocą FileMastera to z programu FM mogę dalej korzystać.

Jeśli chodzi o ustawienia kolorów to 3 zestawy kostek przekolorowałem do palety jaką miałem domyślnie ustawioną w systemie. Tak wyglądają u mnie ustawienia kolorów. W każdym bądź razie niezależnie jakie są ustawione kolory kostek (Twoje czy moje) to pod WinUAE gra na klasyku wygląda i działa ta samo.
[#102] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@Leon, post #101

Opcja "run asynchronously" to coś czym powinieneś się zainteresować.
[#103] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@krashan_, post #96

@Krashan, prośba do Ciebie, żebyś napisał dokładnie jakie wymagania ma Crazy Crane. Dzisiaj, zgodnie z obietnicą próbowałem pchełkę puścić na real hardware i spod WB dwuklik nie powoduje nic :) a spod CLI wywala, że nie może otworzyć potrzebnych bibliotek albo system wydaje się być niekompletny ... mam raczej wszystko co w normalnym WB powinno się znaleźć.

Amiga to A1200 z 030/50 i 32MB Fastu. System w wersji 3.0 (ClassicWB + moje dodatki).
[#104] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@mccnex, post #103

spod CLI wywala, że nie może otworzyć potrzebnych bibliotek albo system wydaje się być niekompletny

1. Sprawdź SnoopDOS-em.
2. W następnej wersji uszczegółowię ten komunikat. Będzie wypisiwał czego konkretnie nie znalazł.
[#105] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@krashan_, post #104

Odkopuję :)
Jaki status ?
[#106] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@WojT_GL, post #105

Ukończony, jedna plansza pomysł
[#107] Re: The Crazy Crain - pomysł gry na klasyka

@parallax, post #106

Tam nie ma plansz pomysł
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem