[#5521] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5519

Tetris - wersja alfa

Zazwyczaj w przypadku zapowiedzi takich gier albo gryzę się w język i milczę albo rzucam coś w stylu "o rety, znów kreatywność 0/100". Ale ten Tetris wygląda całkiem zgrabnie, jest bardzo czytelny (to niestety jest coraz ważniejsze dla moich mocno starzejących się zmysłów). Chętnie bym zagrał. Możliwe, że to przez moją kilkudziesięcioletnią i ciągle niegasnącą sympatię do układania spadających klocków. Jeżeli będzie możliwość to chętnie odpalę finalną wersję na jakimś emulatorku.

Ostatnia aktualizacja: 16.12.2023 19:40:04 przez MDW
[#5522] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1

Demo gry MonkeyEye
[#5523] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #5522

Tutaj jest troszkę rozgrywki z MonkeyEye:
[#5524] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1

Ukazało się demo, czy też wersja 0.78 gry MeetBall:
1
[#5525] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5523

"Any Amiga Kickstart 3.0 or better (does NOT work with other roms).
0.5MB chip ram and at least 1MB of other ram. 1MB Chip and 2MB Fast Ram recommended for HDD installation.
Any CPU, but 020+ is recommended."

[#5526] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mastaszek, post #5525

Niskie wymagania, wystarczy A1200.

Ostatnia aktualizacja: 17.12.2023 19:04:28 przez michal_zukowski
1
[#5527] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mastaszek, post #5525

Bo to w CanDo jest:

link

Kazdy orze jak moze, albo jak potrafi. Niech robi, byle by sie rozwijal.
1
[#5528] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5527

Hyperborea, zapowiada sie na hardkorowa strzelanke w japonskim stylu na AGA.


link
4
[#5529] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5528

grafa ok, ale może Daytona by pokończył wcześniejsze projekty
[#5530] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #5529

Soccer Souverän robi rownolegle. Innych projektow na Amiga 68k nie znam. A z Hyperborea pomaga mu siostrzeniec. 2 gry na raz, to nie tak duzo. Szczegolnie jak sie ma dobrego grafika z Cope-Com (od gier Hybris i Battle Squadron).

link
1
[#5531] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5530

jeszcze Wings Remastered na OS4/MOS.
[#5532] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #5531

Ale to nie jest na Amiga 68k. I czytajac ponizszy watek to potrzeba bylo 300 zamowien, zeby to bylo oplacalne:

link

Z tego co widze to link do wydawcy czyli Cinemaware jest martwy, czyli pewnie sama firma tez juz jest martwa. Wiec projekt jest martwy, choc zdaje sie, ze ukonczony. Wiec mozecie sprobowac tak jak z gra Stuntman Seymour na Amige, ktora po 30 latach zostala udostepniona za darmo na AGTW. Ale to musicie jeszcze z dwadziescia pare lat poczekac, zeby bylo podobnie. Choc mozesz sprobowac skontaktowac sie z Daytona i zapytac sie czy nie moze udostepnic tej gry na Morphos GTW.
[#5533] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1

SuperMiniJu - nowe preview

1
[#5534] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5528

Silnik wygląda super, chociaż to początek wszystkiego. Patterny, bosowie, kolizje itd. Ale przydałby się Amidze taki prawdziwy solidny bullet-hell. Do tej pory najbliżej tego jest chyba Mega Typhoon.
[#5535] Re: Zapowiedzi nowych gier

@kempy, post #5534

Kolizje podobno juz sa, tylko Daytona je wylaczyl, bo gral i filmowal jednoczesnie a w przypadku takiej ilosci pociskow to duzo by sie nie nagralo. Choc zdaje sie, ze kolizje beda dosc uproszczone bo tylko jakis maly (srodkowy) obszar statku bedzie sie liczyl. Ale podobno tak jest w japonskich strzelankach, nie wiem. Gralem tylko w jedna z X68000 i juz nie pamietam. Ale dla mnie zapowiada sie jako lepsza gra niz ten jego soccer. Grafika w stylu Battle Squadron mi sie podoba. Jeszcze dobrego muzyka jakby mieli to bedzie hit.
[#5536] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5528

Hyperborea, zapowiada sie na hardkorowa strzelanke w japonskim stylu na AGA.


wygląda niezle i swietna wydajnosc , ciekawe czy starczy zapału by to ukończyć, bo taka gra to sporo pracy.
1
[#5537] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5535

Terryble Knight AGA tworzony w Redpill Game Creator. Niezla muzyke ma jak dla mnie.


link
[#5538] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #5536

Sie zobaczy, ale tutaj raczej wiekszosc roboty to ma grafik. Kod jest w C++ i okolo 10% w ASM.
[#5539] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5528

Wydaje mi się, że tu jest Dual Playfield AGA czyli 2x16 kolorów + osobne 16 dla sprajtów, więc w sumie 48 kolorów. Cały szał to multiplexing sprajtów.

Te duże statki do zestrzelenia to pewnie boby, które czyszczą tło pod sobą, ale nie muszą zapamiętywać tła, bo są na przednim playfieldzie.

Ciekawostka moim zdaniem to ciuchcia jadąca po torach, ale tu chyba też to będzie przedni playfield.

Cała mapa scrollowana jest wolno, więc jest dużo czasu na wklejanie kafli w tylny playfield. Nawet chyba 2 kafle na ramkę wystarczą jeśli playfield scrolluje się szybkością 0.5 piksela w trakcie tej jednej ramki.

Oczywiście wszelkie pociski na ekranie to sprajty w multiplexingu korzystające z zupełnie osobnej palety kolorów (kolory 32-47).

Dobre mam spostrzeżenia?
[#5540] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #5539

Prawie na pewno Dual Playfield.
Nawet przy kopiowaniu tam jest chyba za dużo sprite'ów na scanline. Autor pisze na EAB, że trochę zapożyczył z Souverän Soccer a tam czasami ten sam obiekt jest wyświetlany jako sprite a czasami jako BOB(tutaj pociski). Poza tym zmienia na 99,9% colory przednej warstwy w zależności od przeciwników.
1
[#5541] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #5539

Tutaj masz czesciowa odpowiedz:

Quote:
How many colors are used in Hyperborea ?

There are many answers to that question. It depends on the level design.
This demo level here has a peak of 73 colors on screen at the same time, if I counted correctly.
The engine's technical limit of different colors on screen at the same time is around 150 colors (that's without further "tricks", just what the engine provides automagically).
However, a level can have more colors. The current limit is around 500. It's actually an artificial limit that could easily be lifted, but I think that's more than enough
2
[#5542] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5538

Sie zobaczy, ale tutaj raczej wiekszosc roboty to ma grafik. Kod jest w C++ i okolo 10% w ASM.


nie, dobra strzelanina to bardzo duzo pracy dla programisty i testerów. no chyba ze robisz wyrób gro-podobny jak wiele produkcji ostatnio na amige to wtedy tak (coś tam lata cos tam strzela i gra zrobiona)
1
[#5543] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #5539

Dobre mam spostrzeżenia?


najlepiej zapytać autora

gdyby autor podzielił sie tajemnicą silnika to byłaby szansa zeby ktos zrobił jakis podobny projekt w przyszłosci, szkoda marnować potencjał na jedną grę
[#5544] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #5542

Zalezy od umiejetnosci programisty, jego doswiadczenia i poswieconego czasu. Turrican 2 AGA powstal w okolo 6 miesiecy, bo cala grafika i muzyka byla gotowa. Tu powinno byc tak samo, o ile programista bedzie mial cala grafike i muzyke oraz wolny czas. Tym bardziej, ze to jego drugie podejscie do tej gry, bo z pierwszej wersji silnika gry nie byl zadowolony. To, ze niektore projekty gier Amigowych ciagna sie latami i konca ich nie widac, nie oznacza ze to dotyczy wszystkich gier Amigowych.
[#5545] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #5539

Dobre mam spostrzeżenia?

Myślę że tak. to brzmi logicznie i w sumie jest logiczne jak by się za to zabrać.
W moim podejściu do takiego shmupa kilka lat temu zrobiłem dokładnie tak jak piszesz. dualplayfield w AGA + sprajty.
Na filmiku tego nie widać ale tak to zrobiłem:
https://youtu.be/MmSOoSB5Ya8?si=hhi7i6jXPihgAQw-&t=92

Ostatnia aktualizacja: 24.12.2023 12:50:05 przez c64portal
1
[#5546] Re: Zapowiedzi nowych gier

@c64portal, post #5545

Earok napisał w Blitz Basic kod gry 1942 właśnie w Dual Playfield na AGA i to praktycznie tak samo wygląda. Rozumiem, że tu jednak pisane jest w asemblerze przez profesjonalistę, więc jest cała masa dodatkowych wodotrysków zwiększających kolorystykę.
[#5547] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5544

Zalezy od umiejetnosci programisty, jego doswiadczenia i poswieconego czasu. Turrican 2 AGA powstal w okolo 6 miesiecy, bo cala grafika i muzyka byla gotowa. Tu powinno byc tak samo, o ile programista bedzie mial cala grafike i muzyke oraz wolny czas. Tym bardziej, ze to jego drugie podejscie do tej gry, bo z pierwszej wersji silnika gry nie byl zadowolony. To, ze niektore projekty gier Amigowych ciagna sie latami i konca ich nie widac, nie oznacza ze to dotyczy wszystkich gier Amigowych.Cyt


o warstwe techniczną tego zalążka gry jestem spokojny, bardziej obawiam sie samego gameplayu, bo zrobic dobrą strzelanine to nie jest proste a nie wszystko da sie załatwić czasem kodowania lub umiejętnosciami kodowania, dobrze shumpy to mnóstwo roznych dobrze zbalansowanych zależnosci. poczekamy zobaczymy.

oftop:

a jak ktoś sie chce pobawić w robienie shump-a bez kodowania to moze to zrobic na PC za pomocą np
https://store.steampowered.com/app/1289520/SHMUP_Creator/



Ostatnia aktualizacja: 24.12.2023 20:41:25 przez Azakiel
[#5548] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1

Aeon's Legend - demo gry:
1
[#5549] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5548

Grafika przyzwoita. Ludek trochę mało klatek animacji, niemniemniej nie przeszkadza to jakoś bardzo. To może być przyzwoita gra!
1
[#5550] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5548

ale brzydactwo






żartowałem, nareszcie coś nie amiszaroburego

Ostatnia aktualizacja: 26.12.2023 19:20:21 przez michal_zukowski
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem