[#5431] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #5425

Porównaj sobie ten wcześniej opublikowany przeze mnie filmik (na A500) z tym, w którym pokazuję Grinda na A1200 z ACA1233:
1
[#5432] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5431

No a to?
https://www.ppa.pl/forum/strefa-gier/27241/zapowiedzi-nowych-gier/180#m798267
Myslałem, że tak będzie pomykać na Amidze 500.
[#5433] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #5432

To jest na konfigu A1200/8MB FAST RAM.
[#5434] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #5430

Jasne, Amiga z turboturbiaczem to Amiga z turboturbiaczem, a nie Amiga. To tak jak PC z zasilaczem to nie jest prawdziwy PC, bo prawdziwy PC jest bez zasilacza. Zasilacz jest tylko zasilaczem, a nie PCetem.
[#5435] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #5430

dla mnie wszystkie Amigi z ultra Turbiaczami to nie Amigi ale to jest moje zdanie


Skoro rozwój jest na innych platformach to dlaczego nie ma być też na Amidze? Odpowiem tak... skoro nie podoba się tobie gra to w nią nie graj i nie kupuj! Skoro nie podoba się tobie sprzęt Ultra turbo do Amigi to jego nie kupuj i na nim nie graj.
[#5436] Re: Zapowiedzi nowych gier

@djpiotrs, post #5435

co nie zmienia faktu, ze ultra supersonik p******onik nie sa juz Amigami.
Dlatego nowych gier na super CPU do c64 jest kilka a na podstawowy sprzet dziesiatki rocznie.

Ile wyszlo nowych gier na te superturbiaczesracze ? 3 ? 4 ? i jaki maja poziom ...
2
[#5437] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #5436

Ciągle porównujesz Amigę z C64 , żałosne
1
[#5438] Re: Zapowiedzi nowych gier

@djpiotrs, post #5437

A Ty PC z Amiga
[#5439] Re: Zapowiedzi nowych gier

@koczis, post #5434

Jasne, Amiga z turboturbiaczem to Amiga z turboturbiaczem, a nie Amiga. To tak jak PC z zasilaczem to nie jest prawdziwy PC, bo prawdziwy PC jest bez zasilacza. Zasilacz jest tylko zasilaczem, a nie PCetem.


dobrze wiesz o co chodzi tylko palisz głupa, w przypadku peceta gdy nie wymieniałeś bebechów przez np 8 lat wymieniasz praktycznie całego kompa: procesor, płyte (bo nowego procka do starej płyty nie włozysz) , nowe GPU i nowy ram który bedzie kompatybilny z nową płytą, wszystko razem bedzie ze sobą kompatybilne i bedzie tworzyc szybszy komputer. A tymczasem na Amidze , kazde rozwiązanie to mniejsza lub większa proteza która mimo swojej ceny oferuje smieszną jak na dzisiejsze standardy wydajnosc. Gdyby istniały nowe Amigi z prawdziwego zdarzenia to byłyby być moze tym czym były stare czyli nowymi komputerami z nowymi (oprócz procesora) wersjami układów specjalizowanych z jakich Amiga była znana lub przynajmniej własnym nowym GPU (tak jak jest w nowych Macach). Ale takich komputerów Amiga nie ma wiec nie ma co gdybać , a te karty turbo to protezy. ale jak juz powiedzialem wczesniej to jest moje zdanie i ja nikogo przekonywać nie zamierzam.
[#5440] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #5439

Czyli protezy w PC są cacy, a na Amidze nie. To się nazywa mentalność Kalego. I kto tu jest fanatykiem?
1
[#5441] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5433

To jakby dodać podłogę i sufit, to ciekawe jak by to się miała prędkość do tej z poprawionej wersji Cytadeli.
1
[#5442] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #5441

Widzę, że studnia życzeń nie ma dna. Społeczność dostała rewolucyjny silnik 3D i ciągle są wytykane jego braki. Wydaje mi się, że można by zakończyć tego typu dyskusje rozwojowo tworząc 2 silniki.
1. Dread engine "basic" - Zostawić go w spokoju, tak jak jest,
sprzęt - Amiga 500 - 1mb chip
2. Dread "enchanced" - to samo co Dread ale z dodatkami:
- poziomy, schody
- teksturowane podłogi i sufit
Oświetlenie dynamiczne dałbym sobie na luz, można "oświetlać" lub "zaciemniać" przestrzenie stosując odpowiednie tekstury. No, ale, "sky is the limit".
sprzęt - Amiga 1200 - 2mb chip + lub wyżej.
Skończyłoby się biadolenie czemu Grind nie jest Doomem. Zapaleńcy mogliby rozwijać swoje projekty na silniku "enchanced". Ale, widząc jak wielkich nakładów pracy wymaga zrobienie GRINDa, znów nie bardzo widzę aby rzesze ludzi nagle rzuciły się na tworzenie gier w silniku "enchanced".
3
[#5443] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #5439

Amiga z turbo np. Blizzard czy ACA jest jednak nadal amigą i to jest fakt i tego nie zmienisz. Ja tylko nie rozumiem jednego tj. takiego jakiegoś zacietrzewienia u niektórych amigowców, że mają wiecznie pretensje bo chcieliby aby każda nowa gra na amigę, działała na A500 z 1MB ramu a według mnie, wielu amigowców ma o wiele mocniejsze amigi (wystarczy sobie zajrzeć do profili użytkowników PPA). Jak wychodziły wiele lat temu gry na pecety i w wymaganiach pisano "pentium needed" to jakoś nikt nie płakał tylko kupował sprzęt aby sobie pograć w tą upragnioną grę... Dobrze, że Kefir nie zrobił wymagań Jumpa np. 030/50 32MB fastu bo dopiero byłby lament...
1
[#5444] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #5442

że studnia życzeń nie ma dna. Społeczność dostała rewolucyjny silnik 3D i ciągle są wytykane jego braki


Chore podejście, ale podobno nie dogodzisz każdemu - nawet mimo faktu, że targetem tego silnika od samego początku (czyt. od kiedy KK zaczął go pisać) była A500.
Niestety to samo było w wątku o grze Tony - autor wyraźnie pisał, że grafika czarno-biała była zamierzona od początku - a tutaj głosy, że bez sensu, że powinna być kolorowa.
Coraz częściej mam wrażenie, że korzystanie z szarych komórek to zanikająca umiejętność.
5
[#5445] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Drakon, post #5444

Bo gry zwłaszcza nowe powinny:
Być za darmo
Chodzić na gołej A500
Być w ham8
Napisane góra w miesiąc od zapowiedzi
I wyjść już w latach 90' a nie teraz
7
[#5446] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mikecios, post #5445

jak wychodzily w latach 90 to przeciez zawsze mogles miec je za darmo
2
[#5447] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #5446

no ale on chcial za darmo w boksie i z koszulka XXL
1
[#5448] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #5446

jak wychodzily w latach 90 to przeciez zawsze mogles miec je za darmo


Nie, nie mogłeś. Chyba, że kradłeś dyskietki, a gry nagrywałeś u kolegi.
[#5449] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #5442

Dobry silnik, ale jednak nie rewolucyjny. Fajnie gdyby wyszedł poziom z teksturami podłoga, sufit, bo silnik chyba obsługuje.
1
[#5450] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #5449

Dobry silnik, ale jednak nie rewolucyjny.

Jest rewolucyjny. Ale nie o to w tym wątku chodzi.

W razie czego, można skasować mój post.

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2023 13:42:22 przez Koyot1222
[#5451] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #5449

Mam wrażenie że nie ogarniasz rzeczywistości co do możliwości Amigi 500.
3
[#5452] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mikecios, post #5451

W złym miejscu zakończyłeś zdanie. Powinno brzmieć raczej:

Mam wrażenie że nie ogarniasz rzeczywistości


2
[#5453] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mikecios, post #5451

Mam wrażenie, że nie ogarniasz do czego się odniosłem.
1
[#5454] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Madman, post #5443

Dobrze, że Kefir nie zrobił wymagań Jumpa np. 030/50 32MB fastu bo dopiero byłby lament...

A to akurat szkoda, bo może by tę grę już dwa lata temu wydał.
[#5455] Re: Zapowiedzi nowych gier

@koczis, post #5454

Na jego miejscu, zrobiłbym grę i dał o niej znać dopiero ją wydając, wtedy nie musiałby słuchać/czytać narzekań co poniektórych Oczywiście byłoby ryzyko, że produkt się nie spodoba no ale zawsze można podpisać klauzulę poufności z testerami ;)
[#5456] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Madman, post #5443

Ja tylko nie rozumiem jednego tj. takiego jakiegoś zacietrzewienia u niektórych amigowców, że mają wiecznie pretensje bo chcieliby aby każda nowa gra na amigę, działała na A500 z 1MB ramu a według mnie, wielu amigowców ma o wiele mocniejsze amigi (wystarczy sobie zajrzeć do profili użytkowników PPA). Jak wychodziły wiele lat temu gry na pecety i w wymaganiach pisano "pentium needed" to jakoś nikt nie płakał tylko kupował sprzęt aby sobie pograć w tą upragnioną grę...


Ja też tego nie rozumiem.
[#5457] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #5412

Obejrzałem sobie po latach ponownie pare rozgrywek z pierwszego Alien Breeda 3D na Amigę (pisze na Amigę bo jest jeszcze fanowski port oparty na GZDOOMIE) i jesli chodzi o wersje na Amigę to pomijając kwestie wydajnosci pełnoekranowej ta gra była nieco bardziej zaawansowana od strony silnika:

- róznice wysokosci
- cieniowanie scian wraz z odległoscią
- pomieszczenia z pulsującym oswietleniem które wpływało na tekstury
- pomieszczenia zaciemnione lub rozjasnione w zaleznosci od swiatła
- przezroczysta woda
- przeciwnicy których widać było nie tylko "z przodu"
- teksturowana podłoga.

i pewnie jeszcze coś by sie znalazło.

Minusy zapewne każdy zna (nieciekawe lub niepasujące do siebie tekstury, wielkosc ekranu, potencjalna prędkosc działania na duzym ekranie itd). Ale oczami wyobrazni chciałbym by GRIND miał wyzej wymieniona bajery (choćby z mozliwoscią włączenia na silniejszych konfiguracjach) no moze z wyjątkiem teksturowanej podłogi , bo przy tym sposobie generowania grafiki i percepcyjnej rozdzielczosci czytelnosc ekranu mogłaby mocno spaść w dół.


Doprecyzuję bo widze ze nie kazdy rozumie, powyższy post który zacytowałem nie jest utrzymany w tonie marudzenia, ja złego słowa na GRINDA nie powiem , jak na A500 to kawał zajebistej roboty.

Powyższy post to taka refleksja/marzenia nad tym czego ja bym chciał teoretycznie. Bo gra ma kawał świetnej pixelartowej grafiki, fajne animacje, duzo pracy włożonej w tech i to wszystko upchnięte w wąskim gardle jakim jest Amiga 500 z małą iloscią ramu. Nie mówie ze to jest złe podejscie, po prostu cieszyłbym sie gdyby gra celowała w wiekszą ilosc pamieci i wykorzystywała nieco mocniejsze konfigi (chocby po to zeby percepcyjna rozdzielczosc była nieco wyższa). To jest moje subiektywne marzenie i nie jest to (pokreślam) marudzenie żadne. Jak gra wyjdzie to bedzie kolejnym kamieniem milowym dla Amigi 500/600.
[#5458] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #5449

Dobry silnik, ale jednak nie rewolucyjny. Fajnie gdyby wyszedł poziom z teksturami podłoga, sufit, bo silnik chyba obsługuje.



Teoretycznie pomysł z podłogą teksturowaną jest dobry ale praktycznie nie jest, silnik w specyficzny sposób tworzy obraz na ekranie (dzieki czemu chodzi to szybko ale znacznym kosztem czytelnosci). Jesli dołożymy do tego podłoge (i czasami sufit) to na ekranie bedzie takie "błoto zmielonych pikseli) ze rozgrywka nie bedzie przyjemna (lecące pociski bedą mniej widoczne i całosc bedzie nieprzyjemna dla oka), podłoge mozna by zrobic gdyby silnik renderował bez uproszczeń optymalizacyjnych (czyli piksel 1x1) ale to pożarłoby tyle mocy ze nawet A4000 bez turbiacza by zapewne nie dała rady.

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2023 16:27:47 przez Azakiel
[#5459] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #5458

Niektóre amigowe gry mają jako opcję wł/wył podłogi, sufitu także to nie jest problem.
No właśnie chodzi to średnio płynnie. Bez tekstur ścian chodziłoby to już płynniutko. Ale i tak da się grać.
[#5460] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #5459

Na YT są filmy z rozgrywki w Wolfenstein na 286 12MHz, oraz Doom na 386SX 20MHz ora 386DX 40MHz.
Można porównać, choć wnioski są oczywiste.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem