[#5474]
Re: Zapowiedzi nowych gier
@mailman,
post #5472
Access Fault to jest blad w kodzie gry lub slavie, w zaleznosci od konfigu Amigi lub tego co znajduje sie pod danym adresem moze powodowac problemy lub nie. Przykladowo
move.l $120000,D0
odczytuje wartosc spod adresu $120000, i jezeli Amiga ma np. tylko 1MB chip to odczyta jakies smieci, jak Amiga ma 2MB chip to odczyta dlugie slowo, ktore sie tam znajduje. Ale dla gry, ktora wymaga np. 1MB chip to jest to blad. W zaleznosci od tego co potem z ta wartoscia robi gra to moze powodowac crash gry lub nie.
Zeby wylapac Access Fault to trzeba miec Amige z MMU, i do tego aktywnym MMU. A poniewaz wiekszosc Amig nie ma MMU, albo uzytkownik wylacza je, zeby pograc, to dlatego nie ma takich bledow. Co nie znaczy, ze takiego bledu w grze albo w slavie nie ma. Dobry slave musi dzialac z aktywnym MMU, jesli gra cala dziala z MMU to nie powinno byc zadnych crashy.