[#5341] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5340

To wszystko już było tylko często w lepszej oprawie graficznej.
1
[#5342] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #5341

Nie obejrzalesz nawet filmiku do konca i twierdzisz, ze to juz bylo? Jasnowidz jakis.
1
[#5343] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5340

Nie wiem na czym grales, ale ten konfig lub emulator raczej sobie nie radzi z ta gra. Przynajmniej ja mam takie odczucie.
1
[#5344] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5340

Plusy:
+ szybkość i kod gry (widać, że jest dobry)
+ muzyka
+ animowane tła (są kapitalne)
+ efekt mgły
+ duże, szybko animowane obiekty, których jest dużo na ekranie
+ dużo się dzieje, gra żyje
+ model rozgrywki - na podstawie filmu można stwierdzić, że po poprzednich Reshootach chyba w końcu się sprawdza.

Minusy:
- grafika obiektów, w szczególności: wybuchy (masakra), konwersja kolorów jest czasami zbyt chamska i kole w oczy (te twarze, które się czasami pojawiają są fatalne, boss na końcu filmu jakby konwertowany z HAM8 na HAM6
- głos w kółko gadający o każdym zebranym tokenie. Albo go zastąpić innym, albo dać mniej tokenów, aby było go mniej słychać.

Neutralne:
? Nie do końca przekonuje mnie na siłę wrzucanie wszędzie przezroczystości na obiektach, aby pod nimi i przez nie widać było tło. To powinno być poprawione, bo czasami wypada dobrze, a czasami za bardzo zlewa się i przeszkadza
? Nadal po dwóch częściach "Rychu", który twierdził, że jako redaktor Amiga Joker wie najlepiej jak powinna wyglądać dobra strzelanina udowadnia wszystkim, że nie do końca wie. Design wypada o niebo lepiej niż poprzednie części, ale nadal Ci kuliści czy zlepieni i zrobieni z kulek przeciwnicy, tudzież jakieś bańki czy bąble jakoś nadal do mnie nie przemawiają. Są bossowie, którzy wyglądają ciekawie, są jakieś działa, które podążają za ruchem gracza- to jest fajne, ale te kule i jakieś sześciany z oczami, to raczej do wymiany.

Czy w tej grze jest coś "więcej" niż to, co jest na filmie? Jakiś sklep?

Ostatnia aktualizacja: 07.10.2023 23:29:57 przez mailman
[#5345] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #5344

- grafika obiektów, w szczególności: wybuchy (masakra), konwersja kolorów jest czasami zbyt chamska i kole w oczy (te twarze, które się czasami pojawiają są fatalne, boss na końcu filmu jakby konwertowany z HAM8 na HAM6

Jako, że śledziłem ten temat od dłuższego czasu, wypowiem się co z mojego warsztatowego punktu widzenia z grafiką poszło nie tak.
Podstawa, z której Reshoot 3 brał grafikę to projekt, który nazywał się wcześniej "Red Dwarf Star". Generalnie, bardzo ładna grafika, ale pod względem koderskim coś tam niedomagało.

Grafika leżała sporo czasu a blog nie wspominał o jakichkolwiek postępach. Aż w pewnym momencie pojawił się news. Richard oficjalnie zapowiedział że assety z "Red Dwarf Star", zostaną "zapożyczone" do nowej odsłony serii "Reshoot". Bardzo mnie to ucieszyło, bo bardzo dobra grafika leżała od dłuższego czasu a silnik Richarda robił bardzo fajne rzeczy.

Tu chyba zaczynają się problemy, bo grafika, pierwotnie tworzona dla "Red Dwarf", robiona była dla gry o ciemnym otoczeniu. To robiło bardzo fajne wrażenie, bo detale wyłaniały się z zimnej ciemnej głębi. To plastycznie bardzo dobry zabieg, bo efekt wyglądał bardzo naturalnie. Widać na tych pierwszych screenach roboczych, że Richard poprawnie zajął się "przeszczepem" grafiki do swojej nowej gry. Niestety, widać też, że grafika zaczyna sporo tracić na przejściach tonalnych. Musiałby się wypowiedzieć na ten temat sam Richard lub ktoś obeznany w tym temacie. Ale wydaje mi się, że błąd nie leży w konwersji tej grafiki ale w ograniczeniach samego silnika gry.
Finalnie dostajemy to:





Grafika z "Red dwarf" wrzucona jest na jasne tło, miejscami gdzie miało być ciemno, to zrobiły się "okienka" i tło prześwituje. Podejrzewam, że kolor który był pierwotnie tłem, teraz jest ustawiony jako "alpha". Boki, które były pierwotnie zatopione w grafice tła, teraz od niej odstają.
Dodatkowo, widać, że do gry została dołączona grafika łudząco podobna do tej z Reshoot 2. Zupełnie inna tematycznie od "Red Dwarf". Możliwe, że Richard dobrze współpracując już od dłuższego czasu z poprzednim grafikiem, chciał pociągnąć dalej temat.
Ostatecznie efekt graficzny jest po prostu brzydki. Coś tu nie zagrało. Technicznie to jest super, bo efekty mnie oszałamiają. Dawno czegoś takiego nie widziałem na gołej 1200/CD32. Niestety, potraktowanie grafiki w ten sposób i przemieszanie daje bardzo złe ogólne wrażenie.
8
[#5346] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #5345

Tak, screeny z „ Red Dwarf Star” wyglądają PRO, natomiast Reshoot 3 przypomina programmer art niestety.
[#5347] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Aniol, post #5346

No właśnie i w zasadzie chwalony tutaj silnik gry, bo owszem, jest szybko i dużo się dzieje, prawdopodobnie w dużej mierze jest winny tak oszpeconej grafice (oprócz tego co już napisał Koyot), bo widać, że obiekty zostały zredukowany do znacznie mniejsze ilości kolorów ok, racja
Co nie zmienia faktu, że grę zamierzam kupić i "ograć" OK

Ostatnia aktualizacja: 09.10.2023 14:10:12 przez BULI
2
[#5348] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #5345

W takim razie trzeba czekac na moda graficznego do tej gry aplikowanego za pomoca WHDload. Bo na pewno troche mozna poprawic jej wyglad.
[#5349] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #5345

Gdyby jeszcze taki feedback trafił do autora..
[#5350] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5348

Ale kilka postów wyżej broniłeś zażarcie grafiki, że jest dobra szeroki uśmiech
[#5351] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #5349

Obawiam się, że nawet jeżeli trafi, to na nic się zda. Przy poprzednich częściach zwracano na to uwagę i może mnie pamięć myli, autor to zignorował lub się obraził.
1
[#5352] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #5351

No tak, w naszym grajdołku jakoś nie ma problemu by dać rzetelny feedback, a na "zgniłym zachodzie" wszystko inne niż poklepywanie po plecach traktowane jest jakby ktoś komuś zabił kotka
1
[#5353] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #5350

Być może widział wcześniej grafikę tylko na telefonie hihi.
[#5354] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #5350

Grafika jest calkiem dobra jak na Amige, co nie znaczy ze nie moze byc lepsza lub inna. Moja propozycja dotyczyla tego zeby stworzyc opcjonalny patch pod WHDload, ktory by modyfikowal palete i kolory w uzywanej przez gre grafice. Na PC-cie graficzne mody sa tworzone tez do calkiem dobrych graficznie gier. Oczywiscie w przypadku tej gry wymaga to wspolpracy grafika i kodera (znajacego WHDload), zeby takie zmiany mozna bylo zrobic. Sam koder tego nie zrobi.
[#5355] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5354

I może zgody autora?
1
[#5356] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #5355

Nie wiem o jaka zgode Ci chodzi? Na prywatny uzytek, raczej mozesz zrobic co chcesz. Chocby zrobic zrzut ekranu z gry i dac graficznemu AI do podrasowania. Technicznie to nie rozni sie niczym od stworzenia slave'u do WHDload i tu i tu ingeruje sie w dane programu. Jak robilem slave'a do gry arcade UpScope, to tez obrocilem cala grafike o 180°, bo w oryginale gra uzywala lustra, od ktorego grafika sie odbijala. I slabo to wygladalo, teksty byly odwrotnie wyswiietlane. Trzeba bylo tez sample typu "left" i "right" zamienic. Jak ktos chce to moze sobie porownac wersje MAME z wersja WHDload.
[#5357] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #5352

Kiedyś próbowałem skontaktować się z Richardem w sprawie grafiki do serii Reshoot. Proponowałem współpracę. Otrzymałem grzeczną odpowiedź "Nie, dziękuję". Rozeszliśmy się bez obrazy. Obserwuję go na facebook i sporo się napracował przy nowej odsłonie RIII.
Ma swoją wizję na tę grę, czy kolejne. Nie twierdzę, że to zła wizja bo efekty techniczne to górna półka. Ma swoich odbiorców, to też dobrze.
1
[#5358] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5354

ale jaki w tym sens ?
Koder widzial co pakuje do gry, skoro chcial tak a nie inaczej, to jest wlasnie tak jak jest.
Zamiast poprawiac gre po kims, lepiej napisac nowa lepsza pomysł
[#5359] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #5358

Zamiast poprawiac gre po kims, lepiej napisac nowa lepsza pomysł


<sarkazm>
Zamiast dawać porady o nie poprawianiu gry, lepiej napisać nową lepszą pomysł
</sarkazm>
1
[#5360] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #5357

Gdyby grafika prezentowała się tak jak na pierwszym ekranie https://www.ppa.pl/forum/strefa-gier/27241/zapowiedzi-nowych-gier/179#m798079, to byłaby rewelka. Nawet gdyby to miało hulać na minimum 28Mhz + 2 mega ramu. A tak to jest średnio.
[#5361] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5356

Slave WHDLoad UŻYWA danych programu a nie je modyfikuje.
Mówimy o komercyjnej grze, którą chcesz przerobić? Na własny użytek możesz, ale przerobić i udostępnić innym? Autor może się nie ucieszyć.
[#5362] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #5358

Sens jest taki, ze to jest duzo prostsze i szybsze niz pisanie gry od nowa. I kazdy moglby sobie wtedy porownac jak taka gra moze wygladac, i wybrac w jaka wersje woli grac. Dla mnie grafika obiiektow w tej grze moze byc, ale raza mnie wybuchy i te rozmowy podczas leveli. Ale pewnie slepy juz jestem. Dalbys sam przyklad, jak powinna wygladac dobra gra. Chocby jakas prosta przygodowka w 32 kolorach.
[#5363] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #5361

Chyba nie wiesz jak dziala slave WHDload i co to sa tzw. patche, ktore instaluje slave. Tak, slave WHDload pod dany program modyfikuje gre i dane. Poprawia bledy, usuwa zabezpieczenie, poprawia literowki, instaluje trainer, zmienia kontrole na 2 przyciskowa itp. I to wszystko sa ingerencje w oryginalny program. Owszem sa tez slave'y typu kick 1.2, kick 1.3 czy kick 3.1, ktore tego nie robia, ale tu nie o takie chodzi.
[#5364] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5363

Ile znasz slave'ow, które zmieniają grafikę w grach?
1
[#5365] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #5364

UpScope i pare, ktore mialy zla palete z ST. To te ktore pamietam, ale pewnie jest ich wiecej. Tylko koderzy to nie sa graficy, wiec do wiekszych zmian potrzebny jest dobry grafik albo zrodlo grafiki z PC-ta. W sumie nie ma problemu, zeby w Penthouse Hot Numbers Deluxe podmienic grafike na inne panie. A nie tylko dodac panie z wersji PC, tak jak zrobilem dla wersji dyskietkowej AGA.
2
[#5366] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5365

Tylko koderzy to nie sa graficy, wiec do wiekszych zmian potrzebny jest dobry grafik albo zrodlo grafiki z PC-ta.


Przy Reshoot 3 to się nie sprawdziło.
[#5367] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #5366

Wiekszosc dobrych koderow jakich znalem byla troche dziwna i dosc uparta, wiec mnie to nie dziwi akurat.
[#5368] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5367

to troche tak, jak pomysl Kefira zeby do gry o kulce wprowadzic fabule rodem z Wiedzmina.
Moze by uderzyc do Sapkowskiego o jakas powiesc do Jumpa
1
[#5369] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #5368

Fabula w grze niekoniecznie musi oznaczac zmiany w samej grze, bo galaktyki byly w Jump od poczatku. W zasadzie sa 2 inne opcje:
1. stary dobry manual z historia
2. intro opisujace o co w grze chodzi.
Zdaje sie ze intro gra juz ma, wiec byc moze wystarczy po prostu dodac tylko troche tekstu opisujacego.
[#5370] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #5331

Opis Reshoot 3 przez autora:

link

I wszystkie 3 czesci Reshoot maja ta same ekipe: koder, muzyk i grafik. Choc dla mnie pierwsza czesc ma grafike raczej typu "place holder", ewentualnie to bardzo futurystyczna strzelanka jest. Druga czesc juz wyglada w miare OK.

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2023 00:45:59 przez Don_Adan
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem