[#1351] Re: Nowe gry

@selur, post #1350

Również to zauważyłem. Można uruchomoć tylko aby obejrzeć ładny ekran tytułowy. Nawet "menu główne" to te same latające ikonki dookoła.
[#1352] Re: Nowe gry

@selur, post #1350

Grunt ze autorowi sie to podoba. Wydaje mi sie ze w wiekszosc nowych gier na amige i inne retro malo kto gra. Uruchomi pare osob, chwile pogra i tyle. Na tym to polega. Autor ma zabawe jak pisze, pokaze światu, pare osob ogladnie filmik, pokaze znajomym jak wpadna itp i chyba o to w tym chodzi.
3
[#1353] Re: Nowe gry

@marggines, post #1352

To jest tak, że każdy ma internet i dostęp do multum gier. Gdyby wróciły lata 90-te i każdy miałby to, co na swoich dyskietkach i HDD to nie byłoby wachlowania ADFami, pobierania całych TOSECów itp. Kiedyś się miało góra 20 gierek w domu i się w nie grało w kółko. I dlatego te gry z epoki się dzisiaj liczą.

Nie ukrywam, że sam się dobrze bawię tworząc gry. Czasem to trochę męczące, nużące, ale jednak to dobre zajęcie. Czy gram w gry które napisałem? Lubię odpalić Tonego i AmiHERO. AmiRobbo2 narazie mam zbyt świeże, żeby pograć. Sołtysa znam na pamięć, więc mnie niczym nie zaskoczy. Na pogranie sobie w inne gry już nie statcza czasu. Chyba że coś nowego się ukaże, jak choćby ostatnie produkcje do konkursu, czy Cecconoid albo Roguecraft.
1
[#1354] Re: Nowe gry

@tukinem, post #1353

Kiedyś się miało góra 20 gierek w domu i się w nie grało w kółko. I dlatego te gry z epoki się dzisiaj liczą.

Oj. Więcej. Ja w latach 90tych miałem ponad 300 dyskietek. Miałem też 2 kasety 180minut VBS z grami. Na jednej kasecie mieściło się jakieś 160 dyskietek.

Ja praktycznie nie gram w nowe gry na Amidze. Nawet w gry z epoki w które wtedy nie grałem. Teraz to właściwie wcale nie gram. A jak już wracam do Amigi, to raczej do gier z dzieciństwa i ogranych z przyjaciółmi.

Co by mnie interesowało to może rimejki gier już ogranych albo ich dalsze części. Może ogranie gier których nie ukończylem.

Jump mnie zbytnio nie interesował, chociaż graficznie wygląda fajnie. No ale przejechałem się na klawiszach więc żadnych więcej kampani, preorderów i innych cudów i płacenia.
[#1355] Re: Nowe gry

@selur, post #1350

Oj Selur, Selur.
To, ze te gry wygladaja podobnie to nie znaczy, ze kod/silnik je obslugujacy jest taki sam.
Mogl zostac zoptymalizowany, sfiksowany, rozszerzony.
Wszystko zalezy od autora programu.
Ja nie uwazam tak jak niektorzy, ze jak juz sie jakis projekt wypusci to nie nalezy juz w nim nic potem zmieniac.
Zawsze warto zrobic lepsza wersje programu czyli zwykle szybsza lub majaca mniejsze wymagania pamieciowe.
Bo to jest przydatne w przyszlosci, i rozwija umiejetnosci.
I powinno sie przydac potem.
W przypadku tego autora mozesz porownac Star Dust Wars vs Star Dust Wars DC.
Ta sama gra, a roznica jest.
W moim przypadku to zwykle robie zmiany, az jestem zadowolony z efektu koncowego.
Dla takiego playera dla TFMX 7V, to dopiero 4 wersja mi sie podobala.
Czyli potrzebowalem 3 wersji, zeby byc zadowolonym z kodu miksujacego, bo jedna wersja to byl tylko bugfix.
[#1356] Re: Nowe gry

@snifferman, post #1354

Ty to jesteś wielki kolekcjoner, więc nie dziwię się, że miałeś kilkaset dyskietek miałem na myśli takich graczy, którzy mieli ograniczoną ilość gier. Zdąrzyli każdą sobie ograć i powybierać te ulubione. Dzisiaj nie mamy czasu na granie, za to co tydzień średnio wychodzi jakiś work in progress. 1/3 z tego dojdzie do finału, dlatego ja już teraz nie zapowiadam swoich gier, jeśli nie wiem, czy je dokończę. No oprócz Sołtysa, który czeka w poczekalni na muzykę.

Gdyby programowanie gier na Amigę nie było takie trudne, to bym zupełnie inne gry pisał. Platformówki nigdy mnie nie kręciły, ale są proste do napisania. Niestety ale lotusowej gry nie jestem w stanie napisać, a to był mój ulubiony gatunek gier.

@DonAdan: oczywiście, że warto usprawniać silniki gier jeśli się da, a zazwyczaj się da. Tylko, że moim zdaniem lepiej zaktualizować taką grę, niż zostawić jej gorszą wersję, a wypuszczać kolejną grę zupełnie inną. Z AmiHERO zrobiłem wersję 1.0 na silniku z dual playfieldem i wersję 1.1 w 5 bitplanach. Czy dobrze? Może. Za to inną swoją grę zaktualizuję jak tylko będę mieć już wszystko gotowe, a napisałem ją praktycznie od początku. Przynajmniej zastąpię tego crapa, który siedzi na moim profilu itch
[#1357] Re: Nowe gry

@snifferman, post #1354

Ja praktycznie nie gram w nowe gry na Amidze. Nawet w gry z epoki w które wtedy nie grałem. Teraz to właściwie wcale nie gram. A jak już wracam do Amigi, to raczej do gier z dzieciństwa i ogranych z przyjaciółmi.


Mam dokładnie tak samo, żadna gra z amigi którą nie grałem za dzieciaka nie jest w stanie mnie zainteresować bo nie odczuwam do niej sentymentu.
Taki np magic pockets czy ghost battle przypomina mi jak Ojciec grał a ja siedziałem obok i przyglądałem się. Albo pinball dreams i fantassies pamiętam jak Mama robiła rekordy i nawet dziadek grał. Do takich gier chętnie wracam bo mam z nimi nostalgiczne wspomnienia.
4
[#1358] Re: Nowe gry

@tukinem, post #1353

Ja od zawsze lubie przegladac gry, odpalac, popykac 5 minut i kolejna, nie ma znaczenia czy nowa stara czy amiga czy snes itp. Czasami znajde cos co przykuje moja uwage na dłużej to zagram. Sa tez gry w ktore dosc czesto gram ale zawsze od poczatku pare pierwszych etapow, zamiast uzyc save i potem kontynuowac, mam tak z ab3d 1 i 2, roadkill doomem quakem gloomem itp. A co do epoki to druga polowa lat 90 hdd i cdrom to juz byl nieograniczony dostep do masy gier, na gieldzie byly dostepne skladanki cd z kolekcja gier - bylo to nie do ogarniecia - oczywiscie ogranie tego bylo trudniejsze bo duzo gier trzeba bylo zrzucac na dyskietki i to byl okres ze jak cos nie strartuje z hdd to nie warto sie bawic a whd load jeszcze nie istnial w takiej formie jak teraz, ze praktycznie kazda gre mozna znalezc. I to tez byl czas ze czekało sie na nowości i w stare gry nie chcialo sie grac.
1
[#1359] Re: Nowe gry

@marggines, post #1358

No... tylko nie każdy miał w swoim mieście giełdę to raz, dwa, że dyskietki kosztowały tak jak i ich nagranie w sklepie, bez kieszonkowego było trudno a skupy butelek to już nawet nie pamiętam w którym roku zniknęły Tych dyskietek miało się jedno czy dwa pudełka (te duże na kluczyk) ale i tak często ich nie starczało i trzeba było coś kasować aby nagrać nowe. Z amigą, jak i każdym innym komputerem retro jest tak, że bardziej ciągnie nas do gier w które już graliśmy niż do tych których nawet na oczy nie widzieliśmy bo coś tam jeszcze pamiętamy jak grać i o co w nich chodziło
[#1360] Re: Nowe gry

@Madman, post #1359

Wiadomo ze w duzym miescie bylo latwiej + koledzy i tak naprawde kazdy kupowal rozne gry i jakos je zdobywal i sie miedzy soba wymienialismy. Z tego co pamietam to tak wieecj gier sie zdobywalo poprzez przegrywanie wsrod kolegow. Przed era cd i wspomnianych skladankach pamietam ze archiwizowalismy wszystkie gry na VBS - bo jednak szkoda skasowac jakas gre i potem nie moc do niej wrocic. VBS moze niezbyt wygodny ale jednak latwiej sie kasowalo gry zeby zwolnic dyskietki w które akurat sie nie gralo :) Osobiscie dyskietki to dla mnie zawsze byla meczarnia i nie rozumialem jak po roku 95 wychodzily gry ndos - wtedy takie cos z gory lecialo na smietnik.
[#1361] Re: Nowe gry

@mailman, post #1

Santa's Present Drop 4 - Grunch's Revenge

https://robsmith-dev.itch.io/presentdrop4
[#1362] Re: Nowe gry

@zzielinski, post #1294

Santatron dostępny jest od dzisiaj dla wszystkich.
1
[#1363] Re: Nowe gry

@mailman, post #1361

Trzecia część rozwaliła system moim zdaniem. "Ścigałka" w Amosie to był ogromny krok w amigowym świecie
[#1364] Re: Nowe gry

@tukinem, post #1363

Te elfie Lemmingi sa calkiem fajne.
Scigalki Mikolajem to chyba na Amidze nie kojarze.
Wiec autor tych gier ma ciekawe pomysly i checi.
Masz konkurencje, bo calkiem sporo mini gier stworzyl.
[#1365] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #1364

tutaj jest trzecia część, czyli ta a'la ścigałka. Oczywiście nie jest to ścigałka, ale jak na Amosa to ciekawa produkcja. Był naqet filmik z opisem, jak działa ta gra.
[#1366] Re: Nowe gry

@mailman, post #1361

Santas Present Drop 4 - trochę rozgrywki:
1
[#1367] Re: Nowe gry

@zzielinski, post #1366

I w to się pyknie.
Tylko czemu te czarne paskudne tło. Więcej kolorów ożywiło by grę.
2
[#1368] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #1364

Mundialito

link
3
[#1369] Re: Nowe gry

@zzielinski, post #1366

procz grafiki, to w sumie dosc udana gra "jak na Amosa" oczywiscie. OK
1
[#1370] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #1368

No jeśli na Amosie nie ma Sensible Soccer, Footbal Glory, Kick Off-ów i czegoś tam jeszcze to po flaszce "wody", długim analizowaniu i oczywiście wielkim ciśnieniu na piłkę kopaną, prawdopodobnie zdecydowałbym się na zakup tego, mhmm, "produktu". I nie, nie twierdzę że zrobiłbym lepszy bo z programowaniem jestem na bakier jak diabeł Domino z inteligencją ...... ale wołać za to pieniądze ...... życzę jak najwyższej sprzedaży.

Ostatnia aktualizacja: 17.12.2024 06:43:13 przez betonumysłowy
1
[#1371] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #1331

Wiecej wersji gry Star Dust Wars jest dostepne.
Ponad 1 GB spakowanych danych w wersji na Vampire.


link


link
[#1372] Re: Nowe gry

@selur, post #1369

Jesteś pewny, że w Amosie? Nie przyglądałem się tej grze jeszcze, no ale wymagania ma amosowe: 1MB chip RAM.
[#1373] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #1368

Emocje jak na grzybach
[#1374] Re: Nowe gry

@tukinem, post #1372

ten gosc prorgamuje w Amosie wiec nie ma innej mozliwosci, zreszta to widac moim zdaniem w grze :)
[#1375] Re: Nowe gry

@mailman, post #1

Nowa gra - Bunito's Feast:
5
[#1376] Re: Nowe gry

@zzielinski, post #1375

dobra, aż pójdę zjeść pasztet
2
[#1377] Re: Nowe gry

@michal_zukowski, post #1376

Królik wygląda smakowicie. Też bym zjadł pasztecik.
2
[#1378] Re: Nowe gry

@zzielinski, post #1375

Niezła animacja postaci. Po scenerii kojarzy mi się z Frogatto & Friends.
1
[#1379] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #1371

Nie no wersja dla Wampira wymiata. Nie mam ostatnio wolnego a aż mnie świerzbi żeby protestować wszystkie wersje.
Co właśnie wersji dla Vampire, to właśnie po to są te wszystkie współczesne dopałki dla klasyka. Fakt to Amos. Ale całkiem nieźle to wyszło.
[#1380] Re: Nowe gry

@mailman, post #1

Tiny Pixel Adventure - zostało ukończone

https://hoogames2017.itch.io/tiny-pixel-adventure
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem