[#31] Re: MK3 na Amigę - kto podejmie rękawicę

@mailman, post #1

Byłoby fajnie, choć mi chyba bardziej marzyłyby się wersje AGA MK i MK2, jakością grafiki nie odbiegające od PC, a najlepiej arcade.
[#32] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mmarcin2741, post #29

Najlepsza Amiga. Pamiętam Pinball Dreams na SNESa. To wyglądało jak parodia pinballa z Amigi czy z PC :)
2
[#33] Re: MK3 na Amigę - kto podejmie rękawicę

@Jacques, post #31

Może trzeba do Pinka uderzyć, żeby zrobił Tiny MK3 :)
[#34] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #32

Mam tak, że posiadam Mega Drive zmodowany na ntsc
oraz oczywiście Amigę.
Te gry, które wykorzystują silne strony Amigi
ogrywam na Amidze.
W gry, które były pisane z myślą o konsoli
to gram na konsoli.
[#35] Re: MK3 na Amigę - kto podejmie rękawicę

@mailman, post #1

Mortal Kombat 3 podobno całkiem zgrabnie działa na rozbudowanych Amigach (klasycznych) pod jakimś MAME. I to najlepsza, bo arcadowa, wersja.
2
[#36] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Axi0maT, post #28

klawiatura jako kontroler do gry jest dobrym kierunkiem wbrew temu co sugerujesz - to otwiera calkiem spore mozliwosci bo daje wiecej przyciskow nawet kosztem wygody

W kartach muzycznych do pc zwykle był gameport. Jak zainstalowałem
w końcu kartę, to zakupiłem joy python na gumkach.
Muzyka Adlib, joy python, Electrobody i można się było
poczuć prawie jak na Amidze szeroki uśmiech
Z tymże z tego, co pamiętam, to pc obsługiwał tylko
analogowe joysticki, przydatne w symulatorach
lotu itp. Cyfrowy joy musiał byc zatem traktowany
jak maksymalne wychylenie.
Jako użytkownik, który na pc przesiadł się z C64,
nie mogłem się przyzwyczaić do klawiatury.

Mortal Kombat 3

Zdaniem wielu i moim również apogeum serii
i najlepsza część to MK2. Także mi osobiście
MK3 nie brakuje na Amidze.
Ale to wszystko, podobnie jak z padami, rzecz
gustu i osobistych preferencji.
Ktoś inny może powiedzieć, że MK2 to
prostacki tytuł przy MK3, gdzie mamy
combosy, więcej plansz i przeciwników.

Ostatnia aktualizacja: 23.06.2021 00:17:10 przez mmarcin2741
[#37] Re: Zapowiedzi nowych gier

@teh_KaiN, post #23

Zawsze mozesz glowny watek o MK3 prowadzic na EAB tam jest cala masa fanatykow bijatyk, i raczej nie czepiaja sie o zrodla, moze poza Amiga OSem, choc tez nie do konca, bo moje wpisy z modulami/zrodlami Amigowych ROM-ow ciagle tam sa. Na PPA jakis watek wspomagajacy moglby byc. No ale brak AGA to byloby raczej nie do przeskoczenia, chyba ze WinUAE.
[#38] Re: MK3 na Amigę - kto podejmie rękawicę

@MDW, post #35

No tak, ale natywnie lepszy klimat hihi.

Ciekawe, ile zeszłoby przeportowanie mortala 3 na Amigę. Tak powiedzmy po 8 godzin dziennie.
Tutaj kod dla chętnych. https://archive.org/details/Various-Mortal-Kombat-3-Source-Code-Collection
1
[#39] Re: MK3 na Amigę - kto podejmie rękawicę

@MDW, post #35

Mortal Kombat 3 podobno całkiem zgrabnie działa na rozbudowanych Amigach (klasycznych) pod jakimś MAME. I to najlepsza, bo arcadowa, wersja.

Chciałbym to zobaczyć. Prędzej uwierzę że na podkręconym CSPPC, MK1 z wyłączoną emulacją dźwięku jakoś tam chodzi. MK3 na Pentium3 <1ghz jest niegrywalny (MAME v0.63).

@teh_KaiN
Patrzyłeś w źródła MK3? Co tam może być największym wyzwaniem?
[#40] Re: MK3 na Amigę - kto podejmie rękawicę

@amikoksu, post #38

Oooo, tych zrodel nie widzialem, z tego co patrze to sa kompletne. Ja mialem tylko takie ktore sie nie budowaly bo czegos brakowalo (ale byla niemal calosc). Tak sobie mysle ze paradoksalnie przeportowanie z wersji na Sony Playstation byloby moze nawet latwiejsze niz z PC. To jest juz wersja zoptymalizowana pod mniejsza ilosc pamieci (2mb+1mb+0,5mb). Biorac pod uwage ze latac by to moglo z HDD to fatality moglyby byc doczytywane dynamicznie wiec kto wiec.. moze nawet na stockowe 2mb w A1200 daloby sie to skroic? A na 2 chip+1 fast to juz na pewno. Procek 68020 na bank wystarczy bo przeciez ta gra na Sega Mega Drive chodzi plynnie na 68000 z 7MHz.
[#41] Re: MK3 na Amigę - kto podejmie rękawicę

@Axi0maT, post #40

Rzucam hasło: MK3 na A500/600 z fastem i hdd

Ostatnia aktualizacja: 23.06.2021 20:48:12 przez mmarcin2741
[#42] Re: MK3 na Amigę - kto podejmie rękawicę

@mailman, post #1

Chciałbym tylko przypomnieć świetny wywiad z programistą amigowego Mortal Kombat - https://www.ppa.pl/gry/rozmowa-z-richardem-costello-programista-gier-mortal-kombat-primal-rage-terminator-2-golden-axe-gauntlet-2.html, jest tam pytanie dlaczego nie powstała wersja AGA i czy da się zmodyfikować grafikę.
[#43] Re: MK3 na Amigę - kto podejmie rękawicę

@Axi0maT, post #40

A ja widziałem właśnie też te. I tak, to jest najlepsze źródło do prac, bo wcześniejszy wyciek UMK3 to była sama logika gry w C bez ciosów postaci - te były napisane w asemblerze i tych plików właśnie brakowało. Jest co prawda spis zrobiony przez jakiegoś nadgorliwca ile klatek jaka akcja zajmuje itd., ale odtwarzanie z tego kodu to żmudna robota.

Co jest największym problemem? Znalezienie kompromisów co trzeba by uciąć, żeby chodziło to znośnie. Bo na port 1:1 bym się nie nastawiał. Chociaż, ja wciąż mam w głowie ograniczenia OCSa - może AGA ze swoim fmode ustawionym na maksa i z użyciem szerszych sprajtów oprócz blittera by się wyrobiła. Więc może bardziej trzeba by tu mówić o znalezieniu kompromisów jak podzielić wyświetlanie między zasoby Amigi.

Tam są jeszcze źródla MKT, który co prawda turniejowo jest mniej chętnie widziany od UMK3 ze względu na zmiany w mechanice, ale chyba lepiej mieć więcej postaci niż mniej. ;)

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2021 09:07:52 przez teh_KaiN
2
[#44] Re: MK3 na Amigę - kto podejmie rękawicę

@teh_KaiN, post #43

Za podstawę portu na Amigę należałoby przyjąć
wersję z konsoli Segi.
[#45] Re: MK3 na Amigę - kto podejmie rękawicę

@mmarcin2741, post #44

Jeśli robić na AGA to nie trzeba ograniczać się do 64 kolorów SMD.
128 kolorów było by ładniejsze a szybsze i mniej pamięcio-żerne niż 256?
[#46] Re: MK3 na Amigę - kto podejmie rękawicę

@BULI, post #45

No tak, jak na aga to kolorystyka byłaby dosyć biedna.
Minimum to 128 kolorów.
Szkoda, że na Amidze nie ma takiego developingu
jaki jest na Megadrive.



Kolorów na tej konsoli brakuje. Ale nie widać tego
w powyższych tytułach. Nawet lepiej to wygląda
niż na automatach z tamtego okresu.

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2021 12:16:48 przez mmarcin2741
[#47] Re: MK3 na Amigę - kto podejmie rękawicę

@mmarcin2741, post #46

Szkoda, że na Amidze nie ma takiego developingu jaki jest na Megadrive.

A jest na to bardzo prosta odpowiedź. Jeśli pojedyncze amigowe gry w średniej cenie $70-89 będą się sprzedawały w nakładach minimum 2-3tyś egzemplarzy to i podobny development będzie.
Żeby nie być gołosłownym załączę przykład projektu. Kickstarter Zebranych prawie 55tyś funtów i około 900szt zamówień na start. Aktualnie, średnia cena karta z pudełkiem ok 50$.

Trochę jest to inna liga.

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2021 13:21:24 przez Koyot1222
2
[#48] Re: MK3 na Amigę - kto podejmie rękawicę

@mmarcin2741, post #44

Kolego ale jak wersja z Sega Mega Drive ma byc punktem wyjscia skoro nie ma takowych zrodel? Zagladales w link amikoksa w ogole? Zreszta nawet gdyby byl to uklad VDP w SMD calkiem inaczej obsluguje wyswietlanie grafiki i tam wszystko jest pociete na malutkie tilesy. Jak ktos chce przedzierac sie przez assemblera i to wszystko skladac kawalek po kawaleczku zeby zrobic z tego Amigowe sprity to musialby miec zapedy masochistyczne. Wersja na PC i PSXa napisane sa w C, i do tego wersja na PSX jest zoptymalizowana na mniejsza ilosc pamieci.

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2021 19:02:54 przez Axi0maT
[#49] Re: MK3 na Amigę - kto podejmie rękawicę

@Axi0maT, post #48

Zapewne ta autosugestia stymulowana jest obecnością tego samego procesora co w Amidze, wygląda jak krytyczny element decydujący, choć ma znikome znaczenie w rzeczywistości, mylnie sugeruje, że praktycznie całość jest już gotowa.
[#50] Re: MK3 na Amigę - kto podejmie rękawicę

@mmarcin2741, post #44

Wersja z playstation spokojnie byłaby do zagrania na lepszych Amigach.

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2021 19:25:56 przez amikoksu
2
[#51] Re: MK3 na Amigę - kto podejmie rękawicę

@san_u, post #49

X fightera dokończyć i wydać na cd32.
[#52] Re: MK3 na Amigę - kto podejmie rękawicę

@mmarcin2741, post #51

Takie Body Blows, nie widzę tu nic ciekawego, technicznie też tak sobie, bez parallaxy choćby.
Elfmania z A500 rozkłada to na łopatki.
[#53] Re: MK3 na Amigę - kto podejmie rękawicę

@mailman, post #1

To proponuje na bogato w 3d. Niech lykaja ślinie....
[#54] Re: MK3 na Amigę - kto podejmie rękawicę

@Shredder, post #53

Może pare osób znów wrzuci mnie do swojego
ignora, ale powiem, że przejście Mortala w 3d
zakończyło dobrą passę tej serii. Grafika była
dosyć brzydka, grywalność nie wiem, bo nie
potrafiłem nigdy się zmusić do dłuższej gry
w MK4.

Elfmania jak najbardziej, technicznie dobre, ale
co z tego, skoro grywalność leży.

Bądźmy realistami, jeśli chodzi o bijatyki
na Amidze. SF2 był słabiutki, MK1 i 2
w miare ok, ale znowu słabsze od konso-
lowych odpowieników.
Fatal Fury, Samurai Shodown wogle.

Fighting Spirit i Shadow Fighter były nawet
dobre, ale pojawiły się bardzo późno i nie
była to klasa SF2.

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2021 23:26:32 przez mmarcin2741
[#55] Re: MK3 na Amigę - kto podejmie rękawicę

@mmarcin2741, post #54

ale powiem, że przejście Mortala w 3d
zakończyło dobrą passę tej serii.

Dobrą "passę" to miała jeszcze 3 część. Niestety, to co pokazuje Ultimate i Trillogy w kolejnych latach była już posucha. Na automatach i konsolach obrodziło w gry "Mortalo-podobne". Na samym Atari Jaguar jest świetny np Ultra vortek czy Kasumi Ninja.
Na automatach w 1994 pojawia się też Killer Instinct, który niestety miażdży permamentnie Mortala.
Od tej chwili Midway zajmie 3 lata opracowanie pierwszego trójwymiarowego Mortal Kombat. Po drodze będzie jeszcze wydany także min na PSX/N64 War Gods.
Patrząc z tej perspektywy Ultimate i Trillogy było tylko podtrzymaniem marki. Nie ma w tym nic dziwnego bo 97 rok to już czas 3 wymiarowych mordobić takich jak Tekken czy Virtua Fighter i dla MK 3D było to jak "być albo nie być".

Fighting Spirit i Shadow Fighter były nawet
dobre, ale pojawiły się bardzo późno i nie
była to klasa SF2.

Znów piszesz nieprawdę. Shadow figher wyszedł w 95 roku, zaledwie rok po premierze SF2 i w tym samym roku kiedy pojawił się Street Figher 2 na Amidze. Fightin spirit... No, szczególnie późno 1996.

Może pare osób znów wrzuci mnie do swojego
ignora

No, jak dalej będziesz pisał takie kacapoły...
[#56] Re: MK3 na Amigę - kto podejmie rękawicę

@Koyot1222, post #55

Shadow figher wyszedł w 95 roku, zaledwie rok po premierze SF2 i w tym samym roku kiedy pojawił się Street Figher 2 na Amidze


Masz na myśli Super Street Fighter, bo zwykły SF2 wyszedł jednak wcześniej.

https://en.wikipedia.org/wiki/Street_Fighter_II#Ports
https://hol.abime.net/hol_search.php?find=street%20fighter

Ostatnia aktualizacja: 25.06.2021 08:42:40 przez kempy
[#57] Re: MK3 na Amigę - kto podejmie rękawicę

@kempy, post #56

Przepraszam. Tak, chodziło mi o część Super SFII.
[#58] Re: Zapowiedzi nowych gier

@san_u, post #18

Tła wyglądają dobrze, a postacie tak jakby rysował je kto inny.


Tła AGA, a postacie wyglądają tak jak w wersji nie-AGA

http://hol.abime.net/hol_search.php?find=body%20blows

Ostatnia aktualizacja: 25.06.2021 12:22:42 przez ] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [
[#59] Re: MK3 na Amigę - kto podejmie rękawicę

@mmarcin2741, post #54

Mi osobiście Shadow Fighter podobał się bardziej od SF2. Dużo postaci, dobra i płynna grafika, muzycznie też ok. Pamiętam, że z kolegami w to graliśmy. Z kolei SF2 miał fajny klimacik, muzyka wymiatała, ale skokowa animacja była odstraszająca. Gdyby SF2 był przeportowany na poziomie SMD to by pozamiatał...
[#60] Re: MK3 na Amigę - kto podejmie rękawicę

@WojoS, post #59

Tak, Shadow Fighter jest naprawdę niezły- dodam, że ma też ruchome-animowane tła, wykorzystuje amigowego coppera dzięki czemu nawet na OCS/ECS jest więcej kolorów niż 32 na raz na ekranie- kawał świetnej roboty OK
Starych wyjadaczy konsolowych może odstraszyć sterowanie, ale jak się da mu szansę to jest naprawdę dużo zabawy ok, racja
3
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem